Winkelketen Ergernissen Topic

06-09-2018 22:44 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast eerder een topic over zijn verschenen, maar ik ben te lui om te googlen ;-D

Ik begin! Er is recent bij mij in de buurt een Aldi geopend. Nu drie keer bezocht. Die derde maal was ook de laatste. Geen prijzen boven producten. Schappen deels leeg. Zooiig binnen. Een rolband die zo schokt dat alle hoge producten omvallen.

Je legt de spullen uit zp'n blauwe xxl mand op de rolband en dan moet je terug langs andere klanten om dat mandje op de stapel te leggen, onhandig!
Bij de cassiere slechts een heel klein plateau om je spullen in een plastic (of jute) zak te doen
Blijkbaar willen ze je zo dwingen om een karretje te nemen? In de hoop dat klanten meer meuk aanschaffen?

Pluspunt: heerlijk ruim parkeren

Volgende kutketen: Kruidvat!
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, of een winkel net open is of al zeven jaar bestaat: het is structureel een puinhoop! Vol, overvol, onoverzichtelijk, alles door elkaar, een pleur-dat-product-maar-ergens-neer strategie, geen wonder dat mensen online shoppen!
Multi vitamine pillen gekocht, en ik hoop er nooit meer te komen! :O

Van welke ketens worden jullie gestoord? Gooi maar in de groep :jump:
Bij Gamma erger ik me gewoon aan de prijzen om eerlijk te zijn. Een (contra)stekker voor twee euro; echt??
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
belgali schreef: ↑
07-09-2018 10:19
Mediamarkt - al ligt dat meer aan mij dan aan de winkel denk ik - maar ik trek al die prikkels niet \ honderd flikkerende beeldschermen en diverse soorten muziek door mekaar - koffie tastings en energieadviezen die ik niet hoef etc... kom altijd helemaal opgejaagd naar buiten - doe mij maar gewoon coolblue online dan

het lijkt me een hel om in de mediamarkt te moeten werken
Idd gruwelijk en dan vaak nog keiharde muziek erbij. Gelukkig is er cookblue en bol.com
belgali schreef: ↑
07-09-2018 10:19
Mediamarkt - al ligt dat meer aan mij dan aan de winkel denk ik - maar ik trek al die prikkels niet \ honderd flikkerende beeldschermen en diverse soorten muziek door mekaar - koffie tastings en energieadviezen die ik niet hoef etc... kom altijd helemaal opgejaagd naar buiten - doe mij maar gewoon coolblue online dan

het lijkt me een hel om in de mediamarkt te moeten werken
Ben ik met je eens. Man moet er van mij over het algemeen in zijn eentje naar toe als we ( nou ja hij vaak) iets nodig hebben.
Een blik verf; 40 euro??? Zal wel heel goeie verf zijn maar hoe weet ik dat? Verf een stukje op een plank om de klant te overtuigen. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dolfje schreef: ↑
07-09-2018 07:25
Dat is echt Nederlands om er dan als een gek op af te rennen ook.
Bij Hema ook. 3 kassa's en dus 3 rijen. Waarom niet 1 rij en dan de voorste persoon gaat naar de eerste die vrij is?
Zo heb ik een keer in een supermarkt in New York in de rij gestaan. Met zijn alleen in 1 rij, en als er een kassa vrij was dan verscheen dat kassa nummer op een bord, en liep de eerst wachtende daar heen om te betalen.

Bij de Kruidvat werkt dat kassa systeem niet omdat er zoveel meuk in de paden staat, en je daarom ook niet goed kan zien wie, en hoeveel mensen er staan te wachten.
Hier heeft alleen de Primark dat systeem. In het Verenigd Koninkrijk is dat echt heel normaal, kan niet wachten totdat het hier normaal is. Héérlijk.
¡Apagando las luces!
Ik vind ook dat er te weinig openbare wc’s zijn in winkels. Bij bouwmarkten hebben ze tegenwoordig wel openbare wc’s. Maar bij winkels in de stad helaas niet, terwijl juist daar vaak een wc handig is.
Voor iedereen een groene tuin
Bij onze plaatselijke bakker(s), staan vaak rijen mensen, en daar wordt ook veel voorgekropen( vooral door ouderen). Zo van, ik doe alsof ik doof ben, en kruip lekker voor.... :thunder: .
Nummertjes trekken zouden ze gewoon in alle drukke winkels in moeten voeren.
redbulletje schreef: ↑
07-09-2018 10:53
Nummertjes trekken zouden ze gewoon in alle drukke winkels in moeten voeren.
Nou idd, voor sommige mensen zou dit heel handig zijn :biggrin:
Ik wacht met smart op de te openen lidl in ons dorp. Ik koop er heel graag skyr en yoghurt en moet daarvoor nu 10 km heen en weer 10 km terug fietsen per week.

Echt een rotwinkel vind ik de blokker geworden zeker sinds de verbouwing. We hadden mooi 2 verdiepingen en de tweede verdieping is nu gesloten. Gevolg is dat ze heel veel niet meer hebben.
Blokkerbonnen kun je niet online inleveren. Laatst wilde ik een sauspan kopen. Komt de dame tot 3 keer toe met een steelpan aan. Nee een sauspan bestaat niet zegt ze. Arrrg.
Even online kijken ow ja een sauspan bestaat wel die kan u online kopen. Ja maar dan kan ik niet met mijn blokkerbon betalen. Geen probleem volgens de verkoopster. Online bestellen en betalen. Dan ermee terug naar de winkel geld terug krijgen en daar weer opnieuw kopen om te betalen met de blokkerbon. Uh denkt u dat ik getikt ben?
Enige wat voor ze pleit is dat ze makkelijk zijn met kapotte apparaten daar doen ze hier nooit moeilijk over. Maar inmiddels spaar ik bol.com bonnen ipv blokker bonnen dus hoef er vrijwel nooit meer te komen gelukkig.
Overigens geven ze ook producten die verkeerd geprijsd zijn niet mee voor de getoonde prijs. De kassaprijs is de juiste prijs. Dat dit juridisch geen stand houdt hebben ze geen boodschap aan.

Bij de hema kom ik alleen nog maar als ze die hemamarkt dagen hebben. Ik hou nogal van pennen en papier en die zijn dan vaak 1 plus 1 gratis. Vergeet ook vaak dat de hema bestaat. Een drankje doen is hier erg ongezellig en ze hebben vrijwel geen vega opties.

Soms wisselt het ook enorm per filiaal. De AH in het dorp is vernieuwd en nu heb je iets van 8 kassa's waar je zelf moet scannen en 4 normale. Waarvan de normale vaak maar 2 open zijn. Daarnaast grijp ik vaak mis met dingen. En toen ik onlangs zei dat ze wellicht meer kunnen bestellen van een product omdat het altijd op is terwijl ik bij de jumbo nooit misgrijp was het antwoord dat ik dan maar naar de jumbo moest gaan voortaan. En dan had ik het echt keurig aangegeven aan iemand die er toch al bij stond dus niet op hoge poten naar iemand gelopen.
Terwijl de AH een dorp verder heel fijn is en mensen echt meedenken.

De coop is hier vreselijk slecht. Aanbiedingen zijn snel op, groenten en fruit is al verrot in de winkel, personeel slaat al af wanneer je nog koopzegels wil en gaan zuchten als je aangeeft toch koopzegels te willen ondanks dat zij het niet vragen, veel dingen over de datum en wederom gezucht als je er wat van zegt. Een week later staat het er nog steeds.
Onlangs was ik er met een vriendin die was helemaal verbaasd en vond echt dat ik een klacht in moest gaan dienen ze was nog nooit zo slecht behandeld.
Ik was nog even blij toen een dochter van een vriendin daar ging werken maar helaas binnen een week werd ze eruit gegooid ze paste niet binnen het team. Was zeker te aardig ofzo.
Ik ga er uiteraard zo weinig mogelijk heen. Alleen is het 3 min. lopen en soms is het wel handig. Maar alleen maar voor kleine laatste moment dingen.

De action hier is dan juist weer heel fijn. Al jarenlang dezelfde mensen die er werken, altijd even vriendelijk en lopen mee als je iets niet kunt vinden. Kijken achter voor je of checken of ze kunnen zien dat iets nog binnen komt.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 07-09-2018 10:58
0.39% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
SombraOnline schreef: ↑
07-09-2018 10:46
Hier heeft alleen de Primark dat systeem. In het Verenigd Koninkrijk is dat echt heel normaal, kan niet wachten totdat het hier normaal is. Héérlijk.
Hier zijn toch ook wel steeds meer winkels met dat systeem. Ikea en Hema hebben het (die bij mij in de buurt tenminste) ook.
Bij onze plaatselijke kringloop, doen ze enorm moeilijk met prima spullen innemen. Alles wordt tot het bot gecontroleerd, terwijl de hele kringloop vol met rotzooi staat. Ben laatst zo weer weggaan met mijn meegenomen spullen. Er stond een rij met allemaal mensen die eerst door de ‘keuring’ van de kringloop moesten met hun meuk.... :sherlock:
Nog een irritatie in winkels zoals Ah en jumbo. Bij het ene filiaal moet je wel afwegen, terwijl het andere filiaal het bij de kassa moet. Sta je daar dan met je zak ingewogen groente, terwijl er een hele rij achter je staat te knorren.. :|
Het wachten bij de kassa vind ik bij de plaatselijke H&M juist wel goed geregeld. Inderdaad 1 rij en meerdere kassa's en zodra een kassa vrij is kan de eerste in de rij daar afrekenen.

De Mediamarkt heeft dat systeem ook. Maar daar moet ik niet binnenstappen na een drukke werkdag, veel lawaai en onprettig licht. Op een zaterdagochtend kan ik dat veel beter hebben.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb er trouwens 'n pleurishekel aan dat in de meeste supermarkten er te weinig kassa's open zijn. Zijn er 6 tot 8 en maar 2 bemand.
Ik vind alle supermarkten verschrikkelijk en de AH in het bijzonder. Zeurende kinderen achter een dranghek bij de ingang. Krappe gangpaden die altijd geblokkeerd zijn door mensen die een theekransje willen houden. Mandjes met ondefinieerbare smurrie op de bodem. Als je onverhoopt langs de servicebalie moet, dan ben je zo 20min verder.

Drogisterijen zijn al net zo vreselijk, drogisterij artikelen haal ik dan ook bij de supermarkt. Dan beperk je toch een beetje de ergernis ;-D
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Er zijn dus meer mensen die een hekel hebben aan de mediamarkt 8-) . Ik dacht echt dat ik de enige was die er gillend weer uitloopt :rofl:
In drogisterijen waar ik kom, wordt er altijd extreem lang aandacht gegeven aan de klanten die voor mij aan de beurt zijn. En als ik dan na 15 minuten wachten, vraag of ik eens wat mag vragen, wordt er heel raar opgekeken door de drogist medewerker... voornamelijk die Luxere drogisterijen Etos etc.
GroenTuintje schreef: ↑
07-09-2018 11:07
Er zijn dus meer mensen die een hekel hebben aan de mediamarkt 8-) . Ik dacht echt dat ik de enige was die er gillend weer uitloopt :rofl:
Nee hoor ik ben er al jaren niet naar binnen geweest. Vreselijke zaak idd. De keren dat ik er in het verleden kwam en een vraag had duurde het tijden voordat je een verkoper trof die tijd had. En dan liep hij/zij mee naar het schap om het kaartje voor te lezen. Uh dat lukt me ook wel zonder hulp.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat ik heel irritant vind, is dat er steeds meer winkels zijn waar ze een hele sterke geur rondblazen.

Dat was eerst vooral bij Shoeby. Leuke kleding, maar die lucht in de winkel is vreselijk. Heb er een keer naar gevraagd, en ze doen dat expres. Een soort zware parfumlucht. 'Is toch lekker?' Nee, is niet lekker.
Bij de nieuwe C&A hier in de buurt hadden ze dat ook ineens.

Het lijkt wel de nieuwe achtergrondmuziek. Veel te nadrukkelijk aanwezig.
klop schreef: ↑
07-09-2018 10:58
Hier zijn toch ook wel steeds meer winkels met dat systeem. Ikea en Hema hebben het (die bij mij in de buurt tenminste) ook.
Hier helaas niet. :(
¡Apagando las luces!
Splinter_ schreef: ↑
07-09-2018 11:13
Wat ik heel irritant vind, is dat er steeds meer winkels zijn waar ze een hele sterke geur rondblazen.

Dat was eerst vooral bij Shoeby. Leuke kleding, maar die lucht in de winkel is vreselijk. Heb er een keer naar gevraagd, en ze doen dat expres. Een soort zware parfumlucht. 'Is toch lekker?' Nee, is niet lekker.

Gatver, parfum! Ik vind het al hinderlijk als er mensen rondlopen die zichzelf onder spuiten.

Ik hou meer van etensgeuren, vers gebakken broodlucht vind ik wel heel aantrekkelijk.
Splinter_ schreef: ↑
07-09-2018 11:13

Nou idd! Ik was laatst in de Zara Home, allemaal parfums en andere geuren in de winkel. Alles door elkaar en heel weeïg en veel... ik ging snel weer (misselijk dat wel) de winkel uit. Ik vroeg nog aan de medewerkers hoe ze het uithouden daar in de winkel. Ze waren het al gewend maar kregen er meer opmerkingen/ klachten over.
redbulletje schreef: ↑
07-09-2018 11:15
Gatver, parfum! Ik vind het al hinderlijk als er mensen rondlopen die zichzelf onder spuiten.

Ik hou meer van etensgeuren, vers gebakken broodlucht vind ik wel heel aantrekkelijk.
Ja jakkes, van die mensen die een heel spoor achterlaten van parfum. Hoeveel moet je daar wel niet voor opspuiten? o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven