Vraag over beleggen!

15-10-2008 18:00 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hopelijk is er iemand hier die me wat wegwijs kan maken. 10 jaar geleden heb ik eens bij de ABN Amro een toekomtsplan afgesloten. Een klein bedrag per maand (25eur ofzo) wordt belegd. Ik heb absoluut geen verstand van beleggen maar het risico was destijds klein. Ik heb verder eigenlijk nooit meer over dit plan nagedacht totdat ik van aardig wat spaargeld naar helemaal geen spaargeld ging. Als "troost" dacht ik aan mijn toekomstplan wat eind 2007 iets van 3500eur waard was; toch nog iets.

Totdat iemand me erop wees dat de kans groot was dat mn plan nu weinig meer waard zou zijn. Ik was er vanuit gegaan dat alleen het inlegbedrag werd belegd en dat de jaarlijkse inleg vaststond (geen idee hoe ik hierbij kwam). Ik dus maar eens bellen met de ABN en idd,alles wordt belegd, de totale inleg. Omdat het voornamelijk wordt belegd in de AEX (vertelde de abn amro meneer) en de AEX nu zijn diepte punt heeft, is de waarde van mijn plan dus verminderd. Hoeveel verminderd mocht hij niet zeggen door de telefoon, ik moet daarvoor naar de bank.

En nu ben ik dus best bang. Iemand die me iets meer kan vertellen hoe dit werkt en of ik idd heel veel kwijt ben??

Enorm bedankt!
Je belegt dus in het Nederlandse aandelen fond van ABN.
Oke, en dat wil zeggen....?
Als je naar de site gaat en dan op beleggingsfondsen klikt. Dan op fondscategorieen: Nederlandse aandelen.
Ik denk dat het dan deze is:

ABN AMRO Netherlands Fund
Thanks Aruba, ik ga kijken maar ben bang dat ik er niet veel snap.

Maar er valt dus niet te berekenen hoeveel mijn polis nog waard is??

Enorm bedankt voor je hulp hoor, echt heel tof!!!
quote:rascalles schreef op 15 oktober 2008 @ 19:08:

Oke, en dat wil zeggen....?Nou ja ik zou zelf niet alleen in Nederlandse aandelen beleggen. Wereldspreiding is minder risicovol.