Waar je niets over mag zeggen maar je doet het lekker toch!!

27-05-2017 21:01 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo even een topic om je hart te luchten.
Waar je niets over mag zeggen normaal gesproken met warm weer maar je doet het lekker toch.
Gewoon omdat het kan!!
herfstappeltaart schreef:
19-07-2017 14:18
Jij lijkt mij een toffe schoondochter :wtf:
Dan heb je nooit dat topic van mij gelezen en geweten wat ze allemaal gedaan heeft in de jaren dat we samen zijn. Daar is heel veel aan vooraf gegaan en ik ben altijd alleen maar aardig en lief naar haar geweest. Maar als ze je dan recht in het gezicht een slechte en gestoorde moeder noemt omdat je het niet eens bent met haar advies (en dat overigens alleen gezegd hebt met "Man en ik doen het liever op x manier, dat past beter bij ons) en vlak voor onze bruiloft mijn man belt om te zeggen dat hij echt niet met mij moet trouwen en dat ik nooit ga werken en er vandoor ga met zijn geld (terwijl ik degene was met het geld..) etc etc etc..
En nogmaals, het gaat vanaf het begin af aan nergens over en nergens op gebaseerd. Het eerste wat ze tegen mij zei toen ik haar ooit ontmoeten was dat mijn voeten scheef stonden en het geen gezicht was. En toen wanneer man weer binnenkwam poeslief doen. Dat was het begin. En er is nooit iets verandert. Dat accepteer ik, maar dan hoef ik nog niet uit te kijken naar haar bezoek vol commentaar en dat ze aan mijn bed komt staan dat ik er niet in hoef te liggen. Terwijl ik er lig omdat mijn kindje anders veel te vroeg geboren word.

Toen zijn man en ik tot de conclusie gekomen dat het zo niet werkt en mijn zoontje niet meer bij haar gaat logeren. Alleen op bezoek met man, ik ga niet mee. Ze kan hier op bezoek komen en dan doe ik aardig. Maar ik mag het wel moeilijk vinden om te slikken. Na alles wat ze heeft gezegd. Terwijl ik nooit iets anders heb gedaan dan mijn uiterste best om aardig gevonden te worden, interesse te tonen in haar hobbies etc. Maar ik ben gewoon niet goed genoeg, want ik kom uit een arbeidersgezin. Dat ik dan gewoon een mastergraad heb, dat maakt niet uit.

Dus oordeel alsjeblieft niet zomaar, want je hebt geen idee wat daar speelt.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 14:46
15.94% gewijzigd
19-07-2017 14:22
P.s. blablamana: ik denk toch dat het voor je ouders iets zwaarder is dan voor jou hoor, ze zijn heel wat jaren ouder en dan gaat alles meer energie kosten, daar kom je nog wel achter, later als je ook die leeftijd hebt.

Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Waar klaag ik over mijn ouders? Je gaat nu gewoon op de man af..
Mijn ouders vragen overigens óók zelf of mijn zoontje langs kan komen, ofdat ze een keer mogen oppassen etc. Dat doen man en ik namelijk liever niet te vaak. En omdat ik momenteel niet werk en man door nood thuiswerkt is het ook niet nodig.
Dat ze dan na een dag + nacht op hem te passen even goed moe zijn, kan ik me heel goed voorstellen. En ik zei alleen maar dat ik inderdaad ook moe ben, om te illustreren dat het voor mij dagelijks al best vermoeiend is soms, en me goed kan voorstellen voor opa en oma nog meer.
beetjegek schreef:
19-07-2017 14:05
Ik vind het altijd zielig als ik weer een ( oudere) oma zie lopen met een kinderwagen, dan denk ik ach weer z'on moeder die gestrikt is om op te passen. Maar ik ga het vast ook doen als ik oma word.
Vind dat soms ook een sneu gezicht.
Weet niet waarom.
blablamana schreef:
19-07-2017 14:41
Dan heb je nooit dat topic van mij gelezen en geweten wat ze allemaal gedaan heeft in de jaren dat we samen zijn. Daar is heel veel aan vooraf gegaan en ik ben altijd alleen maar aardig en lief naar haar geweest. Maar als ze je dan recht in het gezicht een slechte en gestoorde moeder noemt omdat je het niet eens bent met haar advies (en dat overigens alleen gezegd hebt met "Man en ik doen het liever op x manier, dat past beter bij ons) en vlak voor onze bruiloft mijn man belt om te zeggen dat hij echt niet met mij moet trouwen en dat ik nooit ga werken en er vandoor ga met zijn geld (terwijl ik degene was met het geld..) etc etc etc..
En nogmaals, het gaat vanaf het begin af aan nergens over en nergens op gebaseerd. Het eerste wat ze tegen mij zei toen ik haar ooit ontmoeten was dat mijn voeten scheef stonden en het geen gezicht was. En toen wanneer man weer binnenkwam poeslief doen. Dat was het begin. En er is nooit iets verandert. Dat accepteer ik, maar dan hoef ik nog niet uit te kijken naar haar bezoek vol commentaar en dat ze aan mijn bed komt staan dat ik er niet in hoef te liggen. Terwijl ik er lig omdat mijn kindje anders veel te vroeg geboren word.

Toen zijn man en ik tot de conclusie gekomen dat het zo niet werkt en mijn zoontje niet meer bij haar gaat logeren. Alleen op bezoek met man, ik ga niet mee. Ze kan hier op bezoek komen en dan doe ik aardig. Maar ik mag het wel moeilijk vinden om te slikken. Na alles wat ze heeft gezegd. Terwijl ik nooit iets anders heb gedaan dan mijn uiterste best om aardig gevonden te worden, interesse te tonen in haar hobbies etc. Maar ik ben gewoon niet goed genoeg, want ik kom uit een arbeidersgezin. Dat ik dan gewoon een mastergraad heb, dat maakt niet uit.

Dus oordeel alsjeblieft niet zomaar, want je hebt geen idee wat daar speelt.
Dat topic heb ik inderdaad niet gelezen, ik ging af op je nogal onaangename manier van spreken over je schoonmoeder. Als je daar een reden voor hebt: bij deze mijn excuses.
blablamana schreef:
19-07-2017 14:44
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Waar klaag ik over mijn ouders? Je gaat nu gewoon op de man af..
Mijn ouders vragen overigens óók zelf of mijn zoontje langs kan komen, ofdat ze een keer mogen oppassen etc. Dat doen man en ik namelijk liever niet te vaak. En omdat ik momenteel niet werk en man door nood thuiswerkt is het ook niet nodig.
Dat ze dan na een dag + nacht op hem te passen even goed moe zijn, kan ik me heel goed voorstellen. En ik zei alleen maar dat ik inderdaad ook moe ben, om te illustreren dat het voor mij dagelijks al best vermoeiend is soms, en me goed kan voorstellen voor opa en oma nog meer.
Je klaagt nergens over je ouders. Je schreef dat je ouders moe zijn na het oppassen en gaf aan dat te begrijpen omdat je zelf ook moe bent na een dag met je kinderen. Ik merkte alleen op dat zulke dingen zwaarder worden als je ouder bent.
@blablamama, eigenlijk las ik niet zoveel geks in je post.

Je schoonmoeder klaagt dat haar kleinkind te vaak bij haar wordt gedumpt en dat het te zwaar is, terwijl ze er zelf om vraagt.
En ze vindt dat je te weinig doet, terwijl je bedrust moet hebben.

Dit zijn toch typsich dingen die in dit topic horen? Of snap ik het nu niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
19-07-2017 15:03
Je klaagt nergens over je ouders. Je schreef dat je ouders moe zijn na het oppassen en gaf aan dat te begrijpen omdat je zelf ook moe bent na een dag met je kinderen. Ik merkte alleen op dat zulke dingen zwaarder worden als je ouder bent.
Oke, excuses dan. Daar was ik me van bewust en zie het ook echt niet als een nadeel of wat dan ook dat ze dat melden.
Dolfine schreef:
19-07-2017 06:41
Heb je een vrije dag, begint een bedrijf, dat ik net kan zien vanuit het raam, met het afbreken van metalen stellingen. 'S morgens om half 7!
En gisteravond waren ze om 10 uur ook nog herrie aan het maken. :@
En dat al een week lang, ook in het weekend
Wij hebben laatst de tuin laten doen. Die man (een ADHD'er van de bovenste plank - "Medicatie? Nee, ben ik mee gestopt. Rotzooi") begon ook om half acht 's ochtends (in het weekend) en ging om elf uur 's avonds naar huis. Ik schaamde me ook wel enigszins voor de buren, maar gelukkig heeft niemand geklaagd. Ze waren denk ik al lang blij dat we de teringzooi die onze tuin heette op hebben geruimd...

Nu een mooie grijze tegeltuin waar ze in het tegen tegeltuinentopic vast heel boos om zouden worden :bye:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Satchel schreef:
18-07-2017 14:25
Vrouwen die zichzelf 'mama' noemen als het om hun huisdier gaat. Nee nee en nog eens nee, het is je huisdier, niet je kind! En zelfs f*cking Oprah Winfrey doet het op de f*cking televisie tegen haar honden!

En kraaienpootje is natuurlijk advocaat.
:rofl: En ik maar denken dat ik de enige was die dat belachelijk vind en dan wil zeggen: 'wat zal jij geschrokken zijn toen je zag dat je van een hondje bevallen was'. Ik doe dat niet maar moet soms wel op mijn tong bijten :proud:

Advocaat zou zomaar kunnen :lol:
Soms kan je -vooral in de kroeg- maar beter niet vertellen wat voor werk je doet omdat je anders heel vaak moet zeggen: 'omdat de minister dat in al zijn of haar wijsheid zo besloten heeft..' :hihi:

*gaat verder werken aan gewone, saaie klus*
beetjegek schreef:
Ik vind het altijd zielig als ik weer een ( oudere) oma zie lopen met een kinderwagen, dan denk ik ach weer z'on moeder die gestrikt is om op te passen. Maar ik ga het vast ook doen als ik oma word.
Mijn moeder wilde niet niet oppassen ;-)
Maar de kinderen gingen ook 2 dagen naar kdv. Sowieso werkte m'n moeder ook, maar ik zou m'n kinderen niet een hele week bij haar hebben kunnen brengen.
Later is nu
Ik heb mijn zoontje net opgehaald bij mijn schoonouders. Hij heeft bij hen gelogeerd en ze hebben op hem gepast omdat vriend moest werken en ik (op wat normaal gesproken mijn vrije dag is) naar het ziekenhuis moest. Toen ik belde om zeggen dat we onderweg waren en te vragen of hij wakker was kreeg ik te horen: blijf nog maar even weg. Hij gaat zo nog even zwemmen.

Mijn schoonouders zijn dol op hun kleinkinderen en passen één dag in de week op. Toch hebben ze nu gezegd dat ze het niet meer gaan doen. Ik ben namelijk zwanger en mijn schoonzus ook. Dan gaat het straks dus om twee baby's en twee peuters; ze zouden dan een dag lang op vier kleine kinderen moeten passen, of twee dagen in de week op twee kinderen. Mijn schoonouders zijn halverwege de zestig; mijn schoonvader werkt nog en mijn schoonmoeder heeft gezondheidsproblemen. Ik snap heel goed dat ze niet op willen passen en ging daar al van uit, maar mijn vriend was best wel beledigd. Hij ziet het echt als een afwijzing, ook omdat hij ziet dan de ouders van vrienden met gemak twee, drie dagen op drie of vier kinderen passen. Wat daar achter zit - dwang, verwachtingen, stress - ziet hij ook niet.

Ik geef mijn schoonouders groot gelijk en weet in elk geval dat ze nee durven zeggen, dus als ik ze vraag of ze een keer op willen passen en ze zeggen ja weet ik ook zeker dat ze het willen. En ik zie ze straks, als onze kinderen naar de basisschool gaan, ook nog wel een middag of wat oppassen, maar dan gaat het om een paar uurtjes en kinderen die zelf naar het toilet kunnen en hun vingers niet in het stopcontact steken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Het is ijskoud op mijn werkplek. Zonder airco. Het is een oud pand met hele dikke muren en ik zit rustig de hele dag te werken.

Dat mag je niet zeggen omdat het halve land wegglibbert van het zweet :shame:
7102 schreef:
19-07-2017 13:18
Toen wij gingen kijken voor een huis stond bij de buren allemaal namen op het bordje, maar bleek de namen van de huisdieren te zijn.
Ik zorg voor cavia's van een vriend, die verder alleen woont. Alleen zijn naam staat op de deur. Dus vroeg mijn man die voor de gezelligheid mee was cavia's verzorgen, moeten dr namen van zijn cavia's (8 stuks) er niet bij staan? Ik reageer, nee joh, als er weer eens één dood gaat, moet je dat bordje weer aanpassen. Blijkt er net die keer, om mijn woorden kracht bij te zetten, één van zijn cavia's te zijn overleden...
Aan mijn directe collega! Hij stemt PVV omdat hij denkt dat Pim Fortuyn de OV jaarkaart heeft ingevoerd. Als ik hem dan uitleg dat Pim nooit in het kabinet heeft gezeten zegt hij; 'Nou Pim heeft het iig in gang gezet'! Toen ben ik maar afgehaakt, tegen zoveel domheid kan ik niet tegenop!
BahcoBarbie schreef:
19-07-2017 16:13
Het is ijskoud op mijn werkplek. Zonder airco. Het is een oud pand met hele dikke muren en ik zit rustig de hele dag te werken.

Dat mag je inderdaad niet zeggen :thunder:

Mijn raam zit op het zuiden. Er is luxaflex, maar dat is geloof ik meer voor de sier, en de klimaatregulatie is kapot (de verwarming staat dus aan). Ik smelt, ik stink. Dat ik überhaupt mijn werk af krijg vandaag is een wonder. Waar blijft dat onweer?
z-u-s schreef:
19-07-2017 16:47
Dat mag je inderdaad niet zeggen :thunder:

Mijn raam zit op het zuiden. Er is luxaflex, maar dat is geloof ik meer voor de sier, en de klimaatregulatie is kapot (de verwarming staat dus aan). Ik smelt, ik stink. Dat ik überhaupt mijn werk af krijg vandaag is een wonder. Waar blijft dat onweer?
Dat zat hier net in midden-Limburg. Ik heb het jouw kant opgestuurd :P
Schuinetafel schreef:
19-07-2017 16:46
Aan mijn directe collega! Hij stemt PVV omdat hij denkt dat Pim Fortuyn de OV jaarkaart heeft ingevoerd. Als ik hem dan uitleg dat Pim nooit in het kabinet heeft gezeten zegt hij; 'Nou Pim heeft het iig in gang gezet'! Toen ben ik maar afgehaakt, tegen zoveel domheid kan ik niet tegenop!
" De kaart wordt ingevoerd in 1991 onder PvdA-minister Ritzen. Pim Fortuyn leidt de introductie van het nieuwe systeem."
Dat bedoelt ie.

Wikipedia:
"Pim Fortuyn werd per 1989 door de bestuurders Roel in 't Veld, Carry Hunter en Hans Portheine aangenomen om het uiterst gecompliceerde project van de ontwikkeling en introductie van de OV-studentenkaart te leiden, hetgeen hij succesvol deed."
Valeriaansnoepje schreef:
19-07-2017 17:03
Dat zat hier net in midden-Limburg. Ik heb het jouw kant opgestuurd :P
Vet lief! Het heeft zich nog niet gemeld hier, maar zie dat het onderweg is. Koude douche thuis hielp ook erg goed :)
Maechtje schreef:
19-07-2017 16:08
Ik heb mijn zoontje net opgehaald bij mijn schoonouders. Hij heeft bij hen gelogeerd en ze hebben op hem gepast omdat vriend moest werken en ik (op wat normaal gesproken mijn vrije dag is) naar het ziekenhuis moest. Toen ik belde om zeggen dat we onderweg waren en te vragen of hij wakker was kreeg ik te horen: blijf nog maar even weg. Hij gaat zo nog even zwemmen.

Mijn schoonouders zijn dol op hun kleinkinderen en passen één dag in de week op. Toch hebben ze nu gezegd dat ze het niet meer gaan doen. Ik ben namelijk zwanger en mijn schoonzus ook. Dan gaat het straks dus om twee baby's en twee peuters; ze zouden dan een dag lang op vier kleine kinderen moeten passen, of twee dagen in de week op twee kinderen. Mijn schoonouders zijn halverwege de zestig; mijn schoonvader werkt nog en mijn schoonmoeder heeft gezondheidsproblemen. Ik snap heel goed dat ze niet op willen passen en ging daar al van uit, maar mijn vriend was best wel beledigd. Hij ziet het echt als een afwijzing, ook omdat hij ziet dan de ouders van vrienden met gemak twee, drie dagen op drie of vier kinderen passen. Wat daar achter zit - dwang, verwachtingen, stress - ziet hij ook niet.

Ik geef mijn schoonouders groot gelijk en weet in elk geval dat ze nee durven zeggen, dus als ik ze vraag of ze een keer op willen passen en ze zeggen ja weet ik ook zeker dat ze het willen. En ik zie ze straks, als onze kinderen naar de basisschool gaan, ook nog wel een middag of wat oppassen, maar dan gaat het om een paar uurtjes en kinderen die zelf naar het toilet kunnen en hun vingers niet in het stopcontact steken.
Jij hebt wat mij betreft de juiste mentaliteit. Ik snap je schoonouders ook heel goed. Jammer dat je man het niet begrijpt.....
Mijn vriendinnen die altijd met warm weer even willen benoemen dat mijn benen wit zijn, JA DIE ZIJN WIT EN NEE ZE ZIJN ECHT NIET BRUINER GEWORDEN IN DIE PAAR UUR DAT JE HET WEER VRAAGT.
beetjegek schreef:
Ik vind het vooral zielig als heel de familie het maar "logisch" vindt.

Kind 1 begint ermee. 1 dag per week. "Toch leuk voor oma".
Kind 2 volgt uiteraard. Op een andere dag.
En dan begint kind 3 ook aan kinderen en is het maar logisch dat ze haar kinderen ook 1 dag per week afzet.

Intussen zit oma wel meer dan de halve werkweek met kleinkinderen rond zich en kan zelden een kant op.
Om over uitslapen of "op reis gaan" maar te zwijgen.
Want meer dan 2 weken per jaar op reis ... dan klagen de kinderen uiteraard dat ze geen opvang hebben.

Mijn moeder heeft nog voor we kinderen hadden laten weten dat ze er niet aan begon.
Sporadisch een middag of bij noodgevallen ... geen probleem.
Elke week een vaste dag ... echt niet.

Ze gaat binnenkort op pensioen en dan wil ze eindelijk gaan genieten.
Op reis, blijven hangen op hun zeilboot, kunnen doen en laten wat en wanneer ze wil, ...
En vooral niet elke week vastzitten aan een vaste dag oppassen.
Ik geef haar groot gelijk :-).
Mensen die op Viva vragen wat ze nou toch moeten doen! !!!.

Man slaat me wat moet ik nu
Vriendin bindt kind vast op stoel, maakt foto en appt dit rond. Ontvangster vraagt zich nu af of ze veilig thuis moet bellen.
Man gaat vreemd, wat moet ik nou???.

Duhuh kunnen we tegenwoordig zelf niet meer nadenken ofzo???
In dit soort gevallen snap ik dat echt niet hoor.
Liever dat ze 't hier vragen én actie ondernemen dan dat ze niets vragen en niets doen.

Al vrees ik dat de helft van de topics alsnog uitdraait op ... niets ondernemen.
En dus bij een slaande partner blijven.
Of levenslang ongelukkig blijven in een relatie.
Kind zichzelf maar laten redden.
Enzovoort.

Als je dan toch advies vraagt, doe er dan ook iets nuttigs mee!
Mijn moeder wilde ook niet oppassen, ze had immers gewoon een baan en wilde ook nog tijd voor andere dingen. Toen dochter er eenmaal was kwam ze wekelijks langs, toen mijn verlof om was wilde ze toch wel een vaste dag, dus na de opzegtermijn is er een kdv dag afgegaan. Schoonmoeder kondigde altijd al aan dat ze een vaste dag wilde doen (of wij dat nou wel of niet wilde was niet echt een vraag).

Ik vind het heel belangrijk dat ze allemaal weten dat hun vakanties ons probleem zijn, dat hoeven zij niet op te lossen. En nee is ook een antwoord, zeg ik vaak als ik wat vraag, "je mag ook nee zeggen!". Nu gaat dochter alweer een poos naar school en lossen problemen zichzelf op, zoveel vriendinnen waarmee ze best mee mag, over en weer met de buuf werkt ook heel fijn.

Ik snap niet dat mensen dergelijke zaken vanzelfsprekend vinden, geniet ervan als het kan en overdrijf het niet.
BahcoBarbie schreef:
19-07-2017 16:13

Ik had ook ooit zo'n werkplek, waar ik af en toe naar buiten ging om op te warmen. En iedereen maar 'Ooooh.. wat héérlijk'. Vond ik helemaal niet.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven