Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cookielover schreef:
01-06-2020 10:44
Zeker. Maar ook op forummers onder elkaar.
Maar dat was niet het punt wat ik wilde maken.
Am Yisrael Chai!
Er wordt iets gezegd, anderen zijn het daar niet mee eens, dan hoef je niet tot in het oneindige er op daar te gaan om die anderen bij te draaien. Accepteren dat blijkbaar meerdere anderen het een slecht punt vinden (en eventueel reflecteren daarop) is ook een optie. En in je eentje een goed punt hebben is ook een optie.
De teletubbies. Die keek ik ook toen ik al van de middelbare af was hoor.
Is toch niet aardig.
Maar mod, laat ik het dan anders vragen:

Zitten er in het mod-team mensen die als ze forummers zouden zijn fossielen genoemd zouden worden? Of zijn jullie allemaal van na die tijd?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:44
Maar dat was niet het punt wat ik wilde maken.
Nee, oké.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:43
Dat gaat hier nogal eens mis als het op aanspreken van de mods gaat.
Mods richting forummers of forummers richting mods?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

-Shifty- schreef:
01-06-2020 10:45
Er wordt iets gezegd, anderen zijn het daar niet mee eens, dan hoef je niet tot in het oneindige er op daar te gaan om die anderen bij te draaien. Accepteren dat blijkbaar meerdere anderen het een slecht punt vinden (en eventueel reflecteren daarop) is ook een optie. En in je eentje een goed punt hebben is ook een optie.
Ik ga erop door omdat o.a. jij mijn mening verdraait tot iets wat ik noch zeg, noch bedoel.
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 10:46
Forummers richting mods.
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 10:46
forummers richting mods
fashionvictim schreef:

Zitten er in het mod-team mensen die als ze forummers zouden zijn fossielen genoemd zouden worden? Of zijn jullie allemaal van na die tijd?
Denk 50-50

Niq schreef:
De teletubbies. Die keek ik ook toen ik al van de middelbare af was hoor.
Is toch niet aardig.
Die verhaallijnen zaten vaak heel vernuftig in elkaar en ik vond vooral die coming-of-age arc van Laalaa bij vlagen ontroerend. En de coming out van Tinky Winky was rauw en authentiek nog ver voordat die gritty realism trend zich voordeed. Stukken beter dan die bagger van tegenwoordig zoals Peppa Big
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het best wel bedreigend kan overkomen als je weer eens die hele meute woedende bloeddorstige hyena's over je heen krijgt in het mod-topic, dat kan regelmatig wel een tandje minder wat mij betreft, zeker als er meer van die piepjonge mods zijn.
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 10:48
Denk 50-50
Thnx.
Am Yisrael Chai!
feow schreef:
31-05-2020 23:03
Ik heb een jaar of 16 geleden een tijd meegelezen op seks en er ging serieus een wereld voor me open. Ik las een vrijheid en een lef en een eerlijkheid die ik toen nergens anders op die manier gelezen had.
En dat vond ik toen ook wel op andere delen van het forum. Ik las sterke vrouwen met een duidelijke mening die elkaar verscherpten en versterkten. Dat vond ik mooi en ik had het idee dat ik dat beter van werd.

Dat gevoel mis ik wel, nu is er nog maar een enkeling die scherp kan en durft te schrijven. Het is nu meer vaag en vager formuleren en ik mis het versterken van elkaar.

mooie post
LOEP ME MAAR aub.
fashionvictim schreef:

Als het 'jonge' mensen zijn hoef je heus geen brabbelstemmetje op te zetten en als het 'oude' mensen zijn zullen ze wel een hoorapparaat hebben. Het zijn mensen die hun werk doen. En met dit topic wordt er (eindelijk) communicatie met de mods mogelijk. Ik vind het een hele verbetering en je leert elkaar vanzelf beter kennen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
01-06-2020 10:52
Als het 'jonge' mensen zijn hoef je heus geen brabbelstemmetje op te zetten en als het 'oude' mensen zijn zullen ze wel een hoorapparaat hebben. Het zijn mensen die hun werk doen. En met dit topic wordt er (eindelijk) communicatie met de mods mogelijk. Ik vind het een hele verbetering en je leert elkaar vanzelf beter kennen.
Dit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oudblond schreef:
Eens.
Solomio schreef:
01-06-2020 10:41
Maar al waren de mods toen al dik volwassen, wat maakt dat uit?

Dat vraag ik me ook af, of dat uitmaakt
Ik vind het zo ontzettend vervelend dat er vaak verwezen wordt naar de mods alsof het kleuters zijn. Ook dat denigrerende 'stagiaires', echt...

Het maakt geen bal uit hoe oud ze zijn, of ze al 20 jaar meelezen of niet. Het is anders dan 20 jaar geleden en gelukkig maar. Soms is verandering oké hoor.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 10:56
Ik vind het zo ontzettend vervelend dat er vaak verwezen wordt naar de mods alsof het kleuters zijn. Ook dat denigrerende 'stagiaires', echt...

Het maakt geen bal uit hoe oud ze zijn, of ze al 20 jaar meelezen of niet. Het is anders dan 20 jaar geleden en gelukkig maar. Soms is verandering oké hoor.
En dat uit jouw toetsenbord.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oudblond schreef:
Ik vind het nog verwerpelijker om als een meute hyena's te gaan lopen groepspesten als dat tegen een 18jarige is terwijl de groep bestaat uit kutwijven van middelbare leeftijd.

Dát is mijn punt.

En dat er hier regelmatig kutwijven van middelbare leeftijd en groupe lopen te pesten is algemeen bekend. Dat is al zo sinds dit forum bestaat.
Am Yisrael Chai!
Solomio schreef:
01-06-2020 10:57
En dat uit jouw toetsenbord.
Precies.
feow schreef:
31-05-2020 23:49
Ik denk dat het ooit zo was dat een deel van de nieuwelingen bij hun eerste Nick het deksel keihard op hun neus kregen van de forummers. Echt niet alleen van de fossielen (die toen nog oude garde heetten), maar de sfeer was hier toen zo dat je niet te soft of te vaag of te watdanook moest zijn.
Een deel zal vertrokken zijn om nooit meer terug te keren, een deel opende een topic dat ze heel gemeen waren hier (en vertrokken daarna vaak alsnog) en een deel zag het als een harde leerervaring, nam een nieuwe Nick en deed een nieuwe, steviger poging.
En het zal vast soms te hard en onterecht geweest zijn. Maar het maakte ook dat het forum een groep stevige goedgebekte forummers als stevige basis had.
Toen het ‘recht van de muts’ (<—- die houden we erin wegens erg treffend) ging gelden werd de basis mutserig.

Toen ik van libelle naar viva kwam dacht ik meteen 'dit is niet mijn wereld'. Maar ik ben gebleven. Vergeleken met viva was libelle een klein dorp waar maar een grote gevaarlijke weg langs liep. Viva was een grote stad met veel drukke gevaarlijke wegen dwars door de stad.
LOEP ME MAAR aub.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:49
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het best wel bedreigend kan overkomen als je weer eens die hele meute woedende bloeddorstige hyena's over je heen krijgt in het mod-topic, dat kan regelmatig wel een tandje minder wat mij betreft, zeker als er meer van die piepjonge mods zijn.

niet alleen voor piepjonge mods, voor iedereen is het prettiger als het een tandje minder kan, of je nu jong of oud bent, zwart of wit, slim of dom.
Maakt niet uit of ze jong zijn. Respect hebben zou leuk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven