Wat ik mij afvraag...

27-10-2010 11:49 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Wat ik mij afvraag is waar mensen de motivatie vandaan halen om zo veel berichten te plaatsen met steeds weer hetzelfde verhaal. En zo veel tijd en energie in deze rel dit forum steken."

Nou, ik ben benieuwd!
anoniem_96367 wijzigde dit bericht op 27-10-2010 12:51
Reden: Op verzoek van Angel4 gewijzigd.
% gewijzigd
En door al die witte schermen van zojuist is ie nòg ouder!

Paniekvoetbal Onderhoud was 't toch hè?
quote:Djaza schreef op 27 oktober 2010 @ 14:26:

En door al die witte schermen van zojuist is ie nòg ouder!

Paniekvoetbal Onderhoud was 't toch hè?Wat voor "onderhoud"? Bij mij zijn al mijn reacties, topics en berichten weggehaald. Moet dat nu zo'n beroemde "straf" voorstellen?
quote:LolaMontez schreef op 27 oktober 2010 @ 14:34:

[...]

Wat voor "onderhoud"? Bij mij zijn al mijn reacties, topics en berichten weggehaald. Moet dat nu zo'n beroemde "straf" voorstellen?

Ik kan je berichten nog gewoon loepen, dus ze staan er nog hoor!

En alle reacties en berichten worden eigenlijk niet weggehaald, zelfs niet op verzoek. Of je moet tot een bepaalde religieuze gevederde orde behoren.
quote:LolaMontez schreef op 27 oktober 2010 @ 14:34:

[...]

Wat voor "onderhoud"? Bij mij zijn al mijn reacties, topics en berichten weggehaald. Moet dat nu zo'n beroemde "straf" voorstellen?Echt??? Wat maf! Dat mòet een vergissing zijn, zal volgend jaar zo wel recht gezet worden...
[quote]Djaza schreef op 27 oktober 2010 @ 11:49:

"Wat ik mij afvraag is waar mensen de motivatie vandaan halen om zo veel berichten te plaatsen met steeds weer hetzelfde verhaal. En zo veel tijd en energie in deze rel dit forum steken."

Ik hou me maar een beetje buiten de rel, omdat ik het naadje van de kous niet weet, maar snap goed dat mensen boos zijn, vooral als je hier al lange tijd forumt.

Wat ik wel weer minder vind, is dat in de tussentijd iedereen tegen elkaar loopt te rellen, "Moeten we dan maar allemaal topics openen over beebs en slijmdraden", "Nee jij trekt volle zalen, met je groentenla!", "Nou, als er iemand geen leven heeft, ben jij het wel!". Dat staat volledig buiten de modereer kwestie en bevordert de sfeer niet echt, naar mijn mening. Zo, dat wilde ik nog effe kwijt!
quote:Lauren29 schreef op 27 oktober 2010 @ 14:45:

Ik hou me maar een beetje buiten de rel, omdat ik het naadje van de kous niet weet, maar snap goed dat mensen boos zijn, vooral als je hier al lange tijd forumt.

Wat ik wel weer minder vind, is dat in de tussentijd iedereen tegen elkaar loopt te rellen, "Moeten we dan maar allemaal topics openen over beebs en slijmdraden", "Nee jij trekt volle zalen, met je groentenla!", "Nou, als er iemand geen leven heeft, ben jij het wel!". Dat staat volledig buiten de modereer kwestie en bevordert de sfeer niet echt, naar mijn mening. Zo, dat wilde ik nog effe kwijt!

Allereerst, goed dat je het kwijt bent! Lucht op, hè?

Ten tweede staat dat in mijn ogen geheel niet buiten de modereerkwestie. Het punt is namelijk, dat bepaalde topics/postings direct worden weg gehaald (meestal als er een beleids-/angelkwestie aangekaart wordt) en dat topics over het stemmen op baby's (wat ècht niet mag volgens de regels) dagenlang blijven staan.

Zoiets werkt wrevel in de hand en dan komt dat verdraaide rechtvaardigheidsgevoel weer bovendrijven...
quote:Djaza schreef op 27 oktober 2010 @ 14:40:

[...]

Echt??? Wat maf! Dat mòet een vergissing zijn, zal volgend jaar zo wel recht gezet worden...Ah! Ik heb het net weer even gecheckt, ze zijn terug. Het was wel even heel confronterend, de vreselijke paniek dat ik aan een RL zou moeten beginnen. Ben meteen weer begonnen met drinken. Zou ik Viva daarvoor kunnen claimen?

Wat ik wel weer minder vind, is dat in de tussentijd iedereen tegen elkaar loopt te rellen, "Moeten we dan maar allemaal topics openen over beebs en slijmdraden", "Nee jij trekt volle zalen, met je groentenla!", "Nou, als er iemand geen leven heeft, ben jij het wel!". Dat staat volledig buiten de modereer kwestie en bevordert de sfeer niet echt, naar mijn mening. Zo, dat wilde ik nog effe kwijt!Dat jij het snapt is toch ook een teken dat het niet alleen de zogenaamde "oude garde" betreft. En ook als je niet het naadje van de kous weet (niemand weet dat trouwens volgens mij) dan mag je je mening geven hoor . Het is juist goed als meerderen hun mening over bepaalde zaken uiten.

Wat ik wel weer minder vind, is dat in de tussentijd iedereen tegen elkaar loopt te rellen, "Moeten we dan maar allemaal topics openen over beebs en slijmdraden", "Nee jij trekt volle zalen, met je groentenla!", "Nou, als er iemand geen leven heeft, ben jij het wel!". Dat staat volledig buiten de modereer kwestie en bevordert de sfeer niet echt, naar mijn mening. Zo, dat wilde ik nog effe kwijt! jij mag bij het groepje van de leuke mensen!
quote:LolaMontez schreef op 27 oktober 2010 @ 14:50:

[...]

Ah! Ik heb het net weer even gecheckt, ze zijn terug. Het was wel even heel confronterend, de vreselijke paniek dat ik aan een RL zou moeten beginnen. Ben meteen weer begonnen met drinken. Zou ik Viva daarvoor kunnen claimen?

Lijkt me wel ja!

Ik zit hier gemotiveerd als altijd m'n mening te verkondigen en zo'n wit scherm slaat dan direct over in blinde paniek. Gelukkig is de rozé hier momenteel op, anders had ik ook niet voor mezelf ingestaan heur...
Off-topic; haha die avatar van Sytze vliegen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Djaza schreef op 27 oktober 2010 @ 14:50:

[...]

Allereerst, goed dat je het kwijt bent! Lucht op, hè?

Ten tweede staat dat in mijn ogen geheel niet buiten de modereerkwestie. Het punt is namelijk, dat bepaalde topics/postings direct worden weg gehaald (meestal als er een beleids-/angelkwestie aangekaart wordt) en dat topics over het stemmen op baby's (wat ècht niet mag volgens de regels) dagenlang blijven staan.

Zoiets werkt wrevel in de hand en dan komt dat verdraaide rechtvaardigheidsgevoel weer bovendrijven...Ja, oké, dat snap ik, dat is ook bullshit, maar als TO kun je er verder niks aan doen dat jouw topics blijven staan toch, dus het sneren naar anderen over hun 'belachelijke' topics heeft naar mijn mening weinig zin. Ik hoor vaker dat de sfeer van vroeger weg is, maar als het afbijten van elkaars kop onderdeel was van de vroegere sfeer, hoeft 'ie van mij niet meer terug te komen.
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2010 @ 14:54:

Off-topic; haha die avatar van Sytze vliegen Male, ik vind die van jou anders ook ge-wel-dig
"Vroeger" werden bepaalde grappen en grollen (en ja, soms waren ze hard en nèt op het randje) getollereerd, wat uitmondde in prachtige topics. Ik heb in ieder geval regelmatig dubbel gelegen, wat me dan weer motiveerde om door te forummen (ik blijf on topic hè, zien jullie het?).
quote:Djaza schreef op 27 oktober 2010 @ 14:57:

"Vroeger" werden bepaalde grappen en grollen (en ja, soms waren ze hard en nèt op het randje) getollereerd, wat uitmondde in prachtige topics. Ik heb in ieder geval regelmatig dubbel gelegen, wat me dan weer motiveerde om door te forummen (ik blijf on topic hè, zien jullie het?).Tja, vroegah, is van voor mijn tijd, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar op sommige momenten is de sfeer momenteel gewoon grimmig, of ligt dat aan mij (misschien ben ik te teerhartig voor het Viva-forum )?
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 27 oktober 2010 @ 14:52:

[...]

jij mag bij het groepje van de leuke mensen!Joehoe!
quote:Lauren29 schreef op 27 oktober 2010 @ 14:55:

[...]

Ja, oké, dat snap ik, dat is ook bullshit, maar als TO kun je er verder niks aan doen dat jouw topics blijven staan toch, dus het sneren naar anderen over hun 'belachelijke' topics heeft naar mijn mening weinig zin. Ik hoor vaker dat de sfeer van vroeger weg is, maar als het afbijten van elkaars kop onderdeel was van de vroegere sfeer, hoeft 'ie van mij niet meer terug te komen.

Het is ook maar hoe je als forummer reageert op het feit dat iemand je het gevoel geeft dat je kop eraf gebeten wordt. Want vaak is het een reactie die je zelf oproept door op een bepaalde manier te forummen.

En of dat nu zo anders werkt nu als "vroeger"dat vraag ik me af. Vaak

heeft mee gaan grappen of in ieder geval stug door blijven forummen geleid tot lekker blijven forummen.

Wat wel veranderd is, is de manier waarop er geforumd mag worden. Daar is geen duidelijkheid meer in. En dat heeft onder meer het gevolg dat men topics en dergelijke (wat mag wel, wat mag niet) gaat vergelijken met elkaar. En als er dan nog geen duidelijkheid komt, blijven er altijd mensen hun vragen en topics herhalen.

En zo grimmig is de sfeer tussen de forummers onderling toch niet?

Ow, en die opmerking over de volle zalen en de groentela vind ik echt om te bescheuren
anoniem_111118 wijzigde dit bericht op 27-10-2010 15:11
Reden: taalfoutjes
% gewijzigd
quote:Lauren29 schreef op 27 oktober 2010 @ 15:03:

[...]

Tja, vroegah, is van voor mijn tijd, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar op sommige momenten is de sfeer momenteel gewoon grimmig, of ligt dat aan mij (misschien ben ik te teerhartig voor het Viva-forum )?

En dat komt toch echt, ècht door bepaalde niet-motiverende maatregelen van Hoogerhand hoor...

Een sfeer die omslaat in grimmigheid wordt meestal vanzelf wel rechtgebreeën (uh? klopt dat?) door het zelfregulerend vermogen van dit forum. Daarvan hebben we de afgelopen maanden wel een paar mooie voorbeelden mogen aanschouwen.

Wanneer daar dan bepaalde maatregelen op volgen, die van alle kanten niet kloppen, tja, dan krijg je actie-reactie.

Maar gewoon even doorbijten hoor, dan leer je het vanzelf! Dat teerhartige gaat er vanzelf vanaf en voor je het weet ben je een diehard forumbitch!
Ik vind het juist zonde dat de gedragsregels aangescherpt worden. Dit forum stond juist altijd bekend om de harde, maar eerlijke mening.

Had je een probleem, dan werd je niet met fluwelen handschoentjes aangepakt, maar kreeg je écht wat mee om over na te denken.

Nu staat er vaak in de OP al, ik wil alleen medestanders en geen kritiek. En alles wordt een kletsgroepje. Iemand vraagt hoe laat het is; hup het is een kletsgroepje. Iemand vraagt tips over hoe de baby beter doorslaapt; hup een kletsgroepje. Op entertainment worden programma's besproken die op tv zijn, maar het wordt ook meteen een kletsgroepje.

Ik vind dat soms jammer, die groepjesvormingen. Ik vind het moeilijk om daar tussen te komen en ik ben ook slecht in het bijhouden van alle belangrijke dingen. Ik vond het vroegah leuker toen je iedereen overal tegen kwam. En nu blijven heel veel mensen alleen maar in hetzelfde groepje hangen.
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2010 @ 15:28:

Ik vind het juist zonde dat de gedragsregels aangescherpt worden. Dit forum stond juist altijd bekend om de harde, maar eerlijke mening.

Had je een probleem, dan werd je niet met fluwelen handschoentjes aangepakt, maar kreeg je écht wat mee om over na te denken.

Nu staat er vaak in de OP al, ik wil alleen medestanders en geen kritiek. En alles wordt een kletsgroepje. Iemand vraagt hoe laat het is; hup het is een kletsgroepje. Iemand vraagt tips over hoe de baby beter doorslaapt; hup een kletsgroepje. Op entertainment worden programma's besproken die op tv zijn, maar het wordt ook meteen een kletsgroepje.

Ik vind dat soms jammer, die groepjesvormingen. Ik vind het moeilijk om daar tussen te komen en ik ben ook slecht in het bijhouden van alle belangrijke dingen. Ik vond het vroegah leuker toen je iedereen overal tegen kwam. En nu blijven heel veel mensen alleen maar in hetzelfde groepje hangen.Ah, oké, in dat opzicht is de sfeer veranderd, nu wordt het me duidelijk. En dat er inconsequent gemodereerd wordt, heeft iedereen wel in de gaten denk ik. Jammer. En ook heel jammer dat hier op korte termijn geen verandering in lijkt te komen.
quote:Lauren29 schreef op 27 oktober 2010 @ 14:55:

[...]

Ja, oké, dat snap ik, dat is ook bullshit, maar als TO kun je er verder niks aan doen dat jouw topics blijven staan toch, dus het sneren naar anderen over hun 'belachelijke' topics heeft naar mijn mening weinig zin. Ik hoor vaker dat de sfeer van vroeger weg is, maar als het afbijten van elkaars kop onderdeel was van de vroegere sfeer, hoeft 'ie van mij niet meer terug te komen.

Ik snap wel wat je bedoelt met onderling sneren, want dat gebeurt nu inderdaad regelmatig. Toch denk ik dat de ervaren forummers er onderling wel uitkomen, tenzij het een langdurige hetze wordt.

Voor de verse TO's vind ik het een ander verhaal, die worden in mijn ogen te hardhandig aangepakt door een aantal mensen tegen die ene persoon. Uiteraard werkt de houding van die TO dit soms in de hand, maar dan nog mag het van mij wel een onsje minder.
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2010 @ 15:28:

Ik vind dat soms jammer, die groepjesvormingen. Ik vind het moeilijk om daar tussen te komen en ik ben ook slecht in het bijhouden van alle belangrijke dingen. Ik vond het vroegah leuker toen je iedereen overal tegen kwam. En nu blijven heel veel mensen alleen maar in hetzelfde groepje hangen.Daar heb je gelijk in, het forumfladderen wordt zo een stuk minder leuk.
quote:iris1969 schreef op 27 oktober 2010 @ 15:50:

[...]

Voor de verse TO's vind ik het een ander verhaal, die worden in mijn ogen te hardhandig aangepakt door een aantal mensen tegen die ene persoon. Uiteraard werkt de houding van die TO dit soms in de hand, maar dan nog mag het van mij wel een onsje minder.Toch is het altijd wel zo geweest. Tenzij iemand echt zwaar in de shit zit.
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2010 @ 15:52:

[...]

Toch is het altijd wel zo geweest. Tenzij iemand echt zwaar in de shit zit.Maar dat maakt het niet goed in mijn ogen. Ik weet hoe verdrietig zo'n verse TO kan zijn na zo'n onverwachte aanval .
Is het niet gewoon zo dat naast dat vroeger alles beter was het forum vroeger kleiner was waardoor je vanzelfsprekend bij een groepje hoorde? Het groepje vivaforummers.

(je komt elkaar in een dorp nu eenmaal vaker/sneller tegen dan in een stad)

En dat wat vroeger (of achteraf) als 'pittige, eerlijke reactie' gezien werd nu ineens de naam 'rel' gekregen heeft. Of, als we de laatste begripsinflatie meerekenen, de naam 'gate'.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven