Wat vind jij van jouw naam?

05-05-2008 22:11 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.

Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.

Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Geen margriet dus?
Nouja, trouwens, ik kan er wel 4 bedenken :D
geen margriet hier
Marilene
Sorry, herinner me net mijn oude zwemjuf, 5 verschillende schrijfwijzen dus, haha. Al was haar naam meer ver-"engelst".
Hier ook geen margriet.
Marjet dan, of was die al geweest.
Marion?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Martine? ********?
Mijn naam wordt vaak afgekort tot een naam van 3 letters, die het begin zijn van een jongensnaam.
Volgens mij heb ik wel een redelijk nederlandse naam. Ik heb ook nog twee doopnamen en mijn Mentrix zei bij mijn diploma uitreiking: mag ik nu het meisje naar voren hebben met de meest sprookjesachtige Nederlandse namen?

(en een hekel dat ik rond die tijd had aan mijn eerste doopnaam... Hopeloos. Al vond ik de drie letters dus wel weer erg leuk staan. Titeltje ervoor... :D)
Tila: Thérèse? Maar is dat dan wel een Nederlandse naam?

Teresia?
Maxime??
quote:jasmine schreef op 06 mei 2008 @ 15:03:

Tila: Thérèse? Maar is dat dan wel een Nederlandse naam?

Teresia?

Nope!

Nog een hint: tweede letter is een a
Toch Martine?
Talitha dan toch maar
Oh: nog een hint: in mijn geboortejaar (1975) heeft mijn oma geneologisch onderzoek gedaan, en toen waren er maar 7 van in NL.
Tabatha, Tanja (te weinig letters, ik weet het),
talitha
quote:ingmagh schreef op 06 mei 2008 @ 15:05:

Talitha dan toch maarNee, da's een bijbelse naam...
quote:tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 15:05:

Oh: nog een hint: in mijn geboortejaar (1975) heeft mijn oma geneologisch onderzoek gedaan, en toen waren er maar 7 van in NL.ja, leuk, erg handig, wordt het makkelijker van, NOT
Ik heb een naam die je bijna nooit hoort. Ik ben een wandelend reclamebord. Maar of ik daar blij mee moet zijn?

Ach de meeste mensen weten niet eens dat het een merk is, alleen de mensen die er in geïnteresseerd zijn en die in dure lingeriewinkels kopen. Ik heb er in ieder geval nooit wat van gekocht, is mij te duur.
quote:tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 15:05:

Oh: nog een hint: in mijn geboortejaar (1975) heeft mijn oma geneologisch onderzoek gedaan, en toen waren er maar 7 van in NL.en dan moeten wij het weten? Of zijn er nu meer van?
Tamara maar dan mis ik een letter, Trijntje is een letter te veel.

Eh....Talitha is al gezegd toch?

Ik weet het echt niet!
Oh, mijn naam is geraden, door Jasmine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven