Wens Pimpel beterschap

12-11-2012 21:36 136 berichten
Alle reacties Link kopieren

Pimpel ligt niet meer in het ziekenhuis en daar zijn we blij om

Maar beterschapswensen, knuffels en andere oppeppers zijn hier nog steeds welkom!

Gelukkig is er in ieder geval ook goed nieuws, hoop dat ze ook goed nieuws hebben over je been

Verhaal internist: ik blijk een eiwit in m'n bloed te hebben, die ervoor zorgt dat ik langer aan de bloedverdunners moet (2 jaar ipv 1). Maar ja, 't is niet anders. In maart terug.

En een recept mee voor wederom nieuwe steunkousen, gewone korte dit keer, dat ze lang moeten zijn bij een hoge trombose, schijnt achterhaald te zijn.
Gewoon om het van me af te schrijven. ik ga voorzichtig weer wat meer doen, maar dat wordt afgestraft.

De laatste paar dagen word ik 's nachts steeds wakker met een krampende pijn op m'n longen. Stapje terug dus weer...

Gisteren wel voor het eerst een uurtje wezen shoppen, djeezz, dat voelde goed.

Voorlopig elke vrijdag een afspraak met een masseur. Alle stress hoopt zich op in nek, schouders en rug.

Komende week worden m'n nieuwe steunkousen aangemeten, zal een opluchting zijn om deze niet meer te dragen.
Pimpeltje, doe inderdaad maar weer een stapje terug dan. Denk om jezelf!!

En verder fijn dat je straks van deze kousen af bent.
Wat fijn dat je even hebt kunnen shoppen! Maar dat dat nu 'pas' kan zegt ook wel wat een klap je lijf heeft gehad he? Goed je tijd nemen idd, daar heb je straks alleen maar profijt van. Sterkte!
Ik heb nu nog last van m'n shopsessie... niks kunnen doen vandaag...
Probeer geen spijt te hebben van het shoppen. Je hebt het gedaan en het was fijn, vandaag dan maar niks. Ik weet hoe frustrerend zoiets is, maar daarvoor moet je de leuke dingen niet laten.

quote:pimpelmeesje67 schreef op 06 januari 2013 @ 21:28:

Ik heb nu nog last van m'n shopsessie... niks kunnen doen vandaag...
Mijn fysio zei toen ik moest herstellen dat shoppen één van de meest vermoeiende activiteiten is. Dus wees niet te teleurgesteld hoor! Volgende keer ga je gewoon alleen een theetje drinken en doe je het shoppen online (is bij de h&m vaak nog goedkoper dan in de winkel ook )
Gisteren de fout gemaakt om naar Vrienden van Amstel te gaan.

Tuurlijk wist ik vantevoren dat 't niet slim was, maar dat ik me zoooo slecht zou voelen...

Maar ja, kaartjes al een jaar in huis, zin in een verzetje (die 4 muren hier ken ik ondertussen wel)... dus toch gegaan.

Gelukkig wel zitplaatsen, anders had ik 't nooit gedaan.

Vandaag nog niet eens de energie gehad om te douchen en aan te kleden... zoveel pijn aan m'n longen....
Ach lieve Pimp, dat is balen natuurlijk. Maar heb je het wel naar je zin gehad? Het is natuurlijk een tegenvaller dat je zo moe bent erna. Misschien was het ondanks dat toch de moeite waard en valt het mee als je de volgende keer ervan uitgaat dat je erna zieker bent.

Tegenwoordig probeer ik na een drukke dag een rustdag in te plannen. Dan ben ik wel moe, maar kan ik lekker in bed blijven liggen. En douchen sla ik ook weleens over hoor, dan heb ik een stink-in-pyama-dag

Kun je het een beetje accepteren dat je gezondheid nu niet is wat je wil? Veel mensen die ziek zijn vinden het moeilijk dat ze minder controle hebben over hun lijf. Dat is ook moeilijk, maar het is denk ik wel goed om daar bij stil te staan. Het wordt allemaal wat dragelijker als je het kan accepteren. Zegt men. Het is mij nog nooit gelukt.
Ik heb er ook niet echt van kunnen genieten. Halverwege de avond kwamen de longkrampen opzetten en m'n been barstte bijna uit m'n steunkous.

En ja, het accepteren lukt soms wel, maar vaak ook niet haha.

En het douchen sla ik wel vaker over hoor. 't Kan gewoon niet. Want soms betekent het dat ik dan de rest van de dag niks meer kan doen.

Kan zelfs m'n eigen huishouden niet bijhouden, en 't frustreert me enorm om m'n vader met een stofzuiger te zien sjouwen, terwijl hij genezende is van een gebroken rug...
Oh dat is vervelend dat de avond zelf ook niet leuk was.

Je lijf heeft echt een klap gehad hoor, dus ik neem aan dat het heel normaal is dat je nog zo weinig kunt. Helpen je artsen je genoeg? Heb je fysio oid?

Wat lief van je pa dat ie je zo helpt. Hij vindt het waarsch alleen maar fijn dat ie kan helpen.

Je moet veel geduld opbrengen, maar er komt er echt weer bovenop, daar moet je vertrouwen in blijven houden. Makkelijk gezegd
Ooh Pimpel:
quote:steel_schaapje schreef op 20 januari 2013 @ 23:08:

Oh dat is vervelend dat de avond zelf ook niet leuk was.

Nou... niet leuk... bij vlagen niet leuk. Die krampen had ik niet de hele avond gelukkig.

Je lijf heeft echt een klap gehad hoor, dus ik neem aan dat het heel normaal is dat je nog zo weinig kunt. Helpen je artsen je genoeg? Heb je fysio oid?

Komende donderdag weer voor controle, incl. longfunctietest. En ja, 't is normaal. Herstel zou enkele maanden tot een jaar gaan duren.

Wat lief van je pa dat ie je zo helpt. Hij vindt het waarsch alleen maar fijn dat ie kan helpen.

En m'n moeder ook. Maar die is gezonder en jonger. elke maandag en vrijdag komen ze schoonmaken. Zo lief.

Je moet veel geduld opbrengen, maar er komt er echt weer bovenop, daar moet je vertrouwen in blijven houden. Makkelijk gezegd Heeeeel makkelijk ja
pimpel... Jammer zeg... dat een avondje feesten nog zo tegenvalt...
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Balen dat je avond uit tegen is gevallen. (Had je ook maar gewoon naar mijn bruiloft moeten komen ) Is er over het algemeen wel verbetering?

Jawel hoor Yv... maar ja.. 't gaat nooit snel genoeg he!
Beterschap Pimpel, Ik begrijp dat je nog steeds herstellende bent.

*Ik snap trouwens niet dat ik dit topic nu pas zie, maar dat geheel terzijde.*
Thanks rtie.

Update: longfunctietest was uitstekend. Nu doorverwezen naar cardioloog, daar kan ik dinsdag al terecht. Soms gebeurt het dat na een embolie het hart te hard moet werken.

Dit omdat ik nog steeds snel kortademig ben, en m'n hartslag te hoog is.

Het is waarschijnlijk 'gewoon' een conditiekwestie. Maar aangezien ik nog met dat trombosebeen zit, waar ik behoorlijk snel last van heb, kan ik daar nu weinig aan veranderen.

Een ongelukkige combi noemde de longarts het.

Krijg dinsdag ook nog een histaminetest.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 23 januari 2013 @ 16:04:

Jawel hoor Yv... maar ja.. 't gaat nooit snel genoeg he!Snap ik hoor!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 24 januari 2013 @ 15:18:

Thanks rtie.

Update: longfunctietest was uitstekend.

Dat is iig positief!

Nu doorverwezen naar cardioloog, daar kan ik dinsdag al terecht. Soms gebeurt het dat na een embolie het hart te hard moet werken.

Dit omdat ik nog steeds snel kortademig ben, en m'n hartslag te hoog is.

Het is waarschijnlijk 'gewoon' een conditiekwestie. Maar aangezien ik nog met dat trombosebeen zit, waar ik behoorlijk snel last van heb, kan ik daar nu weinig aan veranderen.

Een ongelukkige combi noemde de longarts het.

Da's balen!

Krijg dinsdag ook nog een histaminetest.Waarvoor krijg je die?
Om evt. astma uit te sluiten, en om te kijken of m'n longen overgevoelig reageren op bepaalde stoffen/luchtjes.
Ach, lieve Pimpel toch.

Gelukkig is er wel positief nieuws zeg! Wat zal je je opgelucht voelen dat in ieder geval je longen in orde blijken te zijn.

Fijn ook dat je al zo snel bij de cardioloog terecht kan en dat die histaminetest ook snel gedaan kan worden.

Nu maar hopen dat het inderdaad "alleen maar" en conditie kwestie is. Die kun je in je eigen tempo weer wat gaan opbouwen.

Vergeet niet dat je lichaam een behoorlijke klap heeft gehad door die embolie, het zal best wel de nodige tijd vergen om weer voldoende conditie op te bouwen.

Wel weer balen dat het dan zo'n ongelukkig combi is....

Sterkte lieverd!
lieve pimpel.

Ik sluit me bij grobs en Yv aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven