Welk cadeau voor opa?

25-08-2010 21:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn opa wordt binnenkort 85! Een leeftijd die best gevierd mag worden dacht ik zo. De vraag is alleen: wat geef je zo'n man? Nu ben ik heel hard aan t brainstormen geweest en ik kom uit op het volgende:

- DVD box Andere tijden: Sport van Vroeger

- Digitale fotolijst met daarop foto's van familie

- Weerstation

Ik ben nog niet echt heel enthousiast over mijn ideeën dus ik hoop dat hier mensen zijn met meer inspiratie.

Wat betreft het budget (ik ben de vraag alvast voor ), dat is er niet echt. Althans, ik kan het cadeau samen met mijn vriend doen, maar eventueel ook met mijn moeder, broer, oom en tante.

Korte info over mijn opa:

Mijn opa is een sportieve man, hij tennist nog 1x in de week en fietst regelmatig. Daarnaast is hij wel aardig bij de tijd. Sinds een aantal jaar heeft hij een pc en kan zich daar best mee redden. En iedere avond drinkt hij een glaasje Jägermeister voor t slapengaan En als je hem vraagt wat hij hebben wil voor zijn verjaardag zegt hij niks te willen omdat hij allang blij is als we komen.

Dus, tips zijn welkom!!
Een nieuw tennis racket?
Dat had ik ook al bedacht maar hij schijnt niet zo heel lang geleden een nieuwe te hebben gekocht, dus dat is geen optie.

En een lading nieuwe tennisballen is het ook niet echt
een hoes voor het tenissen of tas voor rackets met leuke foto erop en tekst voor onze liefste en sportiefste opa ofzo.....verder is mijn vader ook altijd al blij als we komen of met n fles jenever:-)
Mijn opa is zo iemand die 'alles' al heeft dus hij maakt het ons niet makkelijker. Ik zat ook te denken aan één of ander snack-pakket met een fles Jägermeister ofzo samen te stellen, maar weet niet echt of dat leuk is voor een 85ste verjaardag.

Iets persoonlijks zou wel leuk zijn ja, met een foto oid.

Ik vul mijn lijstje aan met: Muismat met foto
Wat super om een opa te hebben die zo bijdetijd en sportief is!

Mooi tennisshirt ofzo? Of is misschien een i-pod leuk met inscriptie?
Surprise party?
Jaa een ipod met de hits uit zijn jeugd erop
Een persoonlijke brief waarin je vertelt dat je blij bent dat je zo'n fantastische opa hebt.

Een digitaal pakket met HistoryChannel erin. Hartstikke interessante programma's.

Een of ander mooi fotoboek over zijn interesses.
Dat lijkt me hartstikke leuk juist omdat hij nog zo bijdetijd is en zelfs op de computer bezig is.
of niet iets materialistisch maar iets persoonlijks?

Of een 'activiteit' samen? Golf-workshop oid?
Ik denk dat hij een I-pod niet echt gaat gebruiken. Op de fiets sowieso niet omdat zijn gehoor wel wat achteruit gaat. In de auto heeft hij gewoon een radio/cd-speler en boven op zijn computerkamer heeft hij ook een radio/cd-speler staan met daarbij cd's die hij graag luisterd.

Een activiteit samen vind ik wel een leuk idee, maar ik heb ook nog een oma waar we rekening mee moeten houden. Die wordt niet graag achtergesteld zeg maar ze is alleen erg slecht ter been en niet zo 'topfit' als mijn opa zullen we maar zeggen.

Digitale tv heeft hij zelf nog niet zo heel lang geleden aangeschaft met daarbij wat extra zenders, omdat hij het tv beeld bij mijn oom en tante zo mooi vond. Op zich leek een internet pakket oid mij wel leuk, maar dat ziet hij zelf niet zitten. Zijn spelletjes en dingen op de pc vindt hij meer dan genoeg.

In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe!
En wat betreft die surprise-party: hij heeft ons verrast, want hij gaat ons mee uit eten nemen naar de chinees van zijn eigen gespaarde 'zakgeld'
Samen naar een mooi (klassiek) concert?

of theater....
Mijn opa kreeg destijds voor zijn 80e verjaardag een nieuwe fiets
De krant uit zijn geboortejaar?
quote:schuddebuikje schreef op 25 augustus 2010 @ 22:17:

Samen naar een mooi (klassiek) concert?

of theater....Daar is hij niet echt van. Laatst hadden ze kaartjes bij de postcodeloterij (?) gewonnen voor een musical en die hebben ze weggegeven. En naar klassieke muziek luistert hij niet. Ze luisteren naar van die jodelmuziek en dijenkletsers uit Oostenrijk En om hem nou mee te nemen naar Oostenrijk om een bierfeest bij te wonen gaat me nèt iets te ver
Er zijn toch ook wel dingen waar je oma mee naar toe kan in een rolstoel bijv.? In veel gebouwen zijn daar wel mogelijkheden voor. Bijv. een museum, theater of de dierentuin.

Een dagje weg lijkt mij het leukst. Die mensen hebben inderdaad alles al en over een uitje met de kleinkinderen praten ze vaak nog heel lang na. En het is voor jou ook een mooie herinnering voor later
Hallo?!
Of een mooie digitale fotocamera (uiteraard te overhandigen tijdens het toetje bij de Chinees, zodat hij de foto's van die avond van jullie mee naar huis krijgt).
quote:milo schreef op 25 augustus 2010 @ 22:24:

De krant uit zijn geboortejaar?

Dit vind ik ook een leuk idee, die voeg ik toe aan mijn briefje!

Alleen nog kijken waar ik die kan vinden maar dat moet wel goed komen met Google als mijn vriend.
Digitale camera heeft hij ook al *zucht* MIjn opa weet ondertussen ook hoe hij die aan moet sluiten op de pc en foto's af kan drukken.

Een dagje dierentuin (oid) hebben ze een jaar geleden gedaan met mijn moeder en oom en tante, met hun 60 jarig huwelijk. Oma heeft toen in de rolstoel gezeten maar naar wat ik gehoord heb is haar dat niet al te best bevallen

Denk dat het toch uit komt op een leuk, persoonlijk cadeau.
Een goudvis?
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 25 augustus 2010 @ 22:35:

Een goudvis? Dat is iets wat hij nog niet heeft!!! Die gaat ook op t lijstje!
Mijn vader zei altijd 'ik heb alles al, ik kom alleen nog een miljoen tekort en een Ferrari zou ook leuk zijn'. En dus hebben wij hem een miljoen (Turkse lires) en een Ferrari (schaalmodel) cadeau gedaan. Inmiddels jaren later zingt nog steeds in zijn dorp rond dat hij een miljoen en een Ferrari van zijn kinderen heeft gehad, want dat heeft hij met het grootste plezier aan de grote klok gehangen.

Een fotoprinter?

Wel een krasse opa. Fantastisch zeg. Of je organiseert een gezellige surpriseparty op de tennisbaan waar iedereen is. Oma lekker in de stoel en de familie wedstrijdjes spelen op de tennisbaan?

Je hebt tegenwoordig ook van die gps dingen voor op de fiets. Kun je routes fietsen adv gps.

Verder dan toch de digitale fotolijst. Blijft leuk natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven