Wonen in de Liendert Amersfoort

11-09-2017 22:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben een ontzettend leuk, gerenoveerd en groot appartement bekeken in de wijk Liendert in Amersfoort.
Nu ben ik wat research gaan doen op het internet en ik zie weinig lovende berichten over de wijk. Nu zijn ze wel flink aan het vernieuwen en ik ben benieuwd of je de wijk nog steeds beter kunt mijden of dat het inmiddels al wel verbeterd is.

Zijn er mensen uit Amersfoort die me meer informatie kunnen geven? Bijvoorbeeld hoe is het om in die wijk te wonen? Hoe is het gesteld met (het gevoel van) veiligheid?

Alvast bedankt!
De Liendert is een seniorenflat. Ik zou de wijk gewoon Liendert noemen. ;-D

Fiets er eens op verschillende momenten doorheen, 's avonds laat, in het weekend, een keer met mooi weer. Kijk je in de hoge hoogbouw? Of meer bij de eengezinswoningen? Bij de Viking in de buurt?
In de hoge hoogbouw zou ik niet willen zitten, volgens mij is daar ook wel aardig wat overlast. Maar in de eengezinswoningen of in de middenhoogbouw zou al een ander verhaal zijn.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Liendert is gewoon volkomen seksloos. Maar als je niet op zoek bent naar spannend, gezellig of hip dan is het er natuurlijk prima wonen, net als op de meeste plaatsen in Nederland.
Oeps, Liendert bedoel ik dus.. ;)

We hebben in de hoge hoogbouw gekeken aan de vogelweide, dus dat is vlak bij de houten viking.
Ik heb op dat moment weinig tekenen gezien van 'tokkiefamilies' in de flat, maar of dat echt zo is, weet ik natuurlijk niet.
Dus vandaar de vraag aan de Amersfoort experts
overlast liendert in google
9e resultaat PDF file
Seksloos is wel een goede typering. ;-D

Volgens mij valt het in die hoek wel mee met de overlast. Ik zou er niet mijn dure geld in investeren, maar dat zou ik nergens in Liendert. Precies om wat Suze schrijft: het is daar natuurlijk totaal niet hip en happening. Maar als je gewoon een plek zoekt om te wonen, dan zit je daar volgens mij prima. Volgens mij waren de problemen met vuilnis op straat en overbewoning vooral in de hoogbouw aan de rand van de wijk. Waar je nu kijkt zijn volgens mij nooit grote problemen geweest. Maar mijn kennis is wel wat verouderd, dus misschien zijn er mensen die er meer van weten.
In dat rapport worden de Liendertseweg en de Horsten aangehaald. Dat zijn de buurten die ik bedoel met de hoogbouw aan de randen van de wijk, daar zou ik niet graag wonen.
Bedankt allemaal! We gaan er eens een nachtje over slapen en woensdag maar eens door de wijk rijden om goed te voelen hoe de sfeer is.

Extra bijdragen van mensen die bekend zijn in de buurt zijn natuurlijk zeer welkom!
Volkomen eens met Beeldig.
Wegblijven van de Horsten.
Maar de Vogelweide is prima.
Ik ben opgegroeid in die buurt, mijn ouders zijn er nooit weggegaan.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik woon nu 28 jaar in Amersfoort en moet er niet aan denken om in Liendert te wonen :$
Ik vind het een vreselijke wijk. Maar smaken verschillen dus wellicht vinden jullie het wel leuk?
BridgetteDubois schreef:
11-09-2017 23:50
Ik woon nu 28 jaar in Amersfoort en moet er niet aan denken om in Liendert te wonen :$
Ik vind het een vreselijke wijk. Maar smaken verschillen dus wellicht vinden jullie het wel leuk?
Nou ja, leuk...
Het is "thuis", dus ik voel me er thuis.
Als puber vond ik het heerlijk dat ik zo in het centrum zat.
En als ik er nu ben vind ik het wel lekker rustig aan de goede kant van Liendert.
Maar leuk? Het is idd niet hip en happening.
Ach, dat ben ik ook niet. :D
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Delite_ schreef:
12-09-2017 14:40
Nou ja, leuk...
Het is "thuis", dus ik voel me er thuis.
Als puber vond ik het heerlijk dat ik zo in het centrum zat.
En als ik er nu ben vind ik het wel lekker rustig aan de goede kant van Liendert.
Maar leuk? Het is idd niet hip en happening.
Ach, dat ben ik ook niet. :D
Oh nee ik ben ook helemaal niet van het "hip en happening", maar ik vind Liendert gewoon niet echt een mooie wijk. Net zoals Kruiskamp bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven