Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
hier geen hoest. Maar een afspraak heeft me met dit weer net 25 min buiten laten wachten. En bedankt.

spierpijn tot en met.
@ eleonora

Sterkte (f)

Ik vind het trouwens echt geweldig hoe je reageert steeds, ondanks zoveel koorts en kuchen en uchen etc. toch nog zo vol humor, echt een voorbeeld voor de negatieve-grieppers!
Beid (verstobte neus, beide kanten), ik lig in bed, bed de lebtop erbij, en ik boet gewoon werken (lezen en aantekedingen baken) dus ik bost dussendoor een beedje.....
voor Eleonora.

Hier is iedereen weer koortsvrij. Chica heeft nog wel last van haar maag (bij haar was buikgriep aandeel het grootste) en ik snotter en hoest, maar verder zijn we wel redelijk opgeknapt. Vriend zelfs ook, die heeft twee dagen vrij hoge koorts gehad, maar wilde het niet hebben en is het dus ook alweer kwijt. Hij zweette het er gewoon uit midden in de nacht, wat voor mij wat minder leuk was Gelukkig ben ik nog in de hele verliefde fase en ben ik niet vies van baden in zweet
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Door dat nonstop neus snuiten was de huid rondom neus helemaal schraal. Ik dus smeren met Rosebud Salve, lekker vet en heelt snel.

En verstopt de poriën grondig, heb een hele dikke vieze vette harde pijnlijke knalgele pukkel vlak boven m'n lip.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Kom net bij de dok vandaan....oorontsteking en voorhoofdsholte-ontsteking.....Heb een kuur mee.

Gétver wat een timing.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 23 januari 2009 @ 11:01:

Door dat nonstop neus snuiten was de huid rondom neus helemaal schraal. Ik dus smeren met Rosebud Salve, lekker vet en heelt snel.

En verstopt de poriën grondig, heb een hele dikke vieze vette harde pijnlijke knalgele pukkel vlak boven m'n lip.

Gatverdámme HPL

(Tip; gebruik Purol, de "onguent zalf" hééérlijk zacht en trek in de huid!)
Oja en zoonlief heeeft beide ogen ontstoken En dochterlief krijgt tandjes, heeft dus de billen kapot en is ook koortsig

(maar gelukkig konden ze vandaag lekker naar de creche! wat mij de vrijheid geeft om straks lekker t bed in te duiken)
Gatverdamme Pipi. Ik gebruik die zakdoekjes met balsam en dankzij die balsam heb ik geen schrale neus nu, denk ik.

Ander leed is erbij gekomen; stem is weg. Duizelig blijf ik en koortsig. Ik kan het niet uitstaan allemaal. Duurt maar lang allemaal bah bah bah.
Bij mij begon het dinsdagavond met koude rillingen, woensdag kwam daar nek en hoofdpijn bij en wat pijn in mijn luchtpijp. Vreemd genoeg geen verkoudheid.

Gisteren was ik niet in staat mijn bed uit te komen. had 38.8 en bleef het maar koud hebben, vreselijke hoofdpijn.

Maagpijn en misselijk. Nu ben ik even in de douche geweest en probeer wat te eten. Maar ik voel me doodmoe.

Na me gisterochtend ziek gemeld te hebben belde direkt de arbo dat ik maandag wel aan de slag kon.

Ze kunnen wat mij betreft het dak op. Ik werk in de ouderenzorg, loodzwaar werk daar voel ik me maandag waarschijnlijk echt nog niet toe in staat.

Wie van jullie heeft er nog meer last van griep zonder verkoudheid?
Balen Saar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Idd Pip. Ik wilde juist vandaag gebruiken om flink wat in te pakken voor de verhuizing, omdat de kids dan niet thuis zijn.....maarja, helaas. Nu maar eerst (snel) beter worden!
Pfffff voel me nog afschuwelijker dan gisteren. Heb steeds 10 minuten/half uur geslapen en dan weer wakker. Nóg meer hoesten en snotteren. Ik krijg zelfs kokhalsneigingen van 't hoesten. Alles doet pijn en ik zou Lippizane (ofzoiets) bijna gaan verdedigen dat forummen al teveel is
Peas on earth!
Balen Sarah
Peas on earth!
Welke middeltjes gebruiken jullie eigenlijk?

Hier op het aanrecht:

- paracetamol

- hoestdrank (voor prikkelhoest)

- vitaminepillen

- noscapect (pilletjes die prikkelhoest zouden moeten onderdrukken )
Peas on earth!
PodE Jij ook beterschap!

Hier strepsil en trachitol voor het hoesten en de keelpijn

Neusspray

Para's voor de oorpijn

Hoestdrank ook voor de hoest

En nu een ABkuur voor de ontstekingen

En héél véél zakdoeken
Ha, herkenbaar dat laatste (en het eerste ook trouwens)

Er zijn hier gok ik ongeveer zoveel pakjes zakdoek doorgegaan hier en we zijn nog bezig:

Sarah, beterschap!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:lammy schreef op 23 januari 2009 @ 11:12:

Wie van jullie heeft er nog meer last van griep zonder verkoudheid?

Mijn man had dat. Die heeft een paar keer geniest maar geen snot verder. Wel alles voor de rest, rillingen, koorts, spierpijn, de hele bubs maar geen verkoudheid.

Sterkte!
quote:Sarah Scott schreef op 23 januari 2009 @ 11:01:

Kom net bij de dok vandaan....oorontsteking en voorhoofdsholte-ontsteking.....Heb een kuur mee.

Gétver wat een timing.

Ach m'n lieverd toch......

Wat vervelend voor je en de kinderen ook al ziek lees ik. Ga jij maar lekker naar bed *instopsmiley*
Ik heb als medicatie:

Antibiotica (proxy)

Ventolin (inhaler)

Daro (pillen)

Neusspray (Otrivin)

Paracetamol

En koppen thee die mijn man maakt. Hij zegt dat die het best helpen omdat hij er een hele schep liefde doorheen doen.

Nah, die liefde heeft dan behoorlijk in kracht ingeboet, want ik voel me nog steeds een wrak. Vanmorgen had ik autorijles, ik heb de vorige student naar huis gebracht, was een heel eind, en daarna heb ik mijn instructeur gevraagd me naar huis te brengen. Ik trok het echt niet.
Leo (ea), onthou een gouden regel: antibiotica helpt alleen tegen ziekten die veroorzaakt worden door bacteriën. Virussen zijn er totaal ongevoelig voor. Door het toedienen van antibiotica wanneer het niet nodig is, zoals bij een verkoudheid of griep, word je niet beter maar ondermijn je wel de effectiviteit van antibiotica. Niet doen dus.
quote:Sarah Scott schreef op 23 januari 2009 @ 11:56:

Hoestdrank ook voor de hoestBeetje codeïne-verslaafd?
quote:geve schreef op 23 januari 2009 @ 13:25:

Leo (ea), onthou een gouden regel: antibiotica helpt alleen tegen ziekten die veroorzaakt worden door bacteriën. Virussen zijn er totaal ongevoelig voor. Door het toedienen van antibiotica wanneer het niet nodig is, zoals bij een verkoudheid of griep, word je niet beter maar ondermijn je wel de effectiviteit van antibiotica. Niet doen dus.Liefste, ik heb longontsteking. Anders had ik heus geen antibiotica gekregen hoor, mijn ha is geen sukkel gelukkig en ik ook niet.
Oke schatje, dan mag het.

Ik vond het al zo'n foute rare vertyping, komende uit jouw keyboard.
Leo en alle andere 'griepers'.... Héél veel beterschap voor jullie allemaal. Ik heb (nog) geen last van echte verschijnselen, maar ManNetje wel (al weken lang) maar het zet niet echt door. Ik heb gisteren dit topic ontdekt, en heb hier op mijn werk mezelf zitten te bescheuren over de humor die weer langs kwam. Zo erg dat ze me vroegen of ze de ambulance moesten bellen (tranen over de wangen, paarse kop van het ingehouden lachen)

Leo: volgens mij heb jij echt (en ook een paar anderen) je roeping gemist en had je gewoon bestseller-schrijfster moeten worden!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven