Winkeldiefstal opleiding zorg

12-05-2017 10:53 32 berichten
Hoi

Ik ben vorige week aangehouden voor winkeldiefstal. Alles bekend politiebureau. Moest een paar uur in de cel tot officier ofzo met een boete kwam van 260 euro die krijg ik nog thuis gestuurd. Ik heb nu dus eeb strafblad en kan een vog niet krijgen. Vroeg aan de politie if dat levenslang duurt maar die konden daar geen antwoord op geven. Via google kom ik ook niet verder.

Ik doe nu een opleiding in de zorg kan ik daar beter mee stoppen? Als ik toch niet aan het werk kom. Weet iemand in welke sector je geen vog nodihlg hebt in de meer simpele banen.
Je krijgt alleen geen vog als dat relevant is voor je fuctie
Denk dat je met de zorg gewoon een vog krijgt hoor
Hoe ver ben je gevorderd met je opleiding?
Waarom heb je winkeldiefstal gepleegd?
Heb je iets geleerd van deze gang van zaken?
Blijf je dit soort dingen doen?

Zomaar wat vragen die bij mij opkomen.

Je realiseert je dat je je eigen toekomst verprutst op deze wijze?
Je bent de 20 gepasseerd toch? Waarom doe je dit soort ongelooflijk onnozele dingen als je toekomst op het spel staat?

Ik denk overigens dat je voor de zorg wel een VOG nodig hebt. Ik doe vrijwilligerswerk voor humanitas en ik moest er zelfs één overhandigen. Puur omdat ik met gezinnen en kinderen werk.
Ik weet ook zeker dat ik een cog nodig heb voor de zorg. Weet slleen niet of die registratie altijd blijft bestaan. De politie had het over 3 jaar maar wist het niet zeker. Dan zou ik ovwr 3 jaar wel in de zorg kunnen werken. Zit pas in mijn 1ste jaar van de opleiding Dat het stom is ect weet ik heel goed heb er spijt van maar dit leek me niet se plek om t daar over te hebben
Ik zou iets anders gaan doen.

Mensen in de zorg moet je kunnen vertrouwen...
Dan moet je nog een aantal jaar studeren, toch? Dus dan zou tegen de tijd dat je begint met werken het weer mogelijk zijn een VOG te krijgen.

Overleg met je studiebegeleider, die weet er vast meer van.

En maak niet van die domme impulsieve keuzes.
Door de boete te betalen heb je bekend en hierdoor heb je een strafblad. Jammer. Als je niet akkoord was gegaan, dan had je je situatie kunnen uitleggen en dan was er een redelijke kans geweest dat de rechter een ander besluit had genomen.

Een strafblad is niet per definitie een afwijzing. Als er in de laatste vier jaar – voor jongeren onder de 23 is dat twee jaar – geen strafbaar feit is gepleegd dat relevant is voor het uitoefenen van die functie wordt een VOG afgegeven. Er is een uitzondering: voor zedendelicten geldt een onbeperkte terugkijktermijn.

Mijn ervaring in de zorg is dat je geen VOG krijgt als er in het verleden sprake is geweest van diefstal. Juist omdat het gaat om een kwetsbare doelgroep. Je kunt wel altijd bezwaar aantekenen. Tip: om een goed advies te krijgen passend bij jouw situatie, neem contact op met het juridisch loket, de jurofoon of een advocaat. Zij kunnen je precies aangeven welke consequenties dit voor jou kan hebben. Daarna kun je (denk ik) pas voor jezelf de vraag beantwoorden of het zinvol is om door te gaan of te stoppen.

Succes!
mano28 schreef:
12-05-2017 11:05
Je krijgt alleen geen vog als dat relevant is voor je fuctie
Denk dat je met de zorg gewoon een vog krijgt hoor
Dit inderdaad. Het zal in een zorgfunctie meer gaan om mishandelingachtige delicten lijkt me.
toeffie schreef:
12-05-2017 11:20
Ik zou iets anders gaan doen.

Mensen in de zorg moet je kunnen vertrouwen...
Tja, en soms doen mensen domme dingen, leren ze ervan en zijn ze juist daardoor te vertrouwen.
Ik moet de eerste persoon die 100% te vertrouwen is op alle gebieden des levens nog tegenkomen.
Luna_ schreef:
12-05-2017 11:23
Dit inderdaad. Het zal in een zorgfunctie meer gaan om mishandelingachtige delicten lijkt me.
Nee hoor. Juist in de zorg wordt gekeken naar diefstal. Er wordt al veel gestolen in deze sector, juist omdat de gelegenheid er zo makkelijk is.
En toch word er juist in de zorg gekeken naar diefstal..

En ja, mensen maken fouten. Dit is er 1 met grote consequenties voor to. En terecht.

To wil weten of ze nog een vog kan krijgen maar volgens mij moet zij zichzelf eerst af gaan vragen of ze te vertrouwen is en geschikt is om zulk verantwoordelijk werk te gaan doen.
GenieInABottle schreef:
12-05-2017 11:23
Tja, en soms doen mensen domme dingen, leren ze ervan en zijn ze juist daardoor te vertrouwen.
Op je 15e ja. Van volwassen mensen heb ik persoonlijk iets andere verwachtingen.
Ik meen dat ik je nick eerder heb gezien met betrekking tot een topic over winkeldiefstal. Klopt dat? Dat het niet je eerste winkeldiefstal was? En zo ja, is dit de eerste keer dat je bent aangehouden, of is dat al vaker gebeurd? Want dat maakt volgens mij ook nog verschil en of er een financiële schikking is of dat je voor de rechter hebt moeten verschijnen. Maar ben ik ook niet geheel zeker van. Daarom zou ik je vraag inhoudelijk even stellen aan www.juridischloket.nl
In de zorg vragen ze zeker een VOG. Ik kan me voorstellen dat winkeldiefstal wel een probleem vormt. Er zijn immers wel zorgmedewerkers betrapt op bijv. diefstal van ouderen. Kan me voorstellen dat ze dan niet iemand aannemen die in het verleden een diefstal heeft gepleegd.

Misschien bemoei ik me misschien met zaken die me niet aangaan, maar er zal vast een reden achter de diefstal zitten. Misschien de oorzaak van je probleem aanpakken? Want het is zo zonde dit. Natuurlijk als eerste voor de persoon van wie je gestolen hebt, maar ook voor jezelf. Voor je toekomst en het vertrouwen van mensen om je heen, zijn dergelijke dingen nooit goed.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 11:35
0.27% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
12-05-2017 11:30
Op je 15e ja. Van volwassen mensen heb ik persoonlijk iets andere verwachtingen.
Ik ook!
Nee ik heb nooit eetder een topic geopend over diefstal? en dit was echt de eerste en laatste keer. Het ging om nagellak dat is nog het etgste. Ik was met een groep van de opleiding die het allemaal vaker deden en zijn ook allemaal opgepakt. Ik heb er apijt van. Sinds dit gebeurt is ben ik ook echt depressief. Uk slaap slecht en huil de heke dag
Rooss4.0 schreef:
12-05-2017 11:30

Het forum staat vol met domme dingen die mensen doen en dat zijn volgens de wet allemaal volwassenen ;-)

Ik begrijp wat je bedoeld, ik hou er zelf rekening mee dat hersenen pas echt 'volwassen' zijn met 24 jaar. En ja, het is dom wat TO heeft gedaan. Geeft ze zelf ook toe.
Daarnaast vind ik het erg tegenstrijdig dat we een rechtssysteem hebben waarin je wordt gestraft en daarna weer een nieuwe kans krijgt, maar dat mensen je veroordelen op 1 fout alsof je nooit en te nimmer kunt veranderen of ervan kunt leren. Ik beoordeel iemand liever op potenties in de toekomst dan op fouten uit het verleden.
coco95 schreef:
12-05-2017 12:04
Nee ik heb nooit eetder een topic geopend over diefstal? en dit was echt de eerste en laatste keer. Het ging om nagellak dat is nog het etgste. Ik was met een groep van de opleiding die het allemaal vaker deden en zijn ook allemaal opgepakt. Ik heb er apijt van. Sinds dit gebeurt is ben ik ook echt depressief. Uk slaap slecht en huil de heke dag
Dat is zinloos. Get a grip. Ja je baalt en dat is terecht. Dat iedereen het doet is een k**smoes, je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Het is nu een keuze om te gaan zitten verpieteren in zelfmedelijden of dat je de balans opmaakt en nagaat hoe je je toekomst in gaat richten op een dusdanige manier dat deze fout je niet in de weg zit.
Ik moet erbij zetten dat ik al een onstabiel persoon ben en aan depressies en een persoonlijkheidsstoornis leid daarom reageer ik heftiger op dingen. Afgelopen jaren heb ik veel meegemaakt ook gedeeld op dit forum en het ging juist weer beter. Was echt met een toekomst bezig en dan doe ik weer iets stoms. Zelfhaat hoort vij me is een
Weet iemand dit aub. Stel ik wil productiewerk doen lopend band werk ect of bij de mac achter de kassa of schoonmaken heb je daar een vog voor nodig?
coco95 schreef:
12-05-2017 12:04
Sorry... dan is het dus iemand anders geweest. Loepfunctie werkt op nieuwe forum niet, vandaar dat ik het vroeg.
Ik zou je vraag echt voorleggen aan www.juridischloket.nl en inderdaad nooit meer stelen. Hoop dat jullie er allen van geleerd hebben.
coco95 schreef:
12-05-2017 12:15
Weet iemand dit aub. Stel ik wil productiewerk doen lopend band werk ect of bij de mac achter de kassa of schoonmaken heb je daar een vog voor nodig?
Probeer jezelf nu niet helemaal 'gek' te maken. Bel (zijn kosten aan verbonden) of mail (is gratis) naar dat juridisch loket en stel je vraag daar. Per mail heb je binnen 3 werkdagen antwoord.
coco95 schreef:
12-05-2017 12:12
Ik moet erbij zetten dat ik al een onstabiel persoon ben en aan depressies en een persoonlijkheidsstoornis leid daarom reageer ik heftiger op dingen. Afgelopen jaren heb ik veel meegemaakt ook gedeeld op dit forum en het ging juist weer beter. Was echt met een toekomst bezig en dan doe ik weer iets stoms. Zelfhaat hoort vij me is een
Zelfhaat hoort bij iedereen en niemand. Stop ermee, je doet jezelf te kort. Wat maakt dat je, met jouw zelfomschrijving, er voor kiest om in een werkveld te gaan werken waar de werkdruk heel hoog is, de diversiteit in klanten heel groot is en ook nog meestal met onregelmatige uren wordt gewerkt? Lijkt mij heel pittig.

Wat trekt je aan werken in de zorg?
coco95 schreef:
12-05-2017 12:15
Achter de kassa: daar kan om een VOG gevraagd worden en deze krijg je dan waarschijnlijk niet.
Productiewerk: daar is je aantekening niet relevant voor, dus als ze al een VOG willen hebben, dan zul je deze waarschijnlijk krijgen. Schoonmaak is afhankelijk van het bedrijf en de locatie.

Maar eens met Tijdschriftenverslindster, stop met jezelf gek maken en stop met handelen uit paniek. En zet de volgende stappen:
1. Bel de jurofoon of neem contact op met het juridische loket (daar kun je ook naar toe wandelen, het is zonnig en dan kalmeer je).
2. Achterhaal bij jezelf wat het is dat zo leuk is aan werken in de zorg.
3. Ga na hoe je jouw persoonlijkheid ziet in werken in de zorg.
4. Maak een keuze op basis van bovenstaande antwoorden.
coco95 schreef:
12-05-2017 12:12
Daar bereik je toch ook allemaal niets mee... Ieder mens maakt fouten; de één wat ernstiger dan de ander. In plaats van te blijven hangen in dit stuk, waar je waarschijnlijk alleen maar somberder van wordt, kun je beter zorgen dat je duidelijkheid krijgt. Er is je al herhaaldelijk aangegeven waar je die duidelijkheid kunt vinden. Duidelijkheid (leuk of niet leuk antwoord, geeft altijd een stukje rust). Dus geef jezelf een schop onder je kont en bel of mail. Aan zelfhaat en zelfmedelijden heb je nu niets. Eerst bellen of mailen en probeer daarna wat afleiding te vinden. Wat gebeurd is, is gebeurd en kun je toch nu niet meer veranderen. Je kunt wel veranderen hoe je ermee omgaat.
Misschien wel goed om je af te vragen of de opleiding en stage in de zorg op dit moment niet te belastend voor jezelf zijn? Dat zeg ik uit bezorgdheid en niet om je aan te vallen o.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven