Vriendenloterijpas uitlenen
vrijdag 7 november 2025 om 08:14
Goedemorgen, wil even checken hoe anderen hier tegenaan kijken.
Een vriend heeft gevraagd of hij mijn vriendenloterijpas kan lenen zodat zijn dochter gratis toegang heeft tot museum waar zij heen gaan.
Pas is op naam en geboortedatum staat op pas, leeftijdsverschil in ca. 40 jaar.
Bij misbruik kunnen ze de pas tijdelijk of permanent intrekken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er gecheckt werd op naam en geboortedatum, maar het zou natuurlijk kunnen.
Maar wat me het meest ergert is dat hij/zij het echt meer dan prima zelf kunnen betalen en dan dit vragen. En dan moet hij het pasje ook nog op komen halen (20 minuten heen en 20 minuten terug met de auto).
Ik neig naar nee zeggen maar vind mezelf dan ook wel een zeikerd eigenlijk.
Wat vinden jullie?
Een vriend heeft gevraagd of hij mijn vriendenloterijpas kan lenen zodat zijn dochter gratis toegang heeft tot museum waar zij heen gaan.
Pas is op naam en geboortedatum staat op pas, leeftijdsverschil in ca. 40 jaar.
Bij misbruik kunnen ze de pas tijdelijk of permanent intrekken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er gecheckt werd op naam en geboortedatum, maar het zou natuurlijk kunnen.
Maar wat me het meest ergert is dat hij/zij het echt meer dan prima zelf kunnen betalen en dan dit vragen. En dan moet hij het pasje ook nog op komen halen (20 minuten heen en 20 minuten terug met de auto).
Ik neig naar nee zeggen maar vind mezelf dan ook wel een zeikerd eigenlijk.
Wat vinden jullie?
dinsdag 11 november 2025 om 13:39
27? Nou zeg, een volwassen vrouw betaalt toch gewoon zelf een bezoekje naar een museum. En als ze het niet kan betalen dan gaat ze maar niet.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
dinsdag 11 november 2025 om 15:24
Ja, dat dacht ik al. Maar dat vind ik zelf wat gek. Ik zou nooit een entreekaartje voor een uitstapje voor een kennis betalen, waarom zou ik? Als je krap bij kas zit, kun je er gewoon voor kiezen om dat uitstapje niet te doen.
Maar goed, zeer gul van haar; zo gul zou ik nooit zijn in die situatie.
dinsdag 11 november 2025 om 17:02
Ik denk dat zij zelf niet wist van lenen van pasje.SweetFirefly schreef: ↑11-11-2025 13:3927? Nou zeg, een volwassen vrouw betaalt toch gewoon zelf een bezoekje naar een museum. En als ze het niet kan betalen dan gaat ze maar niet.
dinsdag 11 november 2025 om 17:11
Nee, zou ik ook niet snel doen, dan ga je idd maar niet.Itsnojoke schreef: ↑11-11-2025 15:24Ja, dat dacht ik al. Maar dat vind ik zelf wat gek. Ik zou nooit een entreekaartje voor een uitstapje voor een kennis betalen, waarom zou ik? Als je krap bij kas zit, kun je er gewoon voor kiezen om dat uitstapje niet te doen.
Maar goed, zeer gul van haar; zo gul zou ik nooit zijn in die situatie.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in