Vreemd gedrag vrienden

11-09-2016 23:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Heb je ze al gevraagd of jouw gevoel klopt?
quote:Phaedra_ schreef op 11 september 2016 @ 23:48:

Heb je ze al gevraagd of jouw gevoel klopt?Ja, bij mijn vrienden praten we daar niet zo over. Niet dat ik dat erg vind ofzo, maar dat is hier niet echt zo.
quote:lolliepop234 schreef op 11 september 2016 @ 23:52:

[...]

Ja, bij mijn vrienden praten we daar niet zo over. Niet dat ik dat erg vind ofzo, maar dat is hier niet echt zo.Met jouw vrienden kun je niet praten over dingen die er echt toe doen? Over hoe je je voelt?
Klinkt niet echt als een hechte vriendengroep...
Heb je ook nog andere, wel leuke, vrienden? Concentreer je daar dan op. Een vriendschap moet toch van 2 kanten komen. Als ze bevriend willen blijven dan merk je dat wel. En als je niets meer hoort, weet je ook genoeg.
quote:Frizz schreef op 12 september 2016 @ 00:07:

[...]

Met jouw vrienden kun je niet praten over dingen die er echt toe doen? Over hoe je je voelt?Nee, ik heb daar eerlijk gezegd ook niet echt behoefte aan. Zo is dat gegroeid. Alles draait om reputatie hé
als jij geen contact met ze opneemt, nemen ze dan contact met jou op, of durf je dat niet af te wachten?
very metal
quote:-KING- schreef op 12 september 2016 @ 00:22:

als jij geen contact met ze opneemt, nemen ze dan contact met jou op, of durf je dat niet af te wachten?Durven is een groot woord, maar nee ik wacht zoiets niet af en ik weet niet of ik dat kan.
quote:lolliepop234 schreef op 12 september 2016 @ 00:15:

[...]

Nee, ik heb daar eerlijk gezegd ook niet echt behoefte aan. Zo is dat gegroeid. Alles draait om reputatie hé

Hoezo je dan druk maken erom?

Je bent blijkbaar tevreden ermee dat jullie gevoelens niet bespreken, dus verbijt je en denk om je reputatie.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:lolliepop234 schreef op 12 september 2016 @ 00:24:

[...]

Durven is een groot woord, maar nee ik wacht zoiets niet af en ik weet niet of ik dat kan.ik zou het toch eens proberen.
very metal
'Waarom besteed je je tijd niet aan iets leukers dan aan dit soort zeikerds vrienden?
quote:-KING- schreef op 12 september 2016 @ 00:27:

[...]

ik zou het toch eens proberen.Ik ga het overwegen
quote:lolliepop234 schreef op 12 september 2016 @ 00:31:

[...]

Ik ga het overwegenje mag wat meer trots hebben. uit je openingspost lijkt het alsof dat groepje niet echt op je zit te wachten. dan moet jij er toch niet eens bij wíllen zijn!
very metal
quote:-KING- schreef op 12 september 2016 @ 00:37:

[...]

je mag wat meer trots hebben. uit je openingspost lijkt het alsof dat groepje niet echt op je zit te wachten. dan moet jij er toch niet eens bij wíllen zijn!

Dit. Wat maakt hen zoooo speciaal dat je vrienden met ze wil zijn? Waarom geen leuke mensen om je heen verzamelen die je niet zo in de stress laten zitten? Of dat nu bewust gebeurt of niet. Ik zou niet met zulke mensen om willen gaan.

Waarom vindt jij jezelf niet de moeite waard om leuke mensen om je heen te hebben waar je wel mee kunt kletsen en die je niet negeren?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Een vriendengroep die draait om reputatie? Hoe werkt zoiets? Lopen jullie de hele tijd te brallen over jullie werk of geld?
quote:-KING- schreef op 12 september 2016 @ 00:37:

[...]

je mag wat meer trots hebben. uit je openingspost lijkt het alsof dat groepje niet echt op je zit te wachten. dan moet jij er toch niet eens bij wíllen zijn!

+1

Als zoiets niet van 2 kanten komt. Dan maar niet.
Je klinkt inderdaad erg onderdanig, en dat zijn sowieso niet de plezierigste mensen om mee om te gaan.

In een vriendschap is het gekijkwaardig, of er is simpelweg geen vriendschap.

In jouw geval, is er dus geen sprake van vriendschap.
Als het om je reputatie gaat dan juist even wat hysterische foto's op facebook zetten met andere mensen en eens afzeggen. Of even binnenkomen en dan weer weggaan omdat je nog wat anders te doen hebt.

Maak er een leuke act van.

Heeft niet erg veel met vriendschap te maken denk ik. Ik zou mensen opzoeken die graag iets met je willen doen.
Dat zijn voor jou vrienden? Wat naar lijkt me dat, niet kunnen bespreken wat we toe doet en reputaties bevorderen.. yuck.

Ik heb dan ook geen tips voor je.. behalve zoek nieuwe 'vrienden'.
"People, what a bunch of bastards"
Vraag jezelf af of dit wel echte vrienden zijn. Je geeft aan dat het om reputatie gaat, die snap ik niet helemaal. Vriendschap is toch juist dat je jezelf kan zijn en er voor elkaar bent als er iets is.

Wat maakt de groep zo leuk dat je bang bent om ze kwijt te raken? Heb je andere vrienden? het komt op mij over (maar misschien heb ik het mis) dat je beter geen vrienden hebt? Dat je daarom denkt dat je ze nodig hebt. Ga dan op zoek naar nieuwe mensen, ga iets doen met collega's, word lid van een sport/ toneel/ dans- vereniging (of iets anders), zoek nieuwe hobby's.
Ze hadden geen zin in je of de behoefte dat je er bij was. En dan als smoes dat ze je vergeten waren om je te bellen en dat ze allemaal niet op hun telefoon hadden gekeken *kuch* toen je ze belde.

Om in jouw woorden te spreken: je reputatie is nu iemand die ze niet belangrijk/interessant genoeg vinden om in hun clubje te hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat met die reputatie begrijp ik niet. Je wilt in dat groepje blijven hangen vanwege hun reputatie? Jullie hebben een reputatie op te houden naar elkaar? Wat voor reputatie dan?
Waarom wil jij vrienden zijn met mensen bij wie je je niet op je gemak voelt en die zich niet gedragen als vrienden? Vrienden zijn geen goden ofzo. Als ze niet meer leuk zijn kun je ze gewoon op een laag pitje laten en nieuwe vrienden zoeken.
Het klinkt als mensen zonder gevoel. En jij hebt wat te veel gevoel voor ze. Niet bang zijn. Ik zou even doen of m'n neus bloedt. Kijken of er duidelijkheid komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven