Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
dolfje schreef:
18-01-2019 11:35
Weten jullie nog toen Michael Jacksons Thriller voor het eerst op tv kwam? Ik kan het me nog zo voor de geest halen. Zusje en ik waren bij vader thuis en we zaten gedrieën voor de tv. Toen het moment kwam dat Michael ook veranderde, dus die enge ogen kreeg, renden zusje en ik in grote paniek weg en hebben we ons in de wc opgesloten :$

Dat tafereel heb ik een keer zien afspelen bij de film Gremlins.
Was op een verjaardagsfeestje. Moeder dacht dat de kleine broertjes en zusjes ook wel mee konden kijken want die diertjes waren zo schattig. Oeps, toch niet. ;-D
RikM schreef:
18-01-2019 11:40
Dat tafereel heb ik een keer zien afspelen bij de film Gremlins.
Was op een verjaardagsfeestje. Moeder dacht dat de kleine broertjes en zusjes ook wel mee konden kijken want die diertjes waren zo schattig. Oeps, toch niet. ;-D
Bij de gremlins zat ik ook altijd met een kussen voor mijn gezicht te kijken. Ik was ben een schijterd ;-D
dolfje schreef:
18-01-2019 11:41
Bij de gremlins zat ik ook altijd met een kussen voor mijn gezicht te kijken. Ik was ben een schijterd ;-D

Dat had ik bij Twin Peaks. Die Killer Bob vond ik toch zo eng.

Afbeelding
RikM schreef:
18-01-2019 11:56

Afbeelding
Doodeng!
RikM schreef:
18-01-2019 11:56

Afbeelding
Deze aflevering heb ik toen in mijn eentje gezien! Ik was toen bijna nooit alleen en keek al helemaal nooit alleen tv of iets spannends. Daarna nooit meer spannende dingen willen kijken.
pejeka schreef:
16-01-2019 19:59
O ja, had ik vroeger ook. Even nieuwsgierig, zijn er nog gezinnen waar men op zaterdagavond gewoon om de tafel gaat om gewoon een potje te kaarten, of mens-erger-je-niet te spelen, of een ander bordspel? Ik heb fantastische herinneringen aan op zaterdagavond (oma was er dan vaak ook bij) urenlang jokeren, of een ander spel te doen met zijn allen. Geen TV, geen computerspel, maar gewoon allemaal om de tafel met wat lekkers en een drankje en de grootste lol. Komt dat nog voor?
Hebben wij oudjaarsavond gedaan met de kinderen (8 en 6). We spelen wel regelmatig een spelletje op zaterdagavond, maar meestal tot hooguit 20.30 of 21.00 uur.
-Bladora- schreef:
16-01-2019 20:14
Ohjaaaa!

Wij speelden ook Levensweg, met van de pionnetjes in een auto. Weet eigenlijk niet wat het doel van het spel was...

En muizenval! Zo spannend!
Levensweg was de bedoeling om een leven na te spelen vanaf de middelbare school totdat je met pensioen gaat. Toevallig onlangs nog met mijn kinderen gespeeld. En dan mijn jaren 90 versie, niet de moderne.
wilma36 schreef:
18-01-2019 13:14
Levensweg was de bedoeling om een leven na te spelen vanaf de middelbare school totdat je met pensioen gaat. Toevallig onlangs nog met mijn kinderen gespeeld. En dan mijn jaren 90 versie, niet de moderne.
Wij spelen het ook regelmatig met de kinderen. Ik vind het eigenlijk niet meer zo leuk als vroeger.
Haantje79 schreef:
17-01-2019 19:46
James Herriot ken ik helemaal niet, terwijl ik wel erg van engelse series houd.

Mijn ouders keken altijd graag naar Derrick en zijn sidekick Harry. Er ist ermordet worden!
Derrick is in Duitsland van de buis gehaald want hij was fout in de oorlog.
Nein! Nein! Nein!

Afbeelding
https://nl.wikipedia.org/wiki/Horst_Tappert

Niet helemaal. Hij is zelf met Derrick gestopt, zijn foute verleden werd pas bekend in 2013, toen de man al lang en breed overleden was. Herhalingen van de serie zijn toen geschrapt.
Telefoonboek
Nog wat tv uit de heel oude en oude doos:
Ricky en Slingertje:
Afbeelding

Battlestar Galactica van vroeger:
Afbeelding
aviv_13 schreef:
18-01-2019 14:11
Ricky en Slingertje:
Afbeelding

Afbeelding
Ricky en Slingertje! Met Gompy en Majolica.
Paulus de Boskabouter met Eucalypta, Krakras en Oeroeboeroe.
En later de Fabeltjeskrant.
Op zondagavond Catweazle.
Floris met piepjonge Rutger Hauer.
De Wrekera met eerst als vrouwrlijke sidekick naast Patrick Mcnee Emma Peel. LaterTara King en nog later Purdey .

Sorry, weet niet hoe ik plaatjes moet plakken met mn telefoon
wilma36 schreef:
18-01-2019 13:45
https://nl.wikipedia.org/wiki/Horst_Tappert

Niet helemaal. Hij is zelf met Derrick gestopt, zijn foute verleden werd pas bekend in 2013, toen de man al lang en breed overleden was. Herhalingen van de serie zijn toen geschrapt.
Aaah dat is het juiste verhaal, bedankt!
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
watdachtjehiervan schreef:
18-01-2019 13:17
Wij spelen het ook regelmatig met de kinderen. Ik vind het eigenlijk niet meer zo leuk als vroeger.
Is toch gewoon een veredeld ganzenbord. Koop eens een nieuw spel er zijn zoveel leukere tegenwoordig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
aviv_13 schreef:
18-01-2019 14:11
Ricky en Slingertje:
Afbeelding

Afbeelding
Door Battlestar Galactica moest ik ook hieraan denken

Afbeelding
Electrickery... :O

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Er zijn best wat seventies series die later weer herhaald zijn op t.v. Q en Q en Catweazle vond ik ook erg leuk. Catweazle had volgens mij een kikker als huisdier ofzo.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Catweazle had een pad. Touchwood heette die.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hebben we deze al gehad? Ik durfde er niet naar te kijken.

Afbeelding
De berenboot

Afbeelding
Paulus de boskabouter

Afbeelding
Wat een recente retro zeg!...Wattabout Hamelen, Oebele, Floris, Rikkie en Slingertje, Dorus en Swiebertje?
Hamelen vond ik doodeng. Liep daar niet een heks rond die kinderen in haar macht had en van alles liet doen? Ik had er in elk geval nachtmerries van. Maar mijn broer, veel ouder dan ik, wilde er naar kijken en dan ging ik maar ergens anders heen en dan af en toe naar de huiskamer terug om te zien of het al afgelopen was.
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 22:34
0.16% gewijzigd
sportivia schreef:
18-01-2019 18:56
Hebben we deze al gehad? Ik durfde er niet naar te kijken.

Afbeelding
Ja dit vond ik uiteraard ook eng :$
[quote=Abundance-of-Freedom post_id=29476486 time=1547579713 user_id=376303]
Wordt vervolgd, leuk was dat.

Kent iemand Merlina nog? Vlaamse serie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven