Wie plaatst het beurtbalkje?

09-04-2018 08:43 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav wie smeer de stokbroodjes, en ander vrij dun onderwerp.
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?

Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.

Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje? :)

TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
Degene die na de ander de boodschappen op de band plaatst.

Als degene voor jou het doet is dat aardig.
Ik heb er verder nog nooit een moment over nagedacht eerlijk gezegd.
Ik doe het zelf na mijn boodschappen ook als teken dat ik alles heb liggen voor degene achter me, als degene voor me het vergeet, help ik diegene ook anders ontstaat er zo'n gedoe.
Sabeltandcavia schreef:
09-04-2018 08:57
Ik plaats hem na mijn boodschappen, ook als er nog niemand staat. Zo kan ik verder met dagdromen en hoef ik niet op te letten of er iemand achter me komt staan. Dat balkje staat niet in de weg als er niemand achter me komt staan, ik word er niet extra moe van of zo dus waarom zou je het niet doen?
Jup zo doe ik het ook.
dropfruitje schreef:
09-04-2018 08:46
Ik plaats het balkje als ik klaar ben met op de band zetten, maar als diegene het voor mij niet doet, doe ik dat ook wel.

Dus dat het 'echt mis' gaat, kan alleen als je allebei niet oplet/ weigert een balkje te leggen.

Dit.
Ik zet met liefde ook een balkje voor mij neer. En één achter. Ik zet dus regelmatig twee balkjes. :-]
Wat maakt het uit wie het doet, als het maar gebeurt.
Anders is het zo vervelend voor de casssiere.
Als ik klaar ben leg ik een balkje neer, tenzij ik er niet bij kan. Ligt er nog geen balkje voor mij, dan leg ik er ook zonder te zuchten eentje neer. Het is nou niet bepaald een enorme klus.
Soms kan ik er nog niet bij en zuchten de mensen achter mij wel en dan komen ze er achter dat ik, en zij dus zeker, er niet bij kunnen. Voor sommige mensen is het dus blijkbaar wel een enorme klus waar ze zo van balen dat ze er overdreven van moeten zuchten.
Gatinmijnsok schreef:
09-04-2018 09:13
Als ik klaar ben leg ik een balkje neer, tenzij ik er niet bij kan. Ligt er nog geen balkje voor mij, dan leg ik er ook zonder te zuchten eentje neer. Het is nou niet bepaald een enorme klus.
Soms kan ik er nog niet bij en zuchten de mensen achter mij wel en dan komen ze er achter dat ik, en zij dus zeker, er niet bij kunnen. Voor sommige mensen is het dus blijkbaar wel een enorme klus waar ze zo van balen dat ze er overdreven van moeten zuchten.
:-D
Als ik geen balkje heb dan houd ik 10 cm afstand en leg een pak melk of koekjes dwars. Mijn laatste boodschappen laat ik wel aansluiten maar niet overdreven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gatinmijnsok schreef:
09-04-2018 09:13

Precies.
Dat zuchten achter in de rij herken ik.
Ik heb zelfs een keer een opgefokte meneer gehad die met zijn boodschappenkar expres keihard tegen mij aan ramde. :O Hij keek er zo bij :@ :steam: En dat allemaal omdat ik nog niet bij het beurtbalkje kon...
:facepalm:
labellei schreef:
09-04-2018 09:08
Dit.
Ik zet met liefde ook een balkje voor mij neer. En één achter. Ik zet dus regelmatig twee balkjes. :-]
ik ook. maakt mij allemaal niet uit. wat mij wel enorm irriteert is als ik nog niet alles op de band heb (en dus nog geen balkje heb kunnen neerleggen) de persoon achter mij al begint met neerleggen zodat onze boodschappen steeds dichter bij elkaar komen. Ik blijf wel aardig hoor maar als er toch de situatie ontstaat dat ik geen plek meer heb dan maak ik wel een opmerking. zo van, goh er past toch meer in zo’n mand/kar dan je denkt he?
Don't cry, buy a bag and move on.
Altijd afgevraagd of er al een naam was voor die dingen maar beurrbalkje vind ik een goede!
Ik plaats een balkje als ik klaar ben en geef er een aan mijn dreumes om te zorgen dat hij hem niet gelijk weer van de band pakt.

Wat ik vervelend vind is de versmalling bij de kassa waardoor sommige boodschappen opeens over/langs het balkje bij de boodschappen van de andere klant belanden.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:28
0.17% gewijzigd
Ik leg het balkje na mijnboodschappen neer.
Verder zodra ik erbij kan schuif ik alle beurtbalkjes verder naar achteren.
labellei schreef:
09-04-2018 09:20
Precies.
Dat zuchten achter in de rij herken ik.
Ik heb zelfs een keer een opgefokte meneer gehad die met zijn boodschappenkar expres keihard tegen mij aan ramde. :O Hij keek er zo bij :@ :steam: En dat allemaal omdat ik nog niet bij het beurtbalkje kon...
:facepalm:

Oh ja, herkenbaar, dat zuchten en duwen. Waarom niet gewoon vriendelijk vragen...
Ik zet hem achter mijn boodschappen, is wel zo’n handig signaal aan degene achter mij dat ik klaar ben. Als degene voor mij er geen neerlegt en duidelijk klaar is, dan leg ik gewoon mijn spullen op de band. 9 van de 10 keer verschijnt er op magische wijze alsnog een beurtbalkje en anders begint degene voor me wel te piepen op het moment dat 1 van mijn boodschappen gescand dreigt te worden :devil:
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Ik leg hem na mijn boodschappen.
Als er voor niet ligt, dan merk ik dat degene voor mij vaak in actie komt als hij/zij aan de beurt is en zijn/haar boodschappen in ‘gevaar’ komen.
Curley schreef:
09-04-2018 09:38
Als degene voor mij er geen neerlegt en duidelijk klaar is, dan leg ik gewoon mijn spullen op de band. 9 van de 10 keer verschijnt er op magische wijze alsnog een beurtbalkje en anders begint degene voor me wel te piepen op het moment dat 1 van mijn boodschappen gescand dreigt te worden :devil:

Maar waarom leg jij het dan niet neer?
Aangezien ik niet wil betalen voor de boodschappen van de persoon achter mij, plaats ik zelf het balkje. Ook als er nog niemand achter me staat.

Als iemand voor me staat die geen balkje legt, weiger ik om eerst een balkje te leggen. Leg dan heel demonstratief een balkje achter m'n eigen boodschappen.
DD85 schreef:
09-04-2018 09:40
Als iemand voor me staat die geen balkje legt, weiger ik om eerst een balkje te leggen. Leg dan heel demonstratief een balkje achter m'n eigen boodschappen.

Waarom zo demonstratief in hemelsnaam? Wat is er mis met zelf doen, of met vragen of diegene even een balkje wil neerleggen?
Passief agressief gedoen...
Marana-- schreef:
09-04-2018 09:48
Waarom zo demonstratief in hemelsnaam? Wat is er mis met zelf doen, of met vragen of diegene even een balkje wil neerleggen?
Passief agressief gedoen...
Dat hele gedoe met een balkje leggen is puur een kwestie van fatsoen. Sluit gewoon netjes je eigen boodschappen af en klaar.
DD85 schreef:
09-04-2018 09:40
Aangezien ik niet wil betalen voor de boodschappen van de persoon achter mij, plaats ik zelf het balkje. Ook als er nog niemand achter me staat.

Lijkt me moeilijk, zo in het leven staan. Het klinkt zo bitter en zwaar, terwijl het om zoiets kleins gaat.
DD85 schreef:
09-04-2018 09:55
Dat hele gedoe met een balkje leggen is puur een kwestie van fatsoen. Sluit gewoon netjes je eigen boodschappen af en klaar.
Soms vergeet iemand het, omdat hij/zij met zijn gedachten ergens anders is, omdat je kind je afleidt, of dat je er eerst niet bij kon en het dan vergeet. Doe ik het toch even, verbrand ik misschien ook nog een calorie.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:06
0.12% gewijzigd
DD85 schreef:
09-04-2018 09:55
Nou ja, gezelli hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
:cheer:
Gatinmijnsok schreef:
09-04-2018 10:00
Lijkt me moeilijk, zo in het leven staan. Het klinkt zo bitter en zwaar, terwijl het om zoiets kleins gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven