Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-01-2019 11:47
Nou ja het was het stukje als ze naar de lurven en de kladden zoeken (ongeveer na 1 minuut hier: https://www.youtube.com/watch?v=kvkQSJmsiiI). Hartstikke onschuldig bedoeld natuurlijk, maar ik vond het als kind raar dat gegraai in de broek
Ooooh nu ben ik weer gerustgesteld, Ik dacht al wat heb ik allemaal verdrongen! :hihi:
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
David de boskabouter, dat keken wij ook en we hadden er boeken van. Aan het eind deden ze toch altijd neusje neusje en dan zeiden ze iets van zwietzwaai ofzo? Ik herinner me iig dat mijn zusje een tijdje ook perse op die manier welterusten wou zeggen tegen onze ouders.
sportivia schreef:
18-01-2019 18:56
Hebben we deze al gehad? Ik durfde er niet naar te kijken.

Afbeelding
Mijn zus en ik deden altijd wie-het-langst-durft-te-blijven-kijken-als-hij-groen-wordt :-D
Bolke Bolke, Bolke de beer daar is tie weeeeer...daar is tie weeeer... :muziek:

Afbeelding

Er werd wat afgeroddeld in dat bos :P
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
19-01-2019 12:15
Jaaaaaa! (Ik ben van 1958 :-D )

Barend de Beer, Thierry de la Fronde, Ivanhoe, Bonanza, Peyton Place, Dubbelspion, Joop ter Heul
En hoe heette die Amerikaanse serie over die vrouw met 3 dochters die ging trouwen met een met een man met 3 zoons? Met een huishoudster die Alice heette?

The Brady Bunch (dat liedje zit gelijk in mijn hoofd)!
Afbeelding

Ik keek ook nog naar Bonanza, M*A*S*H en The Onedin Line.

Nog een mooie serie uit die tijd: "De kleine waarheid".
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 19-01-2019 13:46
10.78% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
In elk bos word er blijkbaar heel wat afgeroddeld, niet alleen bij bolke..denk maar eens aan de fabeltjeskrant bijv.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
19-01-2019 12:31
David de boskabouter, dat keken wij ook en we hadden er boeken van. Aan het eind deden ze toch altijd neusje neusje en dan zeiden ze iets van zwietzwaai ofzo? Ik herinner me iig dat mijn zusje een tijdje ook perse op die manier welterusten wou zeggen tegen onze ouders.
Het is David de kabouter en Paulus de BOSkabouter. Beiden zijn gebaseerd op boeken. In David de kabouter doen ze inderdaad neusjeneusje maar zeggen ze 'Zilverzacht'.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
onzichtbarevrouw schreef:
19-01-2019 13:41
The Brady Bunch (dat liedje zit gelijk in mijn hoofd)!
Afbeelding

Ik keek ook nog naar Bonanza, M*A*S*H en The Onedin Line.

Nog een mooie serie uit die tijd: "De kleine waarheid".
Ik kan me die series op zich nog wel herinneren, maar was daar destijds nog te jong voor. Weet echter dat mijn ouders ernaar keken. Onedin Line is onlangs eindeloos herhaald, en ondanks de bekende gezichten uit het verleden deed en doet die serie mij niet veel. M*A*S*H ken ik ook voornamelijk uit herhalingen en ja, leuk, maar ik heb nooit zo goed begrepen hoe een tragisch gebeuren als de Vietnam-oorlog onderwerp zou kunnen zijn van een komedie, op welke manier dan ook. De Kleine Waarheid met Willeke Alberti staat me nog vaag voor de geest (John Leddy deed er toch ook in mee), maar ook weer omdat mijn ouders ernaar keken en als je me vraagt wat nou eigenlijk het verhaal is, geen flauw idee.

The Brady Bunch en Green Acres werden begin jaren tachtig herhaald op Sky (als ik het goed heb) en daar keek ik toen naar, vond het wel aardig, maar niet dat ik zeg "ja! dat zou ik nog eens willen zien"!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
MASH gaat volgens mij om de oorlog in Korea in de jaren 50. Ik vond het een mooie serie, en hoewel er veel humor in zat werd de serieuze kant ook goed belicht vond ik. Ik ken het ook vooral van herhalingen, net zo als" Wordt u al geholpen?". Geweldig vind ik die serie nog steeds, ik ben dol op die Britse humor. "Allo Allo"..ook erg leuk.
Overigens ben ik als een kind zo blij, want ik heb een echt 60/ 70's vloerkleed op de kop getikt. Was er al jaren naar op zoek. In de kleuren en motieven van die tijd oranje/ beige/bruin, en lekker groot! :yes:
Alle reacties Link kopieren
A thnx crini, zo zat het idd!
Alle reacties Link kopieren
Shenandoah schreef:
18-01-2019 23:00
Kent iemand dit nog? Mijn 2 kinderen van 3 en 6 jaar vinden het helemaal geweldig. Ondanks dat het toch een stuk langzamer gaat dan de meeste tekenfilms etc van tegenwoordig. Dikke tranen toen ze dood gingen aan het einde van het verhaal.
Afbeelding
Gaan David en Lisa dood op het eind? 😲
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
De Fabeltjeskrant was hier grote favoriet <3. Heb nog op Chico Lama gestemd toen er verkiezingen voor de Fabeltjeskrant burgemeester oid waren (kon je een briefkaart inleveren bij de bieb met je stem).

Mijn vader vond het ook zo leuk dat alle maatschappelijke thema's langskwamen (het vrouwenpraathuis van Greta de Koe, de imigranten uit het Buitenste Buitenbos, en Momferd de Mol als ouwe mijnwerker uit het zuiden, de bureaucratie bij Gerrit de Postduif waar je steeds van loket moest wisselen al was alleen Gerrit op het postkantoor). Als kind hadden we dat pas later door.

Schijnt wel dat de eerste afleveringen niet zo populair waren, maar dat het publiek het pas omarmde toen de gebroeders Bever werden geintroduceerd.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
20-01-2019 10:00
Gaan David en Lisa dood op het eind? 😲
Oude kabouters gaan op reis naar een speciale plek, en veranderen daar in een boom. Dat doen David en Lisa ook.
Alle reacties Link kopieren
Ah, Was dat ook de reden dat op een gegeven moment neef David de hoofdrol kreeg? Dat lees ik nl op google, maar er staat geen reden bij waarom dat zo was..
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
20-01-2019 10:45
De Fabeltjeskrant was hier grote favoriet <3. Heb nog op Chico Lama gestemd toen er verkiezingen voor de Fabeltjeskrant burgemeester oid waren (kon je een briefkaart inleveren bij de bieb met je stem).

Mijn vader vond het ook zo leuk dat alle maatschappelijke thema's langskwamen (het vrouwenpraathuis van Greta de Koe, de imigranten uit het Buitenste Buitenbos, en Momferd de Mol als ouwe mijnwerker uit het zuiden, de bureaucratie bij Gerrit de Postduif waar je steeds van loket moest wisselen al was alleen Gerrit op het postkantoor). Als kind hadden we dat pas later door.

Schijnt wel dat de eerste afleveringen niet zo populair waren, maar dat het publiek het pas omarmde toen de gebroeders Bever werden geintroduceerd.
Ik vond de Fabeltjeskrant juist leuker toen al die maatschappelijke thema's er nog niét met de haren bijgesleept werden. De conflicten tussen Juffrouw Ooievaar en Truus de Mier over een slinger op het Dierenbosfeest, of het gehakketak tussen Lowieke de Vos en Droes de Beer. Zoef de Haas die weer een blunder maakte. Momfer de Mol met een sigaartje (mag dat tegenwoordig nog?). Gewoon toen het nog onschuldig. En leuk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2019 16:40
Ik vond de Fabeltjeskrant juist leuker toen al die maatschappelijke thema's er nog niét met de haren bijgesleept werden. De conflicten tussen Juffrouw Ooievaar en Truus de Mier over een slinger op het Dierenbosfeest, of het gehakketak tussen Lowieke de Vos en Droes de Beer. Zoef de Haas die weer een blunder maakte. Momfer de Mol met een sigaartje (mag dat tegenwoordig nog?). Gewoon toen het nog onschuldig. En leuk.
In Rotterdam is nu een tentoonstelling over de Fabeltjeskrant. De schrijver, Leen Valkenier, baseerde de personages op mensen in zijn omgeving in Vreewijk.
Mijn man noemt me vaak Truus de Mier als ik weer eens de opruim- en schoonmaakkolder in mn kop heb. Hij noemt me om die reden ook wel Monica Geller :-)
Alle reacties Link kopieren
***
trachemys wijzigde dit bericht op 21-01-2019 18:03
Reden: Ging niet helemaal goed...
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh de hulk inderdaad, viel op gegeven moment op dat hij om 10 voor en 10 over half 8 de hulk werd...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
21-01-2019 18:37
Oh de hulk inderdaad, viel op gegeven moment op dat hij om 10 voor en 10 over half 8 de hulk werd...
En dat hij nooit helemaal uit zijn broek scheurde...
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
18-01-2019 22:32
Hamelen vond ik doodeng. Liep daar niet een heks rond die kinderen in haar macht had en van alles liet doen? Ik had er in elk geval nachtmerries van. Maar mijn broer, veel ouder dan ik, wilde er naar kijken en dan ging ik maar ergens anders heen en dan af en toe naar de huiskamer terug om te zien of het al afgelopen was.
Ik was voor Hamelen behoorlijk boven de leeftijd geloof ik, maar die keek ik altijd. Daarvoor had je Oebele, volgens mij met dezelfde acteurs
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-01-2019 18:45
Ik was voor Hamelen behoorlijk boven de leeftijd geloof ik, maar die keek ik altijd. Daarvoor had je Oebele, volgens mij met dezelfde acteurs
Willem Nijholt en Wieteke van Dort.

U is van mijn leeftijd, vermoed ik ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik was fan van Spaan en Vermeegen. Heerlijke satire. Wie kent deze uitspraken en slogans nog?

- "Harry, op je poef!"
- "Kopje koffie, glazenwasser?"
- Ed Raket in het kabinet
- "Sloan Pa!"
- "Naast mij staat mevrouw De Vries die zich nu gaat wassen met onze vernieuwde kiwizeep"

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk deze: https://youtu.be/ogi4sUmNE5Y

Koud hé? :D
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
21-01-2019 19:06
En natuurlijk deze: https://youtu.be/ogi4sUmNE5Y

Koud hé? :D
Past goed bij het huidige weer. Heeft hier iemand nog zo'n muts?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook forummers die hun inrichting een beetje vintage hebben? Ik vind zelf veel spulletjes uit de 60's/70's leuk, en dit is ook wel te zien in mijn inrichting. Zonder oubollig te zijn natuurlijk :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven