Wie wil er een extra topic met strengere napraat?

16-12-2014 18:00 385 berichten
Eentje waar niet offtopic gepraat mag worden, waar alleen ban's en beleid besproken mogen worden?

Dus we houden napraat deel 13/14 enz. zoals die nu is.

Die we Napraat met offtopic kletsen noemen en dan een nieuwe schone voor de niet kletsers?

Zeg Napraat niet offtopic kletsen deel 1?

Een discussie over het huidige napraat en de invulling hoeven we hier niet nog eens te houden denk ik?

Dat is al 13 delen lang aan de gang en de opperMod vind dat er offtopic geklets mag worden.

AANVULLING: Ik vind het topic zoals het nu is met oftopic geklets af en toe prima. Als ik wat wil weten lees ik even terug of vraag het gewoon. Maar zo denkt niet iedereen er over, vandaar mijn vraag.

Aanvulling nummer 2: Ik zie weinig animo voor een droog napraat topic op een paar forummers na.

Mochten er toch nog heel veel forummers komen na deze post die daar echt naar verlangen... je staat vrij om dat verlangen kenbaar te maken bij de Mods. Ik ga niet een extra topic aanvragen.

Extra napraat topic voor NIET offtopic praat?

Totaal aantal stemmen: 118

Ja, graag. (42%)
Nee, niet nodig. (26%)
Kan me niet boeien... (31%)
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 14:25:

[...]

Heb je je pispaaltje weer gevonden?

Jij hebt ook duidelijk de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Maar dat komt natuurlijk omdat je niet meeleest in Napraat.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 14:24:

[...]

Punt is dat er niet altijd iets na te praten valt. En bij gebrek aan echte onderwerpen wordt het topic volgeluld met flauwekul. Om te weten of er nog iets gebeurd is, moet je je door stapels en stapels onzinberichten heenwerken. Anders zou het genoeg zijn om even snel te kijken of er iets gepost is op napraat.Oh ja, dat is wel waar.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 14:24:

[...]

Punt is dat er niet altijd iets na te praten valt. En bij gebrek aan echte onderwerpen wordt het topic volgeluld met flauwekul. Om te weten of er nog iets gebeurd is, moet je je door stapels en stapels onzinberichten heenwerken. Anders zou het genoeg zijn om even snel te kijken of er iets gepost is op napraat.

Is het dan geen goed idee om een andere napraat te openen? Een topic dat af en toe gewoon stil ligt? Ik begrijp echt niet waarom dat zo'n probleem is. Is toch een ideale oplossing? Waarom moet het specifiek het huidige topic zijn, je kan toch gewoon even een ander aanmaken.

En ik begrijp dat de huidige napraat oorspronkelijk niet bedoeld is om te kletsen, maar dit is nu eenmaal zo gegroeid.
Life is short. Eat dessert first.
Nou nou gaan jullie lekker?
goed topic annap, hij staat bij mijn favorieten!
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 december 2014 @ 14:24:

[...]

Ach kind, je hebt geen idee waar je het over hebt of hoe mijn RL eruit ziet.

En ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met dit topic, zodat je flink tégen het Napraat topic kunt zijn.

Je bent er tenslotte al te vaak over de tong gegaan. En dat was dan notabene omdat je daar zelf huilie ging zitten doen over je vorige nick.

Ik heb het niet specifiek over jou en dat kan me vrij weinig interesseren verder.

Ik ben niet tegen Napraat, het maakt mij oprecht vrij weinig uit. Maar om nou gepikeerd te raken vanwege het feit dat er mensen zijn die een Napraattopic willen waarin echt wordt nagepraat en dat er mensen zijn die het storend vinden om 20 pagina's terug te moeten lezen, nee, dat begrijp ik niet zo. Het is een feit dat er veel wordt gekletst en dat het lang niet altijd meer om napraten gaat. Het lijkt mij gewoon het beste dat er een officieel Napraattopic komt waar echt wordt nagepraat, dan is iedereen blij en kunnen jullie kletsen in jullie Napraat.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 14:28:

Nou nou gaan jullie lekker?Volgens mij gaan ze lekker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 14:28:

Is het dan geen goed idee om een andere napraat te openen? Een topic dat af en toe gewoon stil ligt? Ik begrijp echt niet waarom dat zo'n probleem is. Is toch een ideale oplossing? Waarom moet het specifiek het huidige topic zijn, je kan toch gewoon even een ander aanmaken.

En ik begrijp dat de huidige napraat oorspronkelijk niet bedoeld is om te kletsen, maar dit is nu eenmaal zo gegroeid.Het huidige napraattopic heeft een status aparte. Het wordt door de mod geopend en is het enige topic waar ongestraft getrolhunt mag worden en ook het enige topic waar het beleid besproken mag worden. Je kunt dus niet zomaar zelf een nieuw napraattopic openen. De kletsers kunnen echter wel zelf een nieuw kletstopic openen en daar verder kletsen.
Dames en heren, voor dit soort onaardig geneuzel heb ik dit topic niet geopend. Meningen prima maar dat gelul over de werklozen gaat nergens over. En elkaar aanvallen over nog meer geneuzel ook niet. Dank!
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 14:28:

[...]

En ik begrijp dat de huidige napraat oorspronkelijk niet bedoeld is om te kletsen, maar dit is nu eenmaal zo gegroeid.Omdat Napraat het enige topic is waar je officieel over andere forummers mag praten.
.
quote:prik schreef op 17 december 2014 @ 14:33:

[...]

Het huidige napraattopic heeft een status aparte. Het wordt door de mid geooend en is het enige topic waar ongestraft getrolhunt magworden en ook het enige topic waar het beleid besproken mag worden. Je kunt dus niet zomaar zelf een nieuw napraattopuc openen. De kletsers kunnen echter wel zelf een nieuw kletstopic openen en daar verder kletsen.Daarom wilde ik weten of zo'n verzoek bij de Mods een goed idee was, maar ik ga dat dus niet doen.

Ik vind allemaal wel prima zo. Als iemand toch dat graag zou willen mogen die dat verzoek doen bij de Mod's.

[...]

Het huidige napraattopic heeft een status aparte. Het wordt door de mod geopend en is het enige topic waar ongestraft getrolhunt mag worden en ook het enige topic waar het beleid besproken mag worden. Je kunt dus niet zomaar zelf een nieuw napraattopuc openen. De kletsers kunnen echter wel zelf een nieuw kletstopic openen en daar verder kletsen.En voor de 100e keer: dat is al eens gedaan en dat liep voor geen meter....en niemand heeft er een verklaring voor waarom het niet werkte.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

[...]

Het huidige napraattopic heeft een status aparte. Het wordt door de mod geopend en is het enige topic waar ongestraft getrolhunt mag worden en ook het enige topic waar het beleid besproken mag worden. Je kunt dus niet zomaar zelf een nieuw napraattopuc openen. De kletsers kunnen echter wel zelf een nieuw kletstopic openen en daar verder kletsen.Nee, natuurlijk kan je dat niet zelf, dat zou een mod moeten doen. Maar de moeite van het vragen waard, lijkt me? Huidige napraat laten zoals het is en een nieuwe 'droge' (ik weet ook even geen andere benaming) napraat voor diegenen die heel even willen kijken of er iets noemenswaardig gebeurd is op het forum.
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 december 2014 @ 14:35:

[...]

En voor de 100e keer: dat is al eens gedaan en dat liep voor geen meter....en niemand heeft er een verklaring voor waarom het niet werkte.Jawel hoor. Korenwolf heeft daar een heel goede verklaring voor gepost.
.
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 december 2014 @ 14:35:

En voor de 100e keer: dat is al eens gedaan en dat liep voor geen meter....en niemand heeft er een verklaring voor waarom het niet werkte.Nee, natuurlijk werkt dat niet als jullie gewoon in het napraattopic blijven kletsen.
Ik stoor mij verder niet aan het geklets op napraat.

Ik begrijp wel de behoefte van forummers om een strengere napraat te hebben die enkel gebruikt wordt voor het napraten over topics, beleid of andere actuele forumgerelateerde zaken.

Twee topics kunnen volgens mij prima naast elkaar bestaan.

Aan de forummer de keuze waar men gaat napraten.
Volgens mij kan iedereen er gewoon vanuit gaan dat als er alleen gekletst wordt in de napraat, dat er geen rellen geweest zijn. Als er een rel is geweest, dan zal het uiteraard daarover gegaan. Geen enkele forummer is vies van een rel, zoals je in dit topic kan lezen. Dus in plaats van dat het stil ligt, wordt er gewoon gekletst en mocht er ergens een rel zijn, dan zal je dat heus meteen merken op de napraat, hoef je echt geen twintig pagina's voor terug te lezen.

Maar goed, deze permaforumhanggleuf zonder leven gaat weer verder.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:consuelabananahammok schreef op 17 december 2014 @ 14:37:

Ik stoor mij verder niet aan het geklets op napraat.

Ik begrijp wel de behoefte van forummers om een strengere napraat te hebben die enkel gebruikt wordt voor het napraten over topics, beleid of andere actuele forumgerelateerde zaken.

Twee topics kunnen volgens mij prima naast elkaar bestaan.

Aan de forummer de keuze waar men gaat napraten.+1
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 december 2014 @ 14:04:

Wat een generalisatie over dat alle Napraters de hele dag met hun reet op de bank zitten.

Dat was een opmerking van Fluim in Napraat.

Voor iedereen die de dikke vette ironie van Zoembaya ontgaan is, het is een voortzetting op dit topic, wat op zijn beurt weer een commentaar is op enkele al te zwart-witte topics bij Actueel en bij Geld en Recht.

Hiero: korenwolf in "De Parodiëttes Remake (deel IV)"

En hiero: Lady-Voldemort in "De Parodiëttes Remake (deel IV)"

En deze nog: zoembaya in "De Parodiëttes Remake (deel IV)"

Wat betreft mijn werk: ik ben eigen baas en ik kan mijn tijd zelf indelen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 december 2014 @ 14:31:

[...]

Volgens mij gaan ze lekker.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 14:36:

[...]

Jawel hoor. Korenwolf heeft daar een heel goede verklaring voor gepost.Die kan je toch nooit terugvinden tussen al dit geleuter.
quote:korenwolf schreef op 17 december 2014 @ 14:38:

[...]

Voor iedereen die de dikke vette ironie van Zoembaya ontgaan is, het is een voortzetting op dit topic, wat op zijn beurt weer een commentaar is op enkele al te zwart-witte topics bij Actueel en bij Geld en Recht.

Wat betreft mijn werk: ik ben eigen baas en ik kan mijn tijd zelf indelen.Dan nog snap ik niet waarom dat hier gepost moet worden, hou het lekker daar. Of in het napraat topic.
quote:korenwolf schreef op 17 december 2014 @ 14:39:

[...]

Die kan je toch nooit terugvinden tussen al dit geleuter.
quote:korenwolf schreef op 17 december 2014 @ 14:38:

[...]

Wat betreft mijn werk: ik ben eigen baas en ik kan mijn tijd zelf indelen.Ik begrijp het hoor. Ikzelf vond het alleen even wat zuur omdat ik door ziekte niet kan werken en daar absoluut niet zelf voor gekozen heb. Slechte dag vandaag, dus even wat gevoeliger.
quote:rdvv schreef op 17 december 2014 @ 14:16:

[...]

Aparte reactie. Het is toch logisch dat veel mensen simpelweg redelijk wat bezigheden hebben in het leven en niet de tijd/zin hebben om honderden reacties door te spitten als ze even snel willen weten of er nog iets is gebeurd?

Ik dacht dat napraat oorspronkelijk bedoeld was om even off topic stoom af te blazen en na te praten over zaken die op het forum gebeurd waren. (Beschouwingen naar aanleiding van een topic, opmerkingen of frustraties die je in het topic zelf niet goed kwijt kunt omdat het daar off topic is.)

Maar als je er niet bij was toen het gebeurde hoef je er toch ook niet over na te praten?

Ok, discussies over beleid mogen ook, maar Ik vind het onzin dat iedereen die er niet is aan een stuk door via een napraattopic op de hoogte gebracht moet worden van zaken die zich elders op het forum hebben afgespeeld.

Als je graag overal van op de hoogte wilt zijn moet je gewoon de hele dag gaan forummen. En anders mis je vanalles. Big deal.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven