Wie heeft er verstand van zingen?

25-11-2012 18:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zong ik graag en veel. Had best een aardige stem, wat musicals/optredens gedaan bij verenigingen en op school.

Nooit echt een dijk van een stem gehad zoals je die nu ziet bij de Voice ofzo. Maar wel aardig.

Nu al jaren niet gezongen behalve onder de douche, in de auto dat werk. Ik merk wel dat mijn stem minder soepel is geworden.

Ik vraag me af of ik het weer aan kan leren en mijn stem kan verbeteren? Ik zou wel graag wat meer volume willen krijgen als ik mijn kopstem gebruik en mijn bereik van borststem willen vergroten. Ik moet altijd snel overschakelen naar kopstem en dan is de kracht er ook wel een beetje uit.

Zit nu glee te kijken en dan denk ik van aah dat wil ik ook. Misschien is dat niet eens voor mij weggelegd.. maar ik zou het graag willen leren. Niet dat ik in Glee wil spelen of ambities heb om aan de voice mee te doen maar ff lekker uit mn plaat onder de douche is toch wel leuk
Alle reacties Link kopieren
in mijn woonplaats hebben ze trouwens bij de volksuniversiteit

ook zangcursussen.

het lijkt me dat er in Rotjeknor ook wel een volksuni zit...

wat leuk trouwens dat je weer wilt gaan zingen, ik doe het al een aantal jaar met veel plezier. nu moet ik zeggen dat ik behoorlijk musicaal ben en ik bijna eerder noten kon lezen dan gewoon
Ik heb les via de CVT methode, echt zo fijn en duidelijk. Heb eerst pop/musical gezongen en ben me nu aan het verdiepen in klassiek. Ik merk wel dat je met klassiek zingen gewoon echt een goede basis hebt. Maar het belangrijkste om je stem weer in conditie te krijgen is veel oefenen, veel zingen, op les, in een koor maar ook gewoon thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven