Wanneer ben je van middelbare leeftijd?

21-07-2026 20:49 253 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste wat in je opkomt.

Iemand noemde mij een vrouw van middelbare leeftijd. :|
Nu ben ik echt geen 30 meer, en dat zie je natuurlijk aan mij, maar middelbare leeftijd? Ik ben 46.
Ben je dan al middelbaar?
Ik zat meer te denken aan 50- 55.

Wat vinden jullie middelbaar?
Tussen het begin van WOII en mijn geboortejaar zit maar 30 jaar, een oogwenk als je het zo bekijkt.
Moi!
Ik ben denk ik ook middelbaar en m’n kinderen zijn pubers en vroege twintigers. Wat echt anders is dan toen mijn ouders middelbaar waren is dat onze kinderen en wij op dezelfde dorpsfeesten op hetzelfde moment staan te dansen. Mijn ouders gaven een feestje op zondagmiddag met taart en koffie en om 6 uur een kopje soep en op ons 25-jarig huwelijk was een deejay en hebben we de hele avond staan dansen met onze vrienden. Dus mijn middelbaar is echt wel anders dan bij mijn ouders.
Mijn moeder zette krullers in heur haar en droeg pumps als ze met mijn vader sjiek ging eten, ik zet mijn mohawk extra aan en draag hippe Adidassen.
ladadieladieda schreef:
22-07-2026 20:30
Ik ben denk ik ook middelbaar en m’n kinderen zijn pubers en vroege twintigers. Wat echt anders is dan toen mijn ouders middelbaar waren is dat onze kinderen en wij op dezelfde dorpsfeesten op hetzelfde moment staan te dansen. Mijn ouders gaven een feestje op zondagmiddag met taart en koffie en om 6 uur een kopje soep en op ons 25-jarig huwelijk was een deejay en hebben we de hele avond staan dansen met onze vrienden. Dus mijn middelbaar is echt wel anders dan bij mijn ouders.
Mijn moeder zette krullers in heur haar en droeg pumps als ze met mijn vader sjiek ging eten, ik zet mijn mohawk extra aan en draag hippe Adidassen.
En toch ben je in de ogen van je kinderen en van pubers zwaar middelbaar/oud en NIET hip. Eerder triest.
Mephishardstylez schreef:
22-07-2026 21:32
En toch ben je in de ogen van je kinderen en van pubers zwaar middelbaar/oud en NIET hip. Eerder triest.
De kinderen zijn vroege twintigers, die zullen toch niet meer zo hard oordelen over moeders' imago?
.
El4ra schreef:
22-07-2026 21:44
De kinderen zijn vroege twintigers, die zullen toch niet meer zo hard oordelen over moeders' imago?
Misschien niet..maar mijn kind krimpt in elkaar als ik ga dansen of zingen en hij is twintiger. Hij vond het vroeger heel zielig voor een vriendje dat zijn moeder roze haar en tattoos had. Kinderen zijn voor ouderen aartsconservatief. Ze mogen bestaan, maar niet opvallen.
El4ra schreef:
22-07-2026 11:36
Je bent van middelbare leeftijd wanneer je in de herfst van je leven zit.

Maar dat weet je natuurlijk nooit wanneer je daar in zit. Misschien word je wel 110, dan ben je met 46 nog niet eens in de zomer.
El4ra schreef:
22-07-2026 18:55
Ik weet niet waarom, maar bij het woord 'middelbaar' denk ik aan makkelijke lange broeken met elastiek in de boord en gefabriceerd van zo'n speciaal soort stofje.
Grote witte onderbroeken en wit katoenen hemden en pantykousjes.

Dat is me allemaal aangedaan door de Libelle van mijn moeder, vrees ik.

Ik ook. :-D Middelbaar klinkt zo gruwelijk oud.
22-07-2026 21:53
Misschien niet..maar mijn kind krimpt in elkaar als ik ga dansen of zingen en hij is twintiger. Hij vond het vroeger heel zielig voor een vriendje dat zijn moeder roze haar en tattoos had. Kinderen zijn voor ouderen aartsconservatief. Ze mogen bestaan, maar niet opvallen.
Wat een rare generalisatie.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Jiske schreef:
22-07-2026 22:22
Maar dat weet je natuurlijk nooit wanneer je daar in zit. Misschien word je wel 110, dan ben je met 46 nog niet eens in de zomer.
Hahahaha, Als 110 jarige ben je gewoon nineteen forever en skip je de middelbare leeftijd in de 40 en pik je het weer op wanneer je 70 bent. Een medisch wonder!
.
Solomio schreef:
22-07-2026 22:34
Wat een rare generalisatie.

Over het algemeen klopt het. Als puber schaam je je toch kapot voor je ouders?
El4ra schreef:
22-07-2026 22:37
Hahahaha, Als 110 jarige ben je gewoon nineteen forever en skip je de middelbare leeftijd in de 40 en pik je het weer op wanneer je 70 bent. Een medisch wonder!

Ik las dat de helft van de meisjes die nu geboren wordt, 100 jaar of ouder wordt.

Dat betekent dus, dat als je in de herfst van je leven middelbaar bent, je met 46 dus laaaaaang niet op de helft zit. :-D Met 75 zou je dan dus middelbaar zijn.
22-07-2026 21:53
Daarin herken ik me wel een beetje, veel vrouwen pikken een nieuwe hobby op als ze van middelbare leeftijd zijn en ik was destijds wel opgelucht dat mijn moeder niet op volksdansen of tennis ( met de bijbehorende sportkleding ) ging zoals sommige moeders van mijn leeftijdsgenoten.
Of aquarel schilderen en astrologie......
.
Jiske schreef:
22-07-2026 22:42
Welnee. De meeste pubers zijn best redelijke wezens hoor.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
22-07-2026 21:32
Dat sowieso, afhankelijk van de bui van de puberettes.
Maar ondanks onze middelbaarheid vinden ze het volgens ons echt wel leuk dat we allemaal op dezelfde dorpsfeesten zijn. Wij en onze vrienden zijn er, en ook onze kinderen en hun vrienden. En dat mengt zich allemaal prima. Neemt idd niet weg dat wij oud zijn. Maar ik vind mezelf minder oud dan mijn moeder op haar 50e.
Ik ben eruit! :idee:
Je bent van middelbare leeftijd als jongere mensen gruwelen bij het idee dat JIJ nog seks hebt.
.
El4ra schreef:
22-07-2026 22:54
Ik ben eruit! :idee:
Je bent van middelbare leeftijd als jongere mensen gruwelen bij het idee dat JIJ nog seks hebt.
Ha ha da's een goeie. Volgens mij heb je gelijk.
22-07-2026 22:56
Ha ha da's een goeie. Volgens mij heb je gelijk.
:yes:
.
ladadieladieda schreef:
22-07-2026 20:30

Maar daarmee was je moeder waarschijnlijk wel helemaal bij de tijd voor de mode van toen. Net zoals jij nu denkt dat jij dat bent.
ldp schreef:
22-07-2026 22:58
Maar daarmee was je moeder waarschijnlijk wel helemaal bij de tijd voor de mode van toen. Net zoals jij nu denkt dat jij dat bent.
Dat is waar, maar de mode was ook ouwelijker. Mijn moeder en tantes dragen op hun 75e spijkerbroeken, Gabor-sneakers en blouses van 10days of shirts met Bretonse streepjes. Mijn oma’s droegen op hun 75e mantelpakjes, dronken citroenbrandewijn en gingen op rijnreisjes. Mijn schoonouders varen op hun 80e met hun jachtje naar Noorwegen. Mensen blijven langer gezond en doen langer actieve dingen en dragen langer ‘ingewikkelde kleding’ ipv gemaksbroeken.
Natuurlijk zijn we oud in de ogen van onze kinderen, maar we zijn ‘jonger’ dan onze ouders op diezelfde leeftijd.

Die van ‘seks op jou leeftijd😵‍💫’ is zeer accuraat 🤣
Jiske schreef:
22-07-2026 22:42
Nee, ik heb mij werkelijk nog nooit voor mijn ouders geschaamd, en volgens mij mijn kinderen ook niet voor mij of mijn man.
ladadieladieda schreef:
22-07-2026 23:51
Dat is waar, maar de mode was ook ouwelijker. Mijn moeder en tantes dragen op hun 75e spijkerbroeken, Gabor-sneakers en blouses van 10days of shirts met Bretonse streepjes. Mijn oma’s droegen op hun 75e mantelpakjes, dronken citroenbrandewijn en gingen op rijnreisjes. Mijn schoonouders varen op hun 80e met hun jachtje naar Noorwegen. Mensen blijven langer gezond en doen langer actieve dingen en dragen langer ‘ingewikkelde kleding’ ipv gemaksbroeken.
Natuurlijk zijn we oud in de ogen van onze kinderen, maar we zijn ‘jonger’ dan onze ouders op diezelfde leeftijd.

Die van ‘seks op jou leeftijd😵‍💫’ is zeer accuraat 🤣
Maar dar we dat als ouwelijker zien heeft deels te maken dat het onze mode en smaak niet meer is. Niet dat die mensen het zelf per se als ouwelijk zagen. Al denk ik wel dat volwassenheid (niet per se ouwelijkheid) meer gewaardeerd werd. Waar dat nu geldt voor jeugdigheid.

Ik vind citroenbrandewijn en rijnreisjes overigens fantastisch klinken.

Liever dan met een jachtboot naar Noorwegen en je 25 jarige huwelijk vieren met een DJ, lichtshow, dansen tot in de nachtelijke uurtjes en alleen van die stomme statafels.
Ik zou ook 100 keer liever op een rondreis citroenbrandewijn hijsen dan een feest met dj organiseren.
Jiske schreef:
22-07-2026 22:43
Ik las dat de helft van de meisjes die nu geboren wordt, 100 jaar of ouder wordt.

Dat betekent dus, dat als je in de herfst van je leven middelbaar bent, je met 46 dus laaaaaang niet op de helft zit. :-D Met 75 zou je dan dus middelbaar zijn.
Maar jij bent niet nu geboren, jij bent 46 jaar geleden geboren. En de helft van 100 is nog steeds 50.
Pelle schreef:
23-07-2026 09:53
Maar jij bent niet nu geboren, jij bent 46 jaar geleden geboren. En de helft van 100 is nog steeds 50.

Volgens mij mag ik vooral niet denken dat ik nog niet oud ben hè? :-D
Jiske schreef:
22-07-2026 22:22
Als je 110 wordt, ben je met 46 al diep in de zomer hoor. We hebben 4 seizoenen.
Where is my mind?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven