Wat vind(t) jij een walgelijk of juist lief koosnaampje?

30-09-2017 21:04 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
En is dat streek of cultuur gebonden voor jou? Ik kom uit NB, grootgebracht in Gelderland.

Ik vind walgelijk;

Scheetje
Poepie
Poepsk
wijffie

en nog wel meer maar dan loopt dit topic binnen 5 min dood vrees ik.

Ik vind lief;

Mop
Mup
Lieffie

En ook hier wel een paar meer. Ben benieuwd naar jullie hot or not koosnaampjes!
Algemene koosnaampjes die ik verschrikkelijk vind:

Mup
Pik
Poes
Poppetje
Kutje
Sletje
'Me allessie'
Muts

Ik vind 'wijffie' wel leuk want zo noemt mijn moeder me altijd. Vader noemt me altijd 'zusje'.
minnimouse wijzigde dit bericht op 30-09-2017 22:12
3.08% gewijzigd
@lux....zo vind ik moppie en wijffie ook schattig en oekoe? Hoe kom je daar op :-) ?

Verder denk ik dat vooral de liefde die het woord uitstraalt van belang. Dan boeit het echt niet wat je koosnaam is denk ik....
minnimouse schreef:
30-09-2017 22:07

Mup
Pik
Poes
Poppetje
Kutje
'Me allessie'
Muts

Ik vind 'wijffie' wel leuk want zo noemt mijn moeder me altijd. Vader noemt me altijd 'zusje'.
Mijn vader noemt mij altijd.... . Daar zit een heel verhaal achter en als je die weet, is het een lieve koosnaam. Anderen kunnen het nog wel eens vreemd vinden als hij mij..... noemt.
Mijn man noemt me nooit bij mn naam maar altijd schat. Ik noem hem gewoon bij zn naam.

Onze kinderen hebben wel bijnamen en die van zoon (1) hebben we zo vaak gebruikt dat hij daarnaar luistert en niet naar zn naam :')

Mijn opa noemt me nog altijd 'zussie'. Geen idee waarom.

Mijn dochtertje (3 weken) noem ik voornamelijk frumplebutt, zonder specifieke of ergens op slaande reden.

Verschrikkelijke koosnamen vind ik:
Poekiewoekie
Snoepje
Liefje
'mn meisje'

Ken ook iemand die zn vriendin altijd 'neukertje' noemde. Ook leuk..
Damselindistress schreef:
30-09-2017 21:22
Heel kort.....maar dan haal ik hem echt weg....

......
Nouw!! :cry:
FiIee schreef:
30-09-2017 22:12
Mijn vader noemt mij altijd.... . Daar zit een heel verhaal achter en als je die weet, is het een lieve koosnaam. Anderen kunnen het nog wel eens vreemd vinden als hij mij..... noemt.
Klopt. Weet ook niet waar het vandaan komt, maar inderdaad; op die manier zijn sommige koosnaampjes toch leuk.
Hij staat hier boven hoor...
30-09-2017 21:56
Heel snel Lux .. *****.

Ach wat boeit het ook....ik heb een lieve kerel en ik vind hem lief....ik laat hem staan!
Hebbes! Begrijp je ineens veel beter!
Yakatani schreef:
30-09-2017 21:33
Ik vind walgelijk zo'n vreemd woord voor zoiets kleins, maar als ik iets dan niet begrijp is elkaar noemen naar flatulentie.
Zoals poeppie, scheet, of meer op de sjieke toer; lekkere flatuatie van me, lekker flatje, flattemetatskie?
minnimouse schreef:

Mup
Pik
Poes
Poppetje
Kutje
Sletje
'Me allessie'
Muts

Sletje of kutje als koosnaampje?? Zou terplekke een nieuwe verzinnen en uitoefenen; blauwoogje, kneusbal, piemolsmack
Poef
anoniem_354090 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 22:56
98.43% gewijzigd
9
Ik zeg altijd Paatje tegen mn vader.
Vroeger zei ik vaak Moesie of Moes tegen mn moeder, weet eigenlijk niet waarom dat verwaterd is, het klinkt heel lief en intiem.
btw; al mijn vrienden en vriendinnen hebben ook afko's en troetelnaampjes. Eigenlijk noem ik zelden, buiten vreemden, iemand bij zijn naam. Eenmaal in mijn hart betekent een koosnaampje, best vreemd nu ik er over nadenk. Zo heet mijn beste vriend Pino en als ik pissed op hem ben Joerie, afkorting van zijn echte naam zoals zijn moeder hem noemt. Mijn beste vriendin Mir, als ik ontroerd ben Mirreke en als ik pissed ben weer iets anders, net hoe het uitkomt. Best vreemd nu ik er over nadenk, ik noem eigenlijk nooit iemand bij zijn of haar echte naam. Mss omdat ik zo gruwel van mijn eigen naam?
30-09-2017 22:09
@lux....zo vind ik moppie en wijffie ook schattig en oekoe? Hoe kom je daar op :-) ?

Verder denk ik dat vooral de liefde die het woord uitstraalt van belang. Dan boeit het echt niet wat je koosnaam is denk ik....
Omdat mijn zoontje 5 maanden is en flink brabbelt. En naast brrrrrrrr en grrrrrrr en baba en aga roept hij regelmatig heel hard OEKOE! En dat vond ik zo schattig haha
lux. schreef:
30-09-2017 22:56
Omdat mijn zoontje 5 maanden is en flink brabbelt. En naast brrrrrrrr en grrrrrrr en baba en aga roept hij regelmatig heel hard OEKOE! En dat vond ik zo schattig haha
Ik vermoed dat hij later de financiële wereld in gaat. Oekoe klinkt als doekoe (geld) :proud:
Yavanna schreef:
30-09-2017 21:54
Dat doet Jochem Meyer ook toch?
Echt? Oh. Ik vond het zo leuk verzonnen van die man.....Maar à la, beter goed gejat dan slecht bedacht.
minnimouse schreef:

Mup
Pik
Poes
Poppetje
Kutje
Sletje
'Me allessie'
Muts

Ik noem mijn broertje altijd Pik, hij noemt mij Mokkeltje. Mijn moeder noemt mij Poes,ik noem haar vaak Muts omdat ze mij altijd van alles vraagt omdat ze het zelf dan niet weet, mijn zusje noem ik Kutje als ze irritant doet en een vriend van vroeger noemde mij altijd Poppetje. Voor jou verschrikkelijke koosnaampjes,voor mij zijn ze normaal.
Rouge__ schreef:
30-09-2017 22:04
*hi lux*

aah lief, zoontje van schoonzus noem ik altijd toetie.

vriend noem ik ook vaak babe of lucy :hihi: kom ik thuis roep ik : Lucy I'm home :$

Groot gelijk Damsel ;-) :cheer:
Haaa Rouge! :smooch: how's life? Haha Lucy I'm home riep ik vroeger ook wel eens als ik thuiskwam :lol:
Gewooneendame schreef:
30-09-2017 23:00
Ik noem mijn broertje altijd Pik, hij noemt mij Mokkeltje. Mijn moeder noemt mij Poes,ik noem haar vaak Muts omdat ze mij altijd van alles vraagt omdat ze het zelf dan niet weet, mijn zusje noem ik Kutje als ze irritant doet en een vriend van vroeger noemde mij altijd Poppetje. Voor jou verschrikkelijke koosnaampjes,voor mij zijn ze normaal.
O_O je moeder noemt je poes? Jij noemt haar muts? :woa:
FiIee schreef:
30-09-2017 22:57
Ik vermoed dat hij later de financiële wereld in gaat. Oekoe klinkt als doekoe (geld) :proud:
Ik vind postduivenkantooreigenaar (Scrabble anyone?) een romantischer idee ;-D (roekoe)
Ik noem mijn man steevast bij de verkleinversie van zijn naam. Dus bijv Pietje ipv Piet.
Zo werd hij vroeger ook genoemd. Zijn moeder vertelde dat hij, toen hij 4 werd, zei: 'nu ben ik geen Pietje meer, nu ben ik Piet!' Sinds ik dat verhaal ken, noem ik hem zo.
Hij noemt mij Flops (geen idee waar dat vandaan komt).
Mijn kinderen (twee jongens, basisschool) noem ik bijna altijd pop, poppie, lieverd, of bij hun naam :-)

En oja, walgelijk vind ik alles wat een scheldwoord zou kunnen zijn.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
lux. schreef:
30-09-2017 23:03
Poes is net zoiets als Lieverd. En Muts zeg ik in de zin van dom,omdat ze soms de simpelste dingen aan mij vraagt omdat ze het zelf niet weet of soms van die idiote acties heeft, kan zo effe geen voorbeeld bedenken. :hihi:
lux. schreef:
30-09-2017 23:03
:rofl: :rofl: :rofl:
lux. schreef:
30-09-2017 23:01
Haaa Rouge! :smooch: how's life? Haha Lucy I'm home riep ik vroeger ook wel eens als ik thuiskwam :lol:
:hello: gaat goed met jou en kleine oekoe :-P
hihihih :-D of als hij iets niet gedaan heb: Lucy.... ja? waarom heb het vuil niet buiten gezet :furious: :rofl:
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven