Wat te doen met (oude) krukken, braces etc?
zaterdag 2 januari 2010 om 23:29
De titel zegt het al: ik ben bezig met een opruimactie van mijn slaapkamer (vandaar dat ik vandaag zoveel forum ) en heb daar o.a. een hele stapel hulpmiddelen liggen waaronder 3 braces en twee paar krukken. Het staat me alleen enorm tegen om ze zomaar weg te gooien. De krukken zou ik op zich aan een kringloopwinkel kunnen geven, maar het zijn 'sportieve' krukken, dus ze zijn niet geschikt voor de oudere mensen die daar een kruk komen kopen om gewoon makkelijker te kunnen lopen of 'voor erbij'. (er zit niet zo'n rond ding aan de bovenkant waarmee hij aan de arm blijft zitten als het oude dametje haar tasje moet pakken )
De braces zijn al helemaal niet geschikt om via de kringloopwinkel te verkopen omdat ze echt het hele been in één stand vastzetten, dus eigenlijk door een dokter of fysiotherapeut moeten worden voorgeschreven.
Weet iemand of er organisaties zijn in NL die dit soort artikelen inzamelen en uitdelen aan mensen die ze nodig hebben of verschepen naar landen waar ze nodig zijn? Of heeft het bijv. zin om de hele stapel op mijn volgende vakantie (naar een ontwikkelingsland dus, niet naar Belgie )bij een arts achter te laten met de vraag ze te geven aan wie ze nodig heeft?
De braces zijn al helemaal niet geschikt om via de kringloopwinkel te verkopen omdat ze echt het hele been in één stand vastzetten, dus eigenlijk door een dokter of fysiotherapeut moeten worden voorgeschreven.
Weet iemand of er organisaties zijn in NL die dit soort artikelen inzamelen en uitdelen aan mensen die ze nodig hebben of verschepen naar landen waar ze nodig zijn? Of heeft het bijv. zin om de hele stapel op mijn volgende vakantie (naar een ontwikkelingsland dus, niet naar Belgie )bij een arts achter te laten met de vraag ze te geven aan wie ze nodig heeft?
Dat zeg ik....
zaterdag 2 januari 2010 om 23:56
Volgens mij zijn er meerdere stichtingen die regelmatig een container naar een ontwikkelingsland verschepen.
bijvoorbeeld
http://www.stichtingtweedekans-hulpmidd ... index.html
bijvoorbeeld
http://www.stichtingtweedekans-hulpmidd ... index.html
zondag 3 januari 2010 om 01:10
Ziekenhuis/huisarts zijn er vaak heel erg blij mee.
Hier in het noorden kun je ze ook altijd naar het rode kruis brengen, wordt erg gewaardeerd en komt dan waarschijnlijk beter terecht dan wanneer je het naar de kringloop doet! (aangezien je zei dat het 'speciale' braces zijn en huisarts/ziekenhuis hier beter de mogelijkheden van kent)
Hier in het noorden kun je ze ook altijd naar het rode kruis brengen, wordt erg gewaardeerd en komt dan waarschijnlijk beter terecht dan wanneer je het naar de kringloop doet! (aangezien je zei dat het 'speciale' braces zijn en huisarts/ziekenhuis hier beter de mogelijkheden van kent)
zondag 3 januari 2010 om 01:14
Goede ideeen, dank jullie wel! Ik heb het ooit aan mijn fysio gevraagd, maar die vertelde me dat iedereen die bij hem komt dit gewoon vergoed krijgt en dus 'nieuw' aanschaft of via een vereniging kan lenen (krukken, niet de braces).
Die stichting tweede kans klinkt in ieder geval een heel stuk beter dan zelf met een backpack vol gaan, thanks!
Die stichting tweede kans klinkt in ieder geval een heel stuk beter dan zelf met een backpack vol gaan, thanks!
Dat zeg ik....
zondag 3 januari 2010 om 06:55