Wat voor gewone dingen kan jij echt niet?

06-09-2015 20:45 401 berichten
Hoi dames!



Ik kan wel een beetje afleiding en humor gebruiken .



Ik vroeg me af wat voor "gewone" dingen jullie niet kunnen?



Ik kan bijvoorbeeld totaal niet met eieren omgaan! Als ik ze breek ligt er altijd een stuk schaal in mijn ei. Ik krijg ze ook nooit in 1x open, dus dan word ik onrustig en heb ik de schaal in 100 stukjes. Ook gekookte eieren zijn niet mijn ding, hoelang ik ze ook onder koud stromend water houd, 9 van de 10x kan ik ze amper pellen. Oh en vaak zijn ze dan ook weer net òf te hard òf te zacht.



Nou ik ben benieuwd naar jullie
anoniem_6428889213467 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 20:46
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de dagen van de week niet uit elkaar houden. Ik weet wel dat iets op woensdag is gebeurt en ik woensdag wil zeggen. Maar ik zeg eerst alle andere dagen van de week voordat ik de juiste dag uit mijn strot krijg. Voel me soms best wel een sukkel
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 22:16:

Klinkers en medeklinkers zijn geen probleem, met dank aan Hans van der Togt!



Ik kan niet zorgen voor orchideeën. Die gaan altijd dood.

Volgens mij is dat wel een beetje een eigenschap van orchideeën hoor, dat ze doodgaan.

Bij mij gaan alle bloemen en planten dood, wel zo duidelijk.



Ik lees trouwens een heleboel dingen in dit topic die ik wél kan, maar dat is offtopic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik dood cactussen, ik ben sowieso een slechte plantenmoeder. Ik heb laatst onze Ikea cactus verzopen.
Alle reacties Link kopieren
‘Medeklinkers is groter dan klinkers’ : ‘Medeklinkers’ is een langer, daarmee groter, woord dan ‘klinkers’. In het alfabet zijn er meer medeklinkers dan klinkers. Er is slechts een kleine groep klinkers, a, e, i, o, u. De rest is een medeklinker.

Doen je tanden, tong of lippen mee? Dan is het een medeklinker, olé!

AEIOU: Spreek dit hardop uit. Als je bij de A begint is je mond wijd open, bij de volgende klinkers wordt je mond steeds kleiner.

Oei Au Als je jezelf slaat met een hamer zeg je AU en als je per ongeluk iemand anders met een hamer slaat zeg je OEI, zo kun je de klinkers onthouden.



OEIAU dus
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 22:16:

Klinkers en medeklinkers zijn geen probleem, met dank aan Hans van der Togt!



Ik kan niet zorgen voor orchideeën. Die gaan altijd dood.



Bij mij gaat alles dood wat niet duidelijk maakt dat er voedsel of vocht in moet.

Je moet echt kunnen huilen, vragen,met je bak rammelen of duidelijk je bladeren tijdig laten hangen anders loop je de kans dat ik het over het hoofd zie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 september 2015 @ 22:13:

[...]



Nou zeg.
Egidius. Niet Eggie.
quote:_Egidius_ schreef op 06 september 2015 @ 22:16:

[...]





Het begrijpen van sarcasme kan ook op je lijstje geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
ik kan heulmaal geen ramen wassen geloof ik.Ze zien nu nog smeriger uit aan de buitenkant dan voordat ik eraan begon
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 22:16:[/b



Ik kan niet zorgen voor orchideeën. Die gaan altijd dood.Bij mij is een keer een cactus dood gegaan, dus bedankt voor deze bijdrage want dat doet me eraan denken: ik kan dus niet zorgen voor planten
Alle reacties Link kopieren
quote:_Egidius_ schreef op 06 september 2015 @ 22:20:

[...]





Nou zeg.Leren zwemmen is nogal een terugkerend onderwerp hier, daarom moest ik om je lachen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Verwende pokkeplanten. Als zorgen voor een plant bijkans een militaire operatie is, dan hoeft het van mij niet meer. Ik heb vetplanten. Dat staat nog redelijk verantwoord ook. Ik ben sowieso een te groot paard voor die frêle lichtgekleurde bloemetjes.



Ik kan niet mijn vork aanraken met mijn tanden. Alleen het idee al bezorgt me kippenvel.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 06 september 2015 @ 22:20:

‘Medeklinkers is groter dan klinkers’ : ‘Medeklinkers’ is een langer, daarmee groter, woord dan ‘klinkers’. In het alfabet zijn er meer medeklinkers dan klinkers. Er is slechts een kleine groep klinkers, a, e, i, o, u. De rest is een medeklinker.

Doen je tanden, tong of lippen mee? Dan is het een medeklinker, olé!

AEIOU: Spreek dit hardop uit. Als je bij de A begint is je mond wijd open, bij de volgende klinkers wordt je mond steeds kleiner.

Oei Au Als je jezelf slaat met een hamer zeg je AU en als je per ongeluk iemand anders met een hamer slaat zeg je OEI, zo kun je de klinkers onthouden.



OEIAU dus



Pffff....veel te ingewikkeld.

Dat onthou ik niet hoor
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik kan echt niet breien of haken. Bij de flying tiger een haaksetje van een uil gekocht, dit werd bij mij een verplette gemuteerde vleermuis. En dan steeds alles uit moeten halen omdat ik weer niet zat op te letten. Wat een hel!
Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 06 september 2015 @ 22:08:

- Rekenen. Ik kan helemaal NIKS met getallen. Snap het idee van geld bijgeven aan de kassa ook niet, zodat er een mooi heel bedrag kan worden teruggegeven.



Geld bijgeven aan de kassa begrijp ik dus ook helemaal niets van! Ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig niet. En ik heb nog wel een tijdje in een winkel gewerkt, dat was echt een drama.



Verder kan ik niet:

- Een handstand doen

- Aan 1 arm ergens aan hangen

- Een tentamen maken terwijl er een surveillant naast me staat

- Mijn linkeroog dicht doen zonder de rechter dicht te doen (andersom kan dan weer wel)
quote:voornu schreef op 06 september 2015 @ 22:08:

[...]





Maar dan zou je eigenlijk moeten spreken van een brede ei en smalle ij. En helemáál niet moeten spreken van korte en lange zinnen, maar brede en smalle zinnen. Want in het algemeen worden kort en lang toegepast op verticale zaken, en smal en breed op horizontale zaken. De zinnen van jou stáán dan wel, maar zijn smal of breed.



*zit hier serieus over na te denken*





Ik zie nu pas dat hier al een discussie over was



Topics grondig lezen, dat kan ik duidelijk niet.
Ik functioneer amper. Ben precies in de goede tijd geboren. Had ik nu naar school gegaan was ik gezakt voor de reken toets. Lui bevonden omdat ik nooit iets doe waar ik geen zin in heb.

Gelukkig heb ik tot dusver banen gehad waar ik niet op tijd hoef te komen en die ik zelf mag invullen, verveel me anders snel kapot en reageer niet best op autoriteit.

In het dagelijks leven droom ik maar wat weg, leuke dingen zijn tiptop in orde (knutseldingen met de kinderen, feestjes, als er mensen komen eten etc) maar stofzuigen, daar kom ik net niet aan toe.

Mijn huis is al doe ik mijn best nooit ordelijk.

Dingen waar ik mijn best voor doe om netjes mee om te gaan zijn juist kwijt.

Denk: Keurig opgeruimde la met kadootjes voor alle gelegenheid, maar creditcard en paspoort al-tijd kwijt ergens in huis.
quote:consuelabananahammok schreef op 06 september 2015 @ 22:20:

[...]





Bij mij gaat alles dood wat niet duidelijk maakt dat er voedsel of vocht in moet.

Je moet echt kunnen huilen, vragen,met je bak rammelen of duidelijk je bladeren tijdig laten hangen anders loop je de kans dat ik het over het hoofd zie.Ik heb eens een vleesetende plant proberen op te kweken. Die verhongerde.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet met rechts masturberen.
...
Ik kan niet iets in stukjes snijden zonder erbij te tellen ( niet hardop, gelukkig).
quote:voornu schreef op 06 september 2015 @ 22:23:

[...]





Ik zie nu pas dat hier al een discussie over was



Topics grondig lezen, dat kan ik duidelijk niet.Ja ik durf niet meer te reageren, ik begreip het blijkbaar niet met mijn sarcastische gezijk.
Alle reacties Link kopieren
Mogen hier ook pogingen tot oplossingen gebracht worden?



*kan zelf geen veters strikken*

(negeert opkomend jeugdtrauma)
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Jolly, ik ga er toch nog iets over zeggen. ;)



Lange ij en korte ei is maar een hulpmiddeltje voor kinderen, natuurlijk is zo'n omschrijving nooit waterdicht maar het is wél ergens op gebaseerd.







Het rechter poppetje is breder dan het linker en al was het rechter poppetje nog drie keer zo breed, dan was hij nog steeds het korte poppetje. En het linker het lange.



Misschien valt het kwartje nu, waar die omschrijvingen lange ij en korte ei op gebaseerd zijn?

Niet boos worden ajb, ik val je niet aan maar ik probeer het uit te leggen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:soetkees schreef op 06 september 2015 @ 22:26:

Mogen hier ook pogingen tot oplossingen gebracht worden?



*kan zelf geen veters strikken*

(negeert opkomend jeugdtrauma)







Heb je nog steeds schoenen met klitteband?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet pas waar de zon opkomt en onder gaat als ik een zin uit Californication van de Red Hot Chilli Peppers zing in mijn hoofd . "The sun may rise in the east at least it settles in a fine location".
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 06 september 2015 @ 22:22:

[...]





Pffff....veel te ingewikkeld.

Dat onthou ik niet hoor Gewoon OEIAU onthouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven