Vraagje over stimulerende middelen

09-07-2013 14:52 48 berichten
Hallo ladies,

Een aantal jaren geleden was er kortstondig een kruid op de markt waar je, als je daar thee van zette, heel erg vrolijk van werd. Het heeft zelfs een tijdje in de schappen gestaan van het Kruidvat, voor het verboden werd. De reden die daarvoor werd gegeven was dat het kankerverwekkend kon zijn.

Wat ik er van weet is dat op het eiland waar het in het wild groeit, de mensen het dagelijks gebruiken en daardoor is zo'n sterke vriendschapsband ontstaan tussen de leden van de bevolking, dat ze zich vergeten voort te planten. De hoogwaardigheidsbekleders van dat eiland maken zich dan ook erge zorgen, omdat ze bang zijn dat de bevolking uit sterft.

Wie herkent het verhaal? en wie weet over welk kruid ik het heb?
Alle reacties Link kopieren
nooit van gehoord, maar ik ben heel nieuwsgierig.

kan je dat kruid zelf in de tuin houden?
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 09 juli 2013 @ 14:54:

nooit van gehoord, maar ik ben heel nieuwsgierig.

kan je dat kruid zelf in de tuin houden?

Nee, ik denk het niet, maar weet het niet zeker.
Ik kan dit niet geloven, maar het klinkt -behalve kanker- als geweldig spul.
quote:spagtelputz schreef op 09 juli 2013 @ 14:58:

Ik kan dit niet geloven, maar het klinkt -behalve kanker- als geweldig spul.

Ik denk zelf niet dat kanker de werkelijke reden is, want de bevolking van dat eiland is gewoon kerngezond.

Ik denk eerder dat het te maken heeft met de afgenomen lust om je voort te planten. Maar goed, dat is maar speculeren.
Geen idee, maar klinkt leuk.

*haalt tuingereedschap alvast tevoorschijn*
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hebben ze zoiets niet bij de smartshops?
Cannabis heet dat.
een libido killer dus.

maar wel eentje waar je vrolijk van wordt.
wij slapen nooit.
cannabis is geen libidokiller.
wij slapen nooit.
quote:boerderijgeit028 schreef op 09 juli 2013 @ 15:02:

Hebben ze zoiets niet bij de smartshops?Dat werd destijds inderdaad daar verkocht, maar het mag dus niet meer.
Cannabis voldoet wel aan de beschrijving.

*bergt tuingereedschap weer op*
quote:Pantax schreef op 09 juli 2013 @ 15:04:

Cannabis heet dat.Daar word je stoned of high van en dat is bij dat kruid niet het geval.
quote:valentinamaria, 27 seconden geleden

cannabis is geen libidokiller.Hell yes. Cannabis killt zowat alles waarvoor initiatief nemen nodig is, behalve gamen, de koelkast leeg vreten en de lust om een nieuwe joint te draaien.
quote:Cateautje schreef op 09 juli 2013 @ 15:05:

[...]

Dat werd destijds inderdaad daar verkocht, maar het mag dus niet meer.Ook geen variant op? Paddo's zijn tegenwoordig ook illegaal, maar bij de smartshop kan je nog wel "Trip Truffels" halen, zelfde effect. Toeristen springen nog steeds spontaan uit hotelramen.
en toen wist ik het ineens: Kava kava.

Tjonge, er zat een knoopje in mijn brein.
quote:Cateautje schreef op 09 juli 2013 @ 15:10:

en toen wist ik het ineens: Kava kava. en wat ga je met deze kennis doen?
quote:boerderijgeit028 schreef op 09 juli 2013 @ 15:13:

[...]

en wat ga je met deze kennis doen?

Nou, in ieder geval is het knoopje weg en dat is een hele opluchting.

Ik denk niet dat het nog ergens te koop is, dus ik zal het hier bij moeten laten.
quote:Cateautje schreef op 09 juli 2013 @ 15:14:

[...]

Ik denk niet dat het nog ergens te koop is, dus ik zal het hier bij moeten laten. Klein beetje een anti climax hoor
Hier te bestellen kava kava
quote:mika65 schreef op 09 juli 2013 @ 15:18:

Hier te bestellen kava kava Dank je, maar ik denk niet dat het door de douane komt.
quote:boerderijgeit028 schreef op 09 juli 2013 @ 15:18:

[...]

Klein beetje een anti climax hoor Is het. Ik heb één keer de thee gehad en het samen met iemand gedronken. Dat was de slappe lach van mijn leven en zou het best nog weleens een keer willen.
quote:Cateautje schreef op 09 juli 2013 @ 15:22:

[...]

Is het. Ik heb één keer de thee gehad en het samen met iemand gedronken. Dat was de slappe lach van mijn leven en zou het best nog weleens een keer willen.Van wiet kan je ook thee trekken toch? Weet niet of dat hetzelfde effect heeft.
Het gaat overigens niet om kanker, dat dacht ik me te herinneren en blijkt een stuk schadelijker dan ik dacht, ook voor de inheemse bevolking.

Met ingang van 9 mei 2003 (Staatscourant 181) is het verboden om Kava kava (Piper methysticum) in kruidenmiddelen te gebruiken.

Dit kalmerende middel leverde bij een gering aantal mensen ernstige leverschade op, die tot levertransplantatie leidde en in ten minste twee gevallen tot overlijden van de patiënt. Zo iets is voor een kalmerend middel uiteraard onaanvaardbaar. Overigens bestond er al een Australische publicatie uit 1988 over leverschade bij zware kava kava gebruikers onder de oorspronkelijke bevolking van Arnhem Land. Die natuurvolkeren gaan echt niet zo voorzichtig met hun kruiden om.

Met het verbod zijn we overigens de allerlaatste van de EU. In Groot Brittannië was men ook niet al te vroeg, maar daar waren artsen en publiek in ieder geval gewaarschuwd. Bij de Nederlandse berichtgeving werd gezegd dat er in Nederland geen meldingen van ernstige leverschade waren geweest. Dat is begrijpelijk. In het buitenland kwamen die meldingen pas goed los nadat artsen gewaarschuwd waren. Want wie denkt er bij leverproblemen nu aan het innemen van een "onschuldig" kruidenmiddel?
quote:boerderijgeit028 schreef op 09 juli 2013 @ 15:25:

[...]

Van wiet kan je ook thee trekken toch? Weet niet of dat hetzelfde effect heeft.Neh, dan word je stoned en lamlendig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven