Wat is liefde?

13-09-2008 22:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van sommige vragen ga ik heel erg nadenken. Oude liefde roest niet.

Kan liefde ooit oud worden, in haat veranderen, sowieso veranderen?

We zeggen 'ik hou van jou' maar wat betekend dat echt, voor mij iemand accepteren zoals hij/zij werkelijk is. Maar kunnen we dat eigenlijk wel?

Liefde is ook iemand gelukkig willen zien, al is dat niet met jou, dus alle vrijheid voor degene waar je van houdt.

Is wat wij liefde noemen, eigenlijk niet een soort van bezitsdrang, of het vullen van onze eigen behoeften?
.
Ja ik snap je Sarah, ik kreeg zelfs een beetje kippenvel van je verhaal, zo mooi.

Vind die spreuk ook mooi Jasmine, die kende ik niet.

Noemen ze dat liefde in de van Dalen, dan wordt het hier beter uitgelegd:-) Als ik verliefd ben voel ik zeker een heleboel liefde, maar daar ging dit topic eigenlijk over, was het dan wel liefde.

Misschien kan ik het beter uitleggen als ik het over de liefde voor mijn kinderen heb, die zijn inmiddels een heleboel veranderd, en ik ook, maar ik hou nog net zoveel van ze, zelfs nog meer als dat zou kunnen.

Daarom vraag ik me af of je kunt stellen dat liefdes die verdwenen zijn nooit liefde zijn geweest, behalve die liefde van de van Dalen;-)

Dus denken wij als we verliefd zijn of een relatie hebben dat het liefde is, maar is het idd alleen maar iets wat aan voorwaarden is gebonden? Op zich logisch hoor, maar toch geen echte liefde denk ik.
.
Hmmm moeilijk hoor!

Ik merk dat nu ik ouder word, ik veel meer liefde in mijn hart heb.

Maar of ik kan stellen dat de liefde die ik voor ex voelde dan geen echte liefde is geweest. Poeh heee. Dan moet ik ook voorbij het nare einde gaan zitten kijken, want anders zou het niet eerlijk zijn.

(voorbij in de zin van terugkijkend in de tijd)

Mag ik hier nog even wat langer over nadenken?
anoniem_32824 wijzigde dit bericht op 19-09-2008 12:17
Reden: Hm te veel privé-info.
% gewijzigd
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven