Wat doen jullie ‘s avonds?

25-11-2020 09:20 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanwege een ziekte beperkt energie en moet er dus rekening mee houden dat ik niet teveel doe, anders pluk ik daar later weer de “vruchten” van. :|

Na het werk ben ik best moe, maar tegelijkertijd wil ik wel graag iets doen. 9 Vd 10 keer beland ik op de bank met de telefoon in m’n hand. Daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik zit eigenlijk m’n tijd uit totdat ik op bed kan. Ik ben overigens gelukkig niet zó moe dat ik om 20:00 al moet liggen.

Gisteravond had ik het er met man over en ik kon me serieus niet bedenken wat ik zou kunnen doen. :facepalm:

Soms doen we een spelletje, maar daar krijg ik man en kinderen lang niet altijd enthousiast voor.
Lezen wil niet meer omdat ik me dan weer teveel moet concentreren.
Legpuzzels vind ik vreselijk (geprobeerd)

Ik zit ook nu weer vast in m’n denk-kringetje en kan dan niks anders meer bedenken. :bonk:

Als ik dan anderen vraag kom ik zelf weer op ideeën en dus bij deze vraag ik jullie: wat doe jij in de avond?
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
Een wandelingetje, soms maar 30 minuten. Daarna heb ik veel meer energie, vooral nu het fris is buiten.
Daarnaast wel lezen en puzzelen, dus daar heb je niet veel aan. :-D
Haken lijkt me ook best leuk, ik kan het niet, maar het valt vast te leren.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 25-11-2020 09:23
18.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kleuren!

Misschien nu leuke kerstkaarten halen om in te kleuren?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het lekker om na het avondeten een lekker blokje te lopen? Hoeft niet ver te zijn. Lekker even een frisse neus halen, hoofd leeg.

Misschien eens een avondje relaxen met een lekker warm bad/ douche, maskertje, nagels lakken etc...

Of eens afspreken met vriendin? Samen blokje lopen etc...
Plotteren, maar dat is een dure hobby. Vooral het ontwerpen doe ik in de avond als ik dan fut heb op een rustige dag dan snij ik en bedruk/pers ik alles wat ik in de avonden heb ontworpen.

Ik speel online mysteriespellen op laptop, super gaaf. Crimibox bijvoorbeeld. Echte detective spellen. Maar ook games van Big fish ect.

Lezen, haken somd maar vooral ontwerpen dus en probeer dan te tekenen.
Cursus design probeer ik. Maar ik heb ook niet te veel fut meer in avonden door beperkingen dus dat schiet er helaas vaak in.

En voor de rest gewoon wel niks doen. Je moet weer opladen anders is het overdag strakjes niet meer te doen toch?
Alle reacties Link kopieren
En een serie volgen? Ja het is wel weer een scherm maar een goede serie kijken is anders dan op je telefoon zitten.

Verder ga ik vaak borduren met een podcast op. Podcasts luisteren lijkt me sowieso fijn voor je als je niet teveel energie hebt. Lekker met een noise cancelling headphone zodat je je af kan sluiten van man en kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je iets creatiefs oppakken, zoals schilderen?

Ik doe in de avonden wat huishouden, soms een kind van een clubje halen, regeldingen (online boodschappen bestellen, sinterklaas voorbereiden, kaartje schrijven voor iemand, een kast opruimen, plant verpotten, afspraken maken, LinkedIn bijwerken, muurtje schilderen, foto's sorteren, kind helpen met huiswerk) of soms iets voor werk.

Ter ontspanning: uitgebreid in bad, boek of tijdschrift lezen, forum, pinterest, Netflix, voorheen thee drinken met vriendinnen, soms iets creatiefs, soms iets bakken, wandelen of yoga (thuis).
Lekker forummen en tv/series kijken.
Alle reacties Link kopieren
In de winter maar heel weinig. Vooral internetten en muziek luisteren. In de zomer maak ik graag een wandeling door de stad of ga ik tekenen/schilderen. Nu echt geen zin meer in. Zit compleet in de cocoon-modus. Ik lig ook vroeg in bed en dan ga ik nog een serie of docu kijken.
Ik doe weinig op vrije avonden. Daar zijn het vrije avonden voor vind ik :biggrin:
Telefoon probeer ik wel weg te leggen maar ik betrap me er op dat ik tijdens reclame op tv vaak toch even internet op de telefoon.
Bij Netflixen heb ik daar minder last van.
Soms zit ik boven huiswerk te maken of wat te knutselen. Soms met een tijdschrift lekker in bad.
Alle reacties Link kopieren
bewegen; wandeling maken, YouTube oefeningen (kunnen ook met hele lage intensiteit zoals yoga)

online cursussen of seminars volgens zijn er ook online

kleuren, schilderen, haken, breien. Kan ook zonder te veel concentratie
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Fitnessen, maar goed, daar heb je dus niks aan.

In de vakanties, wanneer ik tijd heb voor hobby's, lees ik vaker, game ik, diamond painting, wandelen, nieuwe recepten opzoeken en uitproberen, bakken, naar tuincentrum planten kopen, kleuren, yoga, huis grondig schoonmaken...
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
25-11-2020 09:25

Ik speel online mysteriespellen op laptop, super gaaf. Crimibox bijvoorbeeld. Echte detective spellen. Maar ook games van Big fish ect.
Wat leuk! Ik kende dat niet. Hoe lang doe je ongeveer over 1 crimibox?
Alle reacties Link kopieren
Ik houd me bezig met koffie en hapjes. Tussendoor doe ik iets wat mijn belangstelling heeft: TV en computer staan altijd aan. Ik probeer de laatste tijd naar een film te kijken maar wat ik zie is meestal droevig slecht wat inhoud betreft. Soms pak ik een handwerkje op; meestal niet.

Wat ik maar zelden doe is in mijn telefoon kijken en dan nog is het het programmablad wat ik het vaakst bekijk. Hoewel die beter is op de TV zelf.

Ga ik internetten dan op de laptop.

Meestal ben ik druk aan iets bezig. Iets wat ik dan interessant vind. Gisteren zat ik een windlichtje aan te passen: het leek me leuker om het theelichtje erin wat hoger te maken zodat je het vlammetje kon zien dus ik zaag een stukje buis af, verfde die in goudkleur, deed er steentjes in en het theelichtje daarin op de steentjes. Nou; staat leuk. Of niet. En dan is er zó meer dan een uur weg. Het volgende moment ben ik het alweer vergeten. Dan is er weer wat anders.

Het is allemaal niet zo hoogdravend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door t forum een haakset besteld, ga vanavond beginnen.

Verder keek ik vooral series, lezen of op mn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Kleuren en ondertussen een podcast luisteren! Ik doe bijv. het liefste mandala's, maar er is zoveel keuze in wat je kan kleuren. Het werkt ook nog eens heel ontspannend. En je kan jezelf er ook altijd in verdiepen en beter worden als je zoiets leuk vindt. Daarnaast wissel ik het een beetje af met internetten.

@Pingkoningin: Wat kleur jij het liefste?
Alle reacties Link kopieren
mulle schreef:
25-11-2020 09:52
Wat leuk! Ik kende dat niet. Hoe lang doe je ongeveer over 1 crimibox?
Love crimibox! De duur ligt er aan of je alleen of met meerderen speelt. Ik heb tot nu toe Macdeath 1 en 2 gespeeld. We waren met zijn drieën en hebben over elk deel zo'n 5 uur gedaan.
Naar de sportschool en voorheen na het sporten nog even de sauna in.

Series of documentaires kijken.

Rondje wandelen of hardlopen.

Wat kleine dingen in het huishouden of kleine klusjes.

Beetje op internet rondklikken, forummen of uitzending gemist kijken op mijn tablet.
mulle schreef:
25-11-2020 09:52
Wat leuk! Ik kende dat niet. Hoe lang doe je ongeveer over 1 crimibox?
In mijn eentje gaat het sneller dat met anderen erbij vaak. Soms loop ik vast maar er is een helpcommunity.
Denk gemiddeld 2 avonden. Maar eentje heb ik een week over gedaan en hulp voor gevraagd.

Er zijn best veel van dat soort dingen te vinden, krijg ze steeds opgepopt op facebook.

Puzzelpost is er ook nog, maar is echte postversie geloof ik, geen online mogelijkheid toen. En ik zal eens zien of ik er nog meer weet die je ook alleen kan spelen...
Borduren, puzzelen, lego bouwen, tv kijken, wandelen, naar de bios, bij vrienden eten en daar de kinderen uitgebreid met verhaaltjes naar bed brengen... veel spannender wordt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Eten koken, soms wijn drinken, halfzeven huisjesmelkers en horrorhuurders kijken, half acht ambulance kijken, heerlijk hoor.
Fijn juist na het harde werken even hoofd op stand by.
Oh ja en tussendoor met de hond wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
25-11-2020 10:22
In mijn eentje gaat het sneller dat met anderen erbij vaak. Soms loop ik vast maar er is een helpcommunity.
Denk gemiddeld 2 avonden. Maar eentje heb ik een week over gedaan en hulp voor gevraagd.

Er zijn best veel van dat soort dingen te vinden, krijg ze steeds opgepopt op facebook.

Puzzelpost is er ook nog, maar is echte postversie geloof ik, geen online mogelijkheid toen. En ik zal eens zien of ik er nog meer weet die je ook alleen kan spelen...
Ken je ColdKees @Luci_Mster2? Is best leuk, maar minder uitdagend dan crimibox
kamperfoelie wijzigde dit bericht op 25-11-2020 10:28
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tv kijken, diamond painten, wandelen, in de sauna zitten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
@Kamperfoelie en Luci_Mster2
Leuk! Dat ga ik eens uitproberen met een vriendin.
Iets bakken voor de volgende dag. Een klein klusje waar ik niet aan toe genomen ben. Uitgebreid douchen enz en daarna met een boek op de bank.
Serie kijken. Liedjes luisteren met manlief. Beetje kletsen.
Onlangs een online escaperoom gedaan en dat was tof.
Haken, breien, beetje kletsen in een groepsapp. Stukje wandelen, met de hond spelen.

Ik moet ook weer wennen aan het vroege donker en beland elke avond op de bank. Mijn wekelijkse twee avonden cursus gingen niet door vanwege Corona en voor de wintertijd liep ik elke avond rond 20:00 een stuk in het bos. Dat valt nu weg en automatisch beland ik dan ook op de bank met een telefoon of nintendo switch. Dus ik bedacht me ook net dat dit anders moest :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven