vragen die echt onnodig gesteld worden!!!

01-08-2008 21:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren even met mijn echtgenoot de stad in, moesten wat kleine dingetjes halen, dus wij op pad.

Komen we bij de ANWB; staat er een man voor ons die een rollator had besteld. Meisje het ding halen, komt ze terug met een grote doos met dat ding.... vraagt die man: oh zit er een doos omheen??

toen we buiten liepen zei mijn man, wat stellen mensen toch rare vragen eigenlijk.. ben je eindelijk aan de beurt vraagt zo`n meisje: kan ik u helpen... ehh nee hoor, ik sta hier op de bus te wachten.

Ik leg 2 artikelen neer: deze twee??? nee ik wil die dingen die die mevrouw heeft, maar leg deze ff hier want hier staan ze beter!!

tuurlijk ik weet ook dat zo`n winkelmeisje de dingen zegt die van haar verwacht worden, maar eigenlijk is het zo gek....

Kennen jullie ook nog van die onnodige vragen???
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:zusenzo schreef op 02 augustus 2008 @ 22:55:

Ben je naar de kapper geweest??

Nee, naar de slager.

Veel mensen stellen die vraag omdat ze wel íéts over je nieuwe kapsel willen zeggen, want het valt nou eenmaal op. Maar ondertussen vinden ze er niks aan. Dus zeggen ze maar: 'Naar de kapper geweest?'

Ik ben dan ook altijd erg huiverig voor deze vraag
x
quote:Zamirah schreef op 03 augustus 2008 @ 15:29:

Wat een nonsens, dat het onbeleefd zou zijn om de telefoon op te nemen met "hallo".

Ik vind de telefoon als communicatiemiddel soms erg storend. Er wordt maar van je verwacht ten alle tijden beschikbaar te zijn en de telefoon op te willen nemen en een ieder ( die je niet kent) te woord te staan. De vanzelfsprekendheid stoort me.

Als mijn nummerweergeve meldt: anoniem nummer, dan neem ik soms niet op ( als ik ergens mee bezig ben, of er gewoon geen zin in heb) of ik zeg inderdaad alleen "hallo?".

Sinds de terreur van de callcenters een vrij logisch gevolg lijkt me.

Ik verplicht niemand om de telefoon op te nemen hoor, waar lees je dat? Maar als je dan zelf de beslissing neemt om op te nemen, vind ik het netjes als je je naam noemt. Zo heb ik dat geleerd, net zoals een ander heeft geleerd om te zeggen dat hij graag Pietje zou spreken. Ik heb overigens nergens gesteld dat het onbeleefd IS, maar dat ik het onbeleefd VIND. Een mening is nooit nonsens, want het is een mening.

De kwestie was in mijn ogen dus niet of je het vervelend vindt dat je gestoord wordt door je eigen telefoon, maar hoe je die telefoon dan opneemt.

Anyway, dit is een veel te serieus antwoord voor een topic wat leuk begon!
quote:juniper8 schreef op 02 augustus 2008 @ 18:41:

Of van die enqueteurs midden in de stad. Komen altijd steevast naar je toe met de vraag: Mag ik je iets vragen?

Dan denk ik altijd: Ja, dat heb je dan bij deze gedaan!

(Durf het alleen nooit te zeggen haha..)Ik zeg dan altijd 'Nee!'
quote:maudym schreef op 04 augustus 2008 @ 19:17:

[...]

Ik verplicht niemand om de telefoon op te nemen hoor, waar lees je dat? Maar als je dan zelf de beslissing neemt om op te nemen, vind ik het netjes als je je naam noemt. Zo heb ik dat geleerd, net zoals een ander heeft geleerd om te zeggen dat hij graag Pietje zou spreken. Zeker in deze tijd met net zoveel mobiele telefoons als inwoners, ga ik vanuit dat wanneer ik gebeld wordt ze weten wie ze te spreken krijgen
Maar inderdaad, wat als beleefd wordt ervaren verschilt nogal. Ik vind wanneer ik, vaak zakelijk, gebeld word en een naam toegesproken krijg (om mee door te verbinden) onbeleefd, terwijl dat in andere landen standaard is en helemaal niet onbeleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven