Wie plaatst het beurtbalkje?
maandag 9 april 2018 om 08:43
Nav wie smeer de stokbroodjes, en ander vrij dun onderwerp.
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?
Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.
Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje?
TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?
Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.
Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje?
TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
maandag 9 april 2018 om 10:06
Als een ander dat niet doet, dan zie jij daar een reden in om je zelf wel onfatsoenlijk (volgens jouw norm dan he) te gedragen?
Ik vind het een kwestie van fatsoen om het dan gewoon te vragen, als je perse wilt dat ze het zelf doen.
maandag 9 april 2018 om 10:19
Ik schuif de beurtbalkjes in het beurtbalkjeslaantje graag ver door naar achteren, dan kunnen die mensen er ook bij. Lief he?
maandag 9 april 2018 om 10:26
Omdat er bij de bushalte geen beurtbalkjes zijn.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 9 april 2018 om 10:29
Ik, na het uitpakken van mijn boodschappenwagentje. Maar soms staat er iemand achter me die niet oplet en zijn/haar boodschappen al neerlegt terwijl ik nog mijn karretje nog aan het uitladen ben. Dan heeft dat beurtbalkje helemaal geen zin. Laatst bijna ruzie met een klant na me wiens boodschappen al op de band lagen terwijl ik nog een halve kar vol had. Op mijn vraag of ze alsjeblieft zou willen wachten tot ik klaar ben, begint ze te schelden dat ik een beetje op moet schieten....grrrrr.....
maandag 9 april 2018 om 10:36
Iedereen mag zuchten maar ik zet geen stap meer dan ik van plan was te doen.
Zeurkousen zullen niet gauw mijn vrienden worden overigens, maar bij de super hoeft dat ook niet.
Moet zeggen dat ik me ook wel gefrustreerd voel als iemand in een supermarkt gedachtenloos de doorgang blokkeert (kinderwagens, karren), vooral omdat het zeulen met boodschappen nogal kracht vereist en ik dan extra moet manoeuvreren, maar ik stoor me dan eerder aan het onverwachte object zelf dan aan de dader. Ben er niet mee bezig. Heb wel wat anders te doen.
Zeurkousen zullen niet gauw mijn vrienden worden overigens, maar bij de super hoeft dat ook niet.
Moet zeggen dat ik me ook wel gefrustreerd voel als iemand in een supermarkt gedachtenloos de doorgang blokkeert (kinderwagens, karren), vooral omdat het zeulen met boodschappen nogal kracht vereist en ik dan extra moet manoeuvreren, maar ik stoor me dan eerder aan het onverwachte object zelf dan aan de dader. Ben er niet mee bezig. Heb wel wat anders te doen.
retrostar wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:38
1.13% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 9 april 2018 om 10:48
Wat een mooie naam, "beurtbalkje". Ik wist niet dat het zo heette. Ik noem het altijd "dat ding daar" als ik mijn kinderen vraag het ertussen te zetten.
Ik zet 'm altijd achter mijn boodschappen en als mijn voorganger het niet doet, ook ervoor. Het enige waar ik me (diep van binnen) kan irriteren als iemand bijvoorbeeld voor zijn boodschappenkar staat en de beurtbalkjes te ver staan voor mij om te kunnen pakken, terwijl ik al wel boodschappen kan neerzetten. Ik zet dan gewoon die boodschappen neer en meestal zet mijn voorganger dan alsnog wel zo'n ding neer.
Ik zet 'm altijd achter mijn boodschappen en als mijn voorganger het niet doet, ook ervoor. Het enige waar ik me (diep van binnen) kan irriteren als iemand bijvoorbeeld voor zijn boodschappenkar staat en de beurtbalkjes te ver staan voor mij om te kunnen pakken, terwijl ik al wel boodschappen kan neerzetten. Ik zet dan gewoon die boodschappen neer en meestal zet mijn voorganger dan alsnog wel zo'n ding neer.
maandag 9 april 2018 om 10:52
maandag 9 april 2018 om 10:55
Als er geen beurtbalkje staat achter de boodschappen van de persoon voor mij dan pak ik hem zelf. Soms krijg ik zelfs een excuus van diegene. Ik plaats ook een beurtbalkje achter mijn boodschappen als ik klaar ben.
Wel irritant is als degene achter mij de boodschappen al op de band legt als ik nog niet klaar ben met uitladen.
Wel irritant is als degene achter mij de boodschappen al op de band legt als ik nog niet klaar ben met uitladen.
maandag 9 april 2018 om 11:02
Ah ik heb andere normen bij de bus.
Je laat degene die slecht ter been is eerst instappen, ook als die het laatst kwam. En mensen met een buggy o.i.d help je even met tillen. Bij ons in de buurt zit er ook een stevig aantal meters tussen de plek waar de bus stopt en de plek van het bushaltehokje. Ik vind dan dat áls ik in de regen bij de plek sta te wachten waar de bus stopt, ik geen voorrang hoef te geven aan die gasten die al die tijd konden zitten.
Je laat degene die slecht ter been is eerst instappen, ook als die het laatst kwam. En mensen met een buggy o.i.d help je even met tillen. Bij ons in de buurt zit er ook een stevig aantal meters tussen de plek waar de bus stopt en de plek van het bushaltehokje. Ik vind dan dat áls ik in de regen bij de plek sta te wachten waar de bus stopt, ik geen voorrang hoef te geven aan die gasten die al die tijd konden zitten.
maandag 9 april 2018 om 11:14
maandag 9 april 2018 om 11:31
Ik zou willen dat mensen hem ook neerlegden als ze niks op de band hebben liggen, maar wel iets bij de kassa willen doen*. De caissière begint meteen met de volgende boodschappen en die zijn dan niet van die persoon. Dan moeten ze weer terug, enz. Als ik zo iemand voor me heb leg ik altijd een extra balkje neer, als het tenminste te zien is dat er een extra persoon staat.
(*Ik kan zo even niks bedenken behalve lege flessen bonnetjes, maar ik heb het wel al vaker meegemaakt.)
(*Ik kan zo even niks bedenken behalve lege flessen bonnetjes, maar ik heb het wel al vaker meegemaakt.)