Waar is er geen carnaval (geweest)?
dinsdag 28 februari 2017 om 14:50
Dachten we mooi het carnaval in het zuiden des lands te onvluchten door een paar dagen lekker in Twente te gaan zitten, blijkt carnaval daar óók heel populair te zijn! Nooit geweten dat deze rariteiten ook boven de rivieren voorkwamen.
Maar goed, al druk in overleg waar we eventueel volgend jaar naartoe kunnen gaan. Als het aan mij ligt in het buitenland (moeten we misschien ook nog goed opletten welk land dan wel of niet) maar als het Nederland wordt; in welke regio's is er de afgelopen dagen niets van te merken geweest dat het carnaval was?
Maar goed, al druk in overleg waar we eventueel volgend jaar naartoe kunnen gaan. Als het aan mij ligt in het buitenland (moeten we misschien ook nog goed opletten welk land dan wel of niet) maar als het Nederland wordt; in welke regio's is er de afgelopen dagen niets van te merken geweest dat het carnaval was?
dinsdag 28 februari 2017 om 15:01
Van Twente en de Achterhoek is het inderdaad wel bekend dat ze daar van carnaval houden. Volgende keer iets beter informeren. Ook in andere noordelijke of westelijke provincies ben je niet helemaal veilig, maar wel voor het grootste gedeelte, Het is of heel plaatselijk, of inderdaad zelfs op 1 locatie. Hier zie je een lijstje met de ergste gebieden en dat je zelfs in Friesland tegen carnaval aan kan lopen:
https://www.friesland-pos ... land-en-in-andere-regios/
Maar Den Haag is dus veilig. En Leiden. En Delft. En Groningen. En Leeuwarden. Alkmaar, ook leuk. Haarlem dus. In Amsterdam merk je er ook niets van. Of Goes. Zo kan je wel een paar jaar vooruit, toch?
https://www.friesland-pos ... land-en-in-andere-regios/
Maar Den Haag is dus veilig. En Leiden. En Delft. En Groningen. En Leeuwarden. Alkmaar, ook leuk. Haarlem dus. In Amsterdam merk je er ook niets van. Of Goes. Zo kan je wel een paar jaar vooruit, toch?
Spreuken 18:2
dinsdag 28 februari 2017 om 15:06
dinsdag 28 februari 2017 om 15:07
dinsdag 28 februari 2017 om 15:08
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2017 @ 15:02:
Vanaf den haag/utrecht en daarboven vind je nergens openbaar carnaval. Hooguit in een zaaltje. Gewoon vingen op de kaart met een blinddoek Zeker wordt er elders in het land carnaval gevierd. Hoogland bijvoorbeeld, boven Utrecht. Dorpen rondom Emmen (drenthe) inderdaad en ik weet het ook van een paar plaatsen in het oosten.
Vanaf den haag/utrecht en daarboven vind je nergens openbaar carnaval. Hooguit in een zaaltje. Gewoon vingen op de kaart met een blinddoek Zeker wordt er elders in het land carnaval gevierd. Hoogland bijvoorbeeld, boven Utrecht. Dorpen rondom Emmen (drenthe) inderdaad en ik weet het ook van een paar plaatsen in het oosten.
dinsdag 28 februari 2017 om 15:12
quote:Satchel schreef op 28 februari 2017 @ 15:01:
Van Twente en de Achterhoek is het inderdaad wel bekend dat ze daar van carnaval houden. Volgende keer iets beter informeren.
Ja, echt stom. Ik dacht, overal buiten Limburg en Brabant zullen we wel goed zitten. Niet dat het nou zo'n wereldramp is, maar voor de volgende keer wil ik daar echt wel rekening mee houden, al is het maar om op zaterdagmiddag normaal je boodschappen te kunnen doen of een plaatsje te verkennen.
Al veel tips! Denk zelf inderdaad aan de kustprovincies voor volgende keer.
Van Twente en de Achterhoek is het inderdaad wel bekend dat ze daar van carnaval houden. Volgende keer iets beter informeren.
Ja, echt stom. Ik dacht, overal buiten Limburg en Brabant zullen we wel goed zitten. Niet dat het nou zo'n wereldramp is, maar voor de volgende keer wil ik daar echt wel rekening mee houden, al is het maar om op zaterdagmiddag normaal je boodschappen te kunnen doen of een plaatsje te verkennen.
dinsdag 28 februari 2017 om 15:17
quote:NYC schreef op 28 februari 2017 @ 15:12:
[...]
Jah, die tip van Goes was ook niet helemaal gemeend, wedden dat je net die er weer uitpikt
Scheveningen, dus. Al in het Mauritshuis geweest?
[...]
Jah, die tip van Goes was ook niet helemaal gemeend, wedden dat je net die er weer uitpikt
Scheveningen, dus. Al in het Mauritshuis geweest?
Spreuken 18:2
dinsdag 28 februari 2017 om 15:25