Wat je niet hardop wil zeggen deel XI
woensdag 23 november 2022 om 18:51
Ja, dat was het ook!
2 stronkjes witlof
6 grote aardappels
2 van die bakjes met spekreepjes
1 zoete appel
vleugje nootmuskaat
theelepel mosterd
Italiaanse geraspte kaas
Aardappels koken, spekreepjes bakken en op het laatst de in reepjes gesneden witlof toevoegen en meebakken met de spekreepjes.
Als de aardappels gekookt zijn, ze stampen met een kledder boter, vleugje nootmuskaat, mosterd en de geraspte kaas.
Dan de witlof met spekjes er doorheen mengen + de in blokjes gesnedenappel.
Super lekker!
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
woensdag 23 november 2022 om 19:32
AeonOfWinter schreef: ↑23-11-2022 18:54Godnondeju, zulke hoofdpijn heb ik al eeuwen niet meer gehad. Kijk er scheel van.![]()
Kak.
Al een coronatest gedaan?
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
donderdag 24 november 2022 om 09:11
Ik heb speciaal deze school gekozen omdat ze zo warm en gezellig waren, fijne sfeer, ouders mochten altijd mee naar binnen etc. Nu word ik weer aangesproken door de juf als ik mijn kind even gedag zeg in het gangetje van school. Nee ik moet buiten blijven op een vervelend toontje van de juf. Terwijl mijn jongste het echt heel fijn vind als ik dit wel doe…
ze hebben sinds kort nieuwe regeltjes en die vind ik absoluut tegenstaan waarvoor de school juist om bekend stond. Ik rij van ver speciaal naar deze school maar ik begin steeds meer twijfels te krijgen. Alleen even een andere school kiezen gaat gewoon niet als je kinderen al geworteld zijn.

Voor iedereen een groene tuin

donderdag 24 november 2022 om 09:16
Ja Aeon, hopelijk is niet zo en is die hoofdpijn al weg, maar anders zou ik een een testje doen vandaag.
donderdag 24 november 2022 om 09:22
Ze had het ook op een ander toontje kunnen zeggen zonder kind erbij. Kind was half overstuur de klas in gegaan. En moet ik mijn jongste maar naar binnen duwen ofzo? Als ze telkens de school niet zelf in wil, wat dan?? Ze is pas 6 hè.
groentuintje wijzigde dit bericht op 24-11-2022 09:24
22.65% gewijzigd
donderdag 24 november 2022 om 09:22
Geen enge ontstekingen? Want scheel kijken icm hoofdpijn klinkt niet heel goed.AeonOfWinter schreef: ↑23-11-2022 18:54Godnondeju, zulke hoofdpijn heb ik al eeuwen niet meer gehad. Kijk er scheel van.![]()
donderdag 24 november 2022 om 10:19
6 is een normale leeftijd, dat ze zelf naar binnen gaan hoor. Hier gaan ze ook gewoon zelf naar binnen. En ik vermoed dat de juf het ongeveer al 100 x heeft gezegd, en als het dan s' morgens heel druk is dat het minder aardig haar strot uit komt dan bedoelt is.
Hier was het eerst zo dat de kinderen buiten met juf bleven wachten, de vraag was aan ouders om het afscheid kort te houden. Want voor kinderen is het nog lastiger als moeders blijft staan en 1000 x zwaaien etc. Toch gewoon doen. Dat is verandert in dat de kinderen nu zelf naar binnen gaan.
Net als moeders die met ophalen een halfuur van te voren er al zijn en dan voor de ramen gaan staan zwaaien. Ook gevraagd dit niet te doen, want het leid de kinderen af en zo kan ze geen les meer geven. Bleven ze ook doen. Mede daardoor de klas verhuist naar de achterkant.
(getypt kan het onaardiger overkomen dan bedoelt, maar ik bedoel het zeker niet onaardig of bitchy)
Hier was het eerst zo dat de kinderen buiten met juf bleven wachten, de vraag was aan ouders om het afscheid kort te houden. Want voor kinderen is het nog lastiger als moeders blijft staan en 1000 x zwaaien etc. Toch gewoon doen. Dat is verandert in dat de kinderen nu zelf naar binnen gaan.
Net als moeders die met ophalen een halfuur van te voren er al zijn en dan voor de ramen gaan staan zwaaien. Ook gevraagd dit niet te doen, want het leid de kinderen af en zo kan ze geen les meer geven. Bleven ze ook doen. Mede daardoor de klas verhuist naar de achterkant.
(getypt kan het onaardiger overkomen dan bedoelt, maar ik bedoel het zeker niet onaardig of bitchy)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 24 november 2022 om 10:51
Het kan wel normaal overkomen, maar als je kind nou niet bij die 99% hoort die het wel gewoon braaf doet?? Mijn oudste doet het ook altijd alleen, al vanaf heel jong, maar mijn jongste dus niet. En ik doe echt niet anders tegen haar dan tegen mijn oudste. Karakter is gewoon totaal anders.

donderdag 24 november 2022 om 11:07
donderdag 24 november 2022 om 11:10

donderdag 24 november 2022 om 11:13
Ja hoor, dat zal het zijn.GroenTuintje schreef: ↑24-11-2022 11:10De juf wil dat helaas niet inzien, ze heeft zelf een baby dus zit niet in die fase schoolkind. Ik merk namelijk als een juf zelf ook schoolleeftijd kinderen heeft, het beter snapt. Ik ga het morgenvroeg ondervinden, hoe het verloopt.

donderdag 24 november 2022 om 11:15
Ja bij haar dus wel

donderdag 24 november 2022 om 11:27
Ik kan het me wel voorstellen als je een introvert of een verlegen kind hebt die gewoon wat meer tijd nodig heeft om over een bepaalde drempel heen te gaan.
Zoiets zou ik ook niet met harde hand willen forceren, dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Een kind blijft ook niet altijd zes jaar
Zoiets zou ik ook niet met harde hand willen forceren, dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Een kind blijft ook niet altijd zes jaar

donderdag 24 november 2022 om 11:34
Klopt, dat is kind ook heel erg, verlegen en introvert. Terwijl mijn oudste het tegenovergestelde is. Voor mij is het ook niet makkelijk allemaal, net zoals het voor mijn kind en de juf ook moeilijk is. Ik probeer dan in oplossingen te denken, maar die worden weer weggewuifd door de juf(fen). Hun woord is de juiste en ik moet maar zorgen dat kind zelf de school braaf inloopt.Henk-und-Roelie schreef: ↑24-11-2022 11:27Ik kan het me wel voorstellen als je een introvert of een verlegen kind hebt die gewoon wat meer tijd nodig heeft om over een bepaalde drempel heen te gaan.
Zoiets zou ik ook niet met harde hand willen forceren, dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Een kind blijft ook niet altijd zes jaar![]()
donderdag 24 november 2022 om 11:40
Dit heb ik al geprobeerd aan te kaarten, maar het lijkt gewoon alsof ze mij niet serieus willen nemen. Terwijl ze zelf ook zien dat mijn jongste met moeite de klas in komt.
donderdag 24 november 2022 om 11:54
Wat rot, Groentuintje, dat je een school uitkiest op een specifiek beleid en dat het dan verandert. Mijn jongste was zo ook zo’n kind dat afscheid nemen op school moeilijk vond. Hem het tempo laten aangeven werkte voor hem goed. Ondertussen zit hij in de bovenbouw, en wil hij al lang niet meer dat ik meeloop het gebouw in.
agene wijzigde dit bericht op 24-11-2022 12:11
0.30% gewijzigd
donderdag 24 november 2022 om 12:03
Ja klopt! Ik moet er dagelijks 4x 10km voor rijden. Niet om de hoek dusagene schreef: ↑24-11-2022 11:54Wat rot, Groentuintje, dat je een school uitkiest op een specifiek beleid en dat het dan veranderd. Mijn jongste was zo ook zo’n kind dat afscheid nemen op school moeilijk vond. Hem het tempo laten aangeven werkte voor hem goed. Ondertussen zit hij in de bovenbouw, en wil hij al lang niet meer dat ik meeloop het gebouw in.

donderdag 24 november 2022 om 12:53
Hier ook nergens geen zin. Ik moest nog even naar een winkel om iets bekijken, maar ik zit het uit te stellenHenk-und-Roelie schreef: ↑24-11-2022 12:51Ik heb het kkkkkkkkoud en ik heb geen zin om vandaag iets te doen, ik was gister al super produktief. Vandaag wil ik alleen nog maar naar mijn schone ramen kijken![]()

donderdag 24 november 2022 om 13:05
Het zal wel in de lucht hangen, hahaha.GroenTuintje schreef: ↑24-11-2022 12:53Hier ook nergens geen zin. Ik moest nog even naar een winkel om iets bekijken, maar ik zit het uit te stellen![]()
Eventjes naar de winkel om iets te bekijken is wel leuk, gewoon doen