Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 4

13-09-2019 19:48 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook deel 3 is inmiddels (nagenoeg) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 4.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Kohaku schreef:
07-01-2020 00:11
Dit is executieve disfunctie, komt vaak voor bij autisme/add/adhd etc. maar met depressie en angst kan het zeker te maken hebben.

Interessant. Lees in het artikel dat het ook een side effect kan zijn van chronische pijn. Nou inderdaad. Ga er zeker meer over lezen.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-01-2020 18:51
het ligt heel erg aan degene die voorleest. Ik heb alle Harry potterboeken als luisterboek, voorgelezen door Stephen Fry :heart:
Werkt ook errug goed om in slaap te komen
geen ervaring met luisterboeken. Zijn dat gewoon CD's?
Ik lees liever zelf maar Stephen Fry en Harry Potter lijkt me een perfecte combinatie....
not all who wander are lost
Nog steeds niet ongesteld blegh. Ik voel me de dagen van tevoren zo on edge! :steam:
knolselder schreef:
07-01-2020 08:37
geen ervaring met luisterboeken. Zijn dat gewoon CD's?
Ik lees liever zelf maar Stephen Fry en Harry Potter lijkt me een perfecte combinatie....
Ebooks vaak.
Huh e-books en luisterboeken zijn twee heel verschillende dingen toch? E-books zijn toch gewoon leesboeken,alleen dan op een e-reader of tablet? Of ben ik nu gek?? o_o
mindervanmij schreef:
07-01-2020 09:02
Huh e-books en luisterboeken zijn twee heel verschillende dingen toch? E-books zijn toch gewoon leesboeken,alleen dan op een e-reader of tablet? Of ben ik nu gek?? o_o
Blijkbaar. ;-)
Luisterboeken in de e-vorm.

Meeste mensen luisteren ze op hun mobiel of tablet. Niet met een CD/dvd speler aan hun koptelefoon. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 09:05
18.03% gewijzigd
Ik wil wel graag voorgelezen worden door Maarten van Rossem. Lijkt me heerlijk rustgevend ;)
Luci_Morgenster schreef:
07-01-2020 09:04
Luisterboeken in de e-vorm.

O, op die manier. :)

Ik heb zelf de app van de luisterbieb. Het liefst lees ik het "gewoon", maar het is wel eens handig als ik bezig ben. Het liefst combineer ik dan het papieren boek met het luisterboek, zodat ik gewoon door kan lezen tijdens een wandeling bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
07-01-2020 00:11
Dit is executieve disfunctie, komt vaak voor bij autisme/add/adhd etc. maar met depressie en angst kan het zeker te maken hebben.


OT: het ruikt op een of andere manier naar stokbrood in mijn kamer?
Of zou dat komen omdat ik nog niet geslapen heb.
Geinig, nooit geweten dat daar een naam voor was.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Heb je geld teveel ofzo?
Er zijn mensen die een hekel hebben aan millenials en ik snapte nooit zo waarom, jullie zijn toch ook maar gewoon mensen, maar helaas, jullie hebben het bevestigd en door jullie sluit ik me aan bij die mensen.
Nog bedankt voor de goede zorgen (not).
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond twee van die jonkies die elkaar afslikten in de bios. Prima, maar doe dat niet in mijn bijzijn.
Begrijp wel dat je geen opvoeding hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bah!! Wil al tijden huis opruimen en goed schoonmaken en ben of te moe, te lui of te druk met werk en andere zaken. Begin er nu echt van te balen. Heb er gewoon de energie niet voor en het stapelt nu maar op.
justagirly schreef:
07-01-2020 12:57
Bah!! Wil al tijden huis opruimen en goed schoonmaken en ben of te moe, te lui of te druk met werk en andere zaken. Begin er nu echt van te balen. Heb er gewoon de energie niet voor en het stapelt nu maar op.
Doe dagelijks 1 vierkante meter, is in 5 minuten gebeurt en dan zie je hoe het opknapt zonder dat je je al te druk hoeft te maken.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
07-01-2020 12:57
Bah!! Wil al tijden huis opruimen en goed schoonmaken en ben of te moe, te lui of te druk met werk en andere zaken. Begin er nu echt van te balen. Heb er gewoon de energie niet voor en het stapelt nu maar op.
Hier hetzelfde!
Hier iemand die bij anderen de boel op orde brengt en dan thuis nog eens opnieuw mag beginnen :(
Cateautje schreef:
06-01-2020 20:33
Voor iedereen die nog steeds met een depressie kampt, hier een hart onder de riem.

De depressie is voorbij voor mij, maar dat wat hier besproken wordt, daar loop ik nog steeds tegenaan.

https://www.boredpanda.com/hardest-part ... CFNQusdVlQ
Oh ik houd van je Cateautje!
Ik heb dit eerder gezien, ben het kwijtgeraakt, maar zoveel DIT. Jezus wat is dat irritant.
Ik heb er ook nog bij dat ik niks kan beginnen. Ik heb een hele leuke hobby, op het moment dat ik bezig ben heb ik superveel plezier, maar zelfs leuke dingen worden Impossible Tasks waardoor er heel veel tijd vernikst wordt die ik liever aan leuke dingen had besteed.
Ik neem me ook elke keer voor om te beginnen,maar na de basics ben ik er alweer klaar mee :facepalm:


OT: stom rotboek, ik krijg een paniekaanval van je. Gelukkig lees ik net een aantal reviews waardoor ik merk dat een hoop mensen dit boek niet echt realistisch vonden, dus ik leg het naast me neer.
rosings schreef:
07-01-2020 13:05
Oh ik houd van je Cateautje!
Ik heb dit eerder gezien, ben het kwijtgeraakt, maar zoveel DIT. Jezus wat is dat irritant.
Ik heb er ook nog bij dat ik niks kan beginnen. Ik heb een hele leuke hobby, op het moment dat ik bezig ben heb ik superveel plezier, maar zelfs leuke dingen worden Impossible Tasks waardoor er heel veel tijd vernikst wordt die ik liever aan leuke dingen had besteed.
:heart: Neem het jezelf niet kwalijk! Je weet nu waar het door komt en dat je niet alleen bent daarin.
Het allermooiste dat ik heb geleerd van depressie is overal echt echt maling aan te hebben en geen enkele boodschap te hebben aan wat wie dan ook verder van mij vindt. Ik was al op de goede weg daarin, maar nu is het allesomvattend.
Alles dat niet meer is komt wel weer, dus maak je niet sappel. Zie het maar zo, als je het relatief naar je zin hebt met lummelen, dan is het geen verloren tijd. ;-)
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
07-01-2020 13:05
Hier iemand die bij anderen de boel op orde brengt en dan thuis nog eens opnieuw mag beginnen :(
Hier ook! Zit nog met mijn jas aan op de bank te gapen....En ik moet zoveel doen in mijn eigen huis!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 12:58
Doe dagelijks 1 vierkante meter, is in 5 minuten gebeurt en dan zie je hoe het opknapt zonder dat je je al te druk hoeft te maken.
Bedankt, ik zal eens kijken of zoiets morgen gaat lukken. Naast wat ik al moet doen in huis, de basics.
Zal toch proberen even íets aan te pakken. Misschien krijg ik de smaak dan wel te pakken.
Al wil het bij mij ook weleens wat verder in het voorjaar opeens toeslaan, de alles-moet-schoon manie.
Cateautje schreef:
07-01-2020 12:58
Doe dagelijks 1 vierkante meter, is in 5 minuten gebeurt en dan zie je hoe het opknapt zonder dat je je al te druk hoeft te maken.

Dit. Of Google eens op FLY Lady. Soms wat Amerikaans over de top, maar de basis van dit systeem (dat ik heb aangepast naar mijn eigen omstandigheden, wensen en huis) vond ik zeer interessant. En het werkt.
beetjegek schreef:
07-01-2020 13:24
Hier ook! Zit nog met mijn jas aan op de bank te gapen....En ik moet zoveel doen in mijn eigen huis!

Tja, ik vraag me soms wel eens af of mensen daarbij stilstaan: Wie maakt het huis van de schoonmaakster schoon? Want zelf een hulp inschakelen om mijn eigen huis te doen terwijl ik dat van anderen ga schoonmaken lijkt me heel raar. Bovendien kan ik dan natuurlijk net zo goed niet gaan werken :-?
Waarom zou je daarbij moeten stilstaan dan? Ik sta er sowieso bij niemand bij stil wie zijn of haar huis schoonmaakt...
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
07-01-2020 14:08
Tja, ik vraag me soms wel eens af of mensen daarbij stilstaan: Wie maakt het huis van de schoonmaakster schoon? Want zelf een hulp inschakelen om mijn eigen huis te doen terwijl ik dat van anderen ga schoonmaken lijkt me heel raar. Bovendien kan ik dan natuurlijk net zo goed niet gaan werken :-?
Dat heb ik dus ook wel eens, zal ik zelf iemand inhuren? Maar dat slaat nergens op natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven