Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 2

17-08-2018 09:48 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 is inmiddels (meer dan) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 2.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
In this mad house we must all survive
RikM schreef:
19-02-2019 16:26
Heb je je weleens afgevraagd waarom gehaktballen eigenlijk per sé rond moeten zijn? Ik maak tegenwoordig gehaktklonten en sindsdien is het leven een stuk eenvoudiger. :P

Omdat ballen mooier zijn dan klonten :-P)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-02-2019 16:26
Heb je je weleens afgevraagd waarom gehaktballen eigenlijk per sé rond moeten zijn? Ik maak tegenwoordig gehaktklonten en sindsdien is het leven een stuk eenvoudiger. :P
Omdat klonten niet consistent garen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 15:51
Ik maak niet graag gehaktballen omdat ze niet exact rond blijven in de pan. Ja, dat is een beetje gek.
ik maak ze altijd platter, dan garen ze sneller
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
JollyRider schreef:
19-02-2019 17:49
Omdat klonten niet consistent garen

Ik heb anders nog nooit een klacht gehad dat mijn klonten niet gaar zijn. ;-D
Oh buurvrouw, dat kleinkind is vijf! Die kun je echt wel iets uitleggen. Prima dat je hem in huis laat rennen, maar verbiedt hem om op het luik onder de mat in de keuken te springen als slotakkoord. Trip, trip, trip trip, ..... dreun. En dat al een kwartier lang.

En inderdaad ik begrijp uw kind niet, klopt, ik begrijp het echt niet. En ik kan niets met de tips die u steeds geeft, want uw kind heeft een heel andere versie van de waarheid dan ik en alle anderen die er bij betrokken zijn. Ik stuur het kind er niet uit omdat het 'kut' zegt, maar omdat kind 'kut' op een eigendom van school schreef met een merkstift. 'Kut' was hierin niet het ergste, maar 'het eigendom'. En dat kunt u als ouder blijven ontkennen omdat uw kind het ook ontkent, maar ik heb het er zelf niet opgeschreven.
Ik had gewoon gelijk. Dat mag je ook wel eens toegeven in plaats van dan als je erachter komt dat ik inderdaad gelijk had het erop te gooien dat ik een drammer ben. Ja, ik dram door omdat ik weet dat ik gelijk heb. Vroeger zou ik jou gelijk hebben gegeven omdat ik weet dat je er niet tegen kan als iemand je tegenspreekt, maar daar wen je dan maar gewoon aan. Want ik ben een fucking wandelende feitenmachien, dus als ik zeg dat Pietje Puk de hoofdrol speelde in een bepaalde musical, dan kun je er zeker van zijn dat ik gelijk heb. Punt.
Ja, ik weet dat mijn Nederlands schrijven niet goed is. En ja, daar schaam ik mij voor. Ik heb tot vorig jaar Nederlandse les genomen om de grammatica, werkwoordspelling en weet ik veel erin te krijgen. Dat is niet gelukt en ik heb het nu maar op gegeven.

Dus doe niet zo sneu om mij daar op uit te lachen. De drempel word voor mij alleen maar hoger en het maakt me verdrietig. Ik doe mijn stinkende best om alles correct te schrijven, maar dat lukt me niet.
Littlebell schreef:
19-02-2019 19:25
Ja, ik weet dat mijn Nederlands schrijven niet goed is. En ja, daar schaam ik mij voor. Ik heb tot vorig jaar Nederlandse les genomen om de grammatica, werkwoordspelling en weet ik veel erin te krijgen. Dat is niet gelukt en ik heb het nu maar op gegeven.

Dus doe niet zo sneu om mij daar op uit te lachen. De drempel word voor mij alleen maar hoger en het maakt me verdrietig. Ik doe mijn stinkende best om alles correct te schrijven, maar dat lukt me niet.

Als ik dit berichtje zo lees, dan vind ik dat je prima Nederlands schrijft. Helaas zijn er altijd wel taal-nazi's die op elke slak zout leggen. Laat je daar aub niet gek door maken.Zij leggen de lat veel hoger dan de meeste mensen. Je doet het echt prima hoor!
snorriemorrie schreef:
19-02-2019 19:27
Als ik dit berichtje zo lees, dan vind ik dat je prima Nederlands schrijft. Helaas zijn er altijd wel taal-nazi's die op elke slak zout leggen. Laat je daar aub niet gek door maken.Zij leggen de lat veel hoger dan de meeste mensen. Je doet het echt prima hoor!
Dankjewel. Fijn om te horen.
Ik had hier een paar keer 'dagvaardiging' ipv 'dagvaarding' geschreven, inclusief in mijn topictitel. Dat blijkt dus pijn-aan-mijn-ogen fout te zijn.
Ik dacht écht dat ik het goed had. Dat het net zoals 'huldiging' was. Niet dus.
Woorden waarover ik twijfel zoek ik altijd op, maar hierover twijfelde ik niet. :|
@Littlebell
We lachen je niet uit hoor, voel je alsjeblieft niet bezwaard. We hadden alleen even een lolletje omdat de moderator jouw verspreking klakkeloos overnam.
Ik vind dat je hartstikke goed Nederlands schrijft!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde helemaal niet één hele grote spinnenpoot naast mijn hoofdkussen vinden vanochtend vroeg. Waar is de rest van jou, goor klotebeest! Vies mormel! Je wordt bedankt voor dit horrorscenario. Ik hoop dat je met je zeven resterende poten in een enorm sinkhole gevallen bent, dat verdien je!
...
Calamitycat schreef:
19-02-2019 20:02
Ik wilde helemaal niet één hele grote spinnenpoot naast mijn hoofdkussen vinden vanochtend vroeg. Waar is de rest van jou, goor klotebeest! Vies mormel! Je wordt bedankt voor dit horrorscenario. Ik hoop dat je met je zeven resterende poten in een enorm sinkhole gevallen bent, dat verdien je!


In je mond..
Littlebell schreef:
19-02-2019 19:25
Ja, ik weet dat mijn Nederlands schrijven niet goed is. En ja, daar schaam ik mij voor. Ik heb tot vorig jaar Nederlandse les genomen om de grammatica, werkwoordspelling en weet ik veel erin te krijgen. Dat is niet gelukt en ik heb het nu maar op gegeven.

Dus doe niet zo sneu om mij daar op uit te lachen. De drempel word voor mij alleen maar hoger en het maakt me verdrietig. Ik doe mijn stinkende best om alles correct te schrijven, maar dat lukt me niet.
Onthou heeeeeel goed dat mensen die alleen maar zeiken op spelfouten, inhoudelijk niks te melden hebben. Ze hebben niks anders dan het droogneuken op die fouten. Heel sneu, eigenlijk.

Ze kunnen niet meepraten. Ze kunnen je niet tegenspreken. Ze kunnen zelfs geen eigen punt maken. Ze weten niks te zeggen. Dus uit onmin gaan ze maar met niet ter zake doende feitjes gooien. Als apen die poep gooien voor aandacht of uit rancune.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-02-2019 18:53
Ik heb anders nog nooit een klacht gehad dat mijn klonten niet gaar zijn. ;-D
Consistent
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Littlebell schreef:
19-02-2019 19:25
Ja, ik weet dat mijn Nederlands schrijven niet goed is. En ja, daar schaam ik mij voor. Ik heb tot vorig jaar Nederlandse les genomen om de grammatica, werkwoordspelling en weet ik veel erin te krijgen. Dat is niet gelukt en ik heb het nu maar op gegeven.

Dus doe niet zo sneu om mij daar op uit te lachen. De drempel word voor mij alleen maar hoger en het maakt me verdrietig. Ik doe mijn stinkende best om alles correct te schrijven, maar dat lukt me niet.
Tip: niet zo je best doen en je niet druk maken. Iedereen maakt fouten en ja, dat is soms grappig. Nou en?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Jullie zijn niet goed snik. Dat je kind hoogbegaafd is, betekent niet dat jij het bent of dat je andere kinderen het dan ook zeker weten moeten zijn, want dat "heeft onderzoek aangetoond". Welk fokking onderzoek dan?
Daarnaast kun je toch geen thuisonderwijs geven als je geen coherente zinnen kunt formuleren. Baby's van vier maanden met hoogbegaafdheid, boos worden op juffen omdat je kind de les niet in mag omdat het andere kinderen herhaaldelijk opzettelijk ernstig bezeert ("niemand begrijpt mijn lieve kind"), een kind dat wel hoogbegaafd moet zijn, dus zijn die slechte resultaten te wijten aan dyslexie, dyscalculie, beelddenken en het slechte onderwijs in Nederland, natuurlijk.

Wat een ellende, al met al. Het enige wat ik zocht waren handige tips, nu krijg ik alleen gratis ergernis.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik dacht dat mijn crush op een leidinggevende over was, maar de afgelopen weken weer keihard naar boven is gekomen :blauwoog: Vooral pijnlijk nu dat ik met eigen ogen heb gezien dat hij interesse heeft in iemand anders (geen collega) en dus niet in mij :-| Vooral irritant om het niet hardop te kunnen zeggen omdat er nogal een taboe op rust om een crush op je eigen leidinggevende te hebben (ondanks beperkt leeftijdsverschil)...
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 20:20
In je mond..
o_o

:HA:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 20:20
In je mond..
Nietus!! Ga je mond spoelen! :furious:
...
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 20:25
Onthou heeeeeel goed dat mensen die alleen maar zeiken op spelfouten, inhoudelijk niks te melden hebben. Ze hebben niks anders dan het droogneuken op die fouten. Heel sneu, eigenlijk.
Het
Ze kunnen niet meepraten. Ze kunnen je niet tegenspreken. Ze kunnen zelfs geen eigen punt maken. Ze weten niks te zeggen. Dus uit onmin gaan ze maar met niet ter zake doende feitjes gooien. Als apen die poep gooien voor aandacht of uit rancune.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
19-02-2019 20:48
Jullie zijn niet goed snik. Dat je kind hoogbegaafd is, betekent niet dat jij het bent of dat je andere kinderen het dan ook zeker weten moeten zijn, want dat "heeft onderzoek aangetoond". Welk fokking onderzoek dan?
Daarnaast kun je toch geen thuisonderwijs geven als je geen coherente zinnen kunt formuleren. Baby's van vier maanden met hoogbegaafdheid, boos worden op juffen omdat je kind de les niet in mag omdat het andere kinderen herhaaldelijk opzettelijk ernstig bezeert ("niemand begrijpt mijn lieve kind"), een kind dat wel hoogbegaafd moet zijn, dus zijn die slechte resultaten te wijten aan dyslexie, dyscalculie, beelddenken en het slechte onderwijs in Nederland, natuurlijk.

Wat een ellende, al met al. Het enige wat ik zocht waren handige tips, nu krijg ik alleen gratis ergernis.
Jij hebt op FB gezeten :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
19-02-2019 22:24
Jij hebt op FB gezeten :-D
Het verheugt me dat je het herkent. Of was het stiekem jouw kind dat de hele dag andere kinderen aanvalt omdat de juf zo gemeen is :proud: ?
Ik houd vol tot het niet meer gaat maar man wat vind ik jullie vervelend.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-02-2019 19:47
We hadden alleen even een lolletje omdat de moderator jouw verspreking klakkeloos overnam.
Idd

Best grappig
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
19-02-2019 22:29
Ik houd vol tot het niet meer gaat maar man wat vind ik jullie vervelend.
Sorry.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven