Winkelketen Ergernissen Topic

06-09-2018 22:44 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast eerder een topic over zijn verschenen, maar ik ben te lui om te googlen ;-D

Ik begin! Er is recent bij mij in de buurt een Aldi geopend. Nu drie keer bezocht. Die derde maal was ook de laatste. Geen prijzen boven producten. Schappen deels leeg. Zooiig binnen. Een rolband die zo schokt dat alle hoge producten omvallen.

Je legt de spullen uit zp'n blauwe xxl mand op de rolband en dan moet je terug langs andere klanten om dat mandje op de stapel te leggen, onhandig!
Bij de cassiere slechts een heel klein plateau om je spullen in een plastic (of jute) zak te doen
Blijkbaar willen ze je zo dwingen om een karretje te nemen? In de hoop dat klanten meer meuk aanschaffen?

Pluspunt: heerlijk ruim parkeren

Volgende kutketen: Kruidvat!
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, of een winkel net open is of al zeven jaar bestaat: het is structureel een puinhoop! Vol, overvol, onoverzichtelijk, alles door elkaar, een pleur-dat-product-maar-ergens-neer strategie, geen wonder dat mensen online shoppen!
Multi vitamine pillen gekocht, en ik hoop er nooit meer te komen! :O

Van welke ketens worden jullie gestoord? Gooi maar in de groep :jump:
Michella_1991 schreef: ↑
07-09-2018 08:58
Serieus, zijn er zoveel mensen die zo negatief over de Lidl zijn?
De Lidl hier in de wijk is op zich wel ok en netjes en de mensen zijn aardig maar ik vind veel producten gewoon “ net niet” producten. Vind veel dingen echt minder lekker.
En ik vind ze vaak helemaal niet zo goed in groente en fruit , de bananen rotten weg waar je bij staat. Nu koop ik ze soms wel voor in de smoothies maar als ik bananen zo wil eten ga ik echt voor Chiquita.
Kruidvat, Aldi en Lidl zijn hier hele fijne winkels. Niet rommelig en groot genoeg. Groente en fruit zijn veel beter dan hier bij de Jumbo. Ook is alles verser dan bij de Jumbo. Ik kijk altijd naar de tht datum en bij de Jumbo is het vaak nog maar een paar dagen of 1 dag voor die tht datum.
Ik kom niet meer bij Ikea, Wibra, Zeeman en H&M omdat ik daar nooit kan slagen en de kwaliteit is bagger.
Valeriana schreef: ↑
07-09-2018 08:06
"Maar misschien is het daar wel dik verdienen". Chinezen die werken in de Allie fabriek verdienen allesbehalve goed. Hoe denk je anders dat de prijzen zo laag zijn? Ik maak geen aannames, vind het gewoon naïef dat je denkt dat er een kans is dat ze dik verdienen.
Voor China kun je met 2 euro toch 'n stuk meer doen dan hier. Voor 3 euro had je 'n uitgebreide warme maaltijd in een restaurant inclusief een bier van 600ml waar je hier minimaal het 6-voudige voor kwijt bent. Hoeveel houdt een minimumloner in NL van z'n 10 euro netto over? Da's ook geen vetpot zeker niet in 'n land als het onze waar alles megaduur is.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 09:25
1.31% gewijzigd
himalaya schreef: ↑
07-09-2018 03:57
Dus je gaat er altijd heen? :P

Ik vind de Subway waardeloos. Al die keuzes die ze razendsnel opnoemen en waarbij je amper tijd krijgt om te bedenken wat je wilt, want ondertussen staan ze alweer met hun ogen te draaien.

Starbucks: zo niet mijn geld waard! Overdreven prijzen voor ‘het merk’ en je naam op een beker.
Subway vind ik klef brood hebben.
Starbucks is zoete rommel, maar voor mij de enige soort koffie die ik lekker vind. In Amerika ben ik dus zeker wel klant.
Wat ik wel het meest irritant vind in supermarkten, zoals jumbo, emte etc. Is dat ze regelmatig de boel omgooien, waardoor ik mijn oude vertrouwde route naar mijn eten kwijt ben. Ik zoek mij dan het laplazerus, en vergeet alsnog de helft door ergenissen.
Voor iedereen een groene tuin
Ik ben blij dat ik al jaaaren alleen nog online kleding koop, als ik dit topic zo 'ns lees.
malibu82 schreef: ↑
07-09-2018 08:53
Het ligt ook aan het prijspeil in een land of een salaris hoog of laag is. Maar ik ga ervan uit dat het ook voor Chinese normen een laag salaris is.
En er zijn meer aspecten dan alleen loon. Arbeidsomstandigheden zijn voor veel werkers ronduit slecht en gevaarlijk en vaak zijn ze genoodzaakt extreem lange dagen te maken, bijvoorbeeld.

Denk alleen maar aan Rana Plaza.

Hoewel off-topic.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Al genoemd: Jysk. Sfeerloos.
Verder Flying Tiger, paar keer geweest allemaal nutteloze plastic zooi. Als je in de winkel bent MOET je het hele pad volgen want je kunt niet terug. Daar word ik claustrofobisch van. Het was er ook nog eens stervensdruk...

Verder zooi winkels als big bazar, prijsmepper, op is op shop, action. Kom er alleen in geval van.iets echt nodig hebben.
Bouwmarkten. Niks mis mee, ruim opgezet maar als je er zonder iets te kopen uit wilt is dat ook een crime
Hier is de jumbo echt een armoedig zooitje, net als de Aldi en bijbehorend publiek.
De Lidl een dorp verderop is echt heel netjes en altijd goed bijgevuld.
Boodschappen laten we nu bezorgen via Picnic, wat een verademing.

Elke kruidvat die ik ken is te krap voor de kinderwagen, terwijl de baby / kinderspullen helemaal achterin liggen. Echt, hoe verzinnen ze het.

De h&m hier vind ik ook niks. Summier aanbod en elke keer als ik daar winkel heb ik het gevoel achtervolgd te worden door een verkoopster. Krijg een beetje het gevoel dat ze vermoeden dat ik dan iets wil stelen ofzo, heel vreemd.

In de stad erger ik me nog het meeste aan de keiharde muziek in de winkels.
Ontopic vind ik die winkels van goedkope sieradenketens ook afschuwelijk. Blauw-wit licht, harde muziek, overal schreeuwerige bordjes met dingen als ‘3 voor €5!’ en wanden vol met sieraden.
Ik ben de naam van de keten even kwijt.
pearle schreef: ↑
07-09-2018 09:24

Bouwmarkten. Niks mis mee, ruim opgezet maar als je er zonder iets te kopen uit wilt is dat ook een crime
Hangt wellicht van de locatie af? Hier nog nooit 'n probleem gehad als ik bij de Karwei naar buiten loop zonder iets van mijn gading gevonden te hebben.
Chickeletta schreef: ↑
07-09-2018 09:30
Hier is de jumbo echt een armoedig zooitje, net als de Aldi en bijbehorend publiek.
De Lidl een dorp verderop is echt heel netjes en altijd goed bijgevuld.
Boodschappen laten we nu bezorgen via Picnic, wat een verademing.

Elke kruidvat die ik ken is te krap voor de kinderwagen, terwijl de baby / kinderspullen helemaal achterin liggen. Echt, hoe verzinnen ze het.

De h&m hier vind ik ook niks. Summier aanbod en elke keer als ik daar winkel heb ik het gevoel achtervolgd te worden door een verkoopster. Krijg een beetje het gevoel dat ze vermoeden dat ik dan iets wil stelen ofzo, heel vreemd.

In de stad erger ik me nog het meeste aan de keiharde muziek in de winkels.
Nu je het over harde muziek hebt, ik erger mij ook aan de warmte in kledingwinkels (H&M, Sting). Bloedheet vaak, tenzij airco aanstaat. Vooral in de winter is winkelen afschuwelijk, kom je daar met je winterkleding en sjaals binnenstappen. Geldt ook voor electronicawinkels, zoals Mediamarkt.
groentuintje wijzigde dit bericht op 07-09-2018 09:38
0.81% gewijzigd
Chickeletta schreef: ↑
07-09-2018 09:30
Tja..
Volgens mij zegt dat iets meer over Chiceletta.
_CarmiggelT_ schreef: ↑
07-09-2018 09:32
Ontopic vind ik die winkels van goedkope sieradenketens ook afschuwelijk. Blauw-wit licht, harde muziek, overal schreeuwerige bordjes met dingen als ‘3 voor €5!’ en wanden vol met sieraden.
Ik ben de naam van de keten even kwijt.
Claire's. ;-D
¡Apagando las luces!
Blondie456 schreef: ↑
07-09-2018 09:08
Kruidvat, Aldi en Lidl zijn hier hele fijne winkels. Niet rommelig en groot genoeg. Groente en fruit zijn veel beter dan hier bij de Jumbo. Ook is alles verser dan bij de Jumbo. Ik kijk altijd naar de tht datum en bij de Jumbo is het vaak nog maar een paar dagen of 1 dag voor die tht datum.
Ik kom niet meer bij Ikea, Wibra, Zeeman en H&M omdat ik daar nooit kan slagen en de kwaliteit is bagger.

IKEA vind ik wel okay wat kwaliteit betreft
Maar wat me niet bevalt.....ze hebben hun zaken zo ingericht dat mensen er zo lang mogelijk blijven
Je kunt er niet snel even iets kopen en weer weg
Bijvoorbeeld de lift die alleen naar boven gaat

Er zijn doorsteekjes, maar ze willen graag dat je de HELE zaak doorloopt

Ik snap hun logica, maar ik vind het eigenlijk aso en onprettig
SombraOnline schreef: ↑
07-09-2018 09:41
Claire's. ;-D
Die ja. Al krijg ik het gratis, dan nog krijg je mij daar niet meer binnen. ;-D
SombraOnline schreef: ↑
07-09-2018 08:20
Dat ligt niet aan de winkel, dat ligt aan jou. Het is voor een caissière namelijk zeer irritant dat die dingen omvallen. Leg ze gewoon neer. Ik ergerde mij er echt extreem aan toen ik nog caissière was :rofl:
Klanten werden altijd boos op mij, omdat ik volgens hen de snelheid van de band kon regelen. Nee dus. Flessen en zo kan je gewoon neerleggen.

En nu ga ik het topic verder lezen ;-D

Nope
Zelfs bekertjes ijskoffie vallen om (Ik zet alles zorgvuldig neer, probeer ze ook tegen elkaar aan te zetten, maar hielp niet)
Iedere klant heeft er last van, flessen wijn, eigenlijk alles wat hoger is dan een flinke koffiemok wiebelt of valt

Vervelend ook voor de cassiere, als er iets van die band flikkert en op de grond uit elkaar spat is er nog meer vertraging en vervolgens alles schoonmaken etc
Zo onnodig!

Blijkbaar gebruikt de manager / eigenaar van die Aldi zijn eigen winkel nooit....iets waar ik veel arrogante managers van verdenk

Probeer of gebruik regelmatig je eigen product, dan moeten die dingen toch opvallen zou je zeggen.....
Ik vind het ook vervelend dat je bij Ikea de hele zaak door moet. Meubels hoef ik er niet van en als ik daar iets koop iets van glazen of bv een dekbed of batterijen. Dan ben je hier al bijna bij de uitgang.
Prominent! Van die relaxstoelen enzo. Ik was er een keer met mijn ouders, en die arme mensen wilden gewoon eens kijken naar zulke stoelen. Ze vonden ze veel te duur en de verkoper bleef maar op ze inpraten, zielig gewoon als dat je werk is.
Uiteindelijk bij een woninginrichter op het dorp terecht gekomen die precies dat soort stoelen ook had, voor redelijke prijzen en iemand die oog had voor de wensen van mijn ouders.

Verder: alle bouwmarkten. Ik kan er niks vinden, als ik iets vraag kijken ze me aan of ik gek ben of er komt zo iemand bij me die dan vervolgens nooit komt. Ik ga er niet meer heen. Laat mij maar in de rij staan bij de ijzerwarenwinkel hierzo, waar de verkoper eraan denkt dat wanneer ik verf nodig heb, om te vragen of ik nog schuurpapier heb. Of wanneer ik voor een druppende kraan kom, dat ik dan 2 verschillende setjes meekrijg en het niet passende gewoon terug kan brengen.
quattro35 schreef: ↑
07-09-2018 09:48

IKEA vind ik wel okay wat kwaliteit betreft
Maar wat me niet bevalt.....ze hebben hun zaken zo ingericht dat mensen er zo lang mogelijk blijven
Je kunt er niet snel even iets kopen en weer weg
Bijvoorbeeld de lift die alleen naar boven gaat

Er zijn doorsteekjes, maar ze willen graag dat je de HELE zaak doorloopt

Ik snap hun logica, maar ik vind het eigenlijk aso en onprettig
Eens; sommige winkels creëren te weinig escape-routes, waardoor je bepaalde paden die te lang zijn niet meer wil lopen omdat je die niet kan kortsluiten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Michella_1991 schreef: ↑
07-09-2018 08:58
Serieus, zijn er zoveel mensen die zo negatief over de Lidl zijn?
Ik niet hoor. Haal daar de meeste boodschappen. Erger me bij de Jumbo juist rot aan die koffiedrinkende oudjes en dame met hapjes. Daar kon ik niet voor. Verder idd de H&M, zo’n zooi dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En idd de kledingwinkels zonder spiegel in de paskamer, slecht sluitende gordijnen en opdringerige verkoopsters! Daarom koop ik ook meestal online.
Anderzijds zijn en ook winkels waarbij je niet direct aanvoelt hoe je moet lopen om alles te zien. De stellingen zijn dan niet in keurige rechthoeken opgesteld, maar bijvoorbeeld de ene kant drie stellingen en schuin daartegenover vier stellingen. Dan loop je je constant af te vragen: heb ik dat rek al gehad?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mediamarkt - al ligt dat meer aan mij dan aan de winkel denk ik - maar ik trek al die prikkels niet \ honderd flikkerende beeldschermen en diverse soorten muziek door mekaar - koffie tastings en energieadviezen die ik niet hoef etc... kom altijd helemaal opgejaagd naar buiten - doe mij maar gewoon coolblue online dan

het lijkt me een hel om in de mediamarkt te moeten werken
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Paskamers zonder spiegels zijn idd belachelijk. Kan even niet verzinnen welke winkels dat zijn, maar dat zijn er best veel.
Ben 1x in de primark bij ons in de stad geweest, maar ben er ook meteen weer uitgelopen. Wat een afschuwelijke winkel is dat. Een enorme puinhoop aan kleding, overal bewaking ( alsof ik in een museum winkel) en veeeeel te druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven