Vreemde mensen in huis

04-02-2018 09:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag, maar ik ga voor het eerst iets verkopen op marktplaats. De koper komt vanmiddag langs, maar ik heb eigenlijk liever geen vreemde mensen in huis.

Onze gang zit beneden met direct een trap naar boven, is het raar om de koper niet in de woonkamer te ontvangen maar alles gewoon beneden op de gang af te handelen?
Ik ben een keer bij iemand thuis geweest, voorbij de gang, en dat was voor een grote buffetkast op te halen.
Alles wat kleiner is, gebeurt gewoon in de hal.
Als ik het kan voorkomen handel ik het ook in de gang af en komen mensen niet binnen bij ons. Als ik iets bij iemand koop, vind ik het ook altijd ongemakkelijk om in hun woonkamer te komen. Dan handel ik het liever ook in de gang af.
Ik handel het meestal aan de deur af, het hangt natuurlijk wel een beetje van het object af.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Echt raar is het nooit, ik heb ook wel dingen bij de deur afgehandeld. Fietsen zet ik van te voren bij de voordeur dan sluiten we de deal in de voortuin.

Dingen voor weinig zet ik bij de voordeur, ding naar buiten, geld naar binnen. Maar soms, komen mensen wel binnen, bij meubels of zo. Of als iets gedemonstreerd moet worden.

Mijn tent heb ik dan weer verkocht in het park. Koper wilde de tent opgezet zien, logisch.
Dubbel
anoniem_360350 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 09:29
96.98% gewijzigd
Het gaat om een kinderstoel, zo'n meegroei geval
anoniem_360350 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 09:29
44.51% gewijzigd
Dan zet je de kinderstoel bij de voordeur en geef je 'm mee als de koper aanbelt. Ik heb wel eens een bed verkocht via MP, dat kon ik niet door de voordeur meegeven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik handel het altijd gewoon af aan de voordeur...hooguit bij tegen in de hal en doe ivm de honden de deur tussen door nog dicht als ik b.v. Wisselgeld moet pakken.
lovedobby wijzigde dit bericht op 04-02-2018 10:54
0.91% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
Gewoon in de hal afhandelen
Ik zet alles klaar en geef dat aan voordeur af.
Vergeet niet om koper gepast geld mee te laten nemen. Dan hoef jij niet te wisselen.

In de zomer verkocht ik buitenspeelgoed. Dat zette ik al buiten voor de voordeur.

Wil ook niemand in huis laten.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 11:10
0.40% gewijzigd
Aan de andere kant vind ik het soms ook oprecht leuk om mensen wel binnen te laten en een praatje te maken. De jonge vrouw die mijn stoelen kocht en ze niet in haar auto kreeg. Of ik de helft van de stoelen nog een dagje wilde bewaren dat was een leuk gesprekje over de stoelen haar huisje en nog veel meer.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 09:50
0.97% gewijzigd
Ik zet het ook in de hal, voor zover mogelijk. Andersom word ik ook meestal niet binnen gevraagd.
Eén keer moest ik bij iemand het hele huis door en vond dat zelf ook niet zo prettig.
Je kunt méér.
Alleen met telefoons / tablets laat ik de koper binnen zodat ik het allemaal goed kan laten zien.

Grote dingen hebben we nog niet via marktplaats verkocht, maar meestal doen wij toch 'deurverkopen'
Uiteraard maak ik voldoende ruimte en tijd om een koper goed te kunnen bedienen met tekst en uitleg, indien nodig.

In de zomer een alleenstaande moeder, BAM, die een buitenglijbaan kwam afhalen. Ze probeerde die glijbaan in haar auto te krijgen, lukte van geen meter. Ik ook alleen, diverse lichamelijke klachten op dat moment waardoor tillen. Auwelijks lukte. Met zijn twee onzer het krachten verenigd, in gezelschap van mijn gereedschapskist om een en anderuitelkaar te draaien, een flink stuk touw en veel gelach toch het doel weten te bereiken. Namelijk glijbaan in auto, zowel glijbaan als auto ongedeerd. En in de tussentijd kwamen we in gesprek, zo omdat ik weet dat ze BAM is. Deed en doe mijn petje af voor haar.

Dus je leert ook erg leuk bijzondere mensen kennen.

Zelf haal ik ook bij voorkeur aan deur af.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: het maakt niet uit. Jij bepaald.
In de gang afhandelen kan prima.
Ik zet alles klaar in de gang en geef het aan de deur af.
Heb ook geen behoefte aan vreemden in mijn huis.

Als het om grotere dingen gaat, moet ik mensen wel binnen laten maar laat dat sowieso altijd aan mijn vriend over.

Ligt ook aan het type mens hoor.
Heb vrij veel rare snuiters aan de deur gehad maar ook mensen die super aardig waren en dan heb ik er allemaal wat minder moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven