Wie wil er een extra topic met strengere napraat?

16-12-2014 18:00 385 berichten
Eentje waar niet offtopic gepraat mag worden, waar alleen ban's en beleid besproken mogen worden?

Dus we houden napraat deel 13/14 enz. zoals die nu is.

Die we Napraat met offtopic kletsen noemen en dan een nieuwe schone voor de niet kletsers?

Zeg Napraat niet offtopic kletsen deel 1?

Een discussie over het huidige napraat en de invulling hoeven we hier niet nog eens te houden denk ik?

Dat is al 13 delen lang aan de gang en de opperMod vind dat er offtopic geklets mag worden.

AANVULLING: Ik vind het topic zoals het nu is met oftopic geklets af en toe prima. Als ik wat wil weten lees ik even terug of vraag het gewoon. Maar zo denkt niet iedereen er over, vandaar mijn vraag.

Aanvulling nummer 2: Ik zie weinig animo voor een droog napraat topic op een paar forummers na.

Mochten er toch nog heel veel forummers komen na deze post die daar echt naar verlangen... je staat vrij om dat verlangen kenbaar te maken bij de Mods. Ik ga niet een extra topic aanvragen.

Extra napraat topic voor NIET offtopic praat?

Totaal aantal stemmen: 118

Ja, graag. (42%)
Nee, niet nodig. (26%)
Kan me niet boeien... (31%)
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 december 2014 @ 14:37:

Volgens mij kan iedereen er gewoon vanuit gaan dat als er alleen gekletst wordt in de napraat, dat er geen rellen geweest zijn. Als er een rel is geweest, dan zal het uiteraard daarover gegaan. Geen enkele forummer is vies van een rel, zoals je in dit topic kan lezen. Dus in plaats van dat het stil ligt, wordt er gewoon gekletst en mocht er ergens een rel zijn, dan zal je dat heus meteen merken op de napraat, hoef je echt geen twintig pagina's voor terug te lezen.

Maar goed, deze permaforumhanggleuf zonder leven gaat weer verder.Dan ga je er dus van uit dat iedereen 24/7 op het forum rondhangt. Als je dat niet doen kan het dus wel zomaar zijn dat er inmiddels alweer twintig, dertig pagina's volgezwamd zijn over niks. En of er nou een rel is of niet, er wordt altijd veel gepost (net als in andere kletstopics). Bij een strikt napraattopic hoef je nooit terug te scrollen, maar weet je dat er een rel is of was als het in de lijst met actieve topics staat.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 14:40:

[...]

Dan nog snap ik niet waarom dat hier gepost moet worden, hou het lekker daar. Of in het napraat topic. Kijk! Nou komen we ergens. De drang om een discussie over het beleid (ten aanzien van napraat) te scheiden van de dagelijkse ongein (zoals van Zoembaya en mij) is dus wel degelijk diep in je hart aanwezig! Je richt het alleen op een ander topic.
Goeie en heldere analyses, prik!

Ik vind het wel apart dat het Napraattopic (mét speciale status) moet misbruikt kunnen worden voor kletsen en daarom het voorstel wordt gelanceerd om nóg een Napraattopic te maken (al dan niet met speciale status). Eigenlijk komt het er dus op neer dat "men" wil blijven kletsen onder bescherming van die speciale status. Gewoon omdat het kan. Iemand noemde het "niet kunnen omgaan met vrijheid" en dat is de uiterst kernachtige samenvatting van het probleem.
"Maar als je er niet bij was toen het gebeurde hoef je er toch ook niet over na te praten?"

Soms volg je een topic tientallen pagina's lang, en dan nét als je even een real life hebt gebeurt er iets waardoor het verwijderd wordt. Dan wil je toch weten wat er is gebeurd. Daarvoor is een napraattopic bedoeld. En leuk dat dat dan allang besproken is in een kletsnapraattopic, maar de meeste mensen hebben echt geen zin om zich door tientallen pagina's geklets te moeten worstelen als ze alleen iets willen weten over een verdwenen topic.
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 14:43:

[...]

Ik begrijp het hoor. Ikzelf vond het alleen even wat zuur omdat ik door ziekte niet kan werken en daar absoluut niet zelf voor gekozen heb. Slechte dag vandaag, dus even wat gevoeliger.

(Of valt dat onder 'kletsen'?)
Ik heb de vraag in het mod topic gegooid.

Gezien de herhaalderlijke discussie en het ook blijven discussiëren maar eens pijlen wat de mods er van vinden.
quote:geve schreef op 17 december 2014 @ 14:48:

Goeie en heldere analyses, prik!

Ik vind het wel apart dat het Napraattopic (mét speciale status) moet misbruikt kunnen worden voor kletsen en daarom het voorstel wordt gelanceerd om nóg een Napraattopic te maken (al dan niet met speciale status). Eigenlijk komt het er dus op neer dat "men" wil blijven kletsen onder bescherming van die speciale status. Gewoon omdat het kan. Iemand noemde het "niet kunnen omgaan met vrijheid" en dat is de uiterst kernachtige samenvatting van het probleem.Nee, meer om ervoor te zorgen dat het eventueel nieuwe napraattopic ook niet veranderd in een kletstopic. Omdat het soms dicht bij elkaar ligt, het napraten en het kletsen. Als je een eigen ervaring deelt nav het napraten over een topic, is dit dan napraten of kletsen? Is maar een voorbeeld, maar zo'n dingen bedoel ik.
Life is short. Eat dessert first.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 december 2014 @ 14:52:

Gezien de herhaalderlijke discussie en het ook blijven discussiëren maar eens pijlen wat de mods er van vinden.Ik lees het net! Ben benieuwd. Kan deze op slot daarna
quote:duizendbloemen schreef op 17 december 2014 @ 14:51:

[...]

(Of valt dat onder 'kletsen'?)

Lief!

(Dit is precies wat ik bedoelde met mijn vorige post. Soms is de grens tussen 'kletsen' en 'napraten' niet zo duidelijk)
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 14:55:

[...]

Ik lees het net! Ben benieuwd. Kan deze op slot daarna Daarom, krijg jij weer rust in je leven

Gezien de herhaalderlijke discussie en het ook blijven discussiëren maar eens pijlen wat de mods er van vinden.Als ze maar niet zeggen 'dat moeten jullie beslissen'.
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 14:56:

[...]

Als ze maar niet zeggen 'dat moeten jullie beslissen'.
Soms barst er midden in een topic opeens een ruzie uit tussen enkele deelnemers. Zo'n ruzie die niks met het topic of de TO te maken heeft maar waarin een paar forummers even wat oud zeer komen uitvechten of hun tegenovergestelde meningen doordrammen. Zoiets verpest een topic dan voor de TO and alle niet-betrokken meeschrijvers, en dat gebeurt ook wel eens bij heel serieuze topics. Ik dacht eigenlijk dat de napraat ook bedoeld was voor zulke gevallen, ter voorkoming van verdere topicvervuiling.

Korenwolf, dat was 'm inderdaad. Totaal niet bedoeld tegen wie dan ook in het napraat-topic.
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 14:54:

Nee, meer om ervoor te zorgen dat het eventueel nieuwe napraattopic ook niet veranderd in een kletstopic.Wat wil je nu eigenlijk, een napraattopic of een kletstopic? Wil je een kletstopic noem het dan gewoon kletstopic! Maar dan wel zoals ieder ander kletstopic: niet sticky en zonder bescherming van hogerhand.
Daarom wil ik ook geen nieuwe napraat. Dat is het paard achter de wagen spannen. Het is toch te gek dat er een nieuwe napraat geopend zou moeten worden omdat de bestaande napraat is gekaapt door een stel kletsmajoren.
.
Volgens mij heb ik gister ook al ergens in Napraat langs zien komen wat de mods ervan vonden. Dat het ons eigen probleem was. (En geef ze eens ongelijk)

En ik snap ook dat veel mensen hier niet helemaal voor de lol hele dagen zitten, hoe leuk het ook moge zijn. Ik zit hier zelf ook vooral als ik ziek ben.

Gezien de herhaalderlijke discussie en het ook blijven discussiëren maar eens pijlen wat de mods er van vinden.

Ik denk dat dat een overbodige actie is. Ik neem aan dat de mods hier ook meelezen. En op de napraat zelf.

Ik zit zelf eigenlijk ook helemaal niet te wachten op ingrijpen door de forumpolitie. Topics verlopen zoals ze verlopen. Daar mogen we ook wat van vinden. En er een nieuw topic over openen.
.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 14:59:

Daarom wil ik ook geen nieuwe napraat. Dat is het paard achter de wagen spannen. Het is toch te gek dat er een nieuwe napraat geopend zou moeten worden omdat de bestaande napraat is gekaapt door een stel kletsmajoren.In combinatie met jouw opmerking in het mod forum met betrekking tot het gedaalde forumbezoek moeten we opletten dat we niet alleen napraattopics over houden... navelstaren in het kwadraat dan...
quote:prik schreef op 17 december 2014 @ 14:49:

"Maar als je er niet bij was toen het gebeurde hoef je er toch ook niet over na te praten?"

Soms volg je een topic tientallen pagina's lang, en dan nét als je even een real life hebt gebeurt er iets waardoor het verwijderd wordt. Dan wil je toch weten wat er is gebeurd. Daarvoor is een napraattopic bedoeld. En leuk dat dat dan allang besproken is in een kletsnapraattopic, maar de meeste mensen hebben echt geen zin om zich door tientallen pagina's geklets te moeten worstelen als ze alleen iets willen weten over een verdwenen topic.

Deels vind je dat in het modtopic terug: Topic hupseflup is verwijderd i.v.m...

Het gaat dan trouwens over verwijderde topics. Niet over nog lopende. Daarbij is mijn probleem een beetje dat je geen discussie kunt voeren over bepaalde onderwerpen zonder altijd dezelfde mensen tegen te komen (en daarbij steek ik ook de hand in eigen boezem, hoor). Dat wordt door zo'n napraattopic met alarmfunctie wel versterkt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:geve schreef op 17 december 2014 @ 15:02:

[...]

In combinatie met jouw opmerking in het mod forum met betrekking tot het gedaalde forumbezoek moeten we opletten dat we niet alleen napraattopics over houden... navelstaren in het kwadraat dan... Daar heb je een punt. Ik denk dat dat mede de oorzaak is van het probleem. Er valt te weinig na te praten.
.
quote:geve schreef op 17 december 2014 @ 14:58:

[...]

Wat wil je nu eigenlijk, een napraattopic of een kletstopic? Wil je een kletstopic noem het dan gewoon kletstopic! Maar dan wel zoals ieder ander kletstopic: niet sticky en zonder bescherming van hogerhand.Ik begrijp jou ook hoor. Ik probeerde alleen een 'oplossing' te vinden voor diegenen die de napraat nu niet leuk vinden. De mod heeft het 'kletsen' allang helemaal goedgekeurd in de napraat, dus het 'moet' niet eens veranderd worden.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 14:59:

Daarom wil ik ook geen nieuwe napraat. Dat is het paard achter de wagen spannen. Het is toch te gek dat er een nieuwe napraat geopend zou moeten worden omdat de bestaande napraat is gekaapt door een stel kletsmajoren.

Wat mij betreft kunnen er ook twee paarden voor de kar gespannen worden.

Het huidige napraat is niet zomaar een kletstopic, immers gelden voor elk ander topic niet deze specifieke vrijheid die napraat biedt.

Dat mensen dit fijn vinden om te vertoeven zodat kletsen en napraten in 1 topic onderling mogelijk is begrijp ik.

Ik begrijp ook absoluut dat het veel ruis geeft als iemand de behoefte heeft om alleen maar na te praten.

Dezelfde kar maar dan twee paarden moet volgens mij best kunnen werken.

Zo worden beiden behoeftes ingevuld.

Ieder heeft dan een keuze.

Die is er op dit moment niet en daarom blijft de discussie zich herhalen.
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 14:43:

[...]

Ik begrijp het hoor. Ikzelf vond het alleen even wat zuur omdat ik door ziekte niet kan werken en daar absoluut niet zelf voor gekozen heb. Slechte dag vandaag, dus even wat gevoeliger. Daar hoef jij je niet voor excuseren. Eerder degene die zulke opmerking/ denkwijzes perse moet uiten. Om welke kulreden dan ook.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 december 2014 @ 15:05:

[...]

Wat mij betreft kunnen er ook twee paarden voor de kar gespannen worden.

Het huidige napraat is niet zomaar een kletstopic, immers gelden voor elk ander topic niet deze specifieke vrijheid die napraat biedt.

Dat mensen dit fijn vinden om te vertoeven zodat kletsen en napraten in 1 topic onderling mogelijk is begrijp ik.

Ik begrijp ook absoluut dat het veel ruis geeft als iemand de behoefte heeft om alleen maar na te praten.

Dezelfde kar maar dan twee paarden moet volgens mij best kunnen werken.

Zo worden beiden behoeftes ingevuld.

Ieder heeft dan een keuze.

Die is er op dit moment niet en daarom blijft de discussie zich herhalen.Precies en dank je wel!
conclusie, het is belangrijk om te weten dat er een rel is om mee te kunnen rellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven