Vriendin trouwt zonder toeters en bellen: cadeautips?

19-10-2009 13:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin gaat binnenkort haar partnerschap registreren. Zij verwachten begin volgend jaar hun eerste kindje. Mijn vriendin en haar partner zien de registratie puur als een praktische zaak om alles goed te kunnen regelen voor hun kindje. Mijn vriendin heeft mij gevraagd als haar getuige wat ik hartstikke leuk vind. De plechtigheid is heel klein, alleen het ´bruidspaar´ met hun getuigen. Daarna gaan we gezellig met zijn vieren uit eten.

Nu is mijn vraag: hebben jullie een leuk idee voor een cadeau? Ze willen er zelf geen toeters en bellen gebeuren van maken, maar ik vind het toch wel iets heel bijzonders dat ik getuige hiervan mag zijn. Pak ik groots uit of houd ik het zelf ook bescheiden? Tips zijn welkom, dank voor het meedenken alvast!
quote:yette schreef op 19 oktober 2009 @ 14:28:

Met een kado druk je uit hoe blij je voor iemand bent, niet hoeveel zalm je hoopt te gaan eten.

Je vriendin en haar vriend hebben besloten dat ze samen een kind willen. Daardoor zullen ze hun hele leven aan elkaar verbonden zijn. Samen een kind krijgen zegt volgens mij veel meer over wat ze voor elkaar voelen dan zo'n ceremonie of een groots feest. Ik zou ze dan ook een kado geven dat past bij deze grootse mijlpaal, want daar gaat het om. Niet om de grootte van een bruiloft.Volledig mee eens!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
.
quote:Vl43inder schreef op 19 oktober 2009 @ 13:39:

Registreren ze partnerschap met het idee om later als ze groot zijn te gaan trouwen? Zo ja, dan zou ik met uitpakken wachten tot de bruiloft, zo nee, dan zou ik een wat groter cadeau geven, maar niet zo groot als voor een bruiloft.

Voor cadeautips is het handig als je eerst je budget bepaalt, scheelt nogal of je hen een reis naar de Malediven kan aanbieden of eerder alleen een zelfgemaakte appeltaart.Maar ze vieren het wél alleen niet op een manier die gebruikelijk is maar met zijn tweeen en de getuigen.
quote:christina schreef op 19 oktober 2009 @ 13:55:

Wat ik heel leuk vind om als getuigen te geven is een pen waar ze mee kunnen tekenen met de datum van het 'trouwen' en een hele korte geluksboodschap erop gegraveerd.Moet je wel even controleren of ze dit niet al van het gemeentehuis krijgen, dat was bij mij namelijk het geval.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Leuk om te lezen hoe verschillend iedereen hier over denkt. Ik ben ook van mening dat de grootte van een bruiloft geen invloed heeft op de waarde van een cadeau.

Het is niet zo dat ze het niet groots aanpakken vanwege de kosten. Dat speelt geen rol, het is meer dat ze absoluut niks hebben met ceremonies en het fenomeen ´de mooiste dag van je leven´.

Ik zag een paar hele leuke ideeën langskomen: nacht bruidssuite, boeket laten bezorgen op het stadhuis (heel lief bedacht!), mini-vrijgezellenfeestje. De toeter + bel vond ik ook heel goed gevonden!

@Kastanjez: ik ben heel nieuwsgierig naar die kaart die je hebt laten maken bij belevingswereld. Ik kom nl. niet op de website. Kun je uitleggen wat je precies gemaakt had?

Meer ideeën zijn welkom!
Wij hebben het ook precies zo gedaan als de vriendin van TO alleen was Zwiepje er zelf al echt bij. Vriendin en haar vriend die getuigen waren hebben mij een bruidsboeket gegeven en hebben de foto's gemaakt. Was ik op zich al superblij mee! Na de ceremonie hebben Mr. Zwieber en mannelijke getuige chocolademousse taart bij de appie gehaald en die hebben we lekker verorberd. (toen werd de getuige nog gebeld dat hij zijn handtekening vergeten was en kon weer terug ). Zwiepje ging daarna logeren en wij met zijn tweeen deden vier dagen Londen. Heerlijk, had niet anders gehoeven. Stressloos, rustig, intiem en daardoor romantisch.

De manier waarop je viert zegt echt niets over het belang wat ze er aan hechten.
quote:qwertu schreef op 19 oktober 2009 @ 16:07:

Een nachtje in een bruidssuite is wel een heel erg leuk kado, zeg! Ook (of misschien wel júist) als het niet zo groot gevierd wordt!

Met bonnen (dinerbon e.d.) zou ik heel erg oppassen. Wij hebben dat soort bonnen ook gekregen, maar het eerste jaar na de geboorte van je eerste kind kan zo hectisch verlopen, dat dat soort dingen er snel bij inschieten. Ik voelde me er een beetje verlegen bij om ons kind uit logeren te "moeten" doen omdat we nog een saunabon op moesten maken die dreigde te verlopen. De dinerbon is gelukkig langer geldig (maar ook nog niet stukgeslagen... ons kind is nu twee ) en de hotelcheque die we vorig jaar kregen hebben we ook nog niet kunnen gebruiken, omdat de logeerweekendjes tot nu toe opgegaan zijn aan "verplichte" dingen. Dus nu moeten we nog een paar nachten ons kind uit logeren geven om voor het eind van het jaar die bon op te maken. Tegen de tijd dat we er zitten, hebben we het naar ons zin hoor. Maar van tevoren heb ik er niet meer zo'n plezierig gevoel bij, sinds een avondje uit betekent dat er oppas geregeld moet worden. Zeker als dat avondje uit een "verplicht nummer" is omdat een ander het kado gedaan heeft.

Ligt misschien helemaal aan mij hoor, maar ik wilde het maar gezegd hebben. In dat geval is het leuk om twee bonnen te geven. eentje om iets leuks van te doen èn een zelfgemaakte oppasbon!
Pauline, mijn excuses! Ik had de tip niet gecheckt, tis ook al weer een jaar of twee geleden en de site lijkt niet meer te bestaan....

T enige wat je nog zou kunnen kopen is de (zak)atlas van de belevingswereld (die kom ik nog wel tegen, oa bij Bol). Dat is ook een heel l euk en bijzonder boek, maar wel minder persoonlijk (hoewel dat weer af kan hangen van een eventuele persoonlijke opdracht die je er in schrijft natuurlijk!)
.
Ah! Om te voorkomen dat bruidsparen met bonnen blijven zitten, moet er dus duidelijk op de oppasbon staan dat die op dezelfde dag verzilverd moet worden als de ga-eens-wat-leuks-doen-bon
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven