Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 4

13-09-2019 19:48 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook deel 3 is inmiddels (nagenoeg) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 4.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Resilience- en kerst: dank je wel
(sorry, ben een paar dagen offline geweest, vandaar nu pas m'n reactie)
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit je de hele tijd op mijn lip? Waarom moet je altijd zeggen wat ik moet doen en laten? Ik ben je kind niet ik ben je vriendin!! Altijd als we ruzie hebben over mijn migraine en slapeloosheid dreig je als ik niks onderneem (wat ik al doe maar volgens jou niet genoeg) om mijn broer te bellen en mij met mijn spullen naar mijn moeder laat brengen. Ik ben er zo boos om en gekwetst... het maakt me onzeker en ik krijg er een onveilig gevoel van...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
lichtbron schreef:
04-11-2019 14:35
Waarom zit je de hele tijd op mijn lip? Waarom moet je altijd zeggen wat ik moet doen en laten? Ik ben je kind niet ik ben je vriendin!! Altijd als we ruzie hebben over mijn migraine en slapeloosheid dreig je als ik niks onderneem (wat ik al doe maar volgens jou niet genoeg) om mijn broer te bellen en mij met mijn spullen naar mijn moeder laat brengen. Ik ben er zo boos om en gekwetst... het maakt me onzeker en ik krijg er een onveilig gevoel van...
Lichtbron, ze dat alsjeblieft hardop. :hug:

:|
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
02-11-2019 20:28
Ow, ik heb er geen moeite mee om 'nee' te zeggen. Ik weet namelijk precies hoeveel ik aankan en hoeveel uur ik werk. Ik heb er juist zoveel moeite mee dat er bij ons niks formeel overlegd wordt, maar alleen op de wandelgangen. Dus dan weten 2 mensen dat er iets veranderd en de rest moet het dan van die mensen horen. Daarnaast zetten zoveel collega's de leerling niet op de eerste plek, maar hun eigen ego.
Dan zijn er ook nog collega's die in beeld willen brengen hoeveel uren iedereen aan taken heeft, maar dat is uiteraard niet bedoeld om iedereen te controleren, maar in een adem wordt dan ook maar even genoemd dat we op deze manier de mensen die geen extra taken op zich nemen kunnen aanspreken. Je hebt in iedere organisatie mensen die minder uren werken dan dat ze betaald krijgen.



Alleen zo lastig om te zeggen: "beste leidinggevende, ik wil eigenlijk nu al weg omdat er ruk gecommuniceerd wordt, o.a. door jou".
In een aangepaste vorm wel doen. Drie concrete voorbeelden (bijvoorbeeld een project, urenverschuiving door last-minute excursie, ineens op meerdaagse excursie als begeleider staan, enz.) met daarbij de ‘nieuwsverspreiding’ (hing vaag tussen twintig andere mededelingen op het prikbord, van Truus gehoord, ineens toegevoegd aan een mailgroep, etc.)

Ben ook eens uit mijn plaat (bij wijze van) gegaan omdat ik drie mailaccounts moet lezen (extern, ELO en Magister), een postvakje heb, prikbord, jaaragenda en last-minute toevoegingen op vergaderingen waar niet iedereen bij is en derhalve dus ook geen notulen van ontvangt. En nu hebben we een weekoverzicht. Te laat dag voor weekoverzicht? Dan ga je maar iedere betrokkene in persoon aflopen met de info.

Een leuke baan niet laten verzieken door dit geneuzel joh.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, dat helpt niet. Heb ik al zo vaak gedaan!! Heb spijt dat ik niet in mijn huurhuisje ben blijven wonen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
lichtbron schreef:
04-11-2019 14:35
Waarom zit je de hele tijd op mijn lip? Waarom moet je altijd zeggen wat ik moet doen en laten? Ik ben je kind niet ik ben je vriendin!! Altijd als we ruzie hebben over mijn migraine en slapeloosheid dreig je als ik niks onderneem (wat ik al doe maar volgens jou niet genoeg) om mijn broer te bellen en mij met mijn spullen naar mijn moeder laat brengen. Ik ben er zo boos om en gekwetst... het maakt me onzeker en ik krijg er een onveilig gevoel van...
Ach moppie. :hug:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lichtbron schreef:
04-11-2019 15:17
Cateautje, dat helpt niet. Heb ik al zo vaak gedaan!! Heb spijt dat ik niet in mijn huurhuisje ben blijven wonen..
Kan het me voorstellen meid, maar zie het maar zo, die fout maak je nooit meer.

Sta je al ingeschreven voor een eigen plekje?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, dat ga ik binnenkort doen. Ook heb ik een eigen rekening geopend. En hoop binnenkort werk te hebben voor 12 uur.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
lichtbron schreef:
04-11-2019 15:41
Cateautje, dat ga ik binnenkort doen. Ook heb ik een eigen rekening geopend. En hoop binnenkort werk te hebben voor 12 uur.
Schuif het niet voor je uit. Kan me voorstellen dat je nu helemaal lamlendig bent geraakt door de situatie, maar dat kan er voor zorgen dat die situatie juist langer gaat duren dan gewenst.
Goed dat je een eigen rekening hebt, want wat van jou is is van jou.
Ik hoop met je mee dat je die baan krijgt.

Kijk nu vast in je woonplaats of waar je ook maar wilt wonen of er iets voor je is. Je weet maar nooit en niet geprobeerd is altijd mislukt.
Alle reacties Link kopieren
lichtbron schreef:
04-11-2019 15:41
Cateautje, dat ga ik binnenkort doen. Ook heb ik een eigen rekening geopend. En hoop binnenkort werk te hebben voor 12 uur.
Succes! Ik zal voor je duimen dat het door gaat!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben mijn neefjes kwijt geraakt 14 jaar geleden toen mijn familie het contact verbrak. Dat deed enorm veel pijn want ik was gek op ze.

En nu krijg ik een nieuw neefje. Een eigen neefje. De zoon van mijn broertje. Het voelt alsof het zo had moeten zijn. Ik vind het zo leuk. :heart: :heart:
Ik kan niet wachten om hem vast te houden. Ik wilde zo graag een jongetje maar ik had zo'n gevoel dat het een meisje zou worden ( ik heb niks met meiden ) dus ik ben zooo blij met mijn aanstaande neefje. Nog een paar maanden wachten en dan wordt hij hopelijk helemaal gezond geboren op mijn overleden oma's verjaardag, hij is 2 dagen daarna uitgerekend. :heart:

Jemig ik ben er emotioneel van. :$
Alle reacties Link kopieren
Cateautje,ik hoop het ook! Het werk is in Goirle. Het is van drie tot zes.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-11-2019 14:42
In een aangepaste vorm wel doen. Drie concrete voorbeelden (bijvoorbeeld een project, urenverschuiving door last-minute excursie, ineens op meerdaagse excursie als begeleider staan, enz.) met daarbij de ‘nieuwsverspreiding’ (hing vaag tussen twintig andere mededelingen op het prikbord, van Truus gehoord, ineens toegevoegd aan een mailgroep, etc.)

Ben ook eens uit mijn plaat (bij wijze van) gegaan omdat ik drie mailaccounts moet lezen (extern, ELO en Magister), een postvakje heb, prikbord, jaaragenda en last-minute toevoegingen op vergaderingen waar niet iedereen bij is en derhalve dus ook geen notulen van ontvangt. En nu hebben we een weekoverzicht. Te laat dag voor weekoverzicht? Dan ga je maar iedere betrokkene in persoon aflopen met de info.

Een leuke baan niet laten verzieken door dit geneuzel joh.
Het zit wel iets breder dan dat ik nu heb geschreven, het is een deel van de cultuur op onze opleiding waar ik gewoon ontzettend veel moeite mee heb. Meerdere mensen in de organisatie communiceren niet en dat kost mij gewoon teveel energie omdat ik me dus bezig moet houden met dingen waar ik gewoon geen zin/tijd voor heb. Daarnaast kan ik er heel slecht tegen dat dingen zo worden afgemeten aan taken/uren en dat je, ondanks dat je geen uren hoeft te schrijven, je toch moet verantwoorden. Als ik op woensdagmiddag thuis wil nakijken moet ik dat aan 3 mensen die niks met mijn vakken te maken hebben doorgeven. IK trek dat micromanagen wat bij het onderwijs lijkt te horen gewoon heel slecht....

Dus nee, zo leuk is de baan niet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Net heerlijk liggen dutten in een groot zomers bos, bij een lieflijk stromend beekje en jij, pikkienoga, kon alles doen waar je zin in had, maar nee hoor, dat vind je ongezellig en dus kroop je lekker bij me en dutte met me mee. :heart:
Het gebeurt me niet vaak dat ik zo uit m'n stekker ga en ik heb mezelf echt onwijs laten kennen, maar man man man, wat een gigantisch arrogant schijtwijf ben je!

En welke achterlijke gek smeert er make-up op een baby!
Cateautje schreef:
04-11-2019 18:11
Net heerlijk liggen dutten in een groot zomers bos, bij een lieflijk stromend beekje en jij, pikkienoga, kon alles doen waar je zin in had, maar nee hoor, dat vind je ongezellig en dus kroop je lekker bij me en dutte met me mee. :heart:
Ik word er spontaan weer zen van. Beestje :cat:
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
04-11-2019 16:31

En nu krijg ik een nieuw neefje. Een eigen neefje. De zoon van mijn broertje. Het voelt alsof het zo had moeten zijn. Ik vind het zo leuk. :heart: :heart:

Ah, gefeliciteerd!

Tante zijn is leuk, ik ben het zelf van 2 jonge nichtjes :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
PapierVampier schreef:
04-11-2019 18:25
Het gebeurt me niet vaak dat ik zo uit m'n stekker ga en ik heb mezelf echt onwijs laten kennen, maar man man man, wat een gigantisch arrogant schijtwijf ben je!

En welke achterlijke gek smeert er make-up op een baby!
Meid, vertel!
malibu82 schreef:
04-11-2019 18:30
Ah, gefeliciteerd!

Tante zijn is leuk, ik ben het zelf van 2 jonge nichtjes :P
Dank je! We wisten al weken dat ze zwanger was maar vandaag werd het geslacht eindelijk bekend. Datum stond vorige week al maar hij was te eigenwijs en hield de beentjes bij elkaar. Dus konden we nog een week wachten. :P
Ik heb nooit eigen kinderen gewild maar dit vind ik echt zo leuk. We zijn een kleine maar hechte familie en ik kan niet wachten om lekker veel tijd met mijn neefje door te brengen. :heart:
Madrid87 schreef:
04-11-2019 18:39
Dank je! We wisten al weken dat ze zwanger was maar vandaag werd het geslacht eindelijk bekend. Datum stond vorige week al maar hij was te eigenwijs en hield de beentjes bij elkaar. Dus konden we nog een week wachten. :P
Ik heb nooit eigen kinderen gewild maar dit vind ik echt zo leuk. We zijn een kleine maar hechte familie en ik kan niet wachten om lekker veel tijd met mijn neefje door te brengen. :heart:
Van harte Madrid. Een uitgelezen kans om iemand lekker te verwennen. :D
Cateautje schreef:
04-11-2019 18:41
Van harte Madrid. Een uitgelezen kans om iemand lekker te verwennen. :D
Dank je, dat komt wel goed. Al moet ik daar wel mee oppassen. Mijn kat is al zo'n enorm verwend kreng. Tegen mijn neefje zal ik toch soms nee moeten leren zeggen. Ben ik niet zo goed in. ;-D
Madrid87 schreef:
04-11-2019 19:17
Dank je, dat komt wel goed. Al moet ik daar wel mee oppassen. Mijn kat is al zo'n enorm verwend kreng. Tegen mijn neefje zal ik toch soms nee moeten leren zeggen. Ben ik niet zo goed in. ;-D
Laat dat nee zeggen maar aan de ouders over, daar zijn ze voor. Bij tante is het genieten. ;-)
Madrid87 schreef:
04-11-2019 18:39
Dank je! We wisten al weken dat ze zwanger was maar vandaag werd het geslacht eindelijk bekend. Datum stond vorige week al maar hij was te eigenwijs en hield de beentjes bij elkaar. Dus konden we nog een week wachten. :P
Ik heb nooit eigen kinderen gewild maar dit vind ik echt zo leuk. We zijn een kleine maar hechte familie en ik kan niet wachten om lekker veel tijd met mijn neefje door te brengen. :heart:
Ik voel gewoon je blijdschap door het scherm heen :heart: Ik vind het zo leuk voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mijn kat laten castreren en heb er ontzettend veel moeite mee.
Met mijn vorige dieren totaal niet en waarom dan met deze wel?

Heb het al heel lang voor mij uit geschoven en nu moet hij echt...
Vind het alleen zo zielig. Heb gewoon het gevoel dat het niet klopt en hij gewoon moet zijn zoals hij nu is.

En nu zit ik met het gepieker dat straks mocht er iets mis gaan tijdens de operatie of daarna dat ik mijn intuïtie straal genegeerd heb :-?
Kwebbeltje91 schreef:
04-11-2019 20:18
Ik voel gewoon je blijdschap door het scherm heen :heart: Ik vind het zo leuk voor je!
Dank je meis. Ik ben ook echt zo blij. Zo'n leuk vooruitzicht. :heart:

En Cateau, dat is natuurlijk ook zo. Mijn oma verwende ons ook altijd enorm. Wij klaagden niet. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven