weinig aansluiting bij vriendengroep

15-10-2019 15:18 10 berichten
Sinds een jaar ben ik lid van een roeivereniging, waarbij ik ook lid ben geworden van een dispuut (er zijn er ongeveer 15, met gemiddeld 20 leden). Ik ben 6 maanden uit de running geweest door persoonlijke omstandigheden maar nu weer helemaal terug. Het zijn leuke meiden, waarmee we één keer per week opstap gaan en daarbij andere disputen treffen. Van te voren drinken en eten we bij iemand thuis en daarna dus gezellig de stad in. Ik vind iedereen heel aardig, maar toch heb ik weinig aansluiting. Er zijn twee meiden waarmee ik het heel goed kan vinden, met hen fiets of eet ik ook wel eens apart samen. Maar bij de rest voel ik me soms ongemakkelijk, of ze mij er niet bij willen hebben ofzo. Veel meiden kletsen en ik luister dan mee, maar weet vaak zelf niet wat ik moet vertellen. Dit maakt me soms verdrietig en onzeker, juist omdat ik het met andere mensen, buiten mijn dispuut wel goed kan praten en het dan ook gezellig heb. Ook als we soms in kleine groepjes zijn voel ik me beter.

Soms denk ik eraan om te stoppen, maar de fun met andere mensen houdt me tegen; de leuke feestjes, borrels, die zal ik dan allemaal missen..

Heeft iemand advies wat ik moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Je bent 50% van de tijd afwezig geweest. In die tijd hebben zij al een heel andere band opgebouwd. Ga zelf actief meedoen in de gesprekken en geef het de kans om tot goede contacten te komen. Als in een groepsvormingsproces iemand er 50% van de tijd niet is, is dat gewoon heel lang. Dat ligt niet aan hen, en ook niet aan jou.

Jij wil het veranderen, dus het ligt wel bij jou om de situatie te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je commissies binnen je dispuut? Voor een feest of voor een weekendje weg?
Als je op die manier betrokken bent kun je makkelijk meer binding vormen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je er een half jaar niet bij bent geweest, dan voelt het wat ongemakkelijk. Je hebt veel gemist.

Die andere meiden weten dus ook niet zo goed wat ze met je aan moeten, zeker wanneer je alleen maar luistert en niet actief deel neemt aan gesprekken.

Het is echt niet zo dat alle leden van een dispuut voor altijd en eeuwig dikke vrienden / vriendinnen zijn. Koester de vriendschap met de 2 meiden met wie je het goed kunt vinden.

Je kan 2 dingen doen. Of je gaat actief mee doen en mee praten. Of je gooit de handdoek in de ring.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maar zonder een dispuut heb/krijg je toch ook wel feestjes, etentjes etc?
Als je je wat meer richt op die paar vriendinnen, en vaker met anderen afspreekt (in kleine groepjes, of met 2/3/4 vriendinnen) dan gebeuren zulke dingen toch ook een keer vanzelf? Dan leer je via-via weer mensen kennen, je komt een keer op een verjaardag, samen uit etc.
Ik snap nooit dat mensen daar een dispuut voor nodig hebben. Je hebt elkaar dan ook niet 'uitgekozen', dus logisch dat er niet met iedereen een klik is.
ik heb in m'n studententijd nooit bij een dispuut gezeten (expres niet hoor, trok me nooit) en had altijd feestjes, mensen om mee uit te gaan, etentjes etc.
glitglam schreef:
15-10-2019 15:31
Maar zonder een dispuut heb/krijg je toch ook wel feestjes, etentjes etc?
Als je je wat meer richt op die paar vriendinnen, en vaker met anderen afspreekt (in kleine groepjes, of met 2/3/4 vriendinnen) dan gebeuren zulke dingen toch ook een keer vanzelf? Dan leer je via-via weer mensen kennen, je komt een keer op een verjaardag, samen uit etc.
Ik snap nooit dat mensen daar een dispuut voor nodig hebben. Je hebt elkaar dan ook niet 'uitgekozen', dus logisch dat er niet met iedereen een klik is.
ik heb in m'n studententijd nooit bij een dispuut gezeten (expres niet hoor, trok me nooit) en had altijd feestjes, mensen om mee uit te gaan, etentjes etc.
Dit inderdaad. Zoiets is toch maar 1 van de opties om een sociaal leven te hebben? Ik heb er ook nooit bij gezeten maar zat leuke dingen gedaan. Daar had ik niet per sé een dispuut of studentenvereniging voor nodig.
Maar bij de rest voel ik me soms ongemakkelijk, of ze mij er niet bij willen hebben ofzo. Veel meiden kletsen en ik luister dan mee, maar weet vaak zelf niet wat ik moet vertellen.

Vind het een vreemde conclusie met die zin erachter.
glitglam schreef:
15-10-2019 15:31
Maar zonder een dispuut heb/krijg je toch ook wel feestjes, etentjes etc?
Als je je wat meer richt op die paar vriendinnen, en vaker met anderen afspreekt (in kleine groepjes, of met 2/3/4 vriendinnen) dan gebeuren zulke dingen toch ook een keer vanzelf? Dan leer je via-via weer mensen kennen, je komt een keer op een verjaardag, samen uit etc.
Ik snap nooit dat mensen daar een dispuut voor nodig hebben. Je hebt elkaar dan ook niet 'uitgekozen', dus logisch dat er niet met iedereen een klik is.
ik heb in m'n studententijd nooit bij een dispuut gezeten (expres niet hoor, trok me nooit) en had altijd feestjes, mensen om mee uit te gaan, etentjes etc.
Maar zelfs al is dat wel de enige optie, het niet raar dat je dan niet met iedereen klikt. Zeker niet na een half jaar afwezig en als je je zelf afzijdig houdt.

Ik zou als ik To was haar verwachtingen bij gaan stellen, niet iedereen kan even gezellig met elkaar.
En optrekken met die 2 waar je wel een klik mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je in een bepaalde groep geen klik. Ik heb dat ook een beetje op werk, allemaal vriendelijke meiden maar ik voel me toch een beetje het buitenbeetje, niet echt kunnen meepraten over dingen. Ik heb dit geaccepteerd en weet dat ik daarbuiten wel mensen heb waarmee ik goed klik.
Aan jou de vraag of je het bij het dispuut naar je zin hebt? Is dat nee omdat je niet echt aansluiting hebt, dan zou ik er ook niet vrijwillig voor kiezen om mijn vrije tijd ermee te besteden.
Alle reacties Link kopieren
Je moet de mensen om je heen scharen die je echt graag om je heen hebt. Zo zul je minder energie verliezen aan de rest die het je niet waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven