Vrijgezellenfeestje.... hulp/tips??

07-04-2010 15:18 127 berichten
Hello,

Ik ben gebombardeerd tot Ceremoniemeester voor de bruiloft van mijn schoonzus. Vind ik erg leuk want ik ben wel een beetje een "Monica" type (Friends)

Ik ben bezig met het vrijgezellenfeestje, maar kom tot de conclusie dat dit nu wel erg uit de hand begint te lopen. Heb geweldige ideen, maar het bedrag is inmiddels opgelopen tot 135eu, dan zijn we een hele dag onder de panne, maar dit is excl eten/drinken.

Niet iedereen zal dit bedrag ook in 1x kunnen uitgeven, natuurlijk, begrijp wel dat iedereen zo zijn vaste lasten heeft e.d.

Wat is tegenwoordig normaal om te vragen voor een vrijgezellenfeestje?

Ik heb al 2 dingen vastgelegd, kan ik niet meer wijzigen, haal ik er wat tussenuit dan kom ik met een gat in de middag te zitten.

Hebben jullie misschien wat tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dit zou Monica toch wel anders hebben aangepakt hoor
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
160 euro? stel je nou voor dat je een bevriend stel bent en bij beide 'feestjes' bent uitgenodigd. Ben je dus voor 1 dagje lasergamen en een workshop ceramiek beschilderen al 300 kwijt excl drank en dan ben je nog niet op de bruiloft geweest met nog meer uitgaven aan cadeau en evt kleding en benzine.
quote:xDoortjex schreef op 07 april 2010 @ 15:38:

[...]

Daar zou jij ook geen tijd voor hebben, jij moet je schommelstoel in elkaar zetten

Maar serieus, wat voor dingen heb je gedaan dan voor zoveel geld?
Peas on earth!
ach... ik kan wel wat dingen uit het programma schrappen. Want dit werd ook mij teveel, hoor. Vroeg het mij even af: "is dit wel normaal" uit jullie reacties kan ik wel halen: NOT!!

Ze is geen type voor High Tea of bloemschikken/knippen, plakken, schilderen of een BBQ dus ik moest crea zijn en crea kwam ook tot een hoog resultaat op de prijslijst.

maar ja, wat dan wel?
Maar WAT heb je nou gereserveerd/bedacht dan?!
Peas on earth!
135 euro: dan gok ik dat er een musical wordt bezocht :Mary Poppins?
Hoi,

135 euro is veel te veel. Ik zou het er niet eens voor willen uitgeven. En dan komt eten en drinken er ook nog bij.

Ik heb zelf vrijgezellenfeestje voor mijn schoonzusje georganiseerd. Ze wilde niet teveel poeha. Wat heb ik gedaan?

Via website www.trouwen-feestartikelen.nl wat spulletjes gekocht (b.v. kroontje met sluier voor haar haar, slingers, sjerp enz.). Dat kan ook gewoon bij feestwinkel hoor. Samen met vriendinnen en familie heb ik haar 's morgens overvallen en ze moest kroontje en sjerp om e.d.. Ik had van tevoren wat activiteiten geregeld. De beschrijving had ik in mooi doosje of tasje gedaan en moest ze voorlezen. Bijvoorbeeld, ze moest bruidsboeket bij bloemenstal laten maken naar eigen smaak (gewoon eenvoudig boeketje). Van tevoren geregeld dat we achteraf mochten betalen (zwager bruid ging betalen). Ze moest dus als bruidje met kroon, sjerp en boeket door de stad lopen. Gewoon leuk, niet dat ze voor schut liep.

Vervolgens zijn we naar het stadhuis gelopen en daar moest ze een man vragen om foto met haar op de trappen te laten maken (ze trouwde in Las Vegas, dus in plaats van de echte trouwfoto). Vervolgens mocht ze lingerie uitzoeken voor de huwelijksnacht. Daarna geluncht (zwager bruid had van tevoren tafel geregeld en versierd). Vervolgens zijn we met z'n allen simulatieracen gaan doen (deed ze vroeger veel) en daarna wezen borrelen.

Borrelen was spontaan (bruidegom kwam er later ook bij) en voor eigen rekening. De rest (behalve lingerie) hebben we omgeslagen over de groep. De lingerie was een cadeau van haar moeder en werd door haar zus afgerekend (haar moeder was er niet bij).

Al met al vielen de kosten nog wel mee en iedereen vond het leuk en geslaagd.

Geloof me, 135 euro is echt te veel. Hopelijk heb je niet al wat geboekt. Ik denk dat je je iets te veel hebt laten meeslepen door al het aanbod, maar ik zou het echt niet doen.

Succes!
Wat heb je dan geboekt tot nu toe voor 135 excl eten en drinken?????? Ben ik wel heel benieuwd naar!

Afgelopen weekend vrijgezellenfeest gehad van een goede vriendin, waren 60p.p kwijt incl eten en drinken en betalen voor de bruid. (Heb je dat al wel meegerekend voor die 135 euro dat je ook voor de bruid betaald?)
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 april 2010 @ 15:43:

Maar WAT heb je nou gereserveerd/bedacht dan?!Erwt, rustig even Daar komt ze zo op. Hoop ik
Ik ben er één aan het organiseren en we hebben een super dag voor elkaar met lunch en diner etc. voor 75 euro. En dat vind ik al meer dan genoeg....
Nou geef maar aan wat je wilde doen, dan kunnen we vast wel alternatieven verzinnen.
quote:xDoortjex schreef op 07 april 2010 @ 15:44:

[...]

Erwt, rustig even Daar komt ze zo op. Hoop ik Oh, was ik een beetje ongeduldig?

Maar ik had het ook pas drie keer gevraagd
Peas on earth!
Maar wat heb je nu dan al gereserveerd voor 135 euro? Ikke nieuwsgierig
Mijn tip: nu gaan mailen met de vraag wat men max. wil besteden. Jezus, je gaat mensen toch niet ongevraagd een rekening van min. 135 euro voorschotelen voor een ****ing vrijgezellendag????

Kan je direct vragen of er voorkeur is voor bepaalde activiteiten en welke activiteiten/zaken absoluut niet gewenst zijn ivm hoog achterlijkheidsgehalte en wat er verder niet mogelijk is(door bv ziekte, zwangerschap, allergieën, kwaaltjes, what ever).

Informeer bij de bruid wat zij echt verschrikkelijk vindt. Nogal relevante info.

quote:Niet iedereen zal dit bedrag ook in 1x kunnen uitgeven, natuurlijk, begrijp wel dat iedereen zo zijn vaste lasten heeft e.d.Ehm... ook niet iedereen WIL dat er aan uitgeven!!! Ongeacht de vaste lasten.
Je hoeft ook geen vol programma voor de hele dag, is meestal veel minder leuk dan gewoon een activiteit, wat eten en uit 's avonds. Maak het niet te apart en te duur: het gaat gewoon om een leuke gezellige dag. 135 is echt te veel.
quote:borderwalk schreef op 07 april 2010 @ 15:43:

135 euro: dan gok ik dat er een musical wordt bezocht :Mary Poppins?Dat is een verdomd goede reden om per direct een fikse buikgriep te veinzen. Kan je van het geld dat je uitspaart mooi iets écht leuks gaan doen.
Wow 135 euro excl eten en drinken! Ben ook heel erg benieuwd wat jullie gaan doen dan! Ik hoop echt voor je dat je dit bedrag besproken hebt met de dames die meegaan.. Ook al zou ik het kunnen missen: als het geen héél goede vriendin van mij zou zijn, zou ik niet meegaan.

Als goedkope oplossing zou je een picknick kunnen doen voor de lunch.. mand met lekkere broodjes mee, sapjes.. Alleen nog even hopen op mooi weer die dag!

Weet niet wanneer dat feestje is, maar meestal kan je wel ruim op tijd annuleren toch?!
quote:mips schreef op 07 april 2010 @ 15:47:

Kan je direct vragen of er voorkeur is voor bepaalde activiteiten en welke activiteiten/zaken absoluut niet gewenst zijn ivm hoog achterlijkheidsgehalte en wat er verder niet mogelijk is(door bv ziekte, zwangerschap, allergieën, kwaaltjes, what ever).

Een tijdje geleden heb ik ervoor gekozen niet mee te gaan met een vrijgezellenfeest dat 95 euro moest kosten. Als dat een van mijn beste (of betere) vriendinnen zou zijn geweest, zou ik het hebben gedaan, maar dit was meer een kennis. Ik vond dat toen al echt teveel geld.
Peas on earth!
quote:Dilenia schreef op 07 april 2010 @ 15:18:

Niet iedereen zal dit bedrag ook in 1x kunnen uitgeven, natuurlijk, begrijp wel dat iedereen zo zijn vaste lasten heeft e.d. Niet iedereen wíl zo'n bedrag uitgeven voor een o-zo-bijzonder (ahum) vrijgezellenfeestje. Ik hoop van harte dat de vriendin van mijn feestje gaat organiseren zich beperkt tot het uitnodigen van leuke vriendinnen, lekkere hapjes en veel wijn.
quote:Ze is geen type voor High Tea of bloemschikken/knippen, plakken, schilderen of een BBQ dus ik moest crea zijn en crea kwam ook tot een hoog resultaat op de prijslijst.

Ik ook niet. En ik vond mijn dag echt enig.

Maar wat dacht je van make-uppen en dan met een semi-professionele fotograaf mooie foto's van elkaar/ met elkaar maken.

Of cocktails mixen.

Of gewoon lekker stappen.

Ofzo.
Luister... Erwt en ik trekken het niet meer en kunnen niet verder met onze activiteiten als je niet NU zegt wat je met die 135 euro van plan bent.

TO, vertel op!
Ik zou het geld er simpelweg niet voor over hebben. Ik doe van dat geld liever iets in gezelschap dat ik zelf verkies ipv met 'n bij elkaar geraapt zooitje kennissen/collegas/familie/vrienden van 'n vriendin. Dan ga ik liever 'n keer met haar alleen uit eten.
Ik denk ook wel dat ik het kan annuleren. Komt vast wel goed...

Wat ik ga doen???? hahaha nieuwsgierig

Straks leest iemand mee?!

De meiden gaan wel mee, hoor. Dat is wel geregeld, maar idd zijn de kosten veel te hoog.

Maar alvast bedankt voor de tips, zitten erg leuke dingen tussen!
Ik zou echt niet weten waar ik 135 euro voor over zou hebben zonder dat ik daar eten en drinken voor krijg... of het moet een weekend Lowlands zijn ofzo. Echt een belachelijk bedrag. Stel dat de man met de mannen meegaat ben je als stel dus zo 500 euro kwijt aan die bruiloft! Ik zou dat als bruid echt niet willen, zou mijn vriendinnen dat nooit aandoen. Plus dat je altijd iemand in een lastig pakket brengt, en er mensen gaan afzeggen. Ben je hele spectaculaire dingen aan het doen maar zonder een paar van je beste vriendinnen..nou geweldig!

Met mijn feestje was er een bootje gehuurd, daarna een wijnproeverij en een etentje. 50 euro pp, allemaal stomdronken en bomvol naar huis en keihard gelachen, super was het! Het hoeft toch ook niet perse een hele dag te duren?

Enneh...wat ga je nou doen voor dat geld????
Ik ben ook benieuwd wát nu die activiteit is.

Waarom zegt TO dat nu niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven