Wat voor gewone dingen kan jij echt niet?

06-09-2015 20:45 401 berichten
Hoi dames!



Ik kan wel een beetje afleiding en humor gebruiken .



Ik vroeg me af wat voor "gewone" dingen jullie niet kunnen?



Ik kan bijvoorbeeld totaal niet met eieren omgaan! Als ik ze breek ligt er altijd een stuk schaal in mijn ei. Ik krijg ze ook nooit in 1x open, dus dan word ik onrustig en heb ik de schaal in 100 stukjes. Ook gekookte eieren zijn niet mijn ding, hoelang ik ze ook onder koud stromend water houd, 9 van de 10x kan ik ze amper pellen. Oh en vaak zijn ze dan ook weer net òf te hard òf te zacht.



Nou ik ben benieuwd naar jullie
anoniem_6428889213467 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 20:46
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
quote:charriejj schreef op 06 september 2015 @ 21:44:

[...]





Of toch niet?



https://onzetaal.nl/taala ... oorsprong-van-de-lange-ijdie doen het ook fout!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:34:

ik kan maar niet begrijpen waarom mensen niet begrijpen dat de ij de korte ij is, en de ei de lange ei. Iedereen doet het verkeerd. Echt iedereen. En ik snap niet wat er zo moeilijk aan is.



en ik kan niet onthouden of kosten debet of credit zijn. Wat in mij werk vrij dom is Ehm, nee, precies andersom
quote:Firedragon schreef op 06 september 2015 @ 21:33:

- pannenkoeken bakken. Ze worden altijd te hard, te zwart of te dik.Je weet dat de eerste pannekoek hoort te mislukken? Maar pannekoeken bakken is idd een schone kunst die niet iedereen kan leren. Leer jij mij autorijden, leer ik jouw pannekoeken bakken. O en ik weet dat ik pannekoeken verkeerd spel, ik weiger in dit geval mee te doen met de nieuwe spelling. Sue me!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slechte (grove) motoriek, al heel mijn leven dus ik kan veel dingen niet. Onder andere touwtje springen, hoela hoepen, hinkelen, fietsen met één of geen handen aan het stuur, op één been staan, van dat soort dingen. Ik ben best onhandig daardoor, maar heb geleerd het te maskeren en veel mensen weten het nu niet eens.
quote:lionlily schreef op 06 september 2015 @ 21:44:

[...]





Ehm, nee, precies andersom

ik zei toch dat IEDEREEN het fout doet?



Neem de tijd, kwartje valt wel
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:44:

[...]



die doen het ook fout!!! Waar heb jij t van dan? ben nou wel heel benieuwd?
quote:charriejj schreef op 06 september 2015 @ 21:46:

[...]





Waar heb jij t van dan? ben nou wel heel benieuwd?logisch denken. Al vanaf de basisschool waar ik het fout leerde irriteert me dat niemand het ziet. Echt NIEMAND. Ik ben de enige, voorzover ik weet, die het ziet
Heb je het dan over de uitspraak? Het zijn beide diftongen, dus dat kan het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maar niet wennen aan gebruik van de mobiele telefoon.

Als hij afgaat denk ik gelijk dat er iets ergs met mijn moeder gebeurt is

gelukkig heb ik vaste telefoon



Ik kan ook geen wiskunde/scheikunde/natuurkund, en daar heb ik verschrikkelijk van gebaald
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet eten zonder te knoeien. Nouja, ik kan het wel, maar niet op momenten dat het van me verwacht wordt.



Gisteravond vloog in een restaurant een stukje maïskolf zo van mijn bord, via mijn mooie jurk op de grond. Waaaaarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:charriejj schreef op 06 september 2015 @ 21:41:

[...]





Is dat echt zo van die ij en ei? Dan doe ik dat ook al jaren fout Ik ook, de ij is toch ook langer en de ei korter. Of ben ik nu te simpel?
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:46:

[...]



logisch denken. Al vanaf de basisschool waar ik het fout leerde irriteert me dat niemand het ziet. Echt NIEMAND. Ik ben de enige, voorzover ik weet, die het ziet



Iedereen is spookrijder behalve jij, of niet?!



Leg het eens uit dan.
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 21:49:

Heb je het dan over de uitspraak? Het zijn beide diftongen, dus dat kan het niet zijn.

Nee. Laat me een hint geven.



Dit is een KORTE zin.



Dit is duidelijk, zoals iedereen direct ziet en begrijpt, en ook niet zal ontkennen, een LANGE zin.





Kort of lang in een zin wordt bepaald door de afstand van links naar rechts, niet van boven naar beneden.



De e is duidelijk dus een langere letter dan de j. Dus is de ei langer dan de ij.



Dus.
quote:clemance schreef op 06 september 2015 @ 21:51:

[...]





Iedereen is spookrijder behalve jij, of niet?!



Leg het eens uit dan.echt waar he, allemaal spookrijders. Het maakt me oprecht gek.
ik geef toe, ik ben een neuroot met autistische neigingen, als het over de lange en korte ei/ij gaat
Ach du meine Güte. Bedankt voor de opheldering . Ik ben zo blij dat ik op school een juf had van wie ik geen korte ei en lange ij mocht zeggen, maar gewoon e-i en i-j.
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 21:54:

Ach du meine Güte. Bedankt voor de opheldering . Ik ben zo blij dat ik op school een juf had van wie ik geen korte ei en lange ij mocht zeggen, maar gewoon e-i en i-j.je bent een gezegend mens!
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:54:

ik geef toe, ik ben een neuroot met autistische neigingen, als het over de lange en korte ei/ij gaat



Dat heb ik met mensen die er voor 120% voorgaan. Dat kan namelijk niet.

Ontopic dus: een gewoon ding wat ik niet kan: ermee omgaan wanneer mensen wiskundig onjuiste dingen zeggen als grappige overdrijving. Gewoon, omdat het niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
- logisch denken, ik denk veel te moeilijk.

- hoofdrekenen.

- breuken.

- m2 berekenen, geen idee.

- rij angst.

- andere ovens bedienen dan mijn eigen oven.

- een band plakken.

- fles open draaien met mijn rechterhand terwijl ik rechts ben.
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 21:55:

[...]





Dat heb ik met mensen die er voor 120% voorgaan. Dat kan namelijk niet.

Ontopic dus: een gewoon ding wat ik niet kan: ermee omgaan wanneer mensen wiskundig onjuiste dingen zeggen als grappige overdrijving. Gewoon, omdat het niet klopt.

oh ja, ook gekmakend!



het troost me dat ik niet de enige autistisch neuroot ben hier.
I'm not crazy, my mother had me tested. Maar ik klik nog altijd het beste met de beta's op de werkvloer
Alle reacties Link kopieren
oh ik kan ook geen band plakken trouwens....!
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:52:

[...]



Nee. Laat me een hint geven.



Dit is een KORTE zin.



Dit is duidelijk, zoals iedereen direct ziet en begrijpt, en ook niet zal ontkennen, een LANGE zin.





Kort of lang in een zin wordt bepaald door de afstand van links naar rechts, niet van boven naar beneden.



De e is duidelijk dus een langere letter dan de j. Dus is de ei langer dan de ij.



Dus. Je hebt het fout. Het gaat om de lengte ('lange' ij) en niet om de breedte. Dus het is wel degelijk LANGE IJ en korte ei.



Maar volgens mij zit je iedereen in de maling te nemen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Chiefseattle schreef op 06 september 2015 @ 21:44:

[...]





Leer jij mij autorijden, leer ik jouw pannekoeken bakken.



Ik kan wel weer heel goed auto rijden, dus dat wil ik je best leren :-).

Wat ik ook niet goed kan: onthouden wat iemand gezegd heeft in een gesprek of wat ik zelf gezegd heb. Globaal wel, maar niet gedetailleerd. En al helemaal niet wanneer, haha. (en het is echt geen des-interesse).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Dus, als we van jouw uitleg uit zouden moeten gaan ('we lezen van links naar rechts), zou het 'smalle ij' en 'brede ei' moeten heten. Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven