Vreemde mensen in huis
zondag 4 februari 2018 om 09:22
Misschien een stomme vraag, maar ik ga voor het eerst iets verkopen op marktplaats. De koper komt vanmiddag langs, maar ik heb eigenlijk liever geen vreemde mensen in huis.
Onze gang zit beneden met direct een trap naar boven, is het raar om de koper niet in de woonkamer te ontvangen maar alles gewoon beneden op de gang af te handelen?
Onze gang zit beneden met direct een trap naar boven, is het raar om de koper niet in de woonkamer te ontvangen maar alles gewoon beneden op de gang af te handelen?
zondag 4 februari 2018 om 09:28
Echt raar is het nooit, ik heb ook wel dingen bij de deur afgehandeld. Fietsen zet ik van te voren bij de voordeur dan sluiten we de deal in de voortuin.
Dingen voor weinig zet ik bij de voordeur, ding naar buiten, geld naar binnen. Maar soms, komen mensen wel binnen, bij meubels of zo. Of als iets gedemonstreerd moet worden.
Mijn tent heb ik dan weer verkocht in het park. Koper wilde de tent opgezet zien, logisch.
Dingen voor weinig zet ik bij de voordeur, ding naar buiten, geld naar binnen. Maar soms, komen mensen wel binnen, bij meubels of zo. Of als iets gedemonstreerd moet worden.
Mijn tent heb ik dan weer verkocht in het park. Koper wilde de tent opgezet zien, logisch.
zondag 4 februari 2018 om 09:29
zondag 4 februari 2018 om 09:40
Ik zet alles klaar en geef dat aan voordeur af.
Vergeet niet om koper gepast geld mee te laten nemen. Dan hoef jij niet te wisselen.
In de zomer verkocht ik buitenspeelgoed. Dat zette ik al buiten voor de voordeur.
Wil ook niemand in huis laten.
Vergeet niet om koper gepast geld mee te laten nemen. Dan hoef jij niet te wisselen.
In de zomer verkocht ik buitenspeelgoed. Dat zette ik al buiten voor de voordeur.
Wil ook niemand in huis laten.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 11:10
0.40% gewijzigd
zondag 4 februari 2018 om 09:45
Aan de andere kant vind ik het soms ook oprecht leuk om mensen wel binnen te laten en een praatje te maken. De jonge vrouw die mijn stoelen kocht en ze niet in haar auto kreeg. Of ik de helft van de stoelen nog een dagje wilde bewaren dat was een leuk gesprekje over de stoelen haar huisje en nog veel meer.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 09:50
0.97% gewijzigd
zondag 4 februari 2018 om 11:15
Uiteraard maak ik voldoende ruimte en tijd om een koper goed te kunnen bedienen met tekst en uitleg, indien nodig.
In de zomer een alleenstaande moeder, BAM, die een buitenglijbaan kwam afhalen. Ze probeerde die glijbaan in haar auto te krijgen, lukte van geen meter. Ik ook alleen, diverse lichamelijke klachten op dat moment waardoor tillen. Auwelijks lukte. Met zijn twee onzer het krachten verenigd, in gezelschap van mijn gereedschapskist om een en anderuitelkaar te draaien, een flink stuk touw en veel gelach toch het doel weten te bereiken. Namelijk glijbaan in auto, zowel glijbaan als auto ongedeerd. En in de tussentijd kwamen we in gesprek, zo omdat ik weet dat ze BAM is. Deed en doe mijn petje af voor haar.
Dus je leert ook erg leuk bijzondere mensen kennen.
Zelf haal ik ook bij voorkeur aan deur af.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: het maakt niet uit. Jij bepaald.
In de zomer een alleenstaande moeder, BAM, die een buitenglijbaan kwam afhalen. Ze probeerde die glijbaan in haar auto te krijgen, lukte van geen meter. Ik ook alleen, diverse lichamelijke klachten op dat moment waardoor tillen. Auwelijks lukte. Met zijn twee onzer het krachten verenigd, in gezelschap van mijn gereedschapskist om een en anderuitelkaar te draaien, een flink stuk touw en veel gelach toch het doel weten te bereiken. Namelijk glijbaan in auto, zowel glijbaan als auto ongedeerd. En in de tussentijd kwamen we in gesprek, zo omdat ik weet dat ze BAM is. Deed en doe mijn petje af voor haar.
Dus je leert ook erg leuk bijzondere mensen kennen.
Zelf haal ik ook bij voorkeur aan deur af.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: het maakt niet uit. Jij bepaald.
zondag 4 februari 2018 om 20:19
Ik zet alles klaar in de gang en geef het aan de deur af.
Heb ook geen behoefte aan vreemden in mijn huis.
Als het om grotere dingen gaat, moet ik mensen wel binnen laten maar laat dat sowieso altijd aan mijn vriend over.
Ligt ook aan het type mens hoor.
Heb vrij veel rare snuiters aan de deur gehad maar ook mensen die super aardig waren en dan heb ik er allemaal wat minder moeite mee.
Heb ook geen behoefte aan vreemden in mijn huis.
Als het om grotere dingen gaat, moet ik mensen wel binnen laten maar laat dat sowieso altijd aan mijn vriend over.
Ligt ook aan het type mens hoor.
Heb vrij veel rare snuiters aan de deur gehad maar ook mensen die super aardig waren en dan heb ik er allemaal wat minder moeite mee.