WTF! smsje

06-08-2020 18:59 55 berichten
Ik schrik me dood, ik kreeg zojuist een smsje dat er een openstaande schuld is 1241,00 na herinnering niet voldaan, op augustus zal de gerechtsdeurwaarde overgaan tot conservatoir beslag. Ik kan het verkomen om het bedrag over te maken, en zie dan een linkje.

rekening nummer is geheel onbekend en ternaanm stelling lijkt van een persoon te zijn ipv van een bedrijf

iemand bekend hiermee? is dit nieuwe manier van snel geld verdienen? en wat moet ik hier mee doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja die kreeg ik laatst ook @kamilleT. Gaat om phising, ik verwachtte ook helemaal geen pakket oid. En idd, postnl weet ook niet mijn 06 :)
Voor iedereen een groene tuin
KamilleT schreef:
06-08-2020 19:25
Ik kreeg vanmorgen een sms’je over een pakketje dat was verzonden, en klik hier om uw zending te volgen. Ik verwacht geen pakketjes, zou dit ook een oplichtersbende kunnen zijn? Het zou evt wel Van Dijk kunnen zijn (schoolboeken), maar die zouden er dan toch een afzender bij zetten?
Het berichtje heb ik verwijderd overigens.
Van Dijk verstuurt geen sms of mail oid. Gewoon een berichtje van PostNL dat ze komen leveren.
Alle reacties Link kopieren
Als je hier al van schrikt ....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel verschillende malen een mail gehad dat een pakketje aan me was verzonden. De afzender had een bepaald e-mailadres gebruikt en gmail was van mening dat die van mij was, wat niet correct was. Er was een puntje in het adres anders. Gmail vond dat het echt mijn adres was en tegen een computer kan je niet op. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Proberen ze het inmiddels via een SMS?! Nep brief werkte zeker niet goed genoeg meer...
Alle reacties Link kopieren
Pauline65 schreef:
06-08-2020 19:41
Als je hier al van schrikt ....
Nou, ik ben niet bang aangelegd en ik heb mn geldzaken goed onder controle maar ik moest toch ook wel twee keer kijken hoor.
En ook al weet ik heel goed dat dit soort zaken niet via sms worden gemeld, heb ik toch via MijnDigiD gecontroleerd.
puck-en-hans wijzigde dit bericht op 06-08-2020 19:51
0.57% gewijzigd
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Duidelijk phishing, je weet natuurlijk zelf wel of je zo'n groot bedrag ergens open hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
Pauline65 schreef:
06-08-2020 19:41
Als je hier al van schrikt ....
ik zag het smsje op het moment dat ik mn wekker uitzette (en nog half sliep) dus was heel even geschrokken. Maar het is vrijwel onmogelijk dat ik een dergelijke schuld en verschillende herinneringen gemist zou hebben, dus gevoel ebte even snel weer weg.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
06-08-2020 19:11
Wat bizar! echt creepy , maar ik hoef dit niet te melden of iets dergelijks?
Jawel, hier.

https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-me ... rticulier/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zulke dingen worden nooit via sms/mail gedaan. Dus negeren en blokkeren die handel. Mocht je twijfelen, dan bellen met het bedrijf waarvan het afkomstig is.

Bijvoorbeeld.
-Bericht van Rabobank: hun bellen.
-Bericht van Belasting: hun bellen.

Maar uiteraard niet via het nummer of email adres wat er in staat.
Alle reacties Link kopieren
Tijdspaarder schreef:
06-08-2020 19:30
@kamilleT, die heb ik ook gehad. Ik verwacht ook geen pakketje. Er stond ook een 06 ipv bijvoorbeeld PostNL als afzender en de link was ook een beetje gek. Heb het gemeld bij de fraudehelpdesk en het nummer geblokkeerd. Daarbij heeft PostNL mijn nummer helemaal niet.
Het is sowieso druk met phishing de laatste tijd. Die uit de OP heb ik ook gehad, en mijn vriend had er een van zgn Rabobank over een verlopen pinpas. Geen rekening bij de Rabobank dus het zijn echt algemene acties in de hoop dat er iemand intrapt.
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
06-08-2020 19:06
Afgelopen jaar (jaren) onder n steen geleeft? :facepalm:
Dit.
Maar dan met een d aan het eind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
06-08-2020 19:35
Van Dijk verstuurt geen sms of mail oid. Gewoon een berichtje van PostNL dat ze komen leveren.
Dit jaarvoor het eerst wel, maar de mail is duidelijk van van Dijk. Dag daarna van PostNL.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij stond er 385,15 euro in. Dan ga je toch twijfelen of je ergens een rekening niet hebt betaald.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-08-2020 19:43
Er was een puntje in het adres anders. Gmail vond dat het echt mijn adres was en tegen een computer kan je niet op. ;-)

Dat klopt niet, bij gmailadressen kun je juist overal en nergens punten toevoegen, dat maakt helemaal niets uit.
ZonnedauwRegenboog schreef:
06-08-2020 19:10
Ik had er ook een van de belastingdienst. Dit soort dingen komen nooit per sms. Ik hoorde zelfs dat ze zijn overgegaan op nep-brieven. Honderd keer checken dus elk verzoek om betaling.
Dat is wel creepy!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een sms dat mijn Vodafone simkaart vervalt voor gebruik. Of ik even een linkje wilde aanklikken.
Reficul schreef:
06-08-2020 20:54
Ik kreeg een sms dat mijn Vodafone simkaart vervalt voor gebruik. Of ik even een linkje wilde aanklikken.
Heb je ook Vodafone? Soms is dat niet eens zo.
tanteslankie schreef:
06-08-2020 19:10
Nee, nooit reageren! Deleten en blokkeren.
Ik kijk wel eens van die filmpjes dat men de scammer voor de gek houdt. Ik heb ook wel de neiging gehad om te reageren, maar de angst dat ik niet weet wat ze dan kunnen doen, overwon :-o

Heeft iemand wel eens gereageerd? Maar dan met de bedoeling om de scammer dwars te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
06-08-2020 20:58
Heb je ook Vodafone? Soms is dat niet eens zo.
Nee, heb geen Vodafone.
Word ook weleens gebeld door de “servicedesk van Windows”
Reficul schreef:
06-08-2020 21:02
Nee, heb geen Vodafone.
Word ook weleens gebeld door de “servicedesk van Windows”
Ja, ik ook!
Ik zeg dan altijd dat ik een Apple heb.
(heb ik niet.)
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
06-08-2020 21:11
Ja, ik ook!
Ik zeg dan altijd dat ik een Apple heb.
(heb ik niet.)
Haha ja dat doe ik ook.
Of ik verbreek de verbinding niet en leg de telefoon ergens neer op de speaker.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch niet op de link geklikt, hoop ik?
puck-en-hans schreef:
06-08-2020 19:49
Nou, ik ben niet bang aangelegd en ik heb mn geldzaken goed onder controle maar ik moest toch ook wel twee keer kijken hoor.
En ook al weet ik heel goed dat dit soort zaken niet via sms worden gemeld, heb ik toch via MijnDigiD gecontroleerd.
dit dus! ook dat ze blijkbaar aan je nr weten te komen. T was ook een telnr die nauwelijks gebruikt wordt ( 2 tels) dus ja ik schrok er wel van, ook nooit zoiets eerder gehad, laat staan via je eigen telefoon nummer.email snap ik nog wel ivm aanmelden via dingen etc... maar je tel nr?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven