Wat vinden jullie van stijldansen?

03-10-2008 15:24 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 weken zitten mijn vriend en ik op dansles! Ik wilde dit al heel erg lang maar kreeg mijn vriend nooit mee! Nu is het me eindelijk gelukt!! Gister zei hij zelfs al...ik begin leuk te vinden!

Hebben jullie ook met jullie vriend/man gedanst? ging dit goed?

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring hiermee is, want zie al een hoop mensen boos doen tegen elkaar als het niet lukt!

En ik.....ik kan het soms ook niet helemaal uitstaan dat hij het niet snapt!
quote:tilalia2 schreef op 03 oktober 2008 @ 18:42:

[...]

Ik vind het gekift erop een beetje sneu. Zeker omdat het meste gekift is van mensen die het nog niet eens geprobeerd hebben en dus geen idee hebben hoe leuk het kan zijn. Prima als je niet wilt, maar ga dan ook niet zitten zeiken.

Helemaal mee eens! Mensen denken dat het saai is of kunnen het zelf niet! daarom gaan ze zeiken! Het is juist hartstikke gaaf als je dit kan!! En het is echt niet makkelijk of voor oude mensen! Zeker niet want in onze groep zitten een hoop jonge mensen!!

@ shining, moet je het gebruiken dan? je kan toch ook voor de lol dansen! ik dans niet omdat ik het nodig zou hebben ofzo! gewoon omdat ik het leuk vind om te dansen en samen met mijn vent wat leuks te doen!
Ik vind het artistiek helemaal niet verantwoord. Ik dans heel veel, modern, maar moet leken altijd uitleggen dat dat ab-so-luut geen stijldansen is (of geen tango, geen salsa of any other populair gebeweeg op muziek). ik heb het vroeger wel gedaan, was er heel goed in, maar vond het eigenlijk gewoon te simpel en te truttig eigenlijk. (Kijk Strictly Ballroom en je weet wat ik van de stijldansscene vind)

Toen vond ik het wel gesellugh omdat mijn vrienden het ook deden, maar qua dans absoluut geen uitdaging.
Ik behoor dus ook tot het uitgestorven ras...ik vond het heel leuk. Heb er een jaar op gezeten toen ik 15 was maar gestopt omdat het toch wat druk werd naast school en andere activiteiten.

Mr. Zwieber heb ik helaas niet zover kunnen krijgen en ik denk dat met mijn knieen en enkels het ook niet meer zo verstandig zou zijn. Maar het was wel heeeeeeeeeeeel leuk. En totaal niet oubollig vanwege de moderne muziek.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 18:48:

Op bruiloften wordt hooguit een foxtrotje gedanst en da's mij ooit wel 'ns door mijn vader en andere mannen op zulke feestjes bijgebracht. Bovendien: als het je eigen bruiloft is bepaal je zelf toch wat en of er gedanst wordt? Op de meeste feesten waar ik kom wordt er niet/nauwelijks gestijldanst en staat de dansvloer alleen maar vol bij de moderne muziek waar je gewoon op kunt vrij dansen of schuifelen.

Elninjoo, je kan op bijna alle popmuziek een 'stijldansje' doen

een samba

een chacha

een rumba

en ga zo maar door
quote:olifantje19 schreef op 03 oktober 2008 @ 15:48:

Denk dat mijn vriend ook dacht...dat doe ik niet dat is burgelijk en die muziek vind ik niets! maar hij vind het toch heel leuk! We dansen zelfs op gerard Jolinghoezo niet burgerlijk??
Lief en ik zitten sinds een jaar op dansles. Ik wilde toen ik 14/15 was echt niet, vond het inderdaad oubollig en truttig. Vorig jaar stelde een bevriend stel voor om met z'n vieren op dansles te gaan omdat zij dit jaar zouden trouwen. Ik vind het nu heel erg leuk. Niet alleen vanwege het dansen, maar ook om gezamenlijk met mijn vriend en dat andere stel een hobby te hebben.

Het dansen gaat niet altijd even goed, en er gaat wel eens een snauw over en weer, maar over het algemeen hebben we altijd veel lol.

Overigens ben je flink aan het bewegen dus beweging- en dieettechnisch is het ook heel verantwoord!
Ben kort geleden begonnen met salsa en dit is de eerste keer dat ik iets aan dansen doe.

Ik denk wel dat ik t.z.t. de basis van stijldansen ook wil leren. Is wel zo handig als er op een bruiloft o.i.d. gedanst wordt.
Ik heb ook 1 of 2 cursussen gedaan toen ik 14/15 was en mijn vriend in dezelfde tijd ook ongeveer.Ik heb nooit afgedanst om die sterren te halen want had een puisterige knul als danspartner(mijn vriendinnen hadden de leukere jongens grrr) maar ik vond er ook niet zo heel veel aan,deed het meer omdat iedereen zowat les had en het idd een beetje hoorde ofzo.

Op de bruiloften waar ik ben geweest werd er door sommige zo gedanst maar de meeste mensen dansten gewoon los of net als met uitgaan ofzo.

Ik zou niet speciaal op dansles gaan mochten wij ooit gaan trouwen,vind dat dus niks om zo'n openingsdans te moeten doen en zou daar iets anders op verzinnen...

zoiets:dans
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 15:32:

Ik vind er geen ruk aan. Ben ook niet op dansles geweest toen ik daar de leeftijd voor had. Volgens mij ging 90% van de 14 jarigen toch wel op les, maar ik paste daarvoor. Ik dans liever gewoon los op trance/house muziek.

Hoe weet je nou dat je 't niet leuk vindt als je 't nog nooit gedaan hebt? Raar hoor.

Ik heb jaren gestijldanst, en erg veel plezier gehad. Daarna(ast) volgde ik rock 'n roll lessen (ook erg leuk!), flamenco, ballet, moderne dans en iers dansen. Allemaal erg leuk om te doen. Tegenwoordig ga ik vaak naar folkbals, ook een soort stijldansen, maar dan andere dansen, en altijd met live muziek.
quote:tilalia2 schreef op 03 oktober 2008 @ 18:42:

[...]

Mqwah: feesten zat waar je kan dansen en iets is grappiger als je op de dansvloer van een gewoon dansding een vette chacha neerzet, of salsa danst, of een samba.

lief en ik dansten gewoon op amateurniveau, maar het zag er echt goed uit.

Ik vind het gekift erop een beetje sneu. Zeker omdat het meste gekift is van mensen die het nog niet eens geprobeerd hebben en dus geen idee hebben hoe leuk het kan zijn. Prima als je niet wilt, maar ga dan ook niet zitten zeiken.

Nou ja gekift. Ik kift niet. Ik geef gewoon mijn mening TO vraagt wat men van stijldansen vindt en ik vind het truttig.

Maar als jij het leuk vindt moet je het gewoon doen.
quote:sharra schreef op 03 oktober 2008 @ 19:53:

[...]

Hoe weet je nou dat je 't niet leuk vindt als je 't nog nooit gedaan hebt? Raar hoor.

Ik heb jaren gestijldanst, en erg veel plezier gehad. Daarna(ast) volgde ik rock 'n roll lessen (ook erg leuk!), flamenco, ballet, moderne dans en iers dansen. Allemaal erg leuk om te doen. Tegenwoordig ga ik vaak naar folkbals, ook een soort stijldansen, maar dan andere dansen, en altijd met live muziek.

Moet je alles gedaan hebben dan om te weten of je het leuk vindt of niet?

Ik heb nog nooit gestijldanst, gehockeyt, gemountainbiket en ik weet nu al dat ik dat allemaal geen ruk aan vind. Ik weet ook zeker dat ik geen boekhouder wil worden, terwijl ik dat beroep nog nooit heb uitgeoefend.Dus je kunt echt wel vantevoren weten of je iets leuk vindt of niet.
Wie de schoen past, shining, trekke hem vooral aan.

Ik doelde in deze niet op jou, jij gaf gewoon je mening. Maar als jij je aangesproken voelt...
Ik vind het superleuk. Ik vind het alleen jammer dat er geen stijldansavonden worden georganiseerd zoals er bijvoorbeeld ook regelmatig salsafeesten enz. worden gegeven.

Ik heb ooit op les gezeten met mijn ex vriend maar dat was een ramp. Als er bij mij in de omgeving dansfeesten zouden worden georganiseerd zou ik overwegen om met mijn nieuwe partner op les te gaan.
Als je mijn naam noemt in jouw reactie voel ik me aangesproken inderdaad.

Altijd zo flauw als men iets zegt en iemand voelt zich aangesproken en men zegt dan':'Ja maar ik bedoelde joooooouuuuuwwwww ook nieeeeeeeet'.
Moet ik voor elk mini-onderwerpje een nieuw berichtje maken? Kom op zeg!
Als ik muziek hoor reageert mijn lichaam daar vrijwel direct op door te willen dansen. Het was voor mij zo'n bevrijding om lekker met z'n 2-en over de dansvloer te kunnen glijden...

Manlief heeft alleen liever niet dat ik met een vreemde man dans, die dan ook nog eens aan me zit (zoals hij het ziet) anders had ik me allang ingeschreven op zo'n datingsite voor dansers.

En omdat ik geen zin heb om mijn man ongelukkig te zien ben ik op zoek naar een ander danstype... Optie 1 is nog steeds Buikdansen (sluit mooi aan bij de cultuur van manlief)...
quote:Biebeltje schreef op 04 oktober 2008 @ 10:44:

Manlief heeft alleen liever niet dat ik met een vreemde man dans, die dan ook nog eens aan me zit (zoals hij het ziet)

Optie 1 is nog steeds Buikdansen (sluit mooi aan bij de cultuur van manlief)...Dat laatste dacht ik al meteen ja, toen ik je eerste zinnetje las
anoniem_50777 wijzigde dit bericht op 04-10-2008 10:53
Reden: Laat maar, andere discussie...
% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Mevrouw75 schreef op 03 oktober 2008 @ 18:59:

Ik vind het artistiek helemaal niet verantwoord. Ik dans heel veel, modern, maar moet leken altijd uitleggen dat dat ab-so-luut geen stijldansen is (of geen tango, geen salsa of any other populair gebeweeg op muziek). ik heb het vroeger wel gedaan, was er heel goed in, maar vond het eigenlijk gewoon te simpel en te truttig eigenlijk. (Kijk Strictly Ballroom en je weet wat ik van de stijldansscene vind)

Toen vond ik het wel gesellugh omdat mijn vrienden het ook deden, maar qua dans absoluut geen uitdaging.

erg jammer deze reactie, zeker omdat 'ie van een danser komt... als je écht had (willen) leren stijldansen was je er zeker achter gekomen dat stijldansen als dansvorm en -sport zeker een uitdaging is voor o.a. je lichaam, balans, ritme en samenspel met je partner, maar inderdaad op de wekelijkse clublessen wordt daar erg weinig aandacht aan gegeven en draait het eigenlijk alleen om 'gezellig samen bewegen op populaire muziek'. Nu vind ik dat ook hartstikke leuk hoor, maar ik doe aan stijldansen als wedstrijdsport en het is dan zeker een artistieke uitdaging. Ik vind moderne dans mooi om naar te kijken, maar zou het zelf niet willen beoefenen omdat het niet mijn smaak is, maar kraak het daarom nog niet af.

Verder klopt het dat stijldansen een vrij tuttig imago heeft en de moderne popmuziek die tegenwoordig bij lessen gebruikt wordt, probeert dat imago wel wat op te hippen, maar zelf dans ik toch echt het lekkerst op een ouderwets goeie quickstep of wals. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik kan en wil me geen leven zonder stijldansen voorstellen, zo heerlijk vind ik het om te doen. Ik zou dan trouwens ook wel ineens héél veel vrije tijd hebben (zomaar ineens 4 avonden per week en elke zondag vrij? No way; laat mij maar lekker trainen!)

Ik ben een echt meisjes-meisje en vind het heerlijk dat ik voor mijn favoriete sport en grootste passie, elke week in een geweldig mooie prinsessenjurk met prachtig haar en make-up op de vloer mag om te stralen!!!
quote:tartufone schreef op 03 oktober 2008 @ 20:03:

Ik vind het superleuk. Ik vind het alleen jammer dat er geen stijldansavonden worden georganiseerd zoals er bijvoorbeeld ook regelmatig salsafeesten enz. worden gegeven.

Ik heb ooit op les gezeten met mijn ex vriend maar dat was een ramp. Als er bij mij in de omgeving dansfeesten zouden worden georganiseerd zou ik overwegen om met mijn nieuwe partner op les te gaan.bij bijna elke dansschool is er op vrijdag- of zaterdagavond wel een vrij dansavond. je hoeft natuurlijk niet elke week naar dezelfde dansschool te gaan zo ontmoet je veel nieuwe mensen die ook erg van stijldansen houden.
Ik heb een jaar of 10 geleden een paar jaar met mijn ex-vriend op stijldansen gezeten. Hij wilde het graag leren om niet altijd op feestjes als een muurbloem te fungeren en kon geen danspartner vinden dus vroeg of ik zin had om mee te gaan. Ik zag het eerst niet zitten, toen ik tiener was leek het me echt vreeeeeselijk dus ben toen ook nooit op dansles geweest.

uiteindelijk heb me toch om laten praten en ik vond het hardstikke leuk (en hij ook). Uiteindelijk heb ik het een jaar of 3 gedaan (t.m. zilverster) maar we zijn toen gestopt omdat de dansschool failliet ging. Mijn huidige man zou het heel leuk vinden om met mij op dansles te gaan, maar omdat hij avond-en nachtdiensten werkt is het niet te combineren met dansles. Ik vind het echt jammer, want ik zou het echt leuk gevonden hebben om iets te kunnen doen wat je echt samen met je man kunt doen. Bovendien waren die dansavondjes echt gezellig, ik heb nog steeds af en toe contact met mensen waar we mee dansten.
quote:tilalia2 schreef op 03 oktober 2008 @ 19:32:

[...]

Elninjoo, je kan op bijna alle popmuziek een 'stijldansje' doen

een samba

een chacha

een rumba

en ga zo maar doorJa, maar dat wil ik nu juist niet. En gelukkig het overgrote deel van de gemiddelde bruiloften en partijen waar ik gast was, want iedereen leeft zich veel lekkerder uit los ipv als stelletjes met vaste pasjes.
Elninjoo, niet zo star. Je hoeft niet de hele avond met je vaste partner te dansen, je kan ook met andere partners dansen. Hell, je kan zelfs ook nog eens 'los' dansen als je dat wilt
Ikzelf vind het altijd erg jammer als stijldansen in de meeste gevallen wordt bestempeld als oubollig.

Sowieso zijn er twee stromingen waarin de standaard discipline misschien als oubollig kan worden opgemerkt (nee, het is inderdaad ook niet mijn favoriet) maar van de latin zou ik dit toch niet kunnen zeggen.

Zelf heb ik nu zo'n 8 jaar gedanst waarvan de laatste 6 jaar alleen latin en de afgelopen 4 jaar in een latin formatieteam (Zoek maar eens op youtube naar ggc bremen, Dance-east of Double-v).

Daarnaast heb ik vorig jaar ook met mijn (nu ex-)vriend gedanst en ik vond dat eigenlijk wel prettig.

Juist omdat je weet wat je van elkaar kunt verwachten en je elkaar als het goed is vertrouwt vond ik het wel fijn =)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven