Winkeldiefstal en VOG

31-10-2017 21:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:01
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.74% gewijzigd
Pluisi schreef:
31-10-2017 22:36
Onze zoon heeft een nacht in de cel gezeten, na het betalen van de boete van 250 euro was het klaar. Geen strafblad. Inmiddels werkt hij en kreeg ook een VOG.
Hij was toen 20.
Mijn dochter was 14, nooit met justitie in aanraking geweest en kreeg 180 euro boete, 7 uur politiecel, 2 jaar winkel ontzegging (ook Primark) en een HALT-traject.

Wat een verschil, zeg.
Prima maar opmerkelijk.
Als het nou bij de Bijenkorf was dan kon ik het me nog voorstellen; maar bij de discount stelen?!?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Liesje14 schreef:
31-10-2017 23:44
Iedereen die zegt dat het dom is ja dat weet ik zelf ook wel daar hoef ik niet nog een keer 100 keer op gewezen te worden ik vraag om hulp en niet om commentaar te krijgen! Dat het fout is heb ik zelf ook wel ingezien. Maar nogmaals ben nie eens mee naar het politiebureau geweest mocht gewoon gaan.
Heb alleen een winkelboete voor de 'gemaakte' schade
Is helemaal niet persoonlijk bedoeld. De mensen zeggen wat er in hen opkomt als ze zoiets lezen. Ze betrekken dat op zichzelf; zien een ander een fout maken en dan leren ze daaruit. En dan krijg je zo'n afkeurende reactie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
01-11-2017 08:33
Als het nou bij de Bijenkorf was dan kon ik het me nog voorstellen; maar bij de discount stelen?!?
Ik denk dat het niet eens uitmaakt in wat voor winkel mensen die stelen, stelen. Of het nou de Bijenkorf is of de Aldi.
Offtopic; ik heb het een keer meegemaakt met m'n nicht, ook bij een goedkope winkel. We werden aangesproken door de beveiliging of we even mee naar achteren wilden lopen. Ik dacht gelijk; dit moet een misverstand zijn, maar dat was het dus niet. Mijn nicht had een product dat een paar euro kostte in haar jaszak gestopt. Het koste nog wat moeite om de beveiliging ervan te overtuigen dat ik er niks mee te maken had. Uiteindelijk mocht ik gaan en moest zij mee naar het bureau. Daar heeft ze overigens niet lang hoeven blijven, ik geloof dat ze na afloop een brief thuiskreeg met de boete die ze moest betalen.
Had dit echt nooit verwacht, we waren geen tieners meer, beiden midden 20 met goede banen en dito salaris. Het was in een periode dat ze niet goed in haar vel zat (niet dat dat een excuus is om tot diefstal over te gaan). Ze schaamde zich achteraf kapot (en ik overigens ook aangezien we midden in een drukke winkel met de beveiliging mee naar achter moesten lopen terwijl ik me van geen kwaad bewust was).
Ik ben eigenlijk benieuwd (maar ik kan het ook nazoeken) wanneer er een VOG geweigerd wordt, en welke strafbare feiten in het strafblad worden opgenomen. Is dat dan permanent of worden ze na verloop van tijd weer verwijderd?

In

https://www.justid.nl/organisatie/JDS/b ... ijnen.aspx

tref ik aan, welke misdrijven hoe lang in het strafblad blijven staan. De duur van de gevangenisstraf bij andere dan zedenmisdrijven is blijkbaar bepalend voor het verjaartermijn. Bij zedenmisdrijven zelf is dat altijd 80 jaar.
World of Warcraft: Legion
Hier vind ik informatie over het verstrekken van een VOG bij een strafblad.

https://www.justis.nl/producten/vog/vog ... ielen.aspx

Ik denk dat dit topic beter past in Geld & Recht. Ik denk dat er daar meer forummers zijn die thuis zijn in dit soort dingen.
World of Warcraft: Legion
Ik heb geen strafblad mensen! Ik heb alleen een notitie op me naam
Nee, je hebt geen strafblad
en volgens bijna iedereen hier heeft het dus geen gevolgen.
dus wat wil je nog meer (niet) horen?
:bonk:
Ja nou lees eigenlijk heel veel verschillende reacties en als ik op google kijk word ook niet wijzer. Maar ja als je daar op hoofdpijn googled heb je al gelijk een erge ziekte dusja
Wat voor werk wil je precies gaan doen? Een VOG is namelijk niet iets generieks, maar specifiek toegesneden op het beroep dat je wil uitvoeren.

Dus als er mensen zeggen dat ze na winkeldiefstal toch een VOG hebben gekregen, dan betekent dat niet per se dat hetzelfde voor jouw situatie geldt.
Ik heb al een baan in de zorg vast contract eigenlijk! Ik heb mijn vog al een tijd terug ingeleverd en dit hoeft wss ook niet meer maar het is meer voor me zelf zeg maar
Volgens mij wordt het dan gewoon een heel klein beetje spannend de volgende keer als je een VOG aanvraagt. Dat mag best een gevolg zijn van zoiets stoms, toch? Ik weet dat je geen gepreek wil, maar op zichzelf is de achterliggende mentaliteit eigenlijk wel een beetje zorgelijk voor je beroep. (Geen zin in een rij - dan maar stelen.)
Het valt ook zeker niet goed te praten en als ik me vog niet krijg is dit inderdaad ook geheel me eigenschuld.
Bij een vast contract hoef je meestal geen nieuwe vog meer aan te vragen. Wel als je ooit nog ander werk gaat doen maar ik denk niet dat dit belangrijk is bij werk in de zorg.
Bedankt iedereen voor de reacties heb contact gehad met het jurdische loket & de politie gewoon gebeld reprimande is een berisping wat inhoud dat ik wel in het systeem sta maar geen gevolgen heeft me vog en dat ik zeker geen strafblad heb alleen mocht ik zoiets nog een keer.doen dan heb ik wel gelijk een strafblad aan me broek
Informeer ook even of je geen winkelverbod heb bij primarkt.
als je ondanks een verbod toch naar binnenloopt ben je ook aan de beurt.
Nee ik heb geen winkelverbod. Dat had ik al die dag aan de primarkt gevraagd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven