Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV
dinsdag 18 november 2025 om 14:39
Waarom, WAAROM en zeker in deze tijd van feestdagen, stoppen bedrijven cadeaus in een doos die zo herkenbaar is dat je er zelfs met je ogen dicht niet omheen kan?
Ik heb net mijn eigen verjaardagscadeau aangenomen en er stond letterlijk een tekening op van wat het is met ook nog eens heel groot de merknaam. Wie bedenkt zoiets joh?
dinsdag 18 november 2025 om 21:23
NEE chagrijnige meneer van de KPN: GA WEG!
Ja ik heb een glasvezel in mijn meterkast, maar die is geïnstalleerd door een vorige bewoner.
Mijn buren hebben allemaal KPN? Nou prima voor hun, ik blijf bij Ziggo want de beloofde snelheden haal ik gewoon.
Ziggo kan niet meer want de COAX gaat weg...dat roepen jullie al tig jaar en ik hoor wel van Ziggo wanneer het zover is.
Uploaden trager? Ja dat zie ik op de site, maar ik upload niks waarvoor ik giga snelheid nodig heb en thuiswerken gaat prima.
Nee ik ga niet akkoord, nee ik wil niet, nee geen interesse...echt TIEF OP!
Eigenlijk alles wel hardop gezegd tegen deze opdringer, behalve de laatste twee worden
Ja ik heb een glasvezel in mijn meterkast, maar die is geïnstalleerd door een vorige bewoner.
Mijn buren hebben allemaal KPN? Nou prima voor hun, ik blijf bij Ziggo want de beloofde snelheden haal ik gewoon.
Ziggo kan niet meer want de COAX gaat weg...dat roepen jullie al tig jaar en ik hoor wel van Ziggo wanneer het zover is.
Uploaden trager? Ja dat zie ik op de site, maar ik upload niks waarvoor ik giga snelheid nodig heb en thuiswerken gaat prima.
Nee ik ga niet akkoord, nee ik wil niet, nee geen interesse...echt TIEF OP!
Eigenlijk alles wel hardop gezegd tegen deze opdringer, behalve de laatste twee worden
"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 18 november 2025 om 21:28
dinsdag 18 november 2025 om 21:47
Ik begin een hekel te krijgen aan studenten die chat gtp gebruiken.
Vooralsnog dacht ik: “ze zullen het wel gebruiken, en in eigen woorden formuleren”
Maar nee, antwoord op de vraag wordt letterlijk overgenomen.
En dat is dan hun voorbereiding en resultaat.
Wat ik niet hardop mag zeggen: “Leer toch eens jullie hersenen te gebruiken!”
Vooralsnog dacht ik: “ze zullen het wel gebruiken, en in eigen woorden formuleren”
dinsdag 18 november 2025 om 23:41
Als ik hoor: ik maak een speciaal prijsje voor jou, weet ik al dat ik alsnog afgezet ga worden.
En jawel hoor. Wat een prijs. Zelfs met zes euro eraf is het nog aanzienlijk voor wat er voor gedaan wordt.
Rondje Google zegt dat nog vijf a tien euro eraf een meer dan redelijke prijs oplevert.
Maar wat me nog het meest dwars zit. Voor dat het speciale prijsje er kwam werd ik met respect benaderd. En mijn product met zorg.
Toen ik aangaf dat ik er nog even over wilde nadenken omdat ik het aan de prijzige kant vond, veranderde de toon. Mijn product werd in elkaar gefrommeld en in mijn tas gekwakt. Ik kon gaan.
En jawel hoor. Wat een prijs. Zelfs met zes euro eraf is het nog aanzienlijk voor wat er voor gedaan wordt.
Rondje Google zegt dat nog vijf a tien euro eraf een meer dan redelijke prijs oplevert.
Maar wat me nog het meest dwars zit. Voor dat het speciale prijsje er kwam werd ik met respect benaderd. En mijn product met zorg.
Toen ik aangaf dat ik er nog even over wilde nadenken omdat ik het aan de prijzige kant vond, veranderde de toon. Mijn product werd in elkaar gefrommeld en in mijn tas gekwakt. Ik kon gaan.
woensdag 19 november 2025 om 06:35
Maar krijgen die studenten dan geen waarschuwingen en problemen wegens plagiaat? Dat chatgpt neemt ook antwoorden over die ergens online staan. Ik weet nog goed toen klasgenoten dachten slim te zijn door alles van internet te plukken. Die kregen een 0 van de docent en moesten zich gaan verantwoorden bij een of andere commissie. Ze schrokken zich kapot maar de docent had al vaker gewaarschuwd en was er klaar meeLisi schreef: ↑18-11-2025 21:47Ik begin een hekel te krijgen aan studenten die chat gtp gebruiken.
woensdag 19 november 2025 om 08:56
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in