Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik meld me.

heb al zo'n week of 3/4 bij vlagen last van grieperigheid. Begon in de kerstvakantie (lekkere timing he...)

Dat betekent: keelpijn, snot, hoesten, traanogen en moe, vooral erg moe.

Beterschap alvast!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ikzelf of mijn man niet, maar mijn dochter van 2 heeft een behoorlijke griep te pakken. Bijna 40 graden koorts en alleen maar kreunen en huilen. Op zich niet erg, maar de nachten zijn al behoorlijk kort ivm nachtvoedingen van mijn jongste dochter. Mijn man werkt in de nachtdienst dus daar heb ik nu ook niet veel aan.

Maar beterschap Eleonora. Hopelijk is het een virusje wat snel overgaat en tevens hoop ik dat het aan mij voorbij gaat.
Steekt vinger op

Hier met het hele gezin de hele week al griep.....Olé!

Maar: kinders zijn al weer beter, man ook zo goed als, en ik ben gister eindelijk ingestort Nu wel weer redelijk aan de beterende hand.
joehoe! Present. Ook al een week of 2. Heb me 2x ziek gemeld omdat ik m'n bed niet eens uit kon komen.

Ik overleef op paracodeine (helpt 's nachts lekker tegen de hoest) en neusspray (gebruik ik stiekem al iets langer dan een week)
Pas maar op... Straks komen er pieperts die zeggen dat je met griep niet kan forummen, bladiebla. En dat je dan beter aan het werk kan enzo.

Ik had vorig jaar het grote grieptopic geopend wat erg goed liep, waar we een berg commentaar kregen! Haha. Daarom werd het toen omgedoopt in: 'vrouw verzuipt in emmer roze muurverf!'

Hoe dan ook: beterschap. Griep is niet fijn. Gelukkig is het voor mij alweer een aantal maanden geleden...
Meidz, ik heb je toch niet aangestooktzt??

Ik weet ook niet of het voor griep door mag gaan, maar ik lig ook plat, nog steeds dus. Gisteren was ik er nog van overtuigd dat ik longontsteking heb (durfde echt niet diep te ademen, dan leek het alsof de teug er met me vandoor ging en een eigen leven ging leiden in m'n longen, wat resulteerde in een gigantische hoestbui en daarna brandende longen) nu denk ik eerder aan een heftige verkoudheid want diep ademen gaat weer. Vanmiddag geen koorts meer (jiha!) maar ik heb wel een aft in mijn keel, autsj!
Present. Dinsdag ziek naar huis gegaan maar was al rwee dagen niet echt lekker. Drie dagen stevig koorts gehad, rond de 40 's morgens. Vanaf vrijdag hang ik steeds rond de 38/38,5. Ben vooral heel erg moe. Maar alles gehad: zere oren, zeer hoofd, zere buik, zere spieren, zere keel. Meestal houdt het bij mij op met een dag of twee, maar deze keer niet dus.

Ben aan de Citrosan en liters thee. Ik had altijd Hot Coldrex maar ze hebben de samenstelling vernieuwd en nu is het zoete bende geworden. Of ze er gemalen zoetjes in hebben gedaan, bah bah bah En ik had juist altijd HC omdat die minder zoet was dan Citrosan.....

Enfin. Ik hoop met twee dagen weer op de been te zijn. Beterschap allemaal!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
(even lekker pathetisch)

Ooooow wat zielig allemaal! Met nachtvoedingen er ook nog bij en zo!

Daar heb ik gelukkig al lang geen last meer van maar mijn dochter ging vannacht tot twee keer toe, net als ik in een koortsachtig slaapje was gesukkeld, naar dromen. Mijn man slaapt zo vast dat hij nooit iets hoort, al zet je er een drumband naast, dus ik mocht naar onze dochter strompelen die vond dat 'mama niet lekker rook'. Kun je het mee doen....Ik heb de andere kant op geademend en geluisterd naar de krokodillen verhalen die onder het bed zouden zitten en die zielig waren. Maar ik vond mezelf zielig!

Ik rilde en bibberde en ik plaste ook nog eens bijna in mijn broek (heeft griep invloed op je sluitspieren of is dat dan gewoon weer de leeftijd?)

Hoelang duurt 'ie, deze? Een week? Nee he? Ik moet donderdag theorie examen doen. Ging vorige keer niet door omdat mijn dochter ziek was....

Nah ja, ik ga er gewoon zitten hoor, met piepende borsten en al!
Gaat morgen weer aan het werk en hoopt voldoende opgeknapt te zijn om dat ook te kunnen. Koorts is weg, beetje lammerigheid is gebleven.

Was dus zondag goed ziek geworden, samen met één van de kinderen. Ach, kan, zal wel een fikse verkoudheid zijn. Dinsdag had ik een afspraak en moest ik dus weer beter zijn. En dat idee hield ik ook vol totdat ik er maandagnacht achterkwam dat werken er echt, echt, echt niet in zou zitten.

Mijn overige kinderen meldden zich dinsdagochtend ook ziek.

Ze waren gelukkig van het soort ziek dat nog tv kan kijken en computerspelletjes doen dus ik had er geen omkijken naar. Deed dat ook niet, lag boven op bed. Om 's nachts 365 keer rond te tollen wegens wel moe, maar geen slaap.

Donderdag kwam er bij mij weer wat leven in. De kinderen ook: die konden na twee dagen computerspelletjes wel weer naar school.

Eetlust was zoek. Heel erg zoek. Ik heb van donderdag tot nu geleefd op astronautenvoer.

En morgen moet het dus zoals gezegd weer helemaal normaal zijn.
Ja maar Ring, ik vind dat je met griep júist moet forummen....

Je moet met griep ook gewoon TV kijken als je daar zin in hebt. Júist moet je dat doen. Omdat dat het enige is wat je kúnt doen. lekker trutten en jezelf even fijn zielig vinden een dag of wat en daarna weer stoer en sterk en van zessen klaar en zo.....

Mensen die vinden dat je niet kunt forummen met griep zijn waarschijnlijk ook mensen die vinden dat je niet moet zeuren als je griep hebt, je buiten je jas dicht moet doen en zeker geen TV moet kijken of DVD's met fijne vrouwenseries. Dat zijn de chagrijnen onder de griepers. Ik wil het zo vrolijk mogelijk houden maar wel even lekker klagen over hoe ruk ik me voel.
Goh..! Is er een epidemie???
quote:krokusje schreef op 18 januari 2009 @ 21:41:

joehoe! Present. Ook al een week of 2. Heb me 2x ziek gemeld omdat ik m'n bed niet eens uit kon komen.

Ik overleef op paracodeine (helpt 's nachts lekker tegen de hoest) en neusspray (gebruik ik stiekem al iets langer dan een week)

Codeïne krijg je alleen op recept toch? Of is dat fijne spul ook gewoon te kopen bij de drogist? *kwijl*

O ja, ik neusspray ook gewoon zo lang als het nodig is hoor en zodra het niet meer hoeft stop ik er mee.
quote:Zamirah schreef op 18 januari 2009 @ 21:50:

Goh..! Is er een epidemie???

De halve school van mijn dochter ligt plat. Hele gezinnen uitgeschakeld hoorde ik.

Bij ons op school dus wel, een epidemie
quote:mamzelle schreef op 18 januari 2009 @ 21:46:

Om 's nachts 365 keer rond te tollen wegens wel moe, maar geen slaap.

Ik slaap ook voor geen meter. Ik heb ook geen slaap trouwens. Helemaal niet. Ik wil het liefst onder de douche staan, stomen, die borstreutels kwijt....
Vorig jaar in India heb ik 'n hoop codeine en paracetamol 650 ingeslagen. Daar kun je alles (zelfs antibiotica) gewoon bij de apotheek kopen voor bijna niets. Handig om zo'n voorraadje te hebben, maar gelukkig heb ik nu nog geen griep.

Beterschap voor de grieperigen!
Hier ook veel zieke kindjes op school..

Codeïne is volgens mij ook bij de drogist verkrijgbaar, zal wel in lagere hoeveelheden werkzame stof zijn dan die van de dokter.

Die van de dokter doen bij mij overigens nog steeds niks hoor.

Wat betekent dat ik dankzij deze fijne griep na drie hoestvrije weken weer volop aan het hoesten ben.
quote:Ann Liv schreef op 18 januari 2009 @ 21:42:

Meidz, ik heb je toch niet aangestooktzt??

Ik weet ook niet of het voor griep door mag gaan, maar ik lig ook plat, nog steeds dus. Gisteren was ik er nog van overtuigd dat ik longontsteking heb (durfde echt niet diep te ademen, dan leek het alsof de teug er met me vandoor ging en een eigen leven ging leiden in m'n longen, wat resulteerde in een gigantische hoestbui en daarna brandende longen) nu denk ik eerder aan een heftige verkoudheid want diep ademen gaat weer. Vanmiddag geen koorts meer (jiha!) maar ik heb wel een aft in mijn keel, autsj!

Geeen idééééé meidz.....tis wel een pitzig griepje hoor. Ik moet ook nog eens heel vaak naar het tzelet er van. Plassen, bij mij werkt griep op de blaas of zo.......Gekkigheid!

O jaaaaa die scheurende borsten en die brandende longen....praat me er niet van. Mijn longen jeuken ook zo, hebben jullie dat ook? Jeukkkk heb ik de hele tijd!
quote:eleonora schreef op 18 januari 2009 @ 21:52:

[...]

Codeïne krijg je alleen op recept toch? Of is dat fijne spul ook gewoon te kopen bij de drogist? *kwijl*

O ja, ik neusspray ook gewoon zo lang als het nodig is hoor en zodra het niet meer hoeft stop ik er mee.

idd alleen maar op recept. Als je bij de dokter aangeeft dat je 's nachts bijna niet slaapt van het hoesten en graag codeine of paracodeine wil krijg je het vaak wel mee. Ik tenminste wel.

Maar goed, deze griepert gaat op bed want ik moet en ik zal morgen aan het werk. Heb me in 2 weken tijd 2x ziek gemeld ivm toenemende beroerdigheid. Werk deze week maar 3 dagen ivm een weekendje weg eind volgende week. Joehwieieie, Vrienden van Amstel Live, here I come!
Natterman Bronchicum/Melrosum Stroop Extra Sterk bevat codeine
quote:eleonora schreef op 18 januari 2009 @ 21:50:

Ja maar Ring, ik vind dat je met griep júist moet forummen....

Je moet met griep ook gewoon TV kijken als je daar zin in hebt. Júist moet je dat doen. Omdat dat het enige is wat je kúnt doen. lekker trutten en jezelf even fijn zielig vinden een dag of wat en daarna weer stoer en sterk en van zessen klaar en zo.....

Mensen die vinden dat je niet kunt forummen met griep zijn waarschijnlijk ook mensen die vinden dat je niet moet zeuren als je griep hebt, je buiten je jas dicht moet doen en zeker geen TV moet kijken of DVD's met fijne vrouwenseries. Dat zijn de chagrijnen onder de griepers. Ik wil het zo vrolijk mogelijk houden maar wel even lekker klagen over hoe ruk ik me voel.Mee eens hoor. Maar goed, ik werd vorig jaar gewoon melig van diegenen die zoveel tijd erin staken door steeds te zeggen dat 'wij' niet echt ziek waren... Alsof je dat door de computer heen kan zien!
Mensen zijn raar Ring, ik verbaas me er ook iedere dag weer over. Lekker laten zaniken, ik heb griep en ik forum, en dat maak ik allemaal mooi zelf uit.

Teruste en werk ze morgen, dapper van je!
Aggossie... Beterschap allemaal!! En voor jullie allemaal:

Ik ben mijn eigen bananenschil
Jeukende longen had ik vooral in het begin, ik durf nu ook weer te hoesten en heb (als ik niet al te lang lig) geen neusspray meer nodig. Ik durf trouwens overdag bijna niet in slaap te vallen: ik doe al niks en als ik dan ook nog ga liggen ronken lig ik helemáál de hele nacht naar het plafond te staren.

En ik ben al bij dvd 4 van de Cold Feet-box.
quote:Poezewoes schreef op 18 januari 2009 @ 21:43:

had altijd Hot Coldrex maar ze hebben de samenstelling vernieuwd en nu is het zoete bende geworden. Of ze er gemalen zoetjes in hebben gedaan, bah bah bah En ik had juist altijd HC omdat die minder zoet was dan Citrosan.....Ja inderdaad, vies he? Ik heb nu ook Citrosan, maar proef nog wel die zoetjes-smaak...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven