Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:16
En tja, iedereen kan het arrogant vinden, maar van iemand die nog in luiers liep toen Sanne hier nog mod was, verwacht ik echt niet dat zij weet hoe het er hier vroeger aan toe ging.

Dus dan heeft het ook weinig zin om van hen te vragen weer net zo te modereren als toen. Of überhaupt naar gebeurtenissen uit die tijd te refereren.

Maar wat heeft het voor zin om telkens terug te kijken naar hoe het vroeger was? We zijn in het hier en nu, met inderdaad een harde kern van users die er al heel lang zijn, maar ook met mensen die er pas een paar jaar (of minder intensief) zijn, en vluchtige voorbijgangers. Die laatste 2 hebben denk ik niks met "vroeger". Net zoals de huidige mods.
Als dit formum een prettige, warme en vooral informatieve plek voor iedereen wil zijn, zal naar mijn mening inderdaad het bansysteem op de schop moeten (openbaar staffen, meer waarschuwingen geven dan meteen een ban, afkoelperiodes van bijvoorbeeld 48 uur in plaats van een week of een maand, en perma's alleen voor diegene die echt over de schreef gaan.)
Maar ook de forumdynamiek zal anders moeten. Het is denk ik niet voor niks dat mensen die niet tot de oude(re) garde behoren ook in dit topic weinig posten. Want reken maar dat er veel mensen meelezen, die niet nu niet posten, uit "angst" de oude(re) garde tegen zich te krijgen.
En dat is jammer.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 11:44
Snap ik hoor, maar wat de mods regelmatig naar hun hoofd geslingerd krijgen is niet oké. Vind ik dan.
Nee, vind ik ook en dat geraffineerde gezuig naar de mods toe is ook wat mij betreft uit den boze. Het is daarentegen wel heel duidelijk dat de mods zo hun voorkeuren hebben en dat is in hun reacties, als je die al krijgt, duidelijk te merken.
sjansje schreef:
01-06-2020 11:45
Maar wat heeft het voor zin om telkens terug te kijken naar hoe het vroeger was? We zijn in het hier en nu, met inderdaad een harde kern van users die er al heel lang zijn, maar ook met mensen die er pas een paar jaar (of minder intensief) zijn, en vluchtige voorbijgangers. Die laatste 2 hebben denk ik niks met "vroeger". Net zoals de huidige mods.

Maar dat is toch precies wat ik zeg? Dat het geen zin heeft om steeds terug te refereren naar hoe er vroeger gemodereerd werd, vooral als de mods van nu te jong zijn om überhaupt ooit op het vroegere forum geweest te zijn?
fashionvictim wijzigde dit bericht op 01-06-2020 11:50
1.07% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Kan het 'verwijt' dat iemand 'zuigt' gewoon verboden worden?
Dat wordt echt te pas, maar vooral te onpas, ingezet als iemand een ander monddood wil maken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
fashionvictim schreef:
01-06-2020 11:48
Maar dat is toch precies wat ik zeg? Dat het geen zin heeft om steeds terug te refereren naar hoe er vroeger gemodereerd werd, zeker niet als de mods van nu te jong zijn om überhaupt ooit op het vroegere forum geweest te zijn?
De meeste forummers waren er 'vroeger' ook niet hoor. Niet alleen de mods.
Life is short. Eat dessert first.
Cateautje schreef:
01-06-2020 01:02
Nu hoeft niemand zich meer een weg naar binnen te banen.

Maar als men dan binnen is.... :biggrin:
LOEP ME MAAR aub.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 11:49
De meeste forummers waren er 'vroeger' ook niet hoor. Niet alleen de mods.
De meeste mensen die op dit topic reageren zijn er wel al zo lang en die zie ik steeds refereren naar oud beleid of oude mods, en tegen hen had ik het dan ook.
Am Yisrael Chai!
missie_m schreef:
Tja, dat doe je een beetje zelf meid. :|
Niq schreef:
01-06-2020 08:44
Ik wilde hier ook iets van zeggen, maar dit heeft volgens mij allang niets meer te maken met waar dit topic oorspronkelijk voor was bedoeld.

Ik wou hier ook iets van zeggen maar....daar denk ik eerst nog maar even over na.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
Iets minder quoten en je iets minder persoonlijk aangevallen voelen. ;-)
Niq schreef:
01-06-2020 09:51
Dan ga je maar met een besloten clubje een besloten forum starten. Kom op zeg.
:biggrin:
LOEP ME MAAR aub.
Een punt is een punt toch.
Het wordt niet meer een punt als je het 35 keer herhaalt.
Peixe schreef:
01-06-2020 11:56
Een punt is een punt toch.
Het wordt niet meer een punt als je het 35 keer herhaalt.
Het kan gebeuren dat het punt talloze malen op een andere manier geschreven, nog steeds niet doordringt.
Cateautje schreef:
01-06-2020 11:57
Het kan gebeuren dat het punt talloze malen op een andere manier geschreven, nog steeds niet doordringt.

De mod lijkt me heel capabel om een punt van iemand te begrijpen. Dat hoeft niet 10 pagina's over hetzelfde. Net zo lang doorgaan tot alle medeforummers er niet meer tegenin gaan is vooral vermoeiend en heel erg onnodig m.i.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 11:40

Ik wilde er dus alleen maar op wijzen dat we doordat de mods anoniem modereren volgens mij net zo vaak met het kassameisje als met de bedrijfsleider zelf te maken hebben want beiden modereren onder dezelfde nick.
En omdat ze op de stoel van de mod zitten, worden ze geacht de skills van een mod hebben. Heeft niets met kassameisje of bedrijfsleider te maken. En trouwens daar onderscheid in maken in je communicatie vind ik neerbuigend. Dat het kassameisje bepaald beslissingsrecht niet heeft, kan ze gewoon zeggen. En dat doen de Juuns hier bijvoorbeeld ook.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Peixe schreef:
01-06-2020 11:59
De mod lijkt me heel capabel om een punt van iemand te begrijpen. Dat hoeft niet 10 pagina's over hetzelfde. Net zo lang doorgaan tot alle medeforummers er niet meer tegenin gaan is vooral vermoeiend en heel erg onnodig m.i.
Oh, okay, ik wist niet dat je het over de mods had en daarmee maak ik mijn punt en jij de jouwe maar weer eens al te duidelijk.
Cateautje schreef:
01-06-2020 12:00
Oh, okay, ik wist niet dat je het over de mods had en daarmee maak ik mijn punt en jij de jouwe maar weer eens al te duidelijk.
ik had het ook zeker niet tegen de mods, maar tegen al die mensen die hier nu allemaal de vermoorde onschuld uithangen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-06-2020 12:02
ik had het ook zeker niet tegen de mods, maar tegen al die mensen die hier nu allemaal de vermoorde onschuld uithangen.
Er vanuit gaan dat men de vermoorde onschuld uithangt is een heel verkeerd uitgangspunt.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 11:40
Dat is weer een aanname van jou, een vervelende aanname ook nog. Mijn interpretatie veranderde gewoon door hetgeen ze privé aan me schreef. En gebaseerd op hetgeen ze schreef en wat me deed beseffen dat ik onredelijk hard was geweest tegen iemand die mijn dochter had kunnen zijn, wilde ik hier mensen erop wijzen dat ook zij wellicht in die valkuil kunnen trappen.

Sterker, ik heb mensen al meermaals in het CM topic dingen zien schrijven die ze irl naar ik aanneem nooit zouden zeggen tegen een meisje van 18 ofzo. Tenminste, ik neem toch aan dat als je irl een klacht over bijvoorbeeld een winkel hebt, dat je dan niet tekeer gaat tegen het kassameisje dat er een zaterdagbaantje heeft, maar hooguit tegen de eigenaar of de bedrijfsleider?

Ik wilde er dus alleen maar op wijzen dat we doordat de mods anoniem modereren volgens mij net zo vaak met het kassameisje als met de bedrijfsleider zelf te maken hebben want beiden modereren onder dezelfde nick.
Kijk, die directe privé-communicatie had je nog helemaal niet genoemd. Mijn eigen foute aanname is dus een mooi voorbeeld bij wat ik zojuist schreef: hoe duidelijker de zender is, hoe minder je de neiging hebt zelf zaken in te vullen!

Je waarschuwingen hier over mods die mogelijk 18 zijn en forummers die wellicht de vaardigheden missen om alles te begrijpen, doen voor mij helemaal niet ter zake. Ik heb geen cv nodig om met iemand te kunnen communiceren. Mijn oordeel en reactie baseer ik op wat iemand schrijft. Ik mag hopen dat anderen dat ook bij mij doen.
Cateautje schreef:
01-06-2020 12:03
Er vanuit gaan dat men de vermoorde onschuld uithangt is een heel verkeerd uitgangspunt.
Nou, ik vind er wel wat van als je enerzijds op het modtopic dagenlang met ellenlange posts waarin je niet schroomt de mods met foute regimes te vergelijken tekeer gaat, maar hier met een quote van Martin Luther King de mods met onderdrukte zwarte Amerikanen gaat lopen vergelijken.

Dan hang je wat mij betreft echt de vermoorde onschuld uit.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-06-2020 12:06
Nou, ik vind er wel wat van als je enerzijds op het modtopic dagenlang met ellenlange posts waarin je niet schroomt de mods met foute regimes te vergelijken tekeer gaat, maar hier met een quote van Martin Luther King de mods met onderdrukte zwarte Amerikanen gaat lopen vergelijken.

Dat zijn dus niet al die mensen, maar dat was er eentje? :lightbulb:
Maar weer ontopic? Vraag het de mods.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 11:51
De meeste mensen die op dit topic reageren zijn er wel al zo lang en die zie ik steeds refereren naar oud beleid of oude mods, en tegen hen had ik het dan ook.
Juist. Best gezellig dat terugblikken, maar we moeten vooruit kijken.

Het zou fijn zijn als er hier een betere afspiegeling van de huidige forumpopulatie zou meedenken.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 12:06

Je kan het ook gewoon negeren ipv altijd op zulke dingen te springen en het uit te vergroten.

Laat gaan en klaar.
Daarom gewoon even de naam erbij zetten over wie je het hebt. Of is dat dan ineens stafwaardig, maar als je het met een omweg doet niet?
Want die omwegen zie ik zo vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven