Woningen op funda, plaats hier wat je opvalt deel 11!

16-05-2024 09:45 2001 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is gesloten, dus tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe huizen! B-)

Zoek je niet per se een huis, maar kijk je wel graag bij anderen naar binnen? Dan zit je hier goed! Wij kijken graag op Funda, en plaatsen wat ons opvalt. Dus kom je een huis tegen dat je opvalt, om welke reden dan ook, plaats hier de link en laat ons meegenieten.

Hier het vorige topic: overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... start=3175

Veel kijk- en postplezier!
Such fun!1
sallie68 schreef:
05-08-2025 08:04
Altijd al benieuwd geweest hoe een kubuswoning in Rotterdam er van binnen uit ziet? Er staat er 1 te koop, dus binnenloeren kan 😀

https://www.funda.nl/detail/koop/rotter ... /89370942/
Oef, hier zou ik niet kunnen wonen; ik word al duizelig van de foto's. Die ook nog eens heel slecht genomen zijn trouwens, zelfs de vloeren staan niet recht in beeld.
sallie68 schreef:
05-08-2025 08:04
Altijd al benieuwd geweest hoe een kubuswoning in Rotterdam er van binnen uit ziet? Er staat er 1 te koop, dus binnenloeren kan 😀

https://www.funda.nl/detail/koop/rotter ... /89370942/

Vreselijk.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Dit huis staat vlakbij onze camping. Vanaf het allereerste begin vond ik het lelijk. Het is op tv geweest, het heeft in tijdschriften gestaan. Het zal vast voor veel mensen prachtig zijn, maar ik blijf het lelijk vinden. Lelijk, kil en ongezellig. Ik mis gordijnen in de woning, ik mis planten buiten de woning. Te veel glas, te veel grijze tegels en dan aan de andere kant weer teveel kleuren.

https://www.funda.nl/detail/koop/nieuwe ... /43002041/
Daantje1970 schreef:
08-08-2025 09:06
Dit huis staat vlakbij onze camping. Vanaf het allereerste begin vond ik het lelijk. Het is op tv geweest, het heeft in tijdschriften gestaan. Het zal vast voor veel mensen prachtig zijn, maar ik blijf het lelijk vinden. Lelijk, kil en ongezellig. Ik mis gordijnen in de woning, ik mis planten buiten de woning. Te veel glas, te veel grijze tegels en dan aan de andere kant weer teveel kleuren.

https://www.funda.nl/detail/koop/nieuwe ... /43002041/
Bijzonder huis; een soort bunker in een uitgestrekt landschap. Met planten, vloerkleden en gordijnen is er vast iets moois van te maken. Mij lijkt het wel wat; vooral de natuur er om heen. Opvallend vind ik wel dat de zonnepanelen op de grond staan en niet op het dak ofzo. Zo in het zicht zijn ze een stuk lelijker. Badkamermuur vind ik trouwens prachtig.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
08-08-2025 09:53
Bijzonder huis; een soort bunker in een uitgestrekt landschap. Met planten, vloerkleden en gordijnen is er vast iets moois van te maken. Mij lijkt het wel wat; vooral de natuur er om heen. Opvallend vind ik wel dat de zonnepanelen op de grond staan en niet op het dak ofzo. Zo in het zicht zijn ze een stuk lelijker. Badkamermuur vind ik trouwens prachtig.
Van alles valt wat te maken. Dus als ik het gratis zou krijgen, zou ik geen nee zeggen :-D
Voor iedereen een groene tuin
De plek is geweldig. Als ik het zou kunnen betalen zou ik het slopen denk ik.
Daantje1970 schreef:
08-08-2025 11:30
De plek is geweldig. Als ik het zou kunnen betalen zou ik het slopen denk ik.
Slopen :O ? Wat is dat voor kapitaalvernietiging
Vanwege de plek. Maar ik kan het toch niet kopen.
Hm, afbreken zou ik niet meteen doen. Het is best nog wel te redden. Als eerste zou ik die glimmende vloer bedekken met iets warmers. Hout. En daarna als de wiedeweerga wat bomen in de tuin zeg!
FrisFruit schreef:
08-08-2025 17:30
Hm, afbreken zou ik niet meteen doen. Het is best nog wel te redden. Als eerste zou ik die glimmende vloer bedekken met iets warmers. Hout. En daarna als de wiedeweerga wat bomen in de tuin zeg!
Ja, precies. Ik ben meestal niet zo’n fan van modern en rechttoe rechtaan, maar ook ik denk dat de basis goed is en hier met wat hout en warmte en groen iets prachtigs van te maken is.
Where is my mind?
Het laatst ontworpen huis door Gerrit Rietveld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met concertzaaltje:

Afbeelding

Het is totaal niet mijn smaak, maar ik vind het prachtig.

https://www.funda.nl/detail/koop/laren- ... /89429554/
Such fun!1
FrisFruit schreef:
Inderdaad: weg met die gruwelijke glimmende plavuizen en al die boomer-'kunst'. En bomen in de tuin. Dan wordt het echt een plaatje!
En nú in één keer goed
FrisFruit schreef:
Ik denk inderdaad dat een andere vloer wonderen doet. Dan nog wat gordijnen en groen en het ziet er gelijk veel warmer uit.
MarindaH schreef:
09-08-2025 13:07
Het laatst ontworpen huis door Gerrit Rietveld
<knip>
Oeh, bijzonder zeg! Het is inderdaad ook niet direct mijn (woon)smaak, maar ik zie wel dat het een ijzersterk ontwerp is. Prachtig.
Ook kasteelvrouw worden? Ruime mogelijkheden voor een B&B in Frankrijk (en zoek de poes 2x):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je eigen brug:

Afbeelding

Ook errug goedkoop.

https://www.funda.nl/detail/koop/auxi-p ... /89464489/
Such fun!1
Ik kan niet die 7,5 ton ophoesten hoor :mrgreen:
Echt heel mooi maar alleen geschikt als je er ook echt iets mee doet als horecabedrijf (hotel, B&B, restaurant). Zou niet willen weten wat het kost om alleen te voorkomen dat het wegrot, laat staan om het geschikt voor gasten te houden.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
10-08-2025 22:47
Echt heel mooi maar alleen geschikt als je er ook echt iets mee doet als horecabedrijf (hotel, B&B, restaurant). Zou niet willen weten wat het kost om alleen te voorkomen dat het wegrot, laat staan om het geschikt voor gasten te houden.

Idd, vandaar de prijs lijkt me.
Such fun!1
LemoosGaatDoor schreef:
10-08-2025 22:47
Maar er staat niks over vergunningen daarvoor of dat het zo gebruikt is. Misschien addertje onder het gras?
Het is wel echt iets voor de ik vertrek mensen die geen bouwval aankunnen.
Ik ren al meteen naar de verhuisdozen als ik zoiets zie!
MarindaH schreef:
09-08-2025 13:07
Het laatst ontworpen huis door Gerrit Rietveld:

Het is totaal niet mijn smaak, maar ik vind het prachtig.

Wow wat een mooi huis! Die ruimte met de houten vloer en hangende kachel vind ik echt prachtig, net als de glazen deuren met hout er omheen, en de omgeving buiten natuurlijk ook.
De andere ruimtes zijn wat kil maar dat is makkelijk aan te passen.
FrisFruit schreef:
10-08-2025 07:21
Oeh, bijzonder zeg! Het is inderdaad ook niet direct mijn (woon)smaak, maar ik zie wel dat het een ijzersterk ontwerp is. Prachtig.
Wauw!!! En die trappen :heart: vakmanschap op en top, dat zie je tegenwoordig nog maar zelden.
Het is dat ik kleiner en rolstoelvriendelijk wil wonen maar anders.... Wauw wauw wauw
GroenTuintje schreef:
10-08-2025 22:43
Ik kan niet die 7,5 ton ophoesten hoor :mrgreen:
Misschien samen met nog iemand (of tien mensen, plek zat) :proud:
xiongmao schreef:
11-08-2025 07:51
Maar er staat niks over vergunningen daarvoor of dat het zo gebruikt is. Misschien addertje onder het gras?
Het is wel echt iets voor de ik vertrek mensen die geen bouwval aankunnen.
Google leert mij dat het zo gebruikt is voor minstens twee jaar. En dat er nog een minicamping bij was dus er zal wel een vergunning zijn.
Ik zie ook nog ergens een oproepje voorbij komen voor mensen om te komen verven voor een weekje. Wellicht teveel werk en te weinig rendement? Het ligt ook niet echt bij een toeristische hotspot waar mensen twee weken willen verblijven.

Ik kijk naar die bijgebouwen en vraag mij af hoeveel asbest daar nog links en rechts zit.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Wat is dit voor gek stucwerk op het plafond? Daar word je toch helemaal epileptisch van?

https://www.funda.nl/detail/koop/oister ... dia/foto/7

En dan kei-duur sad beige Arte behang op de kinderkamers maar heel lelijk uitgevoerd kleurrijk schilderwerk op je eigen slaapkamer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven