Wie plaatst het beurtbalkje?
maandag 9 april 2018 om 08:43
Nav wie smeer de stokbroodjes, en ander vrij dun onderwerp.
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?
Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.
Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje?
TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?
Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.
Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje?
TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
maandag 9 april 2018 om 09:07
Jup zo doe ik het ook.Sabeltandcavia schreef: ↑09-04-2018 08:57Ik plaats hem na mijn boodschappen, ook als er nog niemand staat. Zo kan ik verder met dagdromen en hoef ik niet op te letten of er iemand achter me komt staan. Dat balkje staat niet in de weg als er niemand achter me komt staan, ik word er niet extra moe van of zo dus waarom zou je het niet doen?
maandag 9 april 2018 om 09:08
dropfruitje schreef: ↑09-04-2018 08:46Ik plaats het balkje als ik klaar ben met op de band zetten, maar als diegene het voor mij niet doet, doe ik dat ook wel.
Dus dat het 'echt mis' gaat, kan alleen als je allebei niet oplet/ weigert een balkje te leggen.
Dit.
Ik zet met liefde ook een balkje voor mij neer. En één achter. Ik zet dus regelmatig twee balkjes.
maandag 9 april 2018 om 09:13
Als ik klaar ben leg ik een balkje neer, tenzij ik er niet bij kan. Ligt er nog geen balkje voor mij, dan leg ik er ook zonder te zuchten eentje neer. Het is nou niet bepaald een enorme klus.
Soms kan ik er nog niet bij en zuchten de mensen achter mij wel en dan komen ze er achter dat ik, en zij dus zeker, er niet bij kunnen. Voor sommige mensen is het dus blijkbaar wel een enorme klus waar ze zo van balen dat ze er overdreven van moeten zuchten.
Soms kan ik er nog niet bij en zuchten de mensen achter mij wel en dan komen ze er achter dat ik, en zij dus zeker, er niet bij kunnen. Voor sommige mensen is het dus blijkbaar wel een enorme klus waar ze zo van balen dat ze er overdreven van moeten zuchten.
maandag 9 april 2018 om 09:16
Gatinmijnsok schreef: ↑09-04-2018 09:13Als ik klaar ben leg ik een balkje neer, tenzij ik er niet bij kan. Ligt er nog geen balkje voor mij, dan leg ik er ook zonder te zuchten eentje neer. Het is nou niet bepaald een enorme klus.
maandag 9 april 2018 om 09:20
Gatinmijnsok schreef: ↑09-04-2018 09:13Als ik klaar ben leg ik een balkje neer, tenzij ik er niet bij kan. Ligt er nog geen balkje voor mij, dan leg ik er ook zonder te zuchten eentje neer. Het is nou niet bepaald een enorme klus.
Precies.
Dat zuchten achter in de rij herken ik.
Ik heb zelfs een keer een opgefokte meneer gehad die met zijn boodschappenkar expres keihard tegen mij aan ramde.
maandag 9 april 2018 om 09:20
ik ook. maakt mij allemaal niet uit. wat mij wel enorm irriteert is als ik nog niet alles op de band heb (en dus nog geen balkje heb kunnen neerleggen) de persoon achter mij al begint met neerleggen zodat onze boodschappen steeds dichter bij elkaar komen. Ik blijf wel aardig hoor maar als er toch de situatie ontstaat dat ik geen plek meer heb dan maak ik wel een opmerking. zo van, goh er past toch meer in zo’n mand/kar dan je denkt he?
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 9 april 2018 om 09:27
Ik plaats een balkje als ik klaar ben en geef er een aan mijn dreumes om te zorgen dat hij hem niet gelijk weer van de band pakt.
Wat ik vervelend vind is de versmalling bij de kassa waardoor sommige boodschappen opeens over/langs het balkje bij de boodschappen van de andere klant belanden.
Wat ik vervelend vind is de versmalling bij de kassa waardoor sommige boodschappen opeens over/langs het balkje bij de boodschappen van de andere klant belanden.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:28
0.17% gewijzigd
maandag 9 april 2018 om 09:30
Oh ja, herkenbaar, dat zuchten en duwen. Waarom niet gewoon vriendelijk vragen...
maandag 9 april 2018 om 09:38
Ik zet hem achter mijn boodschappen, is wel zo’n handig signaal aan degene achter mij dat ik klaar ben. Als degene voor mij er geen neerlegt en duidelijk klaar is, dan leg ik gewoon mijn spullen op de band. 9 van de 10 keer verschijnt er op magische wijze alsnog een beurtbalkje en anders begint degene voor me wel te piepen op het moment dat 1 van mijn boodschappen gescand dreigt te worden
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
maandag 9 april 2018 om 09:40
Curley schreef: ↑09-04-2018 09:38Als degene voor mij er geen neerlegt en duidelijk klaar is, dan leg ik gewoon mijn spullen op de band. 9 van de 10 keer verschijnt er op magische wijze alsnog een beurtbalkje en anders begint degene voor me wel te piepen op het moment dat 1 van mijn boodschappen gescand dreigt te worden![]()
Maar waarom leg jij het dan niet neer?
maandag 9 april 2018 om 09:40
Aangezien ik niet wil betalen voor de boodschappen van de persoon achter mij, plaats ik zelf het balkje. Ook als er nog niemand achter me staat.
Als iemand voor me staat die geen balkje legt, weiger ik om eerst een balkje te leggen. Leg dan heel demonstratief een balkje achter m'n eigen boodschappen.
Als iemand voor me staat die geen balkje legt, weiger ik om eerst een balkje te leggen. Leg dan heel demonstratief een balkje achter m'n eigen boodschappen.
maandag 9 april 2018 om 09:48
Waarom zo demonstratief in hemelsnaam? Wat is er mis met zelf doen, of met vragen of diegene even een balkje wil neerleggen?
Passief agressief gedoen...
maandag 9 april 2018 om 09:55
Dat hele gedoe met een balkje leggen is puur een kwestie van fatsoen. Sluit gewoon netjes je eigen boodschappen af en klaar.
maandag 9 april 2018 om 10:00
Lijkt me moeilijk, zo in het leven staan. Het klinkt zo bitter en zwaar, terwijl het om zoiets kleins gaat.DD85 schreef: ↑09-04-2018 09:40Aangezien ik niet wil betalen voor de boodschappen van de persoon achter mij, plaats ik zelf het balkje. Ook als er nog niemand achter me staat.
maandag 9 april 2018 om 10:03
Soms vergeet iemand het, omdat hij/zij met zijn gedachten ergens anders is, omdat je kind je afleidt, of dat je er eerst niet bij kon en het dan vergeet. Doe ik het toch even, verbrand ik misschien ook nog een calorie.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:06
0.12% gewijzigd
maandag 9 april 2018 om 10:06
Gatinmijnsok schreef: ↑09-04-2018 10:00Lijkt me moeilijk, zo in het leven staan. Het klinkt zo bitter en zwaar, terwijl het om zoiets kleins gaat.