Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Hoe gaat het met Sonja trouwens? Al tijdje niet gezien volgens mij
Hawelry schreef:
30-11-2017 16:16
Hier is het regen :(

Morgen is de sleuteloverdracht/tekenen van oude woning. Dan is dat afgehandeld. Dan begint nieuwe hoofdstuk officieel he? :)
Hier koude regen, maar gelukkig hielden de wolken zich net behoorlijk in toen ik buiten moest zijn.

Mooi zo Hawelry, weer een zorg minder.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
29-11-2017 15:08
Wat heerlijk is dat toch Aviv. Dat je op een gelijkwaardig niveau met elkaar kunt praten.

Ik heb zoveel nasi gemaakt dat alle Roepers vanavond wel hier kunnen eten :facepalm:
Dat is mijn makke. Eenpansgerechten maak ik altijd voor een weeshuis.
Zal ik toch maar een keer jouw kant uitkomen met mijn tas spellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hawelry schreef:
30-11-2017 16:20
Hoe gaat het met Sonja trouwens? Al tijdje niet gezien volgens mij
Hey inderdaad. Nu je het zegt. Sonjaaaaa :shout:
Zo, ik ben klaar met inpakken voor pakjesavond morgen. Nu een avondje lekker chillen en op tijd naar bed, het wordt een druk maar superleuk weekend. Zoveel zin in! :cheer2:
Ik ben een kilo afgevallen!!!
Hoera! Nu de rest!
twilight84 schreef:
30-11-2017 19:39
Hoera! Nu de rest!
:cheer2: Super. En dat met al die lekkere dingen in de winkels. Knap hoor :thumbsup:
Drackie schreef:
30-11-2017 18:51
Zo, ik ben klaar met inpakken voor pakjesavond morgen. Nu een avondje lekker chillen en op tijd naar bed, het wordt een druk maar superleuk weekend. Zoveel zin in! :cheer2:
Klinkt goed Drackie, heel veel plezier alvast. :gift:
Dankje Prada. Zijn er hier nog meer sinterklaasvierders en hoe en wanneer vieren jullie het?

Ik heb even een tukkie gedaan. Het hielp niet echt, nu voel ik me helemaal als overreden door een vrachtwagen, maar goed. Nu kijk ik het instituut en daarna ga ik over mijn lijk kijken.
Drackie schreef:
30-11-2017 21:59
Dankje Prada. Zijn er hier nog meer sinterklaasvierders en hoe en wanneer vieren jullie het?

Ik heb even een tukkie gedaan. Het hielp niet echt, nu voel ik me helemaal als overreden door een vrachtwagen, maar goed. Nu kijk ik het instituut en daarna ga ik over mijn lijk kijken.
In Be is pakjesavond onbestaande. Daar 'zetten' we ons bord op de avond van 5 december op een feestelijke tafel met briefjes voor de Sint erbij en wortels voor het paard. De Piet kwam 's nachts door de schoorsteen het lekkers en de cadeautjes brengen en de kinderen waren op 6 december heeeeel vroeg wakker maar moesten op hun kamer blijven tot mama ze kwam halen. Heerlijke herinneringen aan alle kinderen in pyjama die de trap af bolderen en om ter eerst bij je bord te zijn :heart: Als de kinderen niet meer geloven wordt er geen Sinterklaas meer gevierd. Dus nee, wij vieren het niet maar ik vind de NL traditie wel leuk. Al zag ik afgelopen dagen ook veel gestresste mensen in de stad en ben ik blij dat ik niet op jacht moet of aan het knutselen en dichten hoef :P
Net thuis van een werkbijeenkomst. Ik word oud. Mijn hele lijf doet pijn en is moe maar de adrenaline stroomt nog rijkelijk. Morgen gelukkig thuiswerkdag. Ik denk dat ik niet uit mijn huispak kom maar lekker met een kat op schoot en een kan koffie naast me mijn werkrafeltjes weg ga werken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Daar heb ik wel eens over gehoord Oudblond. Grappig dat het zo verschilt van de Nederlandse traditie. Jammer dat jij het niet meer viert! Zelf ben ik gek op pakjesavond. Wij doen altijd wel een gedicht, maar geen surprise. Vroeger was dat nog stressen op pakjesavond omdat het nog niet af was, maar tegenwoordig pak ik het beter aan. Ik ben nu helemaal klaar voor morgenavond. We vieren het best uitgebreid, met een hele stapel cadeautjes. Eerst samen eten onder het genot van de sinterklaascd van Bert & Ernie die mijn zus en ik woordelijk mee kunnen praten en zingen, en daarna een avondje lekker uitpakken en naar de gedichten luisteren. Met een hele berg pepernoten natuurlijk. :P

Ik heb bijna alles trouwens online besteld. Normaal ga ik met mijn moeder de stad in, maar dat ging niet dit jaar omdat ze haar rug gebroken heeft.
Drackie schreef:
30-11-2017 22:23
We vieren het best uitgebreid, met een hele stapel cadeautjes. Eerst samen eten onder het genot van de sinterklaascd van Bert & Ernie die mijn zus en ik woordelijk mee kunnen praten en zingen, en daarna een avondje lekker uitpakken en naar de gedichten luisteren. Met een hele berg pepernoten natuurlijk. :P

Ik heb bijna alles trouwens online besteld. Normaal ga ik met mijn moeder de stad in, maar dat ging niet dit jaar omdat ze haar rug gebroken heeft.
Klinkt heel gezellig! Behalve natuurlijk de toestand van je moeder. Ik hoop dat het helemaal goed met haar komt! En dat jullie allemaal een fijne, liefdevolle avond hebben. Ik sneak stiekem in de zak met jullie cadeautjes en vier met je mee! (Ben trouwens echt slecht in shoppen zowel fysiek als online. Ik ben altijd blij als er een voor een gelegenheid een digitaal wensenlijstje van Bol of zo bij zit. Want dan kan ik gewoon met mijn budget aanklikken wat ik leuk vind voor de gelegenheid).
Ik ben een beetje (veel vermoed ik) te druk in mijn hoofd. Ik heb afgelopen nacht blijkbaar gedroomd dat ik mijn wekker hoorde en op moest staan, wat ik ook braaf deed, maar wat voelde ik me verrot! Naar de keuken, koffie gezet, ontbijtje gemaakt, katjes verzorgd, gaan zitten en ochtendjournaal opgezet.... Eh.. herhalingslus.... eh wat gaat daar fout???? Om daarna tot de ontdekking te komen dat het 3 uur in de nacht was. Tja, daarom voelde ik me een zoutzak die niet uitgeslapen was... Terug naar bed voor een paar uurtjes en toen ik echt naar het werk moest vertrekken wilde mijn auto niet starten en die heeft vrijdag pas een groot onderhoud incluis nieuwe accu gehad :cry: Leve de ANWB, bleek een klein dingetje te zijn dat zo opgelost was. Ik had nog weinig vertrouwen in de rest van de (workwise belangrijke) dag. Gelukkig helemaal goed gekomen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Toen ik kind was (heel lang geleden) "reed"sinterklaas ook nog bij ons. Dus ook in de nacht van 5 op 6 december. 's Morgens als je in de kamer kwam, was de tafel afgeladen, we hadden een groot gezin. En mama wist altijd precies welk deel van de tafel voor jou was ;-))
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij hebben kinderen van half de dertig en nog geen kleinkinderen dus we vieren het niet meer.
Onze kids hebben een hekel aan surprises en gedichten maken en hebben ook al wat sintgebeuren rondom hun werk, dus ze zijn blij dat het privé niet hoeft.
Ik geef ze wel elk jaar een chocoladeletter, dat vind ik zelf leuk en blijf ik tot in lengte van dagen volhouden.
Rondom 5 december zorg ik wel altijd dat wij tweeën iets van gevuld speculaas ofzo bij de koffie hebben, alleen de geur al roept zoveel leuke herinneringen op :heart:
Ik ben net voor sinterklaas jarig (de 4e) en vroeger kwam bij mij Sinterklaas aan op het strand met 30 graden (woonden in Azie) toen vond ik het al niet geloofwaardig, was vroeg pienter ofzo.

Ik heb al die jaren het geprobeerd af te schaffen wegens mijn verjaardag en omdat ik een hekel heb aan verplicht gezellig samen zijn.
Dat lukte ongeveer vanaf mijn 14e ofzo?

Nu heb ik weer nichtjes, die zijn nu nog te jong, maar zullen we het vast weer gaan vieren maar dan is het anders want ik vind mijn nichtjes heel leuk.
Lekker hypocriet weer he.
twilight84 schreef:
30-11-2017 19:39
Hoera! Nu de rest!
Ik las je post een beetje jaloers, twilight84 weet zich wel aan het dieet te houden. De laatste tijd heb ik nogal wat feestjes en verjaardagen gehad. Ook denk ik na het avondeten vaak, nou, dat had heel wat minder gekund. En pepernoten zijn mijn lievelingssnoepgoed en ook kwam er nogal wat chocola langs de laatste tijd. Ik durfde dus niet meer op de weegschaal te staan.
Vanmiddag heb ik weer fitness met een afspraak met de instructeur en daar hoort wegen bij. Dus dacht ik, laat ik maar even op de weegschaal gaan staan dat ik vanmiddag niet te erg schrik. Ben ik tot mijn stomme verbazing 3 kg lichter dan ik dacht, niet aangekomen maar afgevallen dus. Ik heb in tijden niet zo'n laag gewicht op de weegschaal gezien. Vanmiddag bij fitness dus maar eens even kijken of mijn weegschaal opnieuw geijkt moet worden of dat ik echt ben afgevallen.
Dat laatste zou ik nog niet eens zo fijn vinden. Als mijn cavia's goed dooreten, maar toch afvallen, sta ik gelijk bij de dierenarts op de stoep. Maar ja, die geven meestal ook niet aan dat ze zich niet lekker voelen. Toch val ik iever af als ik me netjes aan mijn dieet hou!
Hallo allemaal!

Lekker dagje zo. Zit naar de top 1000 te luisteren op radio 5, zo gezellig. :)

Afvallen, het wil wat. Steeds val ik 2 kilo af en komt er weer anderhalve kilo bij en zo modder ik maar wat aan. IK vind het op zich niet zo erg, want ik wil niet teveel afvallen, ik ben bang dat dat toont in mijn gezicht en ik wil mijn borsten niet kwijt. Ik heb mijn mooie kuiten al in moeten leveren, die heb ik nu niet meer en dat is al erg genoeg.

Hebben jullie een beetje leuke dag? Ik hoop het. :)

Ik heb voor vanavond andijvie op het menu staan, lekker met verse sambal, heb er zin in.

Het begint alweer donker te worden, dus fijne avond allemaal. :proud:

Voor de sintvierder wens ik veel mooie cadeautjes. Veel plezier!!!
Ik ben net thuis van een middagje bij een vriendin op de koffie en de boodschappen.
Ik ga lekker eerst een dutje doen en dan ga even iets proberen. Ik heb van die verse halfzachte afbakbroodjes en daar ga ik inkepingen in maken en er plakjes camambert tussen doen. Dan de bovenkant insmeren met aioli en wat snippers bacon.erover. Dan even in de oven en hopen dat het lekker is. Een broodje zal wel voldoende zijn dus als het smaakt heb ik er voor morgen nog een.
prada schreef:
01-12-2017 17:14
Ik ben net thuis van een middagje bij een vriendin op de koffie en de boodschappen.
Ik ga lekker eerst een dutje doen en dan ga even iets proberen. Ik heb van die verse halfzachte afbakbroodjes en daar ga ik inkepingen in maken en er plakjes camambert tussen doen. Dan de bovenkant insmeren met aioli en wat snippers bacon.erover. Dan even in de oven en hopen dat het lekker is. Een broodje zal wel voldoende zijn dus als het smaakt heb ik er voor morgen nog een.
:thumbsup:
Wij hebben nog maar 1 huis in bezit, geen huisjesmelkers meer.. :cheer: :proud:
Daar thuis op geproost met mijn ouders.
Ook verjaardagsboodschappen gehaald, schoonfamilie komt ''opeens'' ook (geven op allerlaatste moment aan dat ze komen; had uitnodiging in sept al gestuurd) maar die willen vooral nieuwe huis zien denk ik! :D
Dus morgenochtend opruimen (dozen stapelen, lol) en wat stofzuigen, daar moet alle visite het maar mee doen.
En dan moeten ze maar begrip hebben dat we pas verhuisd zijn, toch?

:) :) :)
Oeh Prada wat een lekker hapje!

Wij hebben voor het eerst deze winter boerenkoolstamppot gegeten.

Ook van mij voor de Sintvierders dit weekend: veel plezier! :gift: :gift: :gift:
Wow aviv gewoon 2 kilo meer dan mij eraf! Wel bijzonder als je er niets voor gedaan hebt.
Ik moet zeggen dat het wel lastig is hoor met al die pepernoten en chocoladeletters.
Maar ik doe het voor een goed doel!
Alleen morgen even gruwelijk zondigen.
Heb een feestje dan, dus lekker aan de borrel.

Nu verder met surprise knutselen. ...
Het broodje was zoo zalig. Ik heb hem alleen niet helemaal opgekregen, zo machtig.
twilight84 schreef:
01-12-2017 18:59
Wow aviv gewoon 2 kilo meer dan mij eraf! Wel bijzonder als je er niets voor gedaan hebt.
Ik moet zeggen dat het wel lastig is hoor met al die pepernoten en chocoladeletters.
Maar ik doe het voor een goed doel!
Alleen morgen even gruwelijk zondigen.
Heb een feestje dan, dus lekker aan de borrel.

Nu verder met surprise knutselen. ...
Er is niks mis et mijn weegschaal thuis, ook bij fitness woog ik hetzelfde. Nu moet ik toch wel goed blijven nadenken bij wat ik eet, want als ik nu denk, 't kan toch geen kwaad, zit het er zo weer aan en meer!
aviv_13 schreef:
01-12-2017 20:12
Er is niks mis et mijn weegschaal thuis, ook bij fitness woog ik hetzelfde. Nu moet ik toch wel goed blijven nadenken bij wat ik eet, want als ik nu denk, 't kan toch geen kwaad, zit het er zo weer aan en meer!
Ik moet soms ook iets meer eten om af te vallen. Heeft denk ik te maken dat je lichaam in de reservestand gaat als je te weinig eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven