Vreemde zwarte vlieginsecten

21-04-2011 12:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net wezen rennen en langs alle paden wemelt het van die vieze langwerpige, grote zwarte vliegen. Ze lijken nog het meest op Amerikaanse vuurvliegen. Weet iemand hoe die beesten heten? Ik ben ze nog niet eerder tegen gekomen in Nederland.
Geen idee hoe ze heten,maar ik kom ze al jaren tegen hoor. Vooral tijdens het fietsen in de polder van en naar m'n werk, bah, vieze beesten vind ik het.
..
Wij hadden er net last van tijdens het wandelen met de hond. Rare lange aanhangsels hadden ze..Wat ons wel opviel was dat ze voornamelijk bij bomen te zien waren. Op plekken waar geen bomen stonden zagen we ze ook niet vliegen.
Ze zijn er inderdaad al jaren. Ik weet niet hoe ze heten, maar ze zijn rete-irritant!
Zijn dat niet vliegende mieren?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Hier in de bosrijke omgeving zitten ze ook.
Whahahaha ik wil net deze plakken

Is iemand me al voor geweest. De vliegende mier heb ik hier in ieder geval alweer gespot!
Of de maartse vlieg (die eigenlijk een mug is en pas in april tevoorschijn komt, best logisch zon naam!)

Hangt veelal bij planten en heeft lange hangende poten. Ook deze heb ik reeds in de tuin gespot!
Chantilly, dat moet haast wel mijn laatst gepostte zijn!
Nee, het zijn geen vliegende mieren. Als je hun gore langwerpige achterlijf niet meerekent dan zijn het net gewone huisvliegen maar dan pikzwart. Ben er een beetje chagrijnig van

Vroeger had je veel van die kleine beestjes die in je neus gingen zitten tijdens het rennen of fietsen, maar deze beesten passen niet eens in mijn neus, zo groot.
Ah Marielle, bedankt voor de naam!
quote:JohnnyCake schreef op 21 april 2011 @ 12:56:

Nee, het zijn geen vliegende mieren. Als je hun gore langwerpige achterlijf niet meerekent dan zijn het net gewone huisvliegen maar dan pikzwart. Ben er een beetje chagrijnig van

Vroeger had je veel van die kleine beestjes die in je neus gingen zitten tijdens het rennen of fietsen, maar deze beesten passen niet eens in mijn neus, zo groot.Haha, das toch juist fijn dat ze nu niet meer naar binnen kunnen?!
Zijn idd heel naar. Vorig jaar op strand kwam er een mega zwerm overgewaaid uit Engeland. Iedereen raakte in paniek!
Zo ziet ie er ongeveer uit als ie vliegt.

Lees trouwens net dat de naam Maartse Vlieg niet van de maand maart komt maar van Marcus, die zijn naamdag heeft op 23 april.

quote:Cici25 schreef op 21 april 2011 @ 12:59:

[...]

Haha, das toch juist fijn dat ze nu niet meer naar binnen kunnen?!

Dat zou je wel zeggen, maar ik moet er niet aan denken dat zo'n beest toevallig in mijn mond komt tijdens het hardlopen. Het zijn er echt heel veel.
Brrr, ik word alleen al kriebelig van al die plaatjes hier
Welnee! Insecten zijn prachtige ingenieuze beestjes!

Doen geen vlieg kwaad hahaha!
Ze gingen wel netjes opzij toen ik aan kwam rennen, die beestjes. Ik heb er geen van me af hoeven slaan, maar het zijn er gewoon enorm veel! Oh well, weer wat geleerd!
quote:JohnnyCake schreef op 21 april 2011 @ 13:01:

[...]

Dat zou je wel zeggen, maar ik moet er niet aan denken dat zo'n beest toevallig in mijn mond komt tijdens het hardlopen. Het zijn er echt heel veel.

Dan heb je je vlees voor die dag al binnen

Insecten zijn rijk aan voedingsstoffen, kindjes in de 3e wereld zouden er blij mee zijn, zou Jans zeggen....

Maarre...ik zou er niet blij van worden hoor! Idd getverderrie!
Nope
Gore helikoptervliegen met hangende pootjes noem ik ze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven