Watje!

11-02-2008 21:57 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit jij ook stiekem te sniffen op de bank, bij programma´s als Spoorloos, All you need is Love, als er iemand onverwacht verrast wordt met een bos bloemen omdat ie al 30 jaar bloeddonor is, of als er een baby wordt geboren in zo n reality-tv-show?

Of als je bij een trouwerij bent, desnoods van een collega die je niet eens echt goed kent, en ze kijken elkaar zo stralend aan tijdens het ja-woord, dat je met tranen in je ogen zit?

Of als je kind in de zandbak tegen een ander kind opschept; "Mijn mama is de beste van de heeeeeeele wereld!"

Kom er dan bij! Wij, vrouwen met ballen, durfen tegenwoordig gewoon toe te geven dat we watjes zijn.
.
Damned, ik mag wel een zwemvest gaan regelen voor ik hier morgen weer lees. Anders verzuip ik nog.

Trustuh dames.
vandaag ga ik van alles kunnen
ik bedoelde eigenlijk de eerste keer mama genoemd worden. Van de eerste keer mama worden herinner ik me dat ik gebruld heb als een wild dier en daarna lichtelijk wat traantjes over mijn wangen liepen en ik nog uren gebeefd heb als een rietje
Truste Rv (watje )
.
Nou snel was het bij mij niet te noemen, hoewel 14 uur voor een eerste nog snel genoemd wordt Dus ik had iets meer tijd om aan het idee te wennen, vooral omdat ik 13 dagen overtijd was.

Ik heb tijdens de bevalling echt gebruld als een ehh leeuw ofzo Daarna alleen wat beschaafde traantjes. oh nee Manmik zegt dat de sluizen pas los gingen toen ik Pamik aan de lijn had. Is helemaal waar, toen ik Pamik aan de lijn had drong het ineens door dat ik Moeder was en hij Opa..
quote:roosvrouw schreef op 11 februari 2008 @ 23:03:

[...]

Oehoeh, mag ik mag ik? Ik heb een goede! We zijn allemaal HoogInvoelendSensitief. Je weet wel; een soort van 'cum laude' van hsp.

Nee hoor, ik ben zo laag-sensitief als de neten. Het zal me allemaal aan mn reet roesten.

Maar Sissy, met dat popperige kind van dr. *boehoe*
Doe Maar: Watje
quote:quattro35 schreef op 12 februari 2008 @ 01:13:

Doe Maar: WatjeEn bedankt....denk dat ik morgenochtend nog wakker wordt met dat riedeltje in mijn hoofd....
Mag ik ook mijn vinger op steken....ben een watje!!

Schoot al vol bij het lezen van dit topic, wat een herkenning!!

Hier wordt door man vaak zakdoeken aan mij gegeven... Hier meissie..wordt toch weer janken he??...en dan smakelijk zitten lachen om mij...pfff !!

Maar "pak" hem wel eens terug hoor...als een film is geeindigd met een "open eind"...dan zit hij nog een uur lang een goed eind te fantaseren..............Ja hoor schat, wat jij wil.....hihihihi

Kan zo geen voorbeelden meer noemen dan die al genoemd zijn...maar quattro35.....kinderen die touwtje springen/ kinderen die lekker buiten spelen en genieten......pfff.... gevoelige snaar hoor!!!
hmmm, lijkt wel of alleen vrouwen met kindertjes watjes zijn, maar hier is er nog 1 zonder kindjes.

All you need is love, Sissi, kramer vs kramer etc idd.

Maar ik heb er nog een en die is te erg voor woorden!

als bij sportwedstrijden ed het wilhelmus wordt gespeeld moet ik echt mijn ontroering wegslikken (bloos)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Haha, Rosanne, ik ben een mega-sucker voor het Wilhelmus. Echt genant gewoon
@nijntje?: gelukkig ik ben niet de enige!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hahaah, het Wilhellemus god, wat een ramp, en ik hou helemaal niet van sport kijken. Maar als ik dan toch perongeluk een vol stadion met stoere mensen zie die allemaal het wilhelmus zingen.... Gaan die tranen gewoon weer rollen

( shi, ik heb het Bob de Bouwer verhaal lang voor me gehouden irl hoor Schaamde me dood, nu kan ik er om lachen , dat dan weer wel )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Sowieso volksliederen.

Ik woonde een tijd in Roemenie met een stel Amerikanen. Toen het 4 juli was gingen we met zijn allen naar een berg, en boven op die berg bbq-en enzo. Hasske leuk. Maar s avonds had iemand vuurwerk aangestoken en gingen ze met zijn allen het volkslied zingen.... ook toen kon je me weg dragen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik huil wel eens bij een film of een goed boek, maar niet bij de programma's die jij noemt. Ik erger me eerlijk gezegd eigenlijk altijd dood om die "Oprah Winfrey krokodillentranen!" Dat stomme gejank altijd...
Ik jank om veel. Wel soms om heel domme dingen, achteraf dan.

Om een bekende sporter (maakt niet uit wie, vaak weet ik niet eens hoe snel die zwemmer of zo was) die wereldkampioen wordt en op het podium mag....tranen met tuiten.

Om dat mega Amerikaanse programma, gaan ze een nieuw huis bouwen voor een zielig gezin.

Om dat programma met Wendy van Dijk. (alles met gezinnetjes die sneu en zielig en verdietig zijn.)

Maar ook om documentaires, die heel echt en droevig zijn. (Laatst over kindertehuis in Bulgarije)

Toen ik zwanger was, was het nog allemaal veel en veeeeeel erger. Mijn man vindt het achterlijk dat ik naar dit soort dingen kijk, terwijl ik er niet tegen kan, zegt hij.

(Gek eigenlijk, op mijn werk als professioneel hulpverlener kom ik in aanraking met veel ellende en verdriet en heb ik er nooit last van. Dan ben ik dus heel anders.)
O heerlijk, allemaal watjes hier. Fijn hoor. Ik jank me ook gek bij van alles en nog wat. Vooral als mensen gaan baren en zo. Dan pers ik mee (niet aan te raden in geval van diarree) en als de baby er is dan heb ik een bevrijdende huilbui. Als ik een tijd niet gehuild heb (in mijn leven valt doorgaans niet veel te janken) dan ga ik expres 'Komt een vrouw bij de dokter' lezen o.i.d. Lekker even bevrijdend huilen.

Mijn dochter is ook goed voor een paar waterlanders per week. Al vanaf dat ze in de couveuse lag (voorál toen ze in de couveuse lag) maar ook bij andere gelegenheden. Ze zegt nu 'lieverd' en 'lieve schattie' tegen me en wil ontzettend geknuffeld worden, iets wat ze nooit zo ambieerde. Ik ben gemiddeld drie keer per week in tranen.

Als ze een standje heeft gekregen en dan zo heel deemoedig met een bibberlip toegeeft dat in de gordijnen hangen niet zo'n best idee is, dan moet ik echt op mijn lip bijten want dan zijn mijn ogen alweer bol van het vol en als ik knipper is het gebeurd.

Mijn beste vriendin gaat haar bovenlip harsen als ze een bevrijdende huilbui wil hebben. Die methode heb ik nog niet nodig gehad omdat ik al snel ontroerd raak door andere dingen maar misschien is het een aanrader voor mensen die een huilbui niet met Spoorloos of Bevallingsverhalen boven krijgen.
Ik hoefde vroeger nooit te huilen , maar tijdens het persen bij de eerste bevalling heb ik denk ik mijn traanbuisafsluiting eruit geperst .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
niet relevant
Russische liederen, bijvoorbeeld de Orthodoxe kerkmuziek en sowieso veel Balkanmuziek vind ik ontzettend ontroerend. Gregoriaanse zangstukken maken me ook melancholisch en dat heb ik ook met Ierse en Schotse (volks)muziek. Ik ben een enorme Uillianbackpipe fan. Als ik Davy Spillane hoor spelen ben ik nergens.
ik liep te trutten, verblind door tranen he, je kent het wel....
quote:geve schreef op 12 februari 2008 @ 10:05:

Ik denk niet dat de term "watje" op mij van toepassing is, vinden jullie ook niet? Mijn ouders zijn een tijd terug allebei heel korte na elkaar overleden. Dat is toch heel iets anders dan voor de tv gaan zitten grienen bij robert ten brink? Als mijn ouders overlijden, dan zou ik ook de ogen uit mijn kop janken!
niet relevant
ik ben een vreselijk watje,

is het niet bij films (weet nog goed the gladiator (als hij sterft)), dan is het wel bij de meeste stomme series op tv.

en waar ik al helemaal niet tegen kan zijn andere huilende mensen, zodra mensen beginnen te huilen moet ik ook, of ik ze nu ken of niet zet de sluizen maar open itsme jankt wel mee
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven