Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yette schreef:
01-06-2020 12:06
Kijk, die directe privé-communicatie had je nog helemaal niet genoemd. Mijn eigen foute aanname is dus een mooi voorbeeld bij wat ik zojuist schreef: hoe duidelijker de zender is, hoe minder je de neiging hebt zelf zaken in te vullen!

Je waarschuwingen hier over mods die mogelijk 18 zijn en forummers die wellicht de vaardigheden missen om alles te begrijpen, doen voor mij helemaal niet ter zake. Ik heb geen cv nodig om met iemand te kunnen communiceren. Mijn oordeel en reactie baseer ik op wat iemand schrijft. Ik mag hopen dat anderen dat ook bij mij doen.
Ik had het zeker wel genoemd. Maar goed, dan leg je het toch naast je neer, we hoeven er toch niet over in discussie?

Ik persoonlijk wil nog wel eens vergeten dat niet iedereen hier uit een zelfde soort demografie komt als ik zelf en de forummers die ik irl ken. Wat mij betreft is dat een van de dingen die in de loop der jaren enorm veranderd is, in de begintijd van het forum was het veel homogener.

Het was dus helemaal niet zo'n zwaar punt wat ik wilde maken, maar gewoon een vriendelijke reminder dat we als forummers zelf ook af en toe milder zouden kunnen zijn, zowel naar forummers die slecht schrijven of in onze ogen irritant gedrag vertonen, als ook naar mods.
Am Yisrael Chai!
yette schreef:
01-06-2020 12:10
Juist. Best gezellig dat terugblikken, maar we moeten vooruit kijken.

Het zou fijn zijn als er hier een betere afspiegeling van de huidige forumpopulatie zou meedenken.
Ik denk dat de belangrijkste zaken al geopperd zijn. Niemand hoeft natuurlijk het hoofd te breken om ook iets bij te kunnen dragen.
Peixe schreef:
01-06-2020 12:09
Maar weer ontopic? Vraag het de mods.
Dat doen de mods echt goed, vind ik. Gewoon het gezeur/gezeik/off topic negeren en af en toe een reactie geven op inhoudelijke posts. :proud:

Kan je niet vermijden, denk ik, dat dit 'zo'n' topic wordt.
Life is short. Eat dessert first.
Niq schreef:
01-06-2020 12:11
Daarom gewoon even de naam erbij zetten over wie je het hebt. Of is dat dan ineens stafwaardig, maar als je het met een omweg doet niet?
Want die omwegen zie ik zo vaak.
Dat zou heel fijn zijn. Gewoon duidelijk en direct en niet dat stiekeme (en dat is helemaal niet stiekem, want iedereen weet over wie het gaat) gedoe. Maar dan niet staffen en geen ban natuurlijk.
fashionvictim schreef:

Ik persoonlijk wil nog wel eens vergeten dat niet iedereen hier uit een zelfde soort demografie komt als ik zelf en de forummers die ik irl ken. Wat mij betreft is dat een van de dingen die in de loop der jaren enorm veranderd is, in de begintijd van het forum was het veel homogener.
Die anderen zijn niet zo slim?

Echt ik vind dit zo verwaand klinken.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 12:10
Je kan het ook gewoon negeren ipv altijd op zulke dingen te springen en het uit te vergroten.

Laat gaan en klaar.
Grappig, ik vind dus juist dat uitgerekend de mensen die zich door mijn oorspronkelijk vriendelijk bedoelde reminder aangesproken zouden moeten voelen, er op een vervelende manier bovenop sprongen en daar een onnodig vijandige discussie van maakten.

Er was gisteren net pagina's lang gepost over hoe irritant bepaald forumgedrag was en hoe daar anders op gemodereerd zou moeten worden, dan kan het ook geen kwaad om even te noemen dat wat ik of jij irritant forumgedrag vinden ook weleens gewoon het maximale kan zijn wat iemand te bieden heeft. Want niet iedereen is een hoogopgeleide veertiger uit een provinciedorp.

En dit topic bestaat voor een groot deel uit kritiek op het modereerbeleid en hoe dat vroeger allemaal beter was, dan kan het in mijn ogen ook geen kwaad om af en toe even erbij stil te staan dat de mods wellicht ook gewoon gebonden zijn aan wat hen van hogerhand wordt opgedragen en dat het misschien wel jonge meiden zijn.

Gewoon, in het kader van checks and balances.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 12:14
Dat zou heel fijn zijn. Gewoon duidelijk en direct en niet dat stiekeme (en dat is helemaal niet stiekem, want iedereen weet over wie het gaat) gedoe. Maar dan niet staffen en geen ban natuurlijk.
Ik vind dat meerdere mensen zich aangesproken zouden moeten voelen door het oorspronkelijke punt dat ik maakte. Niet alleen dat ene voorbeeld.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-06-2020 12:18
Grappig, ik vind dus juist dat uitgerekend de mensen die zich door mijn oorspronkelijk vriendelijk bedoelde reminder aangesproken zouden moeten voelen, er op een vervelende manier bovenop sprongen en daar een onnodig vijandige discussie van maakten.

Er was gisteren net pagina's lang gepost over hoe irritant bepaald forumgedrag was en hoe daar anders op gemodereerd zou moeten worden, dan kan het ook geen kwaad om even te noemen dat wat ik of jij irritant forumgedrag vinden ook weleens gewoon het maximale kan zijn wat iemand te bieden heeft. Want niet iedereen is een hoogopgeleide veertiger uit een provinciedorp.

En dit topic bestaat voor een groot deel uit kritiek op het modereerbeleid en hoe dat vroeger allemaal beter was, dan kan het in mijn ogen ook geen kwaad om af en toe even erbij stil te staan dat de mods wellicht ook gewoon gebonden zijn aan wat hen van hogerhand wordt opgedragen en dat het misschien wel jonge meiden zijn.

Gewoon, in het kader van checks and balances.
Echt hoor, je moet er echt eens mee beginnen eerst eens na te denken eer je iets neerplant.
Maar goed, dit is verder niet mijn topic en het was totaal mijn bedoeling niet om er zo'n enorme discussie van te maken, dus wat mij betreft schluss verder.

Carry on.
Am Yisrael Chai!
Cateautje schreef:
01-06-2020 12:20
Echt hoor, je moet er echt eens mee beginnen eerst eens na te denken eer je iets neerplant.
Ik heb er over nagedacht.

Ik heb geen zin om mensen te shamen want daar is dit topic niet voor, maar mijn mening is dus dat een heleboel verwijten die hier aan het adres van de mods gemaakt worden op zijn minst wat onredelijk zijn.
Am Yisrael Chai!
Peixe schreef:
01-06-2020 11:56
Een punt is een punt toch.
Het wordt niet meer een punt als je het 35 keer herhaalt.
Eens. En het was op zich best een terecht punt.
Calypso- schreef:
01-06-2020 09:36
Amen.
:kneel:
LOEP ME MAAR aub.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 12:23
Ik heb er over nagedacht.

Ik heb geen zin om mensen te shamen want daar is dit topic niet voor, maar mijn mening is dus dat een heleboel verwijten die hier aan het adres van de mods gemaakt worden op zijn minst wat onredelijk zijn.
Dan is het woordje OOK in je betoog wel heel erg slecht gekozen.
Cateautje schreef:
01-06-2020 12:28
Dan is het woordje OOK in je betoog wel heel erg slecht gekozen.
Welke ook?
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 10:22
Wij lezen alles na, dus op zich is het niet nodig om dingen bold te maken. Daarnaast vind ik het ook wel nuttig om de gesprekken die nu plaatsvinden te volgen, omdat dat ook inzicht geeft. Het is alleen jammer dat het vooral dezelfde forummers steeds zijn. Ik zou ook graag anderen willen horen hoe zij hier naar kijken.

Heeeeeuuuul jammer.
LOEP ME MAAR aub.
-Shifty- schreef:
01-06-2020 11:21
Ik zou echt niet durven beweren dat ik heilig ben en niet veroordelend. Maar ik (ver-)oordeel op basis van wat je post. En vanzelfsprekend bouwt die informatie zich op. Ik zal ook zeker niet ontkennen dat ik een behoorlijke frustratie heb opgebouwd ten aanzien van de beheerder die ik bijzonder onvolwassen en dictatoriaal zie omgaan met dit forum. Dat zegt dan echter niks over hun daadwerkelijke leeftijd of hun intenties maar over het resultaat.
Je vergelijking ging totaal mank.
Geen bijzonderheden
Hoezo een provinciedorp? Zijn ze daar eigenlijk sneller van begrip?
Niq schreef:
01-06-2020 10:26
Daar zie je ook altijd dezelfde namen :biggrin:

Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 10:39
Ik ben van mening dat je je altijd moet realiseren dat er achter een account een echt mens zit, ongeacht wat de leeftijd van diegene is.

Mooi gezegd. :bigkiss:
LOEP ME MAAR aub.
@mod gaan jullie nog iets ondernemen om andere forummers te bereiken? Zoals het nu is, is niet om door te komen.
fashionvictim schreef:
Ik vind dat meerdere mensen zich aangesproken zouden moeten voelen door het oorspronkelijke punt dat ik maakte. Niet alleen dat ene voorbeeld.
Maar dit is ook algemeen! Was helemaal niet bedoeld op dat ene voorbeeld.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:42
Ga maar in het CM topic kijken, ik doe echt al jaaaaaaaren niet mee aan die terugkerende discussies dat het forum zo kut is. Ik doe überhaupt niet mee aan Napraat, ook dat is gewoon terug te zien.

:nope: :nooo:
LOEP ME MAAR aub.
fashionvictim schreef:
Knap dat je zo geduldig blijft maar ik zou er geen energie meer in steken.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 11:53
Iets minder quoten en je iets minder persoonlijk aangevallen voelen. ;-)

Dank voor de tip.
LOEP ME MAAR aub.
Niq schreef:
Daarom gewoon even de naam erbij zetten over wie je het hebt. Of is dat dan ineens stafwaardig, maar als je het met een omweg doet niet?
Want die omwegen zie ik zo vaak.

Ja, met een beetje pech een ban voor "op de man".
Daardoor ontstaat dat voorzichtige en cryptisch omschrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven